رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

معرفی اندروید 12L – سیستم‌عامل اختصاصی گوگل برای تبلت‌ها، گوشی‌های تاشو و دستگاه‌های ChromeOS

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

3986_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

از معرفی اندروید 12 و حضور آن در پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو زمان کوتاهی می‌گذرد و در این میان تنها کاربران معدودی فرصت آزمودن نسل جدید اندروید را پیدا کرده‌اند. شرکت گوگل اما در روز چهارشنبه 27 اکتبر 2021 (5 آبان 1400) نسخه تازه‌ای از اندروید 12 را با نام Android 12L معرفی کرده که پسوند L در آن معادل Large screens یا نمایشگرهای بزرگ است و به‌طور مشخص دستگاه‌های بزرگ‌تر این خانواده از جمله تبلت‌ها، گوشی‌های تاشو و دستگاه‌های ChromeOS‌ را هدف گرفته است. این حرکت گوگل با وجود آن‌که به اقدام اپل در ارائه iPadOS شباهت دارد اما پیش از همه چیز، اولین و آخرین پلتفرم تبلتی گوگل یعنی اندروید 3 هانی‌کمب در سال 2011 را به خاطر می‌آورد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3986/introducing-android-12l-for-large-screen-devices_01.jpg

به‌گفته گوگل در حال حاضر بیش از 250 میلیون تبلت، گوشی تاشو و دیوایس مبتنی بر ChromeOS در بازار حضور داشته و تنها در طی یک سال گذشته با توجه به شرایط دورکاری مرتبط با پاندمی، 100 میلیون تبلت اندرویدی فعال شده‌اند؛ امری‌که به رشد سالیانه 20 درصدی اشاره دارد. این رشد طبیعتا گوشی‌های تاشو که از آن‌ها به‌عنوان ترند بعدی دنیای موبایل یاد می‌شوند را نیز شامل شده و لپ‌تاپ‌های ChromeOS را نیز نمی‌توان از آن مستثنی کرد. با در نظر گرفتن تمامی این موارد ارائه نسخه جدیدی از سیستم‌عامل اندروید که به‌صورت اختصاصی برای صفحه‌نمایش‌های بزرگ طراحی شده باشد کاملا منطقی به‌نظر می‌رسد.

Android 12L در حال حاضر در نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهنده‌گان (developer preview) در دسترس قرار گرفته و حضور آن در بازار نیز به اوائل سال آینده میلادی یعنی مقارن با ارائه نسل بعدی تبلت‌های مجهز به اندروید 12 موکول شده است. در همین راستا از تبلت Tab P12 Pro لنوو به‌عنوان یکی از اولین دستگاه‌های دریافت‌کننده این سیستم‌عامل یاد شده است. نکته جالب در این میان این‌که در آینده ورژن پابلیک بتای این پلتفرم برای دیوایس‌های خانواده پیکسل نیز در دسترس قرار می‌گیرد هرچند برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن تنها در دستگاه‌های دارای صفحه‌نمایش بزرگ معنادار خواهد بود.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3986/introducing-android-12l-for-large-screen-devices_02.jpg

گوگل معرفی اندروید 12L در این نوبت را به‌صورت جزیی انجام داده و بدین‌ترتیب نمی‌توان به مجموعه کاملی از امکانات و قابلیت‌های سیستم‌عامل و مقایسه آن با تنها نمونه دیگر موجود یعنی iPad OS پرداخت. در یک نگاه کلی آن‌چه گوگل در این نوبت از اندروید 12L آشکار کرده شامل یک رابط کاربری بهینه شده و ابزارهای جدیدی برای مولتی‌تسکینگ است که در آن اپلیکیشن‌های مختلف نیز با ظاهر بهتری در صفحه‌نمایش بزرگ اجرا می‌شوند. از دیگر نکات جدید در این مجموعه باید به چگونگی نمایش اعلان برنامه‌ها، منوی quick settings و شکل ظاهری صفحه هوم اشاره کرد که همگی با تغییراتی مشهودی رورو خواهند شد.

ویژگی‌های مرتبط با چند وظیفه‌گی یا مولتی‌تسکینگ جالب‌توجه‌ترین قابلیت Android 12L است که به تسک‌بار جدیدی مشابه آن‌چه در iPadOS دیده‌ایم شباهت دارد. سیستم‌عامل اندروید هم‌اکنون نیز از ویژگی مجزا کردن صفحه‌نمایش برای اجرا دو یا چند اپلیکیشن در کنار هم پشتیبانی می‌کند اما این ویژگی به‌گفته گوگل در نسخه 12L دسترس‌تر قرار گرفته است به‌طوری‌که کشیدن یک آیکون از تسک‌بار روی اپلیکیشن فعال روی صفحه‌نمایش، برای اجرای همزمان آن‌ها در کنار هم کفایت می‌کند. این گزینه همچنین تلویحا به این معنا خواهد بود که همه اپلیکیشن‌ها از اجرای همزمان در کنار هم پشتیبانی می‌کنند که قدم بزرگی در زمینه مولتی‌تسکینگ در مجموعه اندروید به حساب می‌آید.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3986/introducing-android-12l-for-large-screen-devices_03.gif

گوگل در این نوبت از توسعه‌دهنده‌گان خواسته تا برنامه‌های خود را جهت اجرای بهتر در سایزهای مختلف صفحه‌نمایش بهینه‌سازی کنند و در این زمینه همانطور که در تصویر زیر قابل مشاهده است سه کلاس مختلف کامپکت، متوسط و گسترده را به‌ترتیب برای گوشی‌های موبایل، برای تبلت‌های کوچک یا دیوایس‌های تاشو و بالاخره تبلت‌های بزرگ و کامپیوترها تعریف کرده است. در همین رابطه همچنین API جدیدی در دسترس قرار می‌گیرد که اپلیکیشن‌ها را نسبت به قابلیت تاشوی دستگاه یا حضور لولا آگاه ساخته تا از این موانع به‌عنوان جداکننده‌های طبیعی در رابط کاربری استفاده کنند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3986/introducing-android-12l-for-large-screen-devices_04.jpg

برای راحتی بیشتر کاربران، صاحبان صفحه‌نمایش‌های بزرگ در هنگام نصب برنامه‌های غیر منطبق از Play Store هشداری مبنی بر بهینه نبودن اپلیکیشن مورد نظر با نمایشگر بزرگ دستگاه دریافت می‌‌کنند و ابزاری نیز برای ارزیابی کیفیت یک اپلیکیشن و میزان انطباق آن با دستورالعمل‌های گوگل برای اپلیکیشن‌های مناسب صفحه‌نمایش‌های بزرگ ارائه می‌شود.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.