رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

Canalys: کمبود قطعات، عامل اصلی کاهش 6 درصدی سالانه در عرضه اسمارت‌فون طی سه‌ماهه سوم 2021

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

3965_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

مؤسسه پژوهشی Canalys در روز جمعه 15 اکتبر سال جاری میلادی (23 مهر 1400) گزارش خود را از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند در بازه زمانی جولای تا سپتامبر 2021 منتشر کرد. بر اساس برآورد اولیه این مؤسسه در سه‌ماهه‌ای که گذشت، میزان عرضه اسمارت‌فون با 6 درصد کاهش سالانه روبه‌رو شده چرا که تولیدکنندگان برای تأمین تقاضای کاربران با چالش کمبود قطعات مواجه بوده‌اند. در این میان، کمپانی سامسونگ با در اختیار داشتن 23 درصد از سهم بازار، بار دیگر پیشتاز بوده و پس از آن، اپل با داشتن 15 درصد از سهم بازار و به لطف تقاضای اولیه بالا برای آیفون 13 جایگاه دوم خود را باز پس گرفته است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3965/apple-iphone-12-and-iphone-13-pro-max_01.jpgآیفون 13 پرو مکس در سمت راست و آیفون 12 در سمت چپ

پس از این دو کمپانی هم شرکت چینی شیائومی با سهم بازار 14 درصدی و تنها 1 درصد پایین‌تر از اپل به جایگاه سوم سقوط کرده است. مطابق گزارش Canalys، اوپو و ویوو نیز هر دو با سهم بازار 10 درصدی، رتبه‌های چهارم و پنجم را در فهرست 5 تولیدکننده برتر اسمارت‌فون در سه‌ماهه منتهی به سپتامبر 2021 به خود اختصاص داده‌اند. البته نکته‌ای که در این گزارش به چشم می‌خورد آن است که میزان عرضه وان‌پلاس نیز همراه با اوپو در نظر گرفته شده و این در حالی است که این دو شرکت در کنار ویوو، از زیرمجموعه‌های BBK Electronics به شمار می‌روند. از این رو اگر مجموع اسمارت‌فون‌های ارائه‌شده هر سه شرکت را در سه‌ماهه سوم امسال در نظر بگیریم، با احتمال زیاد در جایگاه دوم و پس از سامسونگ قرار خواهند گرفت.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3965/canalys-preliminary-global-smartphone-market-report-q3-2021_02.jpgداده‌های اولیه از پنج برند برتر جهانی عرضه‌کننده گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه سوم سال 2021

همه‌گیری COVID-19 اثر منفی روی زنجیره‌های تأمین داشته و صنعت تولید تراشه به طور ویژه ضربه سختی از آن خورده است. چنان که به گفته بن استنتون (Ben Stanton)، تحلیلگر ارشد Canalys «دوران کمبود تراشه به واقع از راه رسیده است [و] صنعت گوشی هوشمند می‌کوشد تولید دستگاه‌ها را تا حد امکان به حداکثر برساند. در سمت عرضه، تولیدکنندگان تراشه قیمت‌ها را افزایش داده‌اند تا با حذف سفارش‌های بیش از اندازه، شکاف میان عرضه و تقاضا را کاهش دهند. اما با این وجود، کمبودها تا سال 2022 کاهش نخواهد یافت. این امر در کنار هزینه‌های بالای حمل ‌و نقل جهانی، برندهای اسمارت‌فون را ناچار کرده است که علی‌رغم میل خود، قیمت خرده‌فروشی دستگاه‌ها را افزایش دهند.»

از دید او «در سطح محلی، فروشندگان اسمارت‌فون ناچارند تغییرات لحظه ‌آخری را در مشخصات و تعداد سفارش دستگاه‌ها اِعمال کنند. انجام این کار و به حداکثر رساندن حجم برای آن‌ها اهمیت بسیاری دارد، اما متأسفانه مسئله [تغییرات پی‌در‌پی] هنگام برقراری ارتباط با کانال‌های خرده‌فروشی و توزیع‌کنندگان باعث سردرگمی و ناکارآمدی می‌شود. بسیاری از کانال‌ها هنگام مواجهه با تعطیلات مهمی در زمینه فروش همچون روز مجردها در چین و جمعه سیاه در غرب متشنج می‌شوند. موجودی گوشی هوشمند کانال‌ها رو به اتمام است و از این رو با پیشبینی مشتریان بیشتر در بازه‌های زمانی، برآورده شدن تقاضا تقریباً محال خواهد بود. [بر این اساس] مشتریان باید انتظار داشته باشند که [در فصل تعطیلات] امسال تخفیفات گوشی‌ها کمتر تهاجمی باشد.»

استنتون عقیده دارد که برندهای اسمارت‌فون در شرایط کمبود منابع به منظور جلوگیری از نومیدی مشتریان و ایجاد انگیزه خرید در آن‌ها، باید به دنبال راه‌هایی باشند که دستگاه‌های دیگری مانند پوشیدنی‌ها و ابزارهای اینترنت اشیا را به همراه گوشی‌های هوشمند ارائه کنند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3965/samsung-galaxy-z-flip3_03.jpgSamsung Galaxy Z Flip3

کمبود تراشه از NVIDIA و AMD تا شرکت خودروسازی جنرال موتورز و تقریباً همه صنایعی که به نحوی بر قطعات کامپیوتری تکیه دارند را با چالش مواجه کرده است. فشار بر صنعت نیمه‌رسانا و دشواری تولیدکنندگان در تأمین قطعات اسمارت‌فون از حوالی سه‌ماهه چهارم سال گذشته میلادی آغاز شده و پیش از این مؤسساتی همچون کانترپوینت نیز از کاهش برآورد خود از میزان عرضه جهانی گوشی‌های هوشمند در نیمه دوم سال 2021 خبر داده بودند. بلومبرگ نیز به تازگی گزارشی از کاهش تولید آیفون 13 به سبب بحران کمبود قطعات منتشر کرده و در آن به مشکل اپل برای تأمین تراشه‌ای مرتبط با نمایشگر OLED و همچنین قطعات بی‌سیم اشاره کرده است.

از سوی دیگر شبکه‌های خبری مانند CNBC به نقل از جیا شائوکیان (Jia Shaoqian)، مدیر عامل شرکت تولید لوازم خانگی و مصرفی Hisense بر این باورند که احتمالاً بحران کمبود تراشه برای دستگاه‌های مصرفی بیش از زمانی که استنتون پیش‌بینی کرده و شاید تا دو یا سه سال دیگر ادامه خواهد یافت و این برای صنایع متکی بر چیپ‌ست‌های پیشرفته خبر خوبی نیست.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.