رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

کشمکش قضایی اپل با یک نهاد روسی بر سر اجبار به روش جایگزین پرداخت درون برنامه‌ای در اپ‌استور

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

4049_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

رویکرد بسته اپل و قوانین انحصارطلبانه اپ‌استور، همواره محل مناقشه بوده است. احتمالا اختلاف اپیک گیمز با اپل بر سر روش پرداخت درون اپلیکیشنی را به خاطر دارید. در این کشمکش، پس از اینکه اپیک گیمز با سر باز زدن از قوانین اپ استور گزینه پرداخت مستقیم را در بازی فورتنایت فعال کرد، بلافاصله اپل به این اقدام واکنش نشان داد و این بازی محبوب را از فروشگاه اپلیکیشن خود حذف کرد. ظاهرا دردسرسازی اپ‌ستور تمامی ندارد. طبق خبری که اخیرا توسط راشا تودی منتشر شد، پس از صدور حکمی از سوی «سرویس ضدانحصاری فدرال» در روسیه علیه سیاست‌های اپل، این شرکت آمریکایی نیز به این حکم واکنش نشان داده و خواستار بازبینی قضایی در آن شده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4049/apple-takes-legal-action-against-russian-regulator-on-letting-developers-inform-users-about-alternative-payment-methods_01.jpg

اپل بین 15 تا 30 درصد از پرداخت‌های درون اپلیکیشنی (از اپلیکیشن‌های اپ‌استور) را به عنوان حق کمیسیون تصاحب می‌کند. اپلیکیشن‌های آیفون و آی‌پد نیز فقط و فقط از طریق App Store به دست کاربران می‌رسند. همین امر، نوعی انحصار را برای اپل به وجود می‌آورد. البته چنان‌چه کاربران به گزینه پرداخت مستقیم دسترسی داشته باشند، این انحصار از بین می‌رود. در واقع، خواسته اصلی «سرویس ضدانحصاری فدرال» روسیه از اپل همین بوده که توسعه‌دهندگان iOS بتوانند کاربران را از سایر روش‌های پرداخت (به جز پرداخت درون-اپلیکیشنی اپل) مطلع کنند. در همین راستا، سرویس ضدانحصاری فدرال روسیه، با صدور بیانیه‌ای علیه اپل به این کمپانی اخطار داد که تا تاریخ 30 سپتامبر 2021 (8 مهر 1400) در سیاست‌های اپ‌ستور تجدیدنظر کند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4049/apple-takes-legal-action-against-russian-regulator-on-letting-developers-inform-users-about-alternative-payment-methods_02.jpg

پس از بی‌اعتنایی اپل به این هشدار، سرویس ضدانحصاری فدرال روسیه در اواخر اکتبر سال جاری میلادی با تشکیل پرونده‌ای قضایی، اپل را به اعمال سیاست‌های ضدرقابتی و انحصارگرایانه در اپ‌استور متهم کرد. به گفته این نهاد نظارتی، اپل به توسعه‌دهندگان خود اجازه نمی‌دهد که کاربران را از سایر روش‌های پرداختی (خارج از اپ استور) باخبر کنند و این امر مصداق سوء استفاده اپل از موقعیت برتر خود در بازار به شمار می‌رود. این نهاد در ادامه یادآور شد که در صورت مجرم شناخته شدن اپل در دادگاه، ممکن است این شرکت محکوم به پرداخت جریمه شود که این جریمه بر مبنای درآمد اپل در روسیه محاسبه خواهد شد.

اپل در پاسخ به این شکایت، در ماه آگوست اعلام کرد که در حال شفاف‌سازی سیاست‌های خود در رابطه با نحوه اطلاع‌رسانی توسعه‌دهندگان به کاربران درباره روش‌های پرداختی است. اپل مدعی شد که توسعه‌دهندگان iOS می‌توانند به طرق مختلف (از جمله ای‌میل) با کاربران در تماس بوده و اطلاعات مربوط به سایر روش‌های پرداختی را در اختیار آنها قرار دهند. اما ظاهرا این اقدام کار چندانی از پیش نمی‌برد، زیرا توسعه‌دهندگان همچنان نمی‌توانند این موضوع را از درون خود اپلیکیشن به اطلاع کاربران برسانند. همچنین، توسعه‌دهندگان از ارائه لینک به وب‌سایت، سرویس و فرم ثبت نام توسعه‌دهنده (جایی که امکان انتقال به وب‌سایت فراهم باشد) نیز منع شده‌اند.

حال، اپل نه تنها تغییری در سیاست‌های اپ‌استور اعمال نکرده، بلکه به حکم صادر شده از سوی «سرویس ضدانحصاری فدرال» نیز اعتراض کرده و با ثبت شکایتی در دادگاه داوری مسکو، خواستار بازبینی قضایی در این حکم شده است. طبق سندی که روز چهارشنبه 1 دسامبر 2021 (10 آذر 1400) منتشر شد، دادگاه داوری مسکو اپل را به عنوان خواهان و «سرویس ضدانحصاری فدرال» روسیه را به عنوان خوانده این پرونده ذکر کرده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4049/apple-takes-legal-action-against-russian-regulator-on-letting-developers-inform-users-about-alternative-payment-methods_03.jpg

سوای از اینکه سرنوشت این پرونده چه خواهد شد، اپل در رابطه با سیاست‌های انحصارطلبانه خود در اپ‌استور، واکنش‌های منفی متعددی را از سرتاسر دنیا دریافت کرده است. به عنوان نمونه، قاضی پرونده درگیری اپل با اپیک گیمز، تا تاریخ 9 دسامبر 2021 (18 آذر 1400) به اپل فرصت داد که در اپلیکیشن‌های iOS کاربران را به سمت سایر روش‌های پرداختی هدایت کند. در مورد دیگری، نمایندگان مجلس کره جنوبی با تصویب لایحه‌ای در ماه آگوست، اپل و گوگل را از محدود کردن توسعه‌دهندگان به استفاده از سیستم‌های پرداختی این دو شرکت، منع کردند. جالب است بدانید حتی کمیسیون اروپا نیز اپل را به اتخاذ سیاست‌های ضدرقابتی متهم کرده است.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.