رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

معرفی سری ROG Phone 6 - نسل جدید گوشی‌های مخصوص بازی ایسوس با چیپ Snapdragon 8+ Gen 1

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

4392_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

کمپانی ایسوس چهار سال پیش در ژوئن 2018 با معرفی ROG Phone به عنوان نخستین اسمارت‌فون خود برای گیمرها، به طور رسمی پا به دنیای تولید گوشی‌های مخصوص بازی گذاشت. این شرکت یک سال بعد و در جولای 2019 از ROG Phone II و در سال 2020 از ROG Phone 3 رونمایی کرد. ایسوس در سال 2021 چهار نمونه جدید از این سری گوشی را وارد بازار کرد که به ترتیب ROG Phone 5، اسمارت‌فون ROG Phone 5 Pro، گوشی مخصوص بازی ROG Phone 5s و ROG Phone 5s Pro را در بر می‌گیرد. شرکت تایوانی به تازگی نسل جدید گیمینگ‌فون‌های خود را با نام ROG Phone 6 وROG Phone 6 Pro معرفی کرده که هر دو به Snapdragon 8+ Gen 1 مجهز شده‌اند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4392/introducing-asus-rog-phone-6-and-rog-phone-6-pro_01.jpg

محصولات جدید ایسوس با برخورداری از نمایشگر بزرگ با نرخ به‌روزرسانی پلکانی قابل توجه و نمونه‌برداری لمسی چشمگیر، در کنار رم با ظرفیت بالا، باتری حجیم 6 هزار میلی‌آمپر ساعتی و مهم‌تر از همه یک پردازنده پرچم‌دار، دستگاه‌های مطلوب و ایده‌آلی برای علاقه‌مندان به بازی محسوب می‌شوند. مهم‌ترین تفاوت این دو گوشی از نظر طراحی، به نمایشگر OLED ثانویه‌ای باز می‌گردد که در بخش پشتی نمونه Pro تعبیه شده است. این نمایشگر ماتریسی که در ROG Phone 5s Pro هم شاهد حضور آن بودیم و ایسوس آن را ROG Vision می‌نامد، یک نمونه رنگی 2 اینچی است که می‌تواند مواردی از قبیل تماس‌های ورودی، فعال بودن X Mode و همچنین وضعیت شارژ شدن باتری را نشان دهد. به علاوه، کاربر می‌تواند نوتیفیکشن‌های دلخواه خود را ایجاد و آن را در این نمایشگر به نمایش درآورد. البته برخی کارشناسان بر این باورند که این صفحه‌نمایش دوم چندان کاربردی نیست و بیشتر ظاهر جذابی و متمایزی به این نسخه بخشیده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4392/introducing-asus-rog-phone-6-and-rog-phone-6-pro_02.jpg

تفاوت دیگر دو مدل را باید در میزان حافظه رم آن‌ها جست‌وجو کرد؛ در حالی که حداکثر ظرفیت رم در نمونه استاندارد 12 گیگابایت است، رم مدل Pro تنها در یک نسخه 18 گیگابایتی ارائه می‌شود. به علاوه، ایسوس ROG Phone 6 را در رنگ‌های مشکی (Phantom Black) و سفید (Storm White) به تولید می‌رساند، اما نسخه Pro فقط به رنگ سفید طراحی شده است. هر دو گوشی 239 گرم وزن دارند و با داشتن استاندارد IPX4 در برابر پاشیده شدن ملایم قطرات آب در تمام جهات مقاومند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4392/introducing-asus-rog-phone-6-and-rog-phone-6-pro_03.jpg

صفحه‌نمایش 6.78 اینچی AMOLED سامسونگ E4 این دو گوشی همان نمونه سال گذشته با وضوح 2448x1080 پیکسل است که نه تنها نرخ به‌روزرسانی و نمونه‌برداری لمسی آن ارتقاء یافته، بلکه حداکثر روشنایی آن نیز با افزایش روبه‌رو شده است. این نمایشگر دارای نرخ به‌روزرسانی 165 هرتز با زمان تأخیر 1 میلی‌ثانیه‌ای و نمونه‌برداری لمسی 720 هرتز بوده و حداکثر روشنایی نقطه‌ای آن در حالت خودکار به 1200 نیت می‌رسد. البته ایسوس نرخ به‌روزرسانی پله‌ای را برای نمایشگر محصولات تازه خود در نظر گرفته و کاربر می‌تواند، بسته به نیاز خود، آن را در چهار سطح 60، 90، 120 یا 144 هرتز نیز تنظیم کند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4392/introducing-asus-rog-phone-6-and-rog-phone-6-pro_04.jpg

همچنین هر دو نمونه با داشتن پوششی از Gorilla Glass Victus در برابر آسیب و خراشیدگی محافظت می‌شوند. به علاوه، حسگر اثر انگشت زیر لایه نمایشگر قرار دارد و به غیر از آن، قابلیت تشخیص چهره نیز برای این گوشی‌ها در نظر گرفته شده است.

جدیدترین پلتفرم موبایلی کوالکام یعنی چیپ‌ست Snapdragon 8+ Gen 1 متشکل از یک هسته اصلی 3.2 گیگاهرتزی Cortex-X2، سه هسته 2.75 گیگاهرتزی Cortex-A710 و چهار هسته Cortex-A510 با فرکانس 2 گیگاهرتز، پردازش را در سری ROG Phone 6 بر عهده دارد و پردازنده گرافیکی آن Adreno 730 است. تفاوت در این میان را باید در حافظه رم دو گوشی جست‌وجو کرد؛ جایی که ROG Phone 6 به دو گزینه رم 8 یا 12 گیگابایتی LPDDR5 مجهز شده و نسخه Pro از رم 18 گیگابایتی بهره می‌برد. همچنین حافظه داخلی در نسخه استاندارد 256 گیگابایت و در مدل Pro برابر با 512 گیگابایت و هر دو از نوع UFS 3.1 است که شرکت سازنده امکان افزایش را برای هیچ یک در نظر نگرفته است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4392/introducing-asus-rog-phone-6-and-rog-phone-6-pro_05.jpg

حضور سیستم خنک‌کننده یکی از ملزومات گوشی‌های مخصوص بازی به شمار می‌رود و ایسوس همچون نمونه‌های سال‌های گذشته، سیستمی را برای محصولات جدید خود در نظر گرفته که مدعی است می‌تواند دمای CPU را تا 10 درجه سانتی‌گراد کاهش دهد. در محصولات جدید نه تنها اتاقک بخار 30 درصد بزرگ‌تر شده است، بلکه فن خنک‌کننده Aeroactive Cooler 6 (در قالب یک اکسسوری قابل تهیه به‌صورت جداگانه) از دیگر امکاناتی است که شرکت تایوانی برای کاهش دمای آن‌ها در نظر گرفته است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4392/introducing-asus-rog-phone-6-and-rog-phone-6-pro_06.jpg

سه دوربین بخش پشتی هر دو گوشی به همراه فلش LED به صورت افقی در قابی به رنگ مشکی قرار گرفته‌اند. دوربین اصلی در این مجموعه یک نمونه 50 مگاپیکسلی IMX766 سونی با سنسور بزرگ 1/1.56 اینچی و پیکسل‌های 1 میکرونی بوده که گشودگی دیافراگم آن f/1.9 اعلام شده است و می‌تواند ویدئوهای 8K UHD را با نرخ 24 فریم در ثانیه و 4K UHD را با نرخ 30 یا 60 فریم در ثانیه ثبت کند. دومین دوربین یک ماژول اولترا واید 13 مگاپیکسلی را شامل می‌شود که قابلیت برداشت ویدئوهای 4K UHD با نرخ 30 فریم در ثانیه برای آن در نظر گرفته شده است. در نهایت یک واحد ماکروی 5 مگاپیکسلی این ترکیب را کامل می‌کند. دوربین جلوی این دستگاه‌ها نیز یک نمونه 12 مگاپیکسلی با حسگر IMX663 سونی است که از فاصله کانونی 27.5 میلی‌متر معادل فاصله کانونی دوربین‌های فیلم‌برداری 35 میلی‌متری برخوردار است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4392/introducing-asus-rog-phone-6-and-rog-phone-6-pro_07.jpg

ظرفیت باتری تغییری نسبت به سال گذشته ندارد و باتری این گیمینگ‌فون‌ها نیز مانند سری ROG Phone 5s معادل 6 هزار میلی‌آمپر ساعت ظرفیت دارد که در قالب دو باتری 3 هزار میلی‌آمپر ساعتی طراحی شده است. البته توان شارژر همچنان به 65 وات محدود مانده و از فناوری شارژ سریع Quick Charge 5.0 پشتیبانی می‌کند. این باتری را می‌توان از طریق دو درگاه USB-C شارژ کرد که یکی در پایین و دیگری در کناره گوشی‌ها قرار دارد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4392/introducing-asus-rog-phone-6-and-rog-phone-6-pro_08.jpg

گوشی‌های مخصوص بازی سری ROG Phone 6 به دو اسپیکر 5 مگنتی در بخش جلو مجهز شده‌اند که از صدای فراگیر Dirac HD پشتیبانی می‌کند. به علاوه، حضور سه میکروفن مجهز به فناوریASUS Noise Reduction، آمپلی‌فایر Cirrus Logic برای ارائه صدای بلندتر با عمق بیشتر و جک هدفون 3.5 میلی‌متری را باید به فهرست امکانات این محصولات افزود.

از دیگر ویژگی‌های این گوشی‌ها که در قالب لوازم جانبی ارائه می‌شوند، باید به گیم‌پدROG Kunai 3 که به نوعی امضای ایسوس به شمار می‌رود، اشاره کرد. به علاوه، ای‌یربادهای کاملاً بی‌سیم ROG Cetra True Wireless و Cetra True Wireless Pro نیز از جمله سایر امکانات همراه سری ROG Phone 6 به حساب می‌آیند.

سری ROG Phone 6 به نسخه پیشرفته‌تر دکمه‌های جانبی التراسونیک با قابلیت برنامه‌ریزی موسوم به AirTrigger 6 مجهز شده که روی لبه سمت راست گوشی قرار گرفته‌اند و بر اساس نوع بازی، کنترل‌های مختلفی از قبیل Dual Action و Press and Lift را در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4392/introducing-asus-rog-phone-6-and-rog-phone-6-pro_09.jpg

سیستم‌عامل این دستگاه‌ها اندروید 12 بوده و پوسته مخصوص بازی ROG UI و رابط کاربری Zen UI را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به علاوه، شرکت سازنده از دریافت آپدیت‌های سیستم‌عامل و به‌روزرسانی‌های امنیتی برای این دستگاه‌ها تا 2 سال خبر داده است.

گوشی‌های سری ROG Phone 6 از دو سیم‌کارت بهره می‌برند که هر دو از فناوری نسل پنجم پشتیبانی می‌کنند. افزون بر این، وای‌فای 6E در سه باند فرکانسی 2.4، 5 و 6 گیگاهرتز، بلوتوث 5.2 و فناوری NFC به همراه گزینه‌های مسیریابی QZSS ،GLONASS ،Galileo ،BeiDou ،GPS و NavIC (با پشتیبانی از مسیریابی دو فرکانسی) از جمله دیگر امکانات این محصولات به شمار می‌رود.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4392/introducing-asus-rog-phone-6-and-rog-phone-6-pro_10.jpg

نسخه استاندارد ROG Phone 6 با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی به قیمت 999 یورو در اروپا روانه بازار خواهد شد. این در حالی است که پیشرفته‌ترین نمونه این سری یعنی ROG Phone 6 Pro با 18 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت خرده‌فروشی 1,299 یورو در اختیار کاربران اروپایی قرار خواهد گرفت. البته شرکت تایوانی به زمان دقیق عرضه هیچ کدام از این گوشی‌ها اشاره‌ای نکرده است.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.