رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

معرفی Snapdragon 7 Gen 1 - چیپ‌ست جدید کوالکام برای محصولات میان‌رده

امتیاز دادن به این موضوع:


Soccer_Boy

براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

4330_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

کمپانی کوالکام در روز جمعه 20 می 2022 (30 اردیبهشت 1401) در کنار معرفی تراشه پرچم‌دار Snapdragon 8+ Gen 1، از پلتفرم موبایلی Snapdragon 7 Gen 1 برای دستگاه‌های میان‌رده هم رونمایی کرده است. این چیپ‌ست نسل پنجمی با معماری 4 نانومتری سامسونگ ساخته شده و در واقع ادامه‌ای بر Snapdragon 778G محسوب می‌شود که سال گذشته در همین مقطع زمانی معرفی شد. تراشه جدید مجموعه‌ای از اولین‌ها را برای پردازنده‌های سری SD 7 به ارمغان آورده است که از میان آن‌ها می‌توان به موتور هوش مصنوعی اختصاصی کوالکام، پشتیبانی از حسگرهای دوربین با حداکثر وضوح 200 مگاپیکسل و Android SE برای راه‌کارهای مبتنی بر پول الکترونیکی اشاره کرد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4330/introducing-qualcomm-snapdragon-7-gen-1-mobile-platform_01.jpg

تراشه Snapdragon 7 Gen 1 همانند SD 778G با هدف اسمارت‌فون‌های میان‌رده پیشرفته طراحی شده و نسبت به قیمت، ویژگی‌های جذابی را ارائه می‌کند. مطابق اعلام منابع خبری، این پلتفرم موبایلی هشت هسته پردازشی Kryo متشکل از یک هسته Cortex-A710 به عنوان قدرتمندترین هسته یا Prime Core با سرعت کلاک 2.4 گیگاهرتز، سه هسته 2.36 گیگاهرتزی Cortex-A710 موسوم به Performance Cores و چهار هسته Cortex-A510 با سرعت کلاک 1.8 گیگاهرتز با عنوان Efficiency Cores را در بر می‌گیرد.

پردازشگر گرافیکی این مجموعه Adreno است، اما کوالکام اطلاعاتی درباره جزئیات فنی و مدل دقیق آن اعلام نکرده و تنها از بهبود 20 درصدی سرعت گرافیکی این مجموعه در مقایسه با Snapdragon 778G سخن گفته است. البته برخی منابع به احتمال حضور Adreno 622 در ساختار گرافیکی این پردازنده اشاره کرده‌اند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4330/introducing-qualcomm-snapdragon-7-gen-1-mobile-platform_02.jpg

اسمارت‌فون‌ها و تبلت‌های مجهز به این تراشه می‌توانند دارای صفحه‌نمایشی با وضوح +QHD و نرخ به‌روزرسانی 60 هرتز یا رزولوشن فول اچ‌دی پلاس با نرخ به‌روزرسانی 144 هرتز باشند. همچنین ظاهراً از نمایشگر خارجی با وضوح +QHD و نرخ تازه‌سازی 60 هرتز نیز پشتیبانی خواهد شد. از سوی دیگر، Snapdragon 7 Gen 1 می‌تواند با استفاده از قابلیت Adreno Frame Motion Engine بازی‌ها را با دو برابر نرخ فریم بیشتر و مصرف انرژی یکسان با SD 778G اجرا کند. ناگفته نماند که Snapdragon 7 Gen 1 مانند Snapdragon 778G از حافظه رم LPDDR5 تا حداکثر 16 گیگابایت پشتیبانی خواهد کرد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4330/introducing-qualcomm-snapdragon-7-gen-1-mobile-platform_03.jpg

تراشه جدید همچون محصولات بالارده سری 8 یعنی Snapdragon 8 Gen 1 و Snapdragon 8 Plus Gen 1 از موتور هوش مصنوعی نسل هفتم کوالکام بهره می‌گیرد که عملکرد یا performance هوش مصنوعی را در مقایسه با موتور نسل ششم حاضر در تراشه‌های قدیمی‌تر سری Snapdragon 7 تا 30 درصد ارتقا خواهد داد.

با حضور سه ISP یا پردازنده سیگنال تصویری 14 بیتی کوالکام در این چیپ‌ست پشتیبانی از سنسورهای تکی دوربین با حداکثر وضوح 200 مگاپیکسل، دوربین دوگانه با تأخیر شاتر صفر (ZSL) با وضوح 20+64 مگاپیکسل و سه دوربین 25 مگاپیکسلی در حالت ZSL فراهم شده است. حداکثر وضوح دوربین تکی مورد پشتیبانی این چیپ‌ست با پشتیبانی از ZSL نیز 64 مگاپیکسل است. همچنین این مجموعه ISP نه تنها از برداشت ویدئوی اسلوموشن 720p با نرخ 480 فریم در ثانیه و 4K HDR با نرخ 30 فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کند، بلکه می‌تواند محتوای HDR10+ ،HDR 10 و HLG را نیز ضبط کند.

نسل چهارم مودم نسل پنجمی Snapdragon X62 با حداکثر سرعت دانلود 4.4 گیگابیت در ثانیه و برخورداری از ارتباطات نسل پنجم در دو حالت SA و NSA از دیگر ویژگی‌های تراشه جدید کوالکام به شمار می‌رود. ارتباطات بی‌سیم در این تراشه به کمک ماژول FastConnect 6900 کوالکام با پشتیبانی از وای‌فای 6E (حداکثر سرعت 3.6 گیگابیت در ثانیه) امکان‌پذیر خواهد بود. Snapdragon 7 Gen 1 از بلوتوث 5.3 در کنار فناوری‌های صوتی aptX Voice ،aptX Lossless و aptX Adaptive پشتیبانی می‌کند. همچنین سازگاری با استانداردهای ناوبری پیشرفته از جمله NavIC ،BeiDou ،Galileo ،GLONASS ،GPS و QZSS با دو باند فرکانسی L1 و L5 را باید به فهرست دیگر قابلیت‌های این پلتفرم موبایلی افزود.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4330/introducing-qualcomm-snapdragon-7-gen-1-mobile-platform_04.jpg

فناوری شارژ سریع در دستگاه‌های مجهز به این چیپ‌ست حداکثر با استاندارد +Quick Charge 4 انجام می‌گیرد و از نظر ارتباطات سیمی به پشتیبانی از استاندارد USB 3.1 اشاره شده است. به علاوه، تراشه جدید به همراه موتور اختصاصی Trust Management و سیستم Android SE ارائه می‌شود که امنیت کیف پول‌ها و کلیدهای دیجیتالی را فراهم می‌کند.

به گفته کوالکام دستگاه‌های مبتنی بر Snapdragon 7 Gen 1، از سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی در محصولات شرکت‌هایی همچون آنر، اوپو و شیائومی به بازار عرضه خواهند شد. به این ترتیب تا پایان ماه آینده میلادی باید شاهد ارائه گوشی‌های میان‌رده جدید مجهز به این تراشه باشیم. همچنین منابع خبری از Reno8 Pro اوپو که ظاهراً 23 می (2 خرداد) ارائه می‌شود، به عنوان نخستین اسمارت‌فونی یاد کرده‌اند که از این تراشه بهره می‌برد.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.