رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال؛ ۵ ارزی که باید این هفته زیرنظر داشته باشید

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

شاخص میانگین صنعتی داجونز (Dow Jones Industrial Average) که از ابزارهای اصلی سنجش وضعیت بازار سهام آمریکاست، برای اولین بار از سال ۱۹۲۳ میلادی، برای هشت هفته متوالی با سقوط مواجه شده است. در روز ۲۰ مه (۳۰ اردیبهشت) شاخص بورسی «S&P500» برای مدت کوتاهی وارد محدوده بازار نزولی شد که نشان می‌دهد به خاطر ترس از شکل‌گیری رکود، به فروش دارایی‌های ریسکی خود روی آورده‌اند.

به خاطر همین ارتباط نزدیک بازار سهام آمریکا و بیت کوین، این ارز دیجیتال در طول چند هفته گذشته با فشار فروش مواجه بوده است. خریداران بیت کوین اما، ابتدای این هفته تلاش می‌کردند تا قیمت را به سطوح بالاتر سوق دهند و از طولانی‌ترشدن روند نزولی جلوگیری کنند.

نقشه بازار ارزهای دیجیتال در arz.watch

بیت کوین در ۵ ماه ابتدایی سال ۲۰۲۲، بدترین عملکرد را از سال ۲۰۱۸ میلادی به نمایش گذاشته است و این یعنی فروشندگان در این مدت به‌ضوح بر بازار سوار بوده‌اند. اکنون پس از هفته‌ها سقوط، ممکن است بیت کوین در دل روند نزولی خود، یک جهش را تجربه کند.

در ادامه این مطلب، وضعیت نمودار ۵ ارز منتخب بازار را بررسی خواهیم کرد تا ببینم کدام حمایت‌ها و مقاومت‌ها در حال حاضر از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.

بیت کوین (BTC)

بیت کوین روز ۲۰ مه (۳۰ اردیبهشت) جهشی را پس از برخورد با حمایت کلیدی ۲۸٬۶۳۰ دلاری آغاز کرد که نشان می‌دهد فشار خرید در نزدیکی این سطح زیاد بوده است. خریداران اکنون در تلاش‌اند تا قیمت را به بالای خط روند نزولی روی نمودار یک‌روزه برسانند؛ اتفاقی که می‌تواند اولین نشانه از کاهش فشار فروش در بازار باشد.

نمودار قیمت بیت کوین (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید).

عبور از خط روند نزولی روی نمودار راه را برای جهش قیمت تا سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA ۲۰ – خط آبی در تصویر) در ۳۱٬۸۸۷ دلار باز خواهد کرد. انتظار می‌رود فروشندگان با از این مقاومت دفاع کنند. اگر آنها بتوانند در این ناحیه جلوی پیشرفت قیمت را بگیرند، این فرصت را پیدا خواهند کرد تا یک بار دیگر بیت کوین را به زیر حمایت ۲۸٬۶۳۰ دلاری برسانند.

از دست رفتن این حمایت، ممکن است به سقوط قیمت بیت کوین تا ۲۶٬۷۰۰ دلار منجر شود. این سطح را باید به‌خوبی زیرنظر داشته باشیم؛ چراکه بسته‌شدن کندل قیمت جایی پایین‌تر از ۲۶٬۷۰۰ دلار می‌تواند بیت کوین را تا ۲۵٬۰۰۰ دلار و سپس ۲۱٬۸۰۰ دلار پایین بکشد.

در مقابل، اگر خریداران موفق شوند از مقاومت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه عبور کنند، هدف بعدی بیت کوین سطح ۶۱.۸ درصد اصلاحی فیبوناچی در ۳۴٬۸۲۳ دلار خواهد بود. پس از آن هم خریداران این فرصت را خواهند داشت که با عبور از این سطح بیت کوین را تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA ۵۰ – خط قرمز در تصویر) در ۳۷٬۲۸۹ دلار بالا بکشند.

نمودار قیمت بیت کوین (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید).

آن‌طور که از نمای ۴ ساعته بازار بیت کوین پیداست، قیمت جایی بین خط روند نزولی روی نمودار و حمایت ۲۸٬۶۳۰ دلاری گرفتار شده است. میانگین متحرک نمایی ۲۰ کندلی و میانگین متحرک ساده ۵۰ کندلی شیبی خنثی به خود گرفته‌اند و شاخص قدرت نسبی (RSI) هم کمی بالاتر از محور میانی (سطح ۵۰) قرار دارد؛ وضعیتی که برقراری تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می‌دهد.

این تعادل ممکن است در ادامه به‌ نفع خریداران برهم بخورد؛ به این شرط که قیمت از خط روند نزولی روی نمودار عبور کرد و جایی بالاتر از آن تثبیت شود. پس از آن بیت کوین بیت می‌تواند حرکت صعودی خود را تا میانگین متحرک ساده ۲۰۰ کندلی (SMA ۲۰۰ – خط سبز در تصویر) دنبال کند.

از طرفی، اگر قیمت از سطوح فعلی به سمت پایین حرکت کند، فروشندگان برای در دست گرفتن کنترل بازار و رساند بیت کوین به زیر ۲۸٬۶۳۰ دلار تلاش خواهند کرد.

بایننس کوین (BNB)

بایننس کوین چند روز پیش حرکت صعودی تازه‌ای را از نزدیکی حمایت ۲۱۱ دلاری آغاز کرد و اکنون به سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۳۲۳ دلار رسیده است. این سطح برای فروشندگان بازار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ چراکه عبور و بسته‌شدن کندل قیمت بالای این مقاومت، می‌تواند تأییدی بر رسیدن بازار بایننس کوین به کف قیمتی باشد.

نمودار قیمت بایننس کوین (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید).

عبور از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه راه را برای جهش بایننس کوین تا ۳۵۰ دلار و سپس میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۳۷۶ دلار باز خواهد کرد. این میانگین متحرک هم می‌توانند مجدداً در نقش مانعی برای خریداران ظاهر شود، اما اگر آنها بتوانند این مقاومت را پشت سر بگذارند، هدف بعدی بایننس کوین میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه در ۴۵۱ دلار خواهد بود.

از سوی دیگر، اگر قیمت از سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه با سرعت به سمت پایین بازگردد، به این معنی است که فروشندگان هنوز تسلیم نشده‌اند و همچنان با اوج‌گیری قیمت اقدام به فروش می‌کنند. این ریزش ممکن است در ادامه با سقوط بایننس کوین به ۲۱۱ دلار منجر شود. اگر قیمت پس از برخورد با حمایت ۲۱۱ دلار دوباره به سمت بالا بازگشت، احتمالاً باید برای چند روز دیگر شاهد نوسان بایننس کوین بین ۲۱۱ تا ۳۲۰ دلار باشیم.

نمودار قیمت بایننس کوین (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید).

همان طور که از نمای ۴ ساعته بازار بایننس کوین پیداست، خریداران در تلاش‌اند تا قیمت را به بالای مقاومت ۳۲۰ دلاری برسانند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، هدف بعدی قیمت در ۳۵۰ دلار خواهد بود. انتظار می‌رود فروشندگان با قدرت از این مقاومت دفاع کنند. به همین خاطر، اگر در ادامه قیمت پس از برخورد با ۳۵۰ دلار به سمت پایین بازگشت، سطح ۳۲۰ دلار این بار می‌تواند به‌عنوان حمایت بایننس کوین عمل کند.

بازگشت بایننس کوین از سطح ۳۲۰ دلار می‌تواند قیمت را برای چند روز دیگر جایی بین ۳۲۰ و ۳۵۰ دلار نگه دارد. ضمن اینکه عبور قیمت از سطح میانگین متحرک ساده ۲۰۰ کندلی می‌تواند شتاب صعودی قیمت را تقویت کرده و بایننس کوین را تا ۳۸۰ دلار و پس از آن ۴۰۰ دلار بالا بکشد.

در مقابل، اگر قیمت از سطوح فعلی به سمت پایین حرکت کند، ۲۸۶ و سپس ۲۷۲ دلار حمایت‌های پیش روی بایننس کوین خواهند بود.

مونرو (XMR)

روز ۱۲ مه (۲۲ اردیبهشت)، قیمت مونرو موقتاً به زیر حمایت کلیدی ۱۳۴ دلاری سقوط کرد، اما فروشندگان در ادامه موفق به حفظ موقعیت خود در این ناحیه نشدند. این یعنی فشار خرید در سطوح پایین‌تر قابل‌توجه بود است و همین باعث شد تا قیمت در ادامه تا مقاومت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۱۷۹ دلار رشد کند.

نمودار قیمت مونرو (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید).

اگر خریداران در ادامه بتوانند قیمت را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، مونرو این شانس را خواهد داشت که تا ناحیه بین میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روز (۲۰۲ دلار) و میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۱۲ دلار) رشد کند. ضمن اینکه انتظار می‌رود مقاومت فروشندگان با نزدیک‌شدن مونرو به این سطح بیشتر شود.

اگر قیمت پس از رسیدن به این ناحیه مقاومتی به سمت پایین بازگردد، اما خریداران بتوانند مانع از سقوط عمیق‌تر قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شوند، یعنی ممکن است در ادامه روند بازار دست‌خوش تغییر شود. در مقابل، اگر قیمت از سطوح فعلی به سمت پایین حرکت کند، فروشندگان برای پایین‌کشیدن مونرو تا ۱۵۰ و سپس ۱۳۴ دلار تلاش خواهند کرد.

نمودار قیمت مونرو (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید).

در نمای ۴ ساعته بازار مونرو شاهد تشکیل اوج‌های صعودی و کف‌های صعودی هستیم؛ یعنی کف‌ها و اوج‌های قیمتی تازه، جایی بالاتر از کف‌ها و اوج‌های قیمتی ماقبل خود تشکیل می‌شوند. فروشندگان پیش‌تر تلاش می‌کردند تا قیمت را به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ کندلی برسانند، اما خریداران توانستند با موفقیت از این حمایت دفاع کنند؛ این یعنی احساسات بازار از فروش در اوج به خرید در کف تغییر کرده است.

مونرو این شانس رد دارد که در ادامه تا سطح میانگین متحرک ساده ۲۰۰ کندلی در ۲۰۵ دلار رشد کند و انتظار می‌رود با نزدیک‌شدن قیمت به این سطح، فعالیت فروشندگان بیشتر شود. اگر خریداران بتوانند این مانع را با موفقیت پشت سر بگذارند، پس از آن نوبت به هدف ۲۲۵ دلاری خواهد رسید. در مقابل، سقوط مونرو و شکسته‌شدن حمایت میانگین متحرک ساده ۵۰ کندلی، می‌تواند به کاهش قیمت تا ۱۵۰ دلار منجر شود. پس از آن هم سطح ۱۳۴ دلار به‌عنوان حمایت پیش روی قیمت عمل خواهد کرد.

اتریوم کلاسیک (ETC)

بین ۲۹ مارس تا ۱۲ مه (۹ فروردین تا ۲۲ اردیبهشت)، قیمت اتریوم کلاسیک از اوج ۵۲ دلاری به کف ۱۶ دلاری سقوط کرد. خریداران اکنون برای آغاز یک موج بازیابی جدید تلاش می‌کنند و ممکن است در ادامه جایی در نزدیکی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۳ دلار) با مقاومت فروشندگان مواجه شوند.

نمودار قیمت اتریوم کلاسیک (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید).

اگر در ادامه قیمت پس از برخورد با میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به سمت پایین حرکت کند، فروشندگان تشویق خواهند شد که بار دیگر برای رساند اتریوم کلاسیک به زیر حمایت ۱۶ دلاری تلاش کنند.

در مقابل، اگر خریداران موفق شوند خود را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند، می‌توان گفت یک موج بازیابی قدرتمند در بازار آغاز شده است. واگرایی مثبت بین قیمت و شاخص قدرت نسبی نیز، بازیابی احتمالی قیمت در کوتاه‌مدت را تأیید می‌کند. پس از آن اتریوم کلاسیک این شانس را خواهد داشت که تا سطح ۳۸.۲ درصد اصلاحی فیبوناچی در ۳۰ دلار رشد کند؛ سطحی که احتمالاً فروشندگان با قدرت از آن دفاع خواهند کرد.

نمودار قیمت اتریوم کلاسیک (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید).

همان طور که از نمای ۴ ساعته بازار اتریوم کلاسیک پیداست، قیمت مدتی است که بین ۱۹ تا ۲۳ دلار نوسان می‌کند. خریداران در تلاش‌اند تا دنباله‌ای از کف‌های صعودی را روی نمودار تشکیل دهند، اما فروشندگان همچنان با اوج‌گیری قیمت فعال‌تر می‌شوند. شیب خنثای میانگین متحرک ساده ۵۰ کندلی و نمایی ۲۰ کندلی به این معنی است که قدرت خریداران و فروشندگان در حال حاضر تقریباً برابر است.

اگر خریداران در ادامه موفق شوند قیمت را به بالای مقاومت ۲۳ دلاری برسانند، می‌توان به شروع یک حرکت صعودی تازه در بازار اتریوم کلاسیک امیدوار بود. در این صورت، میانگین متحرک ساده ۲۰۰ کندلی و پس از آن ۲۰۰ دلار، اهداف بعدی قیمت خواهند بود. از طرفی، اگر قیمت در ادامه به زیر ۱۹ دلار سقوط کند، فروشندگان کنترل بازار را در دست خواهند گرفت و سپس این فرصت را پیدا خواهند کرد که قیمت را تا ۱۶ دلار پایین بکشند.

دیسنترالند (MANA)

روز ۱۶ مه (۲۶ اردیبهشت)، قیمت دیسنترالند پس از برخورد با میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۱.۲۴ دلار به سمت پایین بازگشت. نکته‌ مثبتی که وجود دارد اما، این است که خریداران اجازه نداده‌اند قیمت به زیر ۱ دلار برسد.

نمودار قیمت اتریوم دیسنترالند (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید).

خریداران اکنون در تلاش‌اند تا قیمت را بار دیگر به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند و اگر موفق به انجام این کار شوند، راه برای جهش دیسنترالند تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۱.۷۲ دلار باز خواهد شد. انتظار می‌رود فروشندگان در این سطح مقاومت بیشتری از خود نشان دهند، اما اگر قدرت خریداران از آنها بیشتر باشد و مقاومت ۱.۷۲ دلاری شکسته شود، دیسنترالند این فرصت را پیدا خواهد کرد که تا سطح میانگین متحرک ساده ۲۰۰ روزه در ۲.۷۲ دلار رشد کند.

در مقابل، اگر قیمت در ادامه به زیر ۱.۰۰ دلار سقوط کند، فروشندگان برای رساندن دیسنترالند به ۰.۶۰ دلار تلاش خواهند کرد. سقوط و شکسته‌شدن کندل قیمت زیر این سطح نیز می‌تواند جرقه‌ای برای آغاز یک موج نزولی جدید باشد.

نمودار قیمت اتریوم دیسنترالند (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید).

در نمای ۴ ساعته بازار دیسنترالند قیمت مدتی است که جایی بین ۰.۹۷ تا ۱.۳۶ دلار نوسان می‌کند و این یعنی خریداران با رسیدن قیمت به زیر ۱ دلار اقدام به خرید می‌کنند و از طرفی فروشندگان هم با اوج‌گیری قیمت فعال‌تر می‌شوند. میانگین متحرک نمایی ۲۰ کندلی و ساده ۵۰ کندلی هر دو شیبی خنثی به خود گرفته‌اند. همین موضوع نشان می‌دهد که ممکن است نوسان عرضی و محدود قیمت برای مدتی ادامه داشته باشد.

اگر خریداران در ادامه بتوانند از مقاومت میانگین متحرک ساده ۵۰ کندلی عبور کنند، ممکن است قیمت تا مقاومت بعدی در ۱.۳۶ دلار رشد کند. عبور از این مانع قیمتی می‌تواند شتاب صعودی دیسنترالند را بیشتر کند و از طرفی اگر قیمت به زیر حمایت ۰.۹۷ دلاری سقوط کند، فروشندگان کنترل بازار را در دست خواهند گرفت.

The post تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال؛ ۵ ارزی که باید این هفته زیرنظر داشته باشید appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.