رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

بزرگ‌ترین رویداد‌های جذب سرمایه در سال ۲۰۲۱ در حوزه بلاک چین و ارزهای دیجیتال

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

استارت‌آپ‌های بلاک چینی همچنان رکوردهای جدیدی را در زمینه جذب سرمایه و تأمین مالی ثبت می‌کنند. جالب است بدانید که ۱۰ مورد از ۱۲ مورد جذب سرمایه بزرگ امسال، در این بازار نوظهور انجام شده است.

مجموع مبلغ سرمایه‌های جذب‌شده در استارت‌‌آپ‌های بلاک چینی بالغ بر ۳.۹ میلیارد دلار بوده و این در حالی است که هنوز سه ماه دیگر تا پایان سال ۲۰۲۱ باقی مانده است. تقریباً نیمی از این مبلغ تنها در دو ماه و طی چهار مرحله جمع‌آوری شده است.

مجله فوربز، به‌تازگی لیستی از این ۱۲ سرمایه‌گذاری بزرگ حوزه بلاک چین و ارزهای دیجیتال منتشر کرده و حوزه فعالیت آنها، مبلغ جذب سرمایه و سرمایه‌گذاران آنها را بررسی کرده است. در ادامه این مقاله با بزرگ‌ترین رویداد‌های جذب سرمایه در استات‌آپ‌های بلاک چینی آشنا خواهید شد.

همچنین بخوانید: ثروتمندترین افراد حوزه ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۱

در ابتدا باید گفت نقطه عطف و یکی از عوامل تأثیرگذار در هجوم این سرمایه‌گذاری‌ها، صرافی مشتقات ارز دیجیتال اف‌تی‌ایکس (FTX) است. این صرافی در ماه گذشته بزرگ‌ترین رکورد جذب سرمایه خصوصی تاریخ این صنعت را به ارزش ۹۰۰ میلیون دلار به ثبت رساند.

پیش از اف‌اتی‌ایکس، رکورد بزرگ‌ترین جذب سرمایه در این حوزه به شرکت ارائه‌دهنده زیرساخت‌های دیجیتال سیرکل (Circle) تعلق داشت؛ اما اف‌تی‌ایکس با جذب سرمایه اخیر خود، این رکورد را حدود ۲ برابر بیشتر کرد و ارزش این صرافی که فقط ۲ سال از تأسیس آن می‌گذرد را به ۱۸ میلیارد دلار رساند.

سم بنکمن فراید، مدیرعامل FTX

این سرمایه‌گذاری همچنین ثروت خالص سم بنکمن فراید (Sam Bankman-Fried) که بنیان‌گذار اف‌تی‌ایکس و ثروتمندترین میلیاردر حوزه ارزهای دیجیتال در جهان است را ۲ برابر کرد و آن را از ۸.۳ میلیارد دلار به ۱۶.۲ میلیارد دلار رساند.

در صدر فهرست سرمایه‌گذاران فعال ارزهای دیجیتال، نام دیجیتال کارنسی گروپ (DCG) متعلق به بری سیلبرت (Barry Silbert) به چشم می‌خورد. دیجیتال کارنسی گروپ از ۱۱۱ استارت‌آپ مرتبط پشتیبانی می‌کند.

این فهرست که بر اساس تحقیقات شرکت‌ پیچ‌بوک (Pitchbook) تهیه شده است، نشان می‌دهد که علاوه بر دیجیتال کارنسی گروپ، کوین بیس ونچرز (Coinbase Ventures) با ۷۹ مورد سرمایه‌گذاری، پانترا کپیتال (Pantera Capital) با ۷۴ مورد سرمایه‌گذاری، بلاک چین کپیتال (Blockchain Capital) با ۶۸ مورد سرمایه‌گذاری، اندریسن هوروویتز (Andreessen Horowitz) با ۵۸ مورد سرمایه‌گذاری و پلی چین کپیتال (PolyChain) با ۵۱ مورد سرمایه‌گذاری در رده‌های بعدی قرار دارند.

با رشد مجدد بازار ارزهای دیجیتال، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که در سال‌های آتی سرمایه‌گذاری‌های بزرگ‌تری هم در این حوزه انجام شود.

در ادامه با ما همراه باشید تا ۱۲ مورد از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌های تاریخ ارزهای دیجیتال را با هم مرور کنیم. توجه داشته باشید که این لیست مختص سرمایه‌گذاری‌های حوزه ارزهای دیجیتال است و بدون در نظر گرفتن سرمایه جمع‌آوری شده از سوی شرکت‌هایی که در حوزه‌های دیگر فعالیت می‌کنند، گردآوری شده است.

اف‌تی‌ایکس؛ ۹۰۰ میلیون دلار

تاریخ معامله: ۲۰ ژوئیه ۲۰۲۱ (۲۹ تیر ۱۴۰۰)
مرحله سرمایه‌گذاری: سری B
سرمایه‌گذاران مطرح: پارادایم (Paradigm)، سکویا کپیتال (Sequoia Capital)، ریبیت کپیتال (Ribbit Capital)، ثِرد پوینت (Third Point)، لایت‌اسپید ونچر پارتنرز (Lightspeed Venture Partners)، کوین بیس ونچرز ، سافت‌بنک (Softbank)، سینو گلوبال کپیتال (Sino Global Capital)، سیرکِل
ارزش‌گذاری پس از جذب سرمایه: ۱۸ میلیارد دلار
ارزش‌گذاری پیش از جذب سرمایه: ۲ میلیارد دلار

FTX در ماه مه سال ۲۰۱۹ راه‌اندازی شد و نسبت به رقیبان خود دیرتر شروع به کار کرد؛ اما به‌سرعت توانست جای خود را به‌عنوان یکی از صرافی‌های پرطرفدار ارزهای دیجیتال در بازار باز کند. نقطه‌قوت اف‌تی‌ایکس، ارائه قابلیت‌ها و امکانات پیشرفته حتی به سرمایه‌گذاران تازه‌کار بود.

این صرافی با ارائه امکاناتی مانند قراردادهای اختیار معامله، قراردادهای آتی، ابزارهای نوسان‌گیری و توکن‌های لوریج‌دار حتی به کاربران تازه‌وارد و کم‌تجربه، خود را از رقیبان بزرگی مانند کوین بیس و بایننس متمایز کرد.

حجم معاملات روزانه اف‌تی‌ایکس به‌طور متوسط بیش از ۱۰ میلیارد دلار است. این افزایش حجم معاملات، درآمد سال جاری شرکت را نیز تا ده برابر افزایش داده و باعث رشد ۷۵ برابری آن از زمان مرحله A جذب سرمایه شده است.

بیشتر بخوانید: توکن لوریج‌دار (Leveraged Token) چیست؟ + آموزش معامله

سیرکل‌؛ ۴۴۰ میلیون دلار

تاریخ معامله: ۲۸ مه ۲۰۲۱ (۷ خرداد ۱۴۰۰)
سرمایه‌گذاران مطرح: شرکت مدیریت و تحقیقات فیدلیتی (Fidelity)، مارشال ویس (Marshall Wace)، دیجیتال کارنسی گروپ، اف‌تی‌ایکس، بریر کپیتال (Breyer Capital)
ارزش‌گذاری پس از جذب سرمایه: نامشخص
ارزش‌گذاری پیش از جذب سرمایه: ۳ میلیارد دلار

سیرکل (Circle) که یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات پرداخت و زیرساخت‌های خزانه‌داری است، بیشتر به‌عنوان یکی از توسعه دهندگان اصلی یو‌اس‌دی‌ کوین (USDC) شناخته می‌شود. یواس‌دی کوین استیبل کوینی است که در سال جاری بیش از ۳٬۴۰۰ درصد رشد داشت.

در حال حاضر بیش از ۲۷ میلیارد دلار از این دارایی دیجیتال در گردش است و شرکت ادعا می‌کند که از بیش از ۷۸۵ میلیارد دلار از آن در تراکنش‌های درون‌زنجیره‌ای پشتیبانی کرده است.

در ۸ ژوئیه (۱۷ تیر)، سیرکل اعلام کرد که قصد دارد از طریق ادغام با شرکت Concord Acquisition، سهام شرکت را عمومی کند. باب دایموند (Bob Diamond)، مدیرعامل سابق بارکلیز (Barclays)، مالک فعلی Concord Acquisition است. ارزش این معامله ۴.۵ میلیارد دلار برای شرکت اعلام شده است.

بیت مین؛ ۴۲۲ میلیون دلار

تاریخ معامله: ۷ اوت ۲۰۱۸ (۱۶ مرداد ۱۳۹۷)
مرحله سرمایه‌گذاری: سری B
سرمایه‌گذاران مطرح: کریمسون کپیتال چین (Crimson Capital China)، بلوبِل (Bluebell)، جامبو شین گروپ (Jumbo Sheen Group)، لیونس کپیتال (Lioness Capital)، شرکت سرمایه‌گذاری پالاس (Palace)، پاویلیون کپیتال (Pavilion Capital)
ارزش‌گذاری پس از جذب سرمایه: ۱۵ میلیارد دلار
ارزش‌گذاری پیش از جذب سرمایه: ۱۲ میلیارد دلار

بیت مین (Bitmain) یکی از معروف‌ترین تولیدکنندگان دستگاه‌‌های استخراج بیت کوین در جهان است که استخر انت پول (Antpool) را نیز اداره می‌کند. انت پول یکی از استخرهای برتر استخراج بیت کوین است که ۱۳ درصد از هش ریت یا قدرت محاسباتی شبکه بیت کوین را به خود اختصاص داده است.

مدت کوتاهی پس از جذب سرمایه ۴۲۲ میلیون دلاری، این شرکت مستقر در پکن، در سپتامبر ۲۰۱۸ تقاضای عرضه عمومی سهام خود را در بورس هنگ کنگ ثبت کرد؛ اما این عرضه با سقوط بیت کوین و کاهش تب‌وتاب بازار مصادف شد.

لجر؛ ۳۸۰ میلیون دلار

تاریخ معامله: ۱۰ ژوئن ۲۰۲۱ (۲۰ خرداد ۱۴۰۰)
مرحله سرمایه‌گذاری: سری C
سرمایه‌گذاران مطرح: ۱۰T هولدینگز (۱۰T Holdings)، کاتای اینوویشن (Cathay Innovation)، دریپر اسپریت (Draper Esprit)، دریپر اسوشیتس (Draper Associates)، دریپر دراگون (Draper Dragon) و دیجیتال کارنسی گروپ.
ارزش‌گذاری پس از جذب سرمایه: ۱.۵ میلیارد دلار
ارزش‌گذاری پیش از جذب سرمایه: ۲۸۷.۱ میلیون دلار

لجر (Ledger) یک شرکت تولیدکننده کیف پول‌های سخت‌افزاری است. منظور از کیف پول‌های سخت‌افزاری، دستگاه‌هایی اختصاصی هستند که برای ذخیره دارایی‌های دیجیتالی به‌صورت آفلاین استفاده می‌شوند.

تاکنون بیش از ۳ میلیون کیف پول سخت‌افزاری لجر در ۱۹۰ کشور جهان به‌ فروش رفته است و بیش از ۱.۵ میلیون کاربر ماهانه در نرم‌افزار لجر لایو (Ledger Live) فعالیت دارند. لجر لایو اپلیکیشن تلفن همراه کیف پول سخت‌افزاری لجر است که امکان مدیریت و ذخیره دارایی‌های دیجیتالی را برای کاربران فراهم می‌کند.

این شرکت با پلتفرم‌های مرتبط زیادی ادغام شده و با آنها همکاری می‌کند؛ که از میان آنها می‌توان به پلتفرم پرداخت و مبادله ارزهای دیجیتال کوینیفای (Coinify)، صرافی چنجلی (Changelly) و پلتفرم وام‌دهی غیرمتمرکز کامپوند (Compound) اشاره کرد.

بلاک‌فای؛ ۳۵۰ میلیون دلار

تاریخ معامله: ۱۱ مارس ۲۰۲۱ (۲۱ اسفند ۱۳۹۹)
مرحله سرمایه‌گذاری: سری D
سرمایه‌گذاران مطرح: بِین کپیتال ونچرز (Bain Capital Ventures)، شرکای دی‌اس‌تی گلوبال (Partners of DST Global)، پامپ اینوستمنتس (Pomp Investments)، تایگر گلوبال (Tiger Global)، ساسکوئهانا گاورنمنت پراداکتس (Susquehanna Government Products)
ارزش‌گذاری پس از جذب سرمایه: ۳ میلیارد دلار
ارزش‌گذاری پیش از جذب سرمایه: ۴۳۵ میلیون دلار

بلاک‌فای (Blockfi) که در نیوجرسی مستقر است، در سال ۲۰۱۷ تأسیس شد و اکنون یکی از ارائه‌دهندگان مطرح وام ارزهای دیجیتال است. امکاناتی که این شرکت ارائه می‌دهد تنوع زیادی دارد. این امکانات شامل وام‌های دارای وثیقه ارزهای دیجیتال و همچنین حساب‌های سپرده بلندمدتی می‌شوند که از طریق آنها، سرمایه‌گذاران می‌توانند از ذخیره دارایی‌های دیجیتال خود سود کسب کنند.

در ماه ژوئیه، شایعاتی مبنی بر عرضه عمومی سهام بلاک‌فای منتشر شد. این شایعات به‌دنبال گزارش‌هایی درباره فرصت‌های شغلی این شرکت منتشر شد که بخشی از آنها درباره کمک به شرکت برای عرضه عمومی سهام خود بود. در ماه‌های گذشته، قانون‌گذاران تگزاس، نیوجرسی و آلاباما، قانونی‌بودن طرح سود حساب کاربران در بلاک‌فای (که به BIA معروف است) را زیر سؤال بردند.

سولانا لبز؛ ۳۱۴ میلیون دلار

تاریخ معامله: ۹ ژوئن ۲۰۲۱ (۱۹ خرداد ۱۴۰۰)
مرحله سرمایه‌گذاری: فروش خصوصی توکن
سرمایه‌گذاران برجسته: اندریسن هوروویتز، پُلی‌چین کپیتال، آلامدا ریسرچ (Alameda Research)، بلاک‌چنج ونچرز (Blockchange Ventures)، سی‌اِم‌اِس هولدینگز (CMS Holdings)
ارزش‌گذاری پس از جذب سرمایه: نامشخص
ارزش‌گذاری پیش از جذب سرمایه: نامشخص

سولانا در واقع یک رقیب برای بلاک چین اتریوم به حساب می‌آید. این شبکه از مکانیسم اجماع اثبات سهام استفاده می‌کند. سولانا ادعا می‌کند که مقیاس‌پذیری و سرعت بیشتری را نسبت به رقیبان خود ارائه می‌دهد.

بر اساس داده‌های بلاکچیر (Blockchair)، این شبکه قادر به پردازش بیش از ۱۰۰۰ تراکنش در ثانیه است. این مقدار در مقایسه با پردازش ۱۴ تراکنش در ثانیه در بلاک چین اتریوم عدد بسیار خوبی به‌ نظر می‌رسد.

تاکنون بیش از ۱۹ میلیارد تراکنش در شبکه سولانا انجام شده و این شبکه میزبان طیف وسیعی از محصولات غیرمتمرکز از جمله سروم (Serum) است. سروم صرافی غیرمتمرکزی است که سم بنکمن فراید، بنیان‌گذار میلیاردر اف‌تی‌ایکس آن را تأسیس کرده است.

فایِر بلاکس؛ ۳۱۰ میلیون دلار

تاریخ معامله: ۲۷ ژوئیه ۲۰۲۱ (۵ مرداد ۱۴۰۰)
مرحله سرمایه‌گذاری: سری D
سرمایه‌گذاران مطرح: سکویا کپیتال، SCB ۱۰X (بازوی‌سرمایه گذاری Siam Commercial Bank)، کوتو (Coatue)، استرایپس (Stripes)، اسپارک کپیتال (Spark Capital) ، دی آر دبلیو (DRW VC)
ارزش‌گذاری پس از جذب سرمایه: ۲ میلیارد دلار
ارزش‌گذاری پیش از جذب سرمایه: نامشخص

فایر بلاکس (Fireblocks) که در نیویورک مستقر است، بستری را در ابعاد سازمانی برای جابه‌جایی، ذخیره و انتشار دارایی‌های دیجیتالی از جمله بیت کوین، اتریوم، پولکادات و دیگر ارزهای دیجیتال فراهم می‌کند.

یکی از ویژگی‌های متمایزکننده فایر بلاکس، استفاده از یک پروتکل امنیتی جدید برای کیف پول‌های خود است. این ویژگی که به «محاسبه چندجانبه» (multi-party computation) مشهور است، به طرفین معامله (که هرکدام داده‌های خصوصی خود را نگهداری می‌کنند) امکان می‌دهد تا محاسبات را بدون افشای هیچ داده‌ خصوصی ارزیابی کنند.

فایر بلاکس از زمان تأسیس در سال ۲۰۱۹، از بیش از ۱ تریلیون دارایی دیجیتالی محافظت کرده است.

دپر لبز؛ ۳۰۵ میلیون دلار

تاریخ معامله: ۳۰ مارس ۲۰۲۱ (۱۰ فروردین ۱۴۰۰)
مرحله سرمایه‌گذاری: سری پنجم
سرمایه‌گذاران مطرح: کوتیو منیجمنت (Coatue Management)، اندریسن هوروویتز، مایکل جردن (Michael Jordan)، کوین دورانت (Kevin Durant)
ارزش‌گذاری پس از جذب سرمایه: ۲.۶ میلیارد دلار
ارزش‌گذاری پیش از جذب سرمایه: نامشخص

این استارت‌آپ مستقر در ونکوور بیشتر به‌عنوان توسعه‌دهنده ان‌بی‌ای تاپ شات (NBA Top Shot) شناخته می‌شود. ان‌بی‌ای تاپ شات یک بستر خریدوفروش NFTهای مرتبط با ویدئوهای بسکتبال یا «لحظات» مهم آن است.

این پروژه که حجم معاملات آن در حال حاضر از مرز ۵۰۰ میلیون دلار هم عبور کرده، تا حد زیادی عامل رونق توکن‌های غیرمثلی است؛ علی‌الخصوص در بخش مربوط به ثبت حق مالکیت دیجیتالی که بر روی بلاک چین قابل ردیابی است. دپر لبز پیش‌تر یک بازی محبوب به نام کریپتوکیتیز (CryptoKitties) را روی پلتفرم اتریوم توسعه داده بود.

بولیش؛ ۳۰۰ میلیون دلار

تاریخ معامله: ۱۱ مه ۲۰۲۱ (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰)
مرحله سرمایه‌گذاری: سری اول
سرمایه‌گذاران مطرح: صندوق سرمایه‌گذاری پیتر تیل (Peter Theil)، آلان هوارد (Alan Howard)، گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital)، نومورا (Nomura)
ارزش‌گذاری پس از جذب سرمایه: نامشخص
ارزش‌‌گذاری پیش از جذب سرمایه: نامشخص

در ماه مه، بلاک دات وان (Block.one)، شرکت پشتیبان نرم‌افزار منبع‌باز EOSIO، یک شرکت تابعه مستقل راه‌اندازی کرد. هدف از راه‌اندازی این شرکت، پشتیبانی از عرضه صرافی ارز دیجیتال جدید آنها به نام بولیش (Bullish) بود.

در این مرحله از تأمین مالی پروژه، بیش از ۱۰ میلیارد دلار پول نقد و دارایی‌های دیجیتال جذب شد. ۳۰۰ میلیون دلار از این مبلغ از سوی سرمایه‌گذاران مشهوری مانند پیتر تیل (Petter Thiel)، آلن هوارد (Alan Howard) و ریچارد لی (Richard Li) تأمین شد.

در ماه ژوئیه، تنها دو ماه پس از راه‌اندازی صرافی، بولیش از برنامه‌های خود برای انتشار عمومی سهام به‌ ارزش ۹ میلیارد دلار از طریق ادغام با «شرکت‌های با هدف ویژه تملک (SPAC)» خبر داد.

پکسوس؛ ۳۰۰ میلیون دلار

تاریخ معامله: ۲۹ آوریل ۲۰۲۱ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۰)
مرحله سرمایه‌گذاری: سری D
سرمایه‌گذاران مطرح: پی‌پال ونچرز (PayPal Ventures)، لیبرتی سیتی ونچرز (Liberty City Ventures)، بنک آو امریکا (Bank of America)، دکلریشن پارتنرز (Declaration Partners)، Oak HC/FT
ارزش‌گذاری پس از جذب سرمایه: ۲.۴ میلیارد دلار
ارزش‌گذاری پیش از جذب سرمایه: نامشخص

فناوری پکسوس در واقع خدمات‌دهی دو شرکت پی‌پال و ونمو (که خود متعلق به پی‌پال است) را در قالب ارزهای دیجیتال ممکن می‌کند و به این ترتیب، میلیون‌ها کاربر را قادر به خرید، نگهداری و فروش بیت کوین و تعدادی از ارزهای دیجیتال دیگر می‌کند.

محصولات و خدمات دیگر شرکت شامل استیبل کوین پکسوس استاندارد (PAX) با پشتوانه دلار آمریکا، صرافی ارز دیجیتال ایت‌بیت (itBit) و یک سرویس تسویه سهام می‌شود که شرکت‌هایی مانند کردیت سوییس (Credit Suisse)، سوسایتی جنرال (Societe Generale) و اینستینت (Instinet) از آن استفاده می‌کنند.

بلاک چین دات کام؛ ۳۰۰ میلیون دلار

تاریخ معامله: ۲۴ مارس ۲۰۲۱ (۴ فروردین ۱۴۰۰)
مرحله سرمایه‌گذاری: سری C
سرمایه‌گذاران مطرح: شرکای DST Global، لایت‌اسپید ونچر پارتنرز، VY Capital
ارزش‌گذاری پس از جذب سرمایه: ۵.۲ میلیارد دلار
ارزش‌گذاری پیش از جذب سرمایه: ۳ میلیارد دلار

بلاک چین دات کام انواع خدمات مرتبط با ارزهای دیجیتال را به مشتریان خرد و مؤسسات ارائه می‌دهد؛ اما این شرکت بیشتر به‌دلیل ارائه کیف پول‌های دیجیتالی غیرامانی (non-custodial) خود معروف است.

این نوع کیف پول‌ها، برخلاف همتایان امانی خود، کنترل کامل کلیدهای خصوصی را به کاربران می‌سپارند. می‌دانید که کلید خصوصی نمایانگر مالکیت دارایی‌های رمزنگاری‌شده است. این شرکت واقع در لندن ادعا می‌کند که ۲۸ درصد از کل تراکنش‌های شبکه بیت کوین را از سال ۲۰۱۲ تاکنون پردازش کرده است.

بکت؛ ۳۰۰ میلیون دلار

تاریخ معامله: ۱۶ مارس ۲۰۲۰ (۲۶ اسفند ۹۸)
مرحله سرمایه‌گذاری: سری B
سرمایه‌گذاران مطرح: صرافی اینترکانتیننتال اکسچنج (Intercontinental Exchange)، پِی‌یو (PayU)، بی‌سی‌جی دیجیتال ونچرز (BCG Digital Ventures)
ارزش‌گذاری پس از جذب سرمایه: نامشخص
ارزش‌‌گذاری پیش از جذب سرمایه: نامشخص

در فوریه ۲۰۲۰، شرکت سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال ICE (مالک بورس نیویورک) خبر از خرید شرکت جدیدی به نام بریج ۲ سولوشنز (Bridge2 Solutions) داد. این شرکت ارائه‌دهنده برنامه‌هایی برای قدرت‌بخشیدن به بازار چندمنظوره بکت است.

این سرویس که بکت اپ (Bakkt App) نامیده می‌شود، به کاربران امکان می‌دهد دارایی‌های مختلف دیجیتال از جمله امتیاز وفاداری، برنامه‌های پاداش، دارایی‌های مربوط به بازی و ارزهای دیجیتال را در یک کیف پول واحد جمع‌آوری کنند.

در ماه ژانویه، بکت اعلام کرد که قصد دارد سهام خود را به ارزش ۲.۱ میلیارد دلار و از طریق همکاری با شرکت‌های با هدف ویژه تملک (SPAC) عمومی کند. پس از بسته‌شدن قرارداد، شرکت با نام بکت هولدینگز (Bakkt Holdings Inc) در بورس اوراق بهادار نیویورک فهرست خواهد شد.

The post بزرگ‌ترین رویداد‌های جذب سرمایه در سال ۲۰۲۱ در حوزه بلاک چین و ارزهای دیجیتال appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.