رفتن به مطلب

قوام استیبل کوین‌ها به اعتماد است یا حجم وثیقه؟ پاسخ یک کارشناس

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

بعد از اتفاقاتی که ارز دیجیتال ترا پشت‌سر گذاشت، فعالین بازار مردد شدند که تا چه حد قادر خواهند بود که تخم مرغ‌هایشان را در سبد استیبل کوین‌ها گذاشته و بر روی آنان حساب باز کنند. یکی از کارشناسان معتقد است که سازندگان این استیبل کوین‌ها باید بر روی غیرمتمرکزسازی آنان با کاربردهایی مشخص، چاره‌ای بیاندیشند.

به گزارش کوین تلگراف،‌ سقوط قیمت استیبل کوین UST ترا نشان داد که باید به چندین سوال پیرامون این‌که چه چیزی در واقع یک استیبل کوین را در میان فعالین روز افزون بازار، قابل استفاده می‌کند، پاسخ داد.

سانگ لی (Sang Lee)، یکی از بنیان‌گذاران وگاس هولدینگز (VegaX Holdings) که خدمات ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهد، طرفدار استیبل‌ کوین‌های غیرمتمرکز است و آنان را به انواع غیرمتمرکز ترجیح می‌دهد، اما معتقد است که شاخص مهم میزان جلب اعتماد مردم است که باعث می‌شود مشکلات این‌چنینی رخ دهد.

لی در گفتگویی در ۱۳ مه (۲۳ اردیبهشت) استیبل کوین‌ها را یکی از مهمترین ابزارهای اکوسیستم ارزهای دیجیتال دانست که به معامله‌گران یک واحد محاسبه مشترک می‌دهد، مثل نقشی که دلار آمریکا برای بازارهای جهانی دارد. اما باید توجه داشت که روش حفظ این کاربرد نیز مهم است.

لی در این رابطه می‌گوید:

مهمترین ویژگی برای یک استیبل کوین، آن است که میخ خود را محکم کوبیده و قیمت را به درستی ثابت نگه دارد. در غیر این صورت آن واحد محاسبه مشترک، غیرقابل اعتماد و سپس غیرقابل استفاده می‌شود.

به اعتقاد لی استیبل کوین‌‌ها وقتی واقعا قابل استفاده می‌شوند که مردم به اندازه کافی به آن‌ها اعتماد کنند. اما این نکته به نظر متناقض می‌رسد زیرا از آن طرف مردم وقتی به یک استیبل کوین اعتماد می‌کنند که دیگران از آن استفاده می‌کنند. به اعتقاد لی برای این‌که توسعه‌دهندگان این استیبل کوین‌ها بر این تناقض فائق آیند باید قبل از ساخت، از یک مورد مطمئن شوند. آنان باید بدانند که «جلب اعتماد، بی نهایت مهمتر از حجم وثیقه پشتیبان استیبل کوین‌ها است.»

مسائل مربوط به اعتماد و طراحی در خط مقدم پحث پیرامون سقوط استیبل کوین UST قرار داشت. قیمت لونا، توکن بومی شبکه ترا و قیمت بیت کوین وثیقه این استیبل کوین کاهش یافت، بعد از این اتفاق جامعه این ارز دیجیتال به سرعت اعتماد خود را از دست دادند. در کنار این سلب اعتماد، کاهش کاربرد نیز مزید بر علت شد و همین امر ارزش این ارز دیجیتال را به شدت کاهش داد.

امروزه حداقل ۹۷ استیبل کوین در صنعت ارزهای دیجیتال وجود دارد که اکثر آن‌ها به دلار آمریکا وابسته هستند. در حالی که در نگاه اول این تعداد استیبل کوین به نظر بیش از حد به نظر می‌رسد، از نگاه لی باید تعداد استیبل کوین‌ها بالا باشد و همین‌طور تعداد زیادی از آنان غیرمتمرکز باشند.

لی می گوید که ما نمی‌خواهیم یک استیبل کوین کل بازار را قبضه کرده و بر دیگران حکومت کند، ما می‌خواهیم در وهله اول جلوی این اتفاق گرفته شود. در میان پنج استیبل کوین برتر بازار، تنها دای (DAI) و مجیکال اینترنت مانی (MIM) برنامه‌ای برای غیرمتمرکزشدن دارند.

البته لی معتقد نیست که ما باید انتظار داشته باشیم استیبل کوین‌های پیشروی فعلی، خیلی سریع غیرمتمرکز شوند، اما حداقل باید مسیری برای نیل به سمت غیرمتمرکز سازی در آینده داشته باشند. به نظر لی مشکل حیاتی که ارزهای دیجیتال سعی در برآورده کردن آن دارند، فقدان شفافیت و پاسخ‌گویی است و نبود همین عامل می‌تواند مهمترین عامل شکست ارزهای دیجیتال متمرکز فعلی باشد.

لی با تشویق روی آوردن به آینده‌ای غیرمتمرکزتر برای ارزهای دیجیتال،‌ به فعالین این حوزه توصیه می‌کند به جای چالش‌های بیهوده، بیشتر به سمت افزایش همکاری و مشارکت با یکدیگر بروند.

به گفته لی ما می‌توانیم جهان را به سمت یک اکوسیستم مبتنی بر بلاک چین پیش ببریم که در کل چیز خوبی است، اما بهتر است به جای اینکه کلکل کنیم که فناوری ما بهتر از دیگری است، درباره مسائل واقعا مهم بلاک چین صحبت کنیم.

The post قوام استیبل کوین‌ها به اعتماد است یا حجم وثیقه؟ پاسخ یک کارشناس appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.