رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

وضعیت بازار؛ ترس، بلاتکلیفی و نبود قطعیت

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

پس از انتشار خبر ممنوعیت کامل ارزهای دیجیتال در چین و سقوط قیمت‌ها، بازار اکنون کمی آرام گرفته است. با این حال کارشناسان انتظار دارند که نوسانات قیمت در روزهای آینده هم ادامه داشته باشد.

به گزارش کوین دسک، خبر ممنوع‌شدن معاملات ارزهای دیجیتال در چین با افزایش فشار فروش در بازار همراه بود و اکنون بیت کوین بالای حمایت ۴۰,۰۰۰ دلار وارد فاز تثبیت قیمت شده است. قیمت بیت کوین در هفت روز گذشته حدود ۱۳ درصد کاهش یافته و اتریوم در بازه زمانی مشابه سقوطی ۱۹ درصدی داشته است. با توجه به فشار نهادهای نظارتی سراسر جهان، تحلیل‌گران انتظار دارند که نوسانات قیمت همچنان ادامه دارد.

توکن‌های مربوط به صرافی‌های ارز دیجیتال، به‌ویژه آنهایی که میان کاربران چینی محبوبیت دارند، روز جمعه با قیمت‌های پایینی فروخته شدند. روز جمعه قیمت توکن صرافی هوبی (Huobi) حدود ۲۳ درصد کاهش‌ یافت و توکن صرافی اف‌تی‌ایکس (FTX) هم با سقوطی ۱۲ درصدی مواجه شد.

جیمز باترفیل (James Butterfill)، استراتژیست سرمایه‌گذاری در کوین شیرز (CoinShares)، روز جمعه در لینکدین (LinkedIn) خود نوشت:

حدود ۱۰ درصد حجم کل بیت کوین‌های جهان مربوط به صرافی‌های اوکی اکس (OKEX) و هوبی است. مقررات چین این مقدار را از ۳۰ درصد سال ۲۰۱۹ [به ۱۰ درصد در سال جاری] کاهش داده است.

باترفیل می‌گوید اخبار ممنوعیت معاملات در چین که روز جمعه منتشر شد، نباید روی قیمت ارزهای دیجیتال تأثیر زیادی داشته باشد.

با‌ این‌ وجود همچنان برخی از تحلیل‌گران بر اهمیت قانون‌گذاری‌های چین تأکید دارند. سایمون پیترز (Simon Peters)، تحلیل‌گر ای تورو (eToro)، گفته است:

در اقدامی سریع یک‌هفتم از جمعیت جهان به‌طور رسمی از بازار ارزهای دیجیتال کنار گذاشته‌ شد. تاکنون ارزهای دیجیتال به خوبی در چین شناخته‌ شده بودند و همین موضوع حذف کامل آنها را به یک رویداد مهم تبدیل می‌کند.

فشار نهادهای نظارتی چیز جدیدی برای بازار ارزهای دیجیتال نیست. تحلیل‌گران و معامله‌گران همچنان پیگیر ممنوعیت‌های دولتی هستند. این اتفاقات معمولاً در زمان ناپایداری بازار رخ می‌دهد.

شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری فاند استارت (FundStrat) در گزارش روز جمعه خود نوشت:

این اولین باری نیست که چنین اطلاعیه‌ای از [سوی مقامات] چینی صادر می‌شود، اقدامات تحمیلی مشابهی در سال ۲۰۱۳ و سپس به دنبال رونق بازار عرضه اولیه ارزهای دیجیتال (ICO) در سال ۲۰۱۷ صورت گرفته بود.

ممنوعیت ارزهای دیجیتال در چین

بانک مرکزی چین اواخر هفته گذشته فهرستی از فعالیت‌های ممنوعه را منتشر کرد که پیش از این برخی از آنها در خلأ قانونی قرار داشتند. کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی این کشور هم برنامه‌ای را برای توقف کامل فعالیت‌های مرتبط با استخراج تدوین کرده است.

این اطلاعیه بانک‌ها و سایر مؤسسات مالی را از ارائه خدمات مرتبط با ارزهای دیجیتال منع کرده است. علاوه بر این، نهادهای نظارتی قصد دارند سازوکاری برای هشدار زودهنگام و توقف هیاهوی موجود در معاملات و استخراج ارزهای دیجیتال منتشر کنند.

به گفته نهادهای نظارتی این کشور، استخراج ارزهای دیجیتال یک صنعت «منسوخ» تلقی می‌شود. به پروژه‌های جدید مجوز داده نمی‌شود و برای پروژه‌های فعلی هم زمانی در نظر گرفته شده است تا کار خود را متوقف کنند.

برخی از کارشناسان معتقدند که اقدام اخیر چین برای ممنوع‌کردن کامل ارزهای دیجیتال، شدیدترین اقدام آنها بود.

همچنی بخوانید: دشمنی ۱۲ ساله چین و بیت کوین؛ این کشور نزدیک به ۲۰ بار تلاش کرده تا بیت کوین را بکشد

خروج میانرها از چین

ماینرهای ارز دیجیتال طی یک ماه گذشته از چین خارج شده‌اند. نمودار زیر مهاجرت این استخراج‌کنندگان به قزاقستان، ایالات متحده، آرژانتین و سایر کشورها را نشان می‌دهد.

نمودار سهم کشورهای مختلف از هش ریت شبکه بیت کوین

فاند استارت گفته است:

قزاقستان یکی از کشورهایی بود که از دشمنی دیرینه چین با ارزهای دیجیتال بیشترین بهره‌برداری را کرد. قزاقستان با هزینه تقریبی ۰.۰۳ تا ۰.۰۴ دلار به ازای هر کیلو وات ساعت (بسته به قیمت دلار در این کشور) در میان ارزان‌ترین کشورهای جهان از نظر تعرفه برق مصرفی قرار دارد.

حمایت کلیدی قیمت اتریوم

اتریوم که دومین ارز دیجیتال برتر بازار است، روز جمعه حمایت ۳٬۰۰۰ دلاری خود را شکست. این ارز دیجیتال دو روز پیش سقوطی ۸ درصدی را تجربه کرد، در حالی‌ که بیت کوین در بازه زمانی مشابه حدود ۵ درصد کاهش قیمت داشت.

خریداران باید قیمت را بالای میانگین متحرک (MA) ۱۰۰ روزه و در سطح ۲,۷۳۵ دلار حمایت کنند تا روند صعودی که از ماه ژوییه (تیر) آغاز‌ شده بود دوباره از سر گرفته شود. اگر این سطح شکسته شود خریداران نباید اجازه دهند که قیمت به زیر ۲,۶۰۰ دلار برسد، چراکه در این صورت بخش اعظمی از موقعیت‌های معاملاتی لانگ (خرید) لیکویید می‌شود.

نمودار قیمت اتریوم (نمای ۱ روزه بازار اتریوم/ دلار)

اگر اتریوم نتواند سطح حمایتی خود را حفظ کند ممکن است قیمت تا ۲٬۰۰۰ دلار هم سقوط کند، هرچند که با در نظر گرفتن نشانه‌های اشباع فروش در نمودار، ‌خریداران کوتاه‌مدت می‌توانند فعال باقی بمانند.

نمودار زیر نشان می‌دهد که در هفته گذشته حجم معاملات اتریوم در صرافی کوین بیس از بیت کوین پیشی گرفته است.

مقایسه حجم معاملات ارزهای دیجیتال در صرافی کوین بیس

کوین بیس روز جمعه در خبرنامه‌ای خطاب مشتریان سازمانی خود، به ارزهای دیجیتال سولانا، کاردانو و الگوراند (Algorand) اشاره کرد و گفت:

سولانا قاطعانه در رتبه سوم [بازار] قرار گرفته است، کاردانو همچنان سهم مهمی در حجم کلی دارد و الگورند مشابه هفته قبل عمل کرده است.

The post وضعیت بازار؛ ترس، بلاتکلیفی و نبود قطعیت appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.