رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

آشنایی با Xiaomi Book S 12.4 – تبلت ویندوزی شیائومی از نوع 2-در-1

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

4373_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

سال‌ها پیش شیائومی از تبلتی رونمایی کرد که کاربر در صورت تمایل می‌توانست ویندوز را هم روی آن اجرا کند. اما، چندی پیش خبرهایی به بیرون درز کرد که از تصمیم شیائومی برای عرضه تبلتی رقیب برای Surface Pro X حکایت می‌کرد. در تأیید این شنیده‌ها، کمپانی چینی شیائومی روز سه‌شنبه 21 ژوئن 2022 (31 خرداد 1401) در کنار رونمایی از Smart Band 7، از تبلتی ویندوزی با نام Xiaomi Book S 12.4 پرده برداشت. این محصول یک دیوایس 2-در-1 بوده و با اتصال آن به کی‌بورد فیزیکی، قابلیت تبدیل شدن به یک لپ‌تاپ سبک را دارا خواهد بود. در ادامه جزییات بیشتری از مشخصات و امکانات Xiaomi Book S 12.4 را با هم مرور می‌کنیم.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4373/introducing-xiaomi-book-s-12-4_01.jpg

بدنه تبلت از آلیاژی متشکل از آلومینیوم و منیزیوم ساخته شده و با 720 گرم وزن، یک دستگاه نسبتا سبک محسوب می‌شود. البته این فقط وزن تبلت بوده و با اتصال کی‌بورد، مجموعه دستگاه کمی سنگین‌تر خواهد شد. لازم به ذکر است، تمرکز این دیوایس بیشتر روی قابل‌حمل بودن بوده تا عملکرد، پس نباید انتظار تجربه کاربری لپ‌تاپ را از آن داشت. Xiaomi Book S 12.4 در ابعاد 8.95×197×294 میلی‌متر طراحی شده و فقط با رنگ خاکستری تیره وارد بازار می‌شود.

یک نمایشگر LCD (از نوع IPS) به قطر 12.35 اینچ به این تبلت اختصاص یافته است. رزولوشن نمایشگر +WQHD (معادل 1600×2560 پیکسل) بوده و تراکم 244ppi را به دست می‌دهد. از دیگر مشخصات نمایشگر تبلت می‌توان به نسبت تصویر 16:10، نرخ به روزرسانی 60 هرتزی و حداکثر روشنایی 500 نیتی اشاره کرد. ناگفته نماند، این نمایشگر طیف رنگی DCI-P3 را به طور 100 درصد پوشش داده و با شیشه مقاوم گوریلا گلس 3 محافظت می‌شود.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4373/introducing-xiaomi-book-s-12-4_02.jpg

پردازش در محصول جدید شیائومی بر عهده چیپست Snapdragon 8cx Gen 2 است؛ تراشه‌ای 7 نانومتری از نسل اسنپ‌دراگون 855. سی‌پی‌یو در این چیپ‌ست از 8 هسته Kryo 495 (مبتنی بر معماری‌های Cortex-A76 و A55) با حداکثر سرعت کلاک 2.84 هرتز تشکیل شده و پردازش گرافیکی آن با Adreno 680 است. Xiaomi Book S 12.4 تنها در یک پیکربندی با 8 گیگابایت RAM (از نوع LPDDR4x) و 256 گیگابایت حافظه داخلی به تولید می‌رسد که با توجه به پشتیبانی از کارت حافظه microSD، می‌توان فضای ذخیره‌سازی را (ظاهرا تا 512 گیگابایت دیگر) ارتقا داد. شاید این پیکربندی چندان رده بالا نباشد، اما برای بسیاری از کاربران مناسب به نظر می‌رسد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4373/introducing-xiaomi-book-s-12-4_03.jpg

در پشت دستگاه، تنها یک دوربین 13 مگاپیکسلی به چشم می‌خورد. معمولا در تبلت‌ها دوربین جلو از اهمیت بیشتری بیشتری برخوردار است. دوربین جلوی Xiaomi Book S 12.4 رزولوشنی معادل 5 مگاپیکسل داشته و می‌تواند با وضوح 1080p ویدئو ضبط کند. این قابلیت، در کنار وجود دو میکروفن با پشتیبانی از تکنولوژی Aqstic ECNS (حذف نویز و اکو) و همچنین دو اسپیکر استریو، این تبلت را به گزینه‌ای مناسب برای برگزاری ویدئو کنفرانس تبدیل می‌کند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4373/introducing-xiaomi-book-s-12-4_04.jpg

شرکت سازنده به ظرفیت باتری این تبلت اشاره‌ای نکرده و تنها مدعی شده که در صورت استفاده معمولی، باتری تا 13.4 ساعت دوام خواهد داشت (البته برخی منابع، ظرفیت باتری را 4,920 میلی‌آمپر ساعت و توان آن را 38.08 وات ساعت اعلام کرده‌اند). از نقاط مثبت این باتری می‌توان به شارژر سریع 65 واتی با فناوری GaN اشاره کرد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4373/introducing-xiaomi-book-s-12-4_05.jpg

تبلت Xiaomi Book S 12.4 دارای سیستم‌عامل ویندوز 11 است. این ویندوز شامل emulation یا برابرسازی x86-64 نیز می‌شود؛ بنابراین کاربر می‌تواند برخی نرم‌افزارهای PC که حتی بومیِ ARM نیستند را هم روی این تبلت اجرا کند (لازم به ذکر است، ویندوز 10 صرفا از برابرسازی 32 بیتی x86 پشتیبانی می‌کرد).

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4373/introducing-xiaomi-book-s-12-4_07.jpg

نکته دیگر آن که ویندوز 11 در تبلت جدید شیائومی برای دیوایس‌های 2-در-1 بهینه‌سازی شده است. به عنوان مثال، یکی از قابلیت‌های کاربردی در این سیستم‌عامل، امکان جابه‌جایی بین سه حالت تبلت، لپ‌تاپ و بوم نقاشی است. با اتصال کی‌بورد فیزیکی شیائومی و به لطف پایه‌ای که در آن پیش‌بینی شده (درست مثل Surface Pro 8)، به‌راحتی می‌توانید کار با لپ‌تاپ را تجربه کنید. این کی‌بورد – که 317 گرم وزن داشته و از طریق پوگو پین به تبلت وصل می‌شود – در قالب کاوری برای تبلت طراحی شده که جنس کاور از چرم PU است. البته این کی‌بورد جداگانه و با قیمت 149.99 یورو به فروش می‌رسد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4373/introducing-xiaomi-book-s-12-4_08.jpg

با قرار دادن تبلت در حالت بوم نقاشی، با استفاده از قلم استایلوس Xiaomi Smart Pen می‌توانید لذت نقاشی و طراحی روی یک بوم پارچه‌ای یا کاغذی را تجربه کنید. این قلم هوشمند دارای نرخ نمونه‌برداری تاچ 240 هرتزی بوده و می‌تواند 4,096 سطح از فشار را تشخیص دهد. همچنین برای سهولت و تسریع عملکرد، به بلوتوث و دو دکمه مجهز شده است. این قلم با باتری کار می‌کند و شارژ کامل آن 18 دقیقه طول می‌کشد، اما اگر عجله داشته باشید، تنها با یک دقیقه شارژ کردن می‌توانید 20 دقیقه از آن استفاده کنید. ناگفته نماند، Xiaomi Smart Pen نیز مثل کی‌بورد فیزیکی یک وسیله جانبی محسوب شده و در صورت تمایل باید برای خرید آن 99.99 یورو هزینه کرد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4373/introducing-xiaomi-book-s-12-4_09.jpg

در حال حاضر، تبلت جدید شیائومی سیم‌کارت نپذیرفته و برای اتصال به اینترنت به ناچار باید از وای-فای آن استفاده کرد. گفتنی‌ست، پورت USB-C در Xiaomi Book S 12.4 دو منظوره بوده و علاوه بر شارژ دستگاه، امکان خروجی 4K Ultra HD روی یک نمایشگر ثانویه را نیز فراهم می‌کند.

فروش تبلت Xiaomi Book S 12.4 از 21 ژوئن (31 خرداد) با قیمت 699 یورو در بازارهای اروپا آغاز شده است.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.