رفتن به مطلب

پالیگان فناوری Plonky2 رونمایی کرد

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

تیم توسعه پالیگان از فناوری Plonky2 که توسط پالیگان زیرو توسعه داده شده است رونمایی کرد. این فناوری با اتریوم سازگاری کامل دارد. این رونمایی بخشی از ماموریت پالیگان زیرو است که از گواه اثبات دانش صفر (zero-knowledge proof) برای افزایش مقیاس‌پذیری بلاکچین اتریوم و آماده‌سازی آن برای میلیاردها کاربر استفاده می‌کند.

به گزارش میهن بلاکچین و به نقل از کوین گپ، طبق اعلام رسمی در بلاگ پالیگان، Plonky2 یک SNARK بازگشتی است که با اتریوم سازگار است و ۱۰۰ برابر سریع‌تر از سایر گزینه‌های موجود عمل می‌کند. در ادامه این اعلامیه آمده است:

Plonky2 به بهترین STARK‌ها مانند PLONK و FRI، قابلیت اثبات‌ سریع و راه‌اندازی بدون نیاز به اعتماد؛ و به بهترین SNARK‌ها، قابلیت بازگشت‌پذیری و هزینه راستی‌آزمایی پایین را اضافه می‌کند.

اسنارک یک نوع گواه رمزنگاری‌شده است که بدون نیاز به محتوای داده‌ها، صحت آنها را ثابت می‌کند. برای آشنایی بیشتر با این فناوری‌ها، مقاله «توضیح گواه های اثبات zk-SNARKs و zk-STARKs» را مطالعه کنید. برای مطالعه دقیق‌تر نیز می‌توانید مقالات «Zk-SNARK‌ چیست» و «کریپتو با ویتالیک؛ zk-SNARK چگونه کار می‌کند؟» را مطالعه نمایید.

یکی از مهمترین نقاط قوت اثبات دانش صفر، قابلیت بازگشت (recursion) است. قابلیت بازگشت به یک اسنارک اجازه می‌دهد تا اسنارک‌های دیگر را تأیید کند و عملکرد شبکه را سریع‌تر کند. فرآیند بازگشتی، جدای از سریع‌تر بودن، نیازمند منابع کمتر و غیرمتمرکزتر است.

روش‌های اثبات بازگشتی، با کمتر کردن زمان مورد نیاز برای اثبات، به افزایش مقیاس‌پذیری بلاکچین کمک چشمگیری می‌کنند.

سازگاری Plonky2 با اتریوم

همانطور که در پست بلاگ پالیگان به آن اشاره شده است، فناوری مقیاس‌پذیری Plonky2 با بلاکچین اتریوم سازگاری کامل دارد. ارائه این فناوری، اهمیت پالیگان در آینده اتریوم را افزایش می‌دهد و آن را از سطح یک ارائه‌دهنده راه‌حل فراتر می‌برد. در این پست می‌خوانیم:

شبکه‌های لایه ۲ مبتی بر zk سر و صدای زیادی کرده‌اند، اما تمام راه‌حل‌ها تا به امروز، تنها به بدیهیات رمزنگاری تکیه کرده‌اند و به همین علت ناکارآمد هستند و مقیاس‌پذیری را محدود می‌کنند. رقابت شبکه‌های لایه ۲، در نهایت بر سر توان عملیاتی و کارمزد خواهد بود، و پلانکی۲ این امکان را به پالیگان می‌دهد تا کارآمدترین و مقیاس‌پذیرترین شبکه لایه دوم را بسازد.

ارائه پلانکی۲ یکی دیگر از اقدامات مثبت پالیگان است که طی ماه‌های گذشته خبرهای امیدوارکننده‌ای را منتشر کرده است. این تحولات سازنده، اشتیاق سرمایه‌گذاران به ارز دیجیتال بومی پالیگان، MATIC، را افزایش داده است. پس از خبر ارائه Plunky2، قیمت MATIC حدود ۴.۴٪ جهش کرد و در زمان نگارش خبر با قیمت ۲.۱۶ دلار معامله می‌شود.

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

ارسال‌های محبوب

تیم توسعه پالیگان از فناوری Plonky2 که توسط پالیگان زیرو توسعه داده شده است رونمایی کرد. این فناوری با اتریوم سازگاری کامل دارد. این رونمایی بخشی از ماموریت پالیگان زیرو است که از گواه اثبات دانش صفر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.