رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

گزارش خزانه‌داری آمریکا در مورد استیبل کوین‌ها منتشر شد؛ باید به‌سرعت به خطرات رسیدگی کرد

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز گذشته گزارشی را ویژه قانون‌گذاری استیبل کوین‌ها منتشر کرد که در آن بر لزوم نظارت دستگاه‌های دولتی بر فعالیت استیبل کوین‌ها تأکید شده است. نام تتر و استیبل کوین دییم (Diem) هم که فیس‌بوک قرار است آن را عرضه کند، در متن این گزارش دیده می‌شود.

به گزارش کوین تلگراف، کارگروه بازارهای مالی دفتر ریاست‌جمهوری آمریکا گزارشی را منتشر کرده که در آن گفته شده است عرضه‌کنندگان استیبل کوین‌ها باید مانند بانک‌ها تحت نظارت دستگاه‌های دولتی قرار بگیرند.

در گزارش جدید خزانه‌داری که روز گذشته و با همکاری دفتر کنترل ارز و شرکت بیمه سپرده فدرال آمریکا منتشر شد، گفته شده است کنگره آمریکا باید «هرچه سریع‌تر اقدامات لازم را انجام دهد تا بتواند مقامات را متقاعد کند که دستگاه‌های دولتی به‌خوبی پرداخت‌های مبتنی بر استیبل کوین‌ها را پایش می‌کنند و شیوه کار این نظارت، پایه و اساس منسجم و جامعی دارد». سازمان‌های دولتی ایالات متحده که این گزارش را به‌صورت مشترک منتشر کرده‌اند، گفته‌اند فعالیت عرضه‌کنندگان استیبل کوین‌ها باید مطابق با استانداردهای مؤسسات سپرده‌گذاری بیمه‌شده، مانند بانک‌های دولتی و فدرال و انجمن‌های فعال در حوزه پس‌انداز دارایی باشد؛ چراکه این مؤسسات از سپرده مشتریان خود محافظت کرده و «در صورت ورشکستگی بانک، تأثیرات منفی مربوط به سیستم‌ها را محدودتر می‌کنند».

در این گزارش مشخص نشده است که معاملات استیبل کوین‌ها و ارزهای دیجیتال باید تحت نظارت کدام سازمان دولتی باشد، با این حال گفته شده است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار و نیز کمیسیون معاملات آتی کالا، تاکنون «اقدامات، قانون‌گذاری و نظارت گسترده‌ای» برای رسیدگی به وضعیت تراکنش‌ها و شرکت‌های فعال در حوزه ارز دیجیتال داشته‌اند. از طرفی دیگر، کارگروه بازارهای مالی دفتر ریاست‌جمهوری گفته است که احتمالاً با توسعه فضای ارزهای دیجیتال خطرات مربوط به استیبل کوین‌ها هم افزایش می‌یابد و ممکن است در برخی از موارد رسیدگی به آنها خارج از محدوده اختیارات کمیسیون بورس و کمیسیون معاملات آتی کالا قرار بگیرد.

در گزارش خزانه‌داری آمریکا آمده است:

از آنجا که استیبل کوین‌ها دارایی‌های مالی در حال ظهور هستند و به‌سرعت توسعه پیدا می‌کنند، قانون‌گذاری می‌تواند انعطاف‌پذیری دستگاه‌های نظارتی را بیشتر کند تا بتوانند به تحولات آتی [این بخش] پاسخ دهند و با خطرات ساختارهای سازمانی مختلف مقابله کنند.

دارایی‌های مالی که به آنها دارایی‌های کاغذی هم گفته می‌شود، دارایی‌هایی هستند که ارزش آنها بر اساس پشتوانه‌ای که دارند تعیین می‌شود.

این گروه از سازمان‌های دولتی آمریکا که در تهیه گزارش استیبل کوین‌ها با یکدیگر همکاری کرده‌اند، گفته‌اند قانون‌گذاری در این حوزه «برای مقابله با خطرات احتمالی مربوط به استیبل کوین‌ها ضروری است». در این گزارش همچنین آمده است که سازمان‌های دولتی باید همچنان از اختیارات خود استفاده کنند تا بتوانند هم‌زمان با اقدام کنگره برای تصویب یک قانون در رابطه با این موضوع، با خطرات موجود در فضای ارزهای دیجیتال مقابله کنند. توصیه کارگروه بازارهای مالی دفتر ریاست‌جمهوری این است که اگر کنگره در قانون‌گذاری استیبل کوین‌ها موفق نبود، شورای نظارت بر ثبات مالی این کشور وارد عمل شود و استانداردهای قانونی مضاعفی برای استیبل کوین‌ها ارائه کند.

نام بسیاری از عرضه‌کنندگان استیبل کوین‌ها و شرکت‌های فعال در حوزه ارز دیجیتال، در گزارش خزانه‌داری آمده است. صرافی‌های کوین بیس و جمینای (Gemini) و همچنین عرضه‌کنندگان استیبل کوین‌های تتر، پکسوس (Paxos) و انجمن دییم، از جمله شرکت‌هایی هستند که نام آنها در گزارش خزانه‌داری آمده است.

گزارش خزانه‌داری به‌دنبال شکل‌گیری اختلاف‌نظر قانونی بین دستگاه‌های دولتی ایالات متحده منتشر می‌شود. گری گنسلر (Gary Gensler)، رئیس کمیسیون بورس آمریکا، در ماه سپتامبر (شهریور) اعلام کرده بود که کمیسیون بورس و کمیسیون معاملات آتی کالا هر دو از ورود کنگره به مسئله قانون‌گذاری استیبل کوین‌ها و اقدام در این زمینه بهره‌مند خواهند شد، اما گزارش بعدی بلومبرگ نشان داد مسئولیت قانون‌گذاری و نظارت بر استیبل کوین‌ها را کمیسیون بورس به‌عهده گرفته است.

The post گزارش خزانه‌داری آمریکا در مورد استیبل کوین‌ها منتشر شد؛ باید به‌سرعت به خطرات رسیدگی کرد appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.