رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

گزارش مالی مایکروسافت از سه‌ماهه منتهی به سپتامبر 2021- درآمدی فراتر از انتظار مدیران شرکت

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

3987_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

شرکت مایکروسافت در روز 26 اکتبر سال جاری میلادی (4 آبان 1400) گزارش خود را از فصل منتهی به سپتامبر 2021 (منطبق بر سه‌ماهه نخست سال مالی 2022 شرکت) منتشر کرد. طبق این گزارش، درآمد کمپانی آمریکایی در فصلی که گذشت، 45.3 میلیارد دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 22 درصد رشد را تجربه کرده است. سود خالص (بر اساس اصول پذیرفته‌شده حسابداری یا GAAP) و سود عملیاتی شرکت نیز به ترتیب با رشد سالانه 48 و 27 درصدی به 20.5 و 20.2 میلیارد دلار رسیده است. همچنین سود تقلیل‌یافته هر سهم طبق اصول پذیرفته‌شده حسابداری 2.71 دلار گزارش شده که از افزایش 49 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته حکایت دارد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3987/microsoft-q1-2022-financial-results_01.jpg

به گزارش منابع خبری، ارزش سهام مایکروسافت در سال 2021 در حالی 39 درصد افزایش یافته که متوسط رشد شاخص S&P 500 در این دوره 22 درصد بوده است. جالب آن که نتایج مالی مایکروسافت در سه‌ماهه جولای تا سپتامبر سال جاری میلادی از انتظار مدیران این شرکت هم فراتر بوده است.

به گفته ساتیا نادلا (Satya Nadella)، مدیر عامل مایکروسافت، «فناوری دیجیتال نیرویی تورم‌زدا در اقتصاد تورمی [امروز] است. کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ می‌توانند productivity و مقرون به صرفه بودن محصولات و خدمات خود را با ایجاد شدت فناوری (tech intensity) بهبود بخشند. [در این راستا] کلاد مایکروسافت پلتفرم‌ها و ابزارهای سرتاسری (end-to-end) را ارائه می‌کند که سازمان‌ها برای عبور از تغییرات مداوم در این مقطع زمانی به آن نیاز دارند». اصطلاح شدت فناوری یا technology intensity به نرخ پذیرش فناوری‌های جدید و قابلیت یکپارچه‌سازی آن، به ویژه با استفاده از سرویس‌های ابری، در سازمان اشاره می‌کند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3987/microsoft-q1-2022-financial-results_02.jpgSatya Nadella مدیر عامل مایکروسافت

ایمی هود (Amy Hood)، معاون اجرایی و مدیر ارشد مالی مایکروسافت نیز در این باره می‌گوید: «ما با تکیه بر خدمات کلاد خود شروع قدرتمندی برای آغاز سال مالی جدید داشته‌ایم و با رشد سالانه بیش از 36 درصدی درآمدی 20.7 میلیارد دلار در این فصل به دست آورده‌ایم».

فعالیت‌های گسترده مایکروسافت سه بخش اصلی فرآیندهای کسب‌وکار و Productivity، ابر هوشمند و رایانش شخصی‌تر را در بر می‌گیرد که در ادامه عملکرد هر بخش را مرور خواهیم کرد.

فرآیندهای کسب‌وکار و Productivity

درآمد این بخش که محصولات Dynamics و سرویس‌های کلاد مربوط، LinkedIn و آفیس را در بر می‌گیرد، با رشد 22 درصدی به 15.0 میلیارد دلار رسیده است. این در حالی است که تحلیل‌گران StreetAccount درآمدی در حدود 14.67 میلیارد دلار را برای این بخش پیش‌بینی کرده بودند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3987/microsoft-q1-2022-financial-results_03.jpg

درآمد مایکروسافت از آفیس تجاری و خدمات ابری مجموعه آفیس 18 درصد رشد را تجربه کرده، در حالی که آفیس 365 تجاری در حدود 23 درصد افزایش درآمد داشته است. به همین ترتیب، آفیس غیر تجاری یا Consumer و سرویس‌های کلاد مربوط به آن نیز شاهد 10 درصد رشد بوده به طوری که تعداد مشترکان سرویس Consumer مایکروسافت 365 حالا به 54.1 میلیون نفر رسیده است. ناگفته نماند که درآمد شرکت از LinkedIn و محصولات Dynamics هم به ترتیب 42 و 31 درصد افزایش یافته که دلیل رشد درآمد LinkedIn را بیش از همه باید در رشد 61 درصدی راهکارهای بازاریابی (Marketing Solutions) جست‌وجو کرد. به علاوه، مایکروسافت افزایش درآمد محصولات Dynamics و سرویس‌های ابری مربوط به آن را رشد 48 درصدی Dynamics 365 عنوان کرده است.

ابر هوشمند

این بخش از کسب‌وکار مایکروسافت، Azure، سرویس‌های سازمانی، GitHub، سرورهای ویندوز، SQL Server ،Visual Studio و System Center را شامل می‌شود و درآمد 17.0 میلیارد دلاری را برای کمپانی آمریکایی به ارمغان آورده است. این میزان که بیش از رقم 16.51 میلیارد دلار برآوردشده توسط تحلیل‌گران StreetAccount است، نسبت به زمان مشابه سال گذشته 31 درصد رشد را نشان می‌دهد. همچنین مایکروسافت از رشد 35 درصدی محصولات سرور خبر داده و این افزایش را بیش از همه با رشد سالانه 50 درصدی Azure و دیگر سرویس‌های ابری این کمپانی مرتبط دانسته است.

رایانش شخصی‌تر

در حوزه رایانش شخصی‌تر شامل ویندوز، موتور جست‌وجوی Bing، ایکس‌باکس و کامپیوترهای Surface، مایکروسافت 13.3 میلیارد دلار درآمد داشته که نسبت به دوره قبلی 12 درصد افزایش را نشان می‌دهد. بر اساس برآورد موسسه پژوهشی گارتنر، عرضه رایانه‌های شخصی در سه‌ماهه سوم امسال 1 درصد رشد داشته است. به علاوه، فروش ویندوز به سازندگان دستگاه‌ها نیز با افزایش 10 درصدی همراه بوده و به گفته مایکروسافت، محدودیت‌های تأمین بر این بخش از کسب‌وکار کمپانی آمریکایی تأثیر گذاشته است. هرچند از دید ایمی هود، مایکروسافت در فروش رایانه‌های شخصی تجاری با قدرت عمل کرده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3987/microsoft-q1-2022-financial-results_04.jpg

مطابق این گزارش، درآمد حاصل از فروش ویندوزهای ارائه‌شده به شرکت‌های OEM و محصولات تجاری ویندوز و سرویس‌های ابری مرتبط با آن به ترتیب با 10 و 12 درصد رشد سالانه همراه بوده است. مایکروسافت در بخش محتوای ایکس‌باکس و سرویس‌های آن نیز 2 درصد رشد را محقق ساخته است. بخش جست‌وجو و تبلیغات خبری (بدون در نظر گرفتن هزینه‌های مربوط به خرید ترافیک) هم از این افزایش بی‌نصیب نمانده و 40 درصد رشد را تجربه کرده است، هر چند درآمد Surface با کاهش 17 درصدی مواجه شده است.

در فصلی که گذشت، مایکروسافت نه تنها از نمونه جدید کامپیوترهای Surface رونمایی کرد، بلکه از خرید استارت‌آپ‌های امنیتی CloudKnox و RiskIQ خبر داد. همچنین افزایش هزینه اشتراک آفیس 365 تجاری نیز در دستور کار این شرکت قرار گرفته است. به علاوه، مایکروسافت با به‌کارگیری چارلی بل (Charlie Bell)، مدیر خدمات کلاد آمازون برای کار روی امنیت سایبری و همکاری در تحقیق و توسعه امنیت، این بخش از کسب‌وکار خود را مورد توجه بیشتر قرار داده است.

مایکروسافت در سه‌ماهه اخیر در مجموع 10.9 میلیارد دلار را از طریق تقسیم سود و بازخرید سهام به سهامداران بازگردانده که نسبت به فصل مشابه سال مالی گذشته از رشد 14 درصدی حکایت دارد.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.