رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

گزارش مالی سامسونگ از سه‌ماهه سوم سال 2021 – کسب بالاترین سود فصلی در سه‌ سال اخیر

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

3994_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

کمپانی سامسونگ روز پنجشنبه 28 اکتبر 2021 (6 آبان 1400) گزارش مالی خود را از سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی (پایان یافته در 30 سپتامبر) منتشر کرد. طبق این گزارش، درآمد سامسونگ در فصل اخیر با رشد سالانه 10 درصدی، بالغ بر رقم بی‌سابقه 73.98 تریلیون وان کره بوده که با نرخ کنونی تبدیل ارز، تقریبا برابر است با 63 میلیارد دلار. سود عملیاتی سامسونگ نیز 15.82 تریلیون وان (13 میلیارد دلار) اعلام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 26 درصد افزایش داشته است. گفتنی‌ست سامسونگ یکی از درخشان‌ترین فصل‌های خود را سپری کرده، زیرا سود عملیاتی سه‌ماهه اخیر، بالاترین میزان سود فصلی در سه سال اخیر و دومی در تاریخ سامسونگ محسوب می‌شود.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3994/samsung-q3-2021-financial-results_01.jpg

به گفته سامسونگ، ادامه شرایط مطلوب در بازار حافظه نقش مهمی در موفقیت مالی اخیر داشته است. البته، کسب‌وکارهای محصولات نیمه‌رسانا و بخش پنل‌های نمایشگر نیز به فروش مناسبی دست یافتند. ظاهرا بازار اقلام مصرفی نیز در فصل اخیر بر وفق مراد سامسونگ بوده است. در ادامه جزییات بیشتری از عملکرد تک‌تک بخش‌های این شرکت کره‌ای در سه‌ماهه سوم سال 2021 را با هم مرور می‌کنیم.

فناوری اطلاعات و ارتباطات همراه

با توجه به کمتر شدن محدودیت‌های ناشی از کرونا، تقاضای کلی در بازار طی فصل اخیر نسبت به سه‌ماهه دوم افزایش داشت. از این رو، علی‌رغم کمبود جهانی قطعات، درآمد بخش موبایل در فصل سوم نسبت به سه‌ماهه قبلی با افزایش همراه بود. طبق گزارش اخیر، سامسونگ در این بخش به درآمدی معادل 28.42 تریلیون وان دست یافته و 3.36 تریلیون وان سود عملیاتی آن اعلام شده است. به گفته سامسونگ، فروش گوشی‌های هوشمند این شرکت به لطف فروش قدرتمند مدل‌های پرچمدار – از جمله Galaxy Z Fold3 و Galaxy Z Flip3 – و همچنین گوشی‌هایی که بازار انبوه را هدف قرار داده، نسبت به سه‌ماهه دوم امسال با افزایش همراه بوده است. درآمد و سود عملیاتی بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات همراه سامسونگ البته در مقایسه با سال گذشته در چنین روزی با کاهش روبرو شده است. میزان این کاهش برای درآمد، 6.7 درصد و برای سود عملیاتی نزدیک به 24.5 درصد بوده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3994/samsung-galaxy-z-flip3-bespoke-edition_02.jpgSamsung Galaxy Z Flip3 Bespoke Edition

در کنار گوشی‌های هوشمند، محصولاتی که سامسونگ از آن با عنوان محصولات Device Ecosystem یاد می‌کند – شامل پوشیدنی‌ها، کامپیوترهای شخصی و تبلت‌ها – نیز به رشد خود ادامه دادند. لازم به ذکر است هزینه‌هایی که سامسونگ برای تبلیغ و بازاریابی دیوایس‌های تاشوی خود صرف کرده، تا حدی سودآوری این بخش را تحت تأثیر قرار داده، اما در نهایت سامسونگ موفق شد سه‌ماهه سوم را با حاشیه سود دو رقمی به پایان برساند. ناگفته نماند، بخش شبکه یا Network Business (از زیرمجموعه‌های بخش موبایل) نیز در فصل اخیر ضمن گسترش کسب‌وکار خود در خارج از کره (از جمله آمریکای شمالی و ژاپن)، توانست به گسترش شبکه 5G در کره جنوبی نیز کمک کند.

سامسونگ امیدوار است که در سه ماهه پایانی سال جاری میلادی، با بسط بیشتر گوشی‌های هوشمند پیشرفته خود – مثل Galaxy Z Flip3 Bespoke Edition – و همچنین ادامه شتاب فروش سری Galaxy S بتواند حاشیه سود دورقمی این بخش را حفظ کند. به علاوه، با توجه به وجود تقاضا برای جایگزینی گوشی‌های قدیمی‌تر با گوشی‌های جدید، سامسونگ به شکل کنش‌گرایی این بخش از بازار را با دیوایس‌های نسل پنجمی (با قیمت رقابتی) هدف قرار داده و قصد دارد فروش محصولات دیگری همچون پوشیدنی‌ها، PCها و تبلت‌ها را نیز افزایش دهد.

کسب وکار محصولات نیمه‌رسانا

همان طور که انتظار می‌رفت، عمده سود سامسونگ در سه‌ماهه سوم 2021 از این بخش حاصل شده است. سامسونگ با فروش محصولات این بخش موفق شد به درآمدی معادل 26.41 تریلیون وان دست یابد که 10.6 تریلیون از این مبلغ، سود عملیاتی بوده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3994/samsung-q3-2021-financial-results_03.jpg

با توجه به گرایش به سمت CPUهای با هسته‌های بالاتر (high-core) در نیمه نخست سال، تقاضا برای خرید حافظه‌های DRAM همچنان با رشد همراه بود. تغییرات شکل گرفته در محیط کار و حرکت به سمت محیط کار هیبریدی (ترکیبی از حضوری و دورکاری) نیز موجب شد تا تقاضا برای خرید کامپیوترهای شخصی از سوی کاربران نهایی، بالا باشد. در نتیجه همین موارد، درآمد کسب‌شده در بخش DRAM در فصل اخیر، در تاریخ این بخش در رتبه دوم می‌ایستد.

در بخش حافظه NAND، شاهد بهبود تقاضا برای خرید درایوهای SSD مخصوص سرور بودیم. همچنین، مشتریان عمده بخش سرور، حجم سرمایه‌گذاری خود را افزایش داده و تقاضا از سوی مراکز داده برای محصولات با ظرفیت بالا نیز با قدرت ادامه یافت.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3994/samsung-q3-2021-financial-results_04.jpg

در کسب‌وکار موسوم به System LSI نیز درآمدها طی سه‌ماهه اخیر بهتر شده است. سامسونگ این امر را به افزایش تقاضا برای خرید چیپ‌ست و آی‌سی درایور نمایشگر نسبت می‌دهد که آن هم حاصل تولید گوشی‌های هوشمند جدید است. لازم به ذکر است، سامسونگ در سه‌ماهه سوم سال 2021 موفق شد نخستین سنسور تصویری 200 مگاپیکسلی مخصوص اسمارت‌فون و همچنین کوچک‌ترین سنسور تصویری با پیکسل‌های دوگانه در صنعت را به تولید برساند.

کسب‌وکار پنل‌های نمایشگر

کسب درآمدی معادل 8.86 تریلیون وان و سود عملیاتی به ارزش 1.49 تریلیون وان، دستاورد کسب‌وکار پنل‌های نمایشگر سامسونگ در سه‌ماهه سوم 2021 بوده است. به گفته سامسونگ، عایدی این بخش در فصل اخیر در مقایسه با فصل دوم بهبود یافته که مهم‌ترین علت آن را باید به فروش قدرتمند پنل‌های OLED در اندازه‌های کوچک تا متوسط نسبت داد. این در حالی‌ست که به اذعان سامسونگ، کسب‌وکار پنل‌های نمایشگر در حوزه نمایشگرهای بزرگ عملکرد ضعیفی را به نمایش گذاشت.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/3994/samsung-q3-2021-financial-results_05.jpg

تأثیر مثبت نوسانات فصلی، درآمد حاصل از فروش نمایشگرهای موبایل را در فصل اخیر افزایش داد. در این میان نباید تأثیر رشد فروش دیوایس‌های پیشرفته (از جمله گوشی‌های تاشو) را نادیده بگیریم که در نهایت سهم قابل‌توجهی در رقم خوردن بالاترین سود فصلی این بخش در سه ماهه سوم داشته است. ناگفته نماند، به دلایلی از جمله افت قیمت پنل‌های LCD، کسب‌وکار نمایشگرهای بزرگ همچنان زیان‌ده است.

اقلام الکترونیکی مصرفی

این کسب‌وکار خود از دو بخش "نمایشگرهای تصویری" و "لوازم خانگی دیجیتال" تشکیل می‌شود. گزارش مالی سامسونگ نشان می‌دهد، در نتیجه فروش محصولات این بخش در سه‌ماهه سوم، 14.10 تریلیون وان درآمد عاید شرکت شده که تنها 0.76 تریلیون از آن، سود عملیاتی بوده است. علی‌رغم فروش قدرتمند تلویزیون‌های پیشرفته و لوازم خانگی سری Bespoke، سود بخش اقلام الکترونیکی مصرفی – چه در قیاس با فصل قبل و چه نسبت به مدت مشابه سال گذشته – کاهش داشته است. سامسونگ این افت را به افزایش چشمگیر قیمت مواد اولیه و همچنین هزینه‌های لجستیک (از قبیل هزینه‌های انبارداری، جابه‌جایی، بسته‌بندی، ارسال و ...) نسبت می‌دهد.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.