رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

معرفی Oppo Reno8 Z 5G عضو جدید خانواده با Snapdragon 695 و نمایشگر AMOLED

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

4445_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

شرکت اوپو چیزی نزدیک به دو ماه پیش از سه عضو جدید خانواده Reno این شرکت با نام‌های Reno8 Pro ،Reno8 و +Reno8 Pro برای بازار چین رونمایی کرد و سپس در حدود دو هفته پیش در اواسط ماه جولای 2022 نیز نسخه‌های بین المللی Reno8 و Reno8 Pro را در بازار هند به‌نمایش گذاشت. این شرکت حالا ضمن معرفی دوباره Reno8 و Reno8 Pro در بازار تایلند که به‌جز یکی دو مورد کوچک، تفاوتی با هم‌نامان هندی خود ندارند از یک گوشی جدید به نام Reno8 Z 5G نیز در این بازار رونمایی کرده که البته با نگاهی به مشخصات آن، چندان جدید نیز به‌نظر نمی‌رسد و تفاوت خاصی با Oppo F21 Pro 5G ،Reno7 Z 5G ،Reno8 Lite و Reno7 Lite ندارد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4445/introducing-oppo-reno8-z-5g_01.jpg

Reno8 Z 5G مطابق دیزاین معمول و متداول گوشی‌های موبایل امروزی با دو سطح تخت در پشت و روی دستگاه طراحی شده و در نوار یک‌پارچه پیرامونی نیز اثری از خمیدگی دیده نمی‌شود. این گوشی در دو رنگ طلایی و مشکی ارائه شده و در هر مورد حاشیه مستطیل شکلی تیره‌تر از رنگ بدنه برای قرارگیری لنزهای دوربین در نظر گرفته شده است. محل دوربین سلفی در کناره سمت چپ نشان از طراحی قدیمی‌تر Reno8 Z نسبت به مدل‌های جدیدتر این شرکت داشته و از این لحاظ به هر دو نسخه Reno8 چین و هند شباهت دارد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4445/introducing-oppo-reno8-z-5g_02.jpg

طول و عرض این مدل به‌ترتیب 159.9 و 73.2 میلی‌متر است که تفاوتی نسبت به هر دو چهار گوشی مشابه آن که نام‌ آن‌ها در مقدمه ذکر شد ندارد اما ضخامت آن اندکی بیش‌تر شده و به 7.66 میلی‌متر رسیده و وزن 181 گرمی آن نیز 8 گرم نسبت به هم‌خانواده‌های چهارگانه‌اش بیش‌تر شده است.

صفحه‌نمایش دستگاه که از همان ابتدا با حاشیه ضخیم بخش پایینی از رده قیمتی این مدل سخن می‌گوید یک نمونه 6.43 اینچی AMOLED با وضوح 1080×2400 پیکسل و نرخ رفرش 60 هرتزی‌ست که روشنایی معمول 430 نیتی و حداکثر روشنایی 600 نیتی را ارائه می‌کند. این پنل که به‌گفته شرکت سازنده 90.8 درصد از روی دستگاه را پوشانده، نمایش 93 درصد محدوده رنگ DCI-P3 را پشتیبانی کرده و سرعت برداشت تاچ پنج‌ انگشتی در آن به 120 هرتز (دو انگشتی، 180 هرتز) می‌رسد. این صفحه‌نمایش با دارا بودن گواهی SGS میزان تابش نور مضر آبی را به‌گفته شرکت سازنده به 12.5 درصد محدود کرده و پوشش شیشه‌ای روی آن نیز از نوع SCHOTT Xensation است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4445/introducing-oppo-reno8-z-5g_03.jpg

دوربین سلفی بالای پنل یک 16 مگاپیکسلی f/2.4 ساده با لنز 5 مرحله‌ای و میدان دید 79 درجه‌ای‌ست که در فیلم‌برداری حداکثر به وضوح 1080p/30fps دست پیدا کرده و از فوکوس خودکار نیز پشتیبانی نمی‌کند.

در پشت گوشی با کنار گذاشتن دو واحد تزیینی 2 مگاپیکسلی ماکرو و تعیین عمق میدان تنها به یک دوربین 64 مگاپیکسلی مجهز به لنز 6 مرحله‌ای f/1.7 بر می‌خوریم که طبیعتا به فوکوس خودکار مجهز است و از لرزه‌گیری دیجیتال یا EIS نیز پشتیبانی می‌کند. حداکثر وضوح فیلم‌برداری این دوربین نیز چندان بالا نبوده و به همان 1080p/30fps‌ محدود است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4445/introducing-oppo-reno8-z-5g_04.jpg

اوپو برای پردازش در این گوشی از چیپ‌ست 6 نانومتری Snapdragon 695 استفاده کرده که از 2 هسته 2.2 گیگاهرتزی Arm Cortex-A78 و 6 هسته A55 برخوردار بوده و پردازش گرافیک در آن نیز برعهده Adreno 619 است. رم دستگاه 8 گیگابایت از نوع LPDDR4X است که می‌‌توان آن را با کمک گرفتن از حافظه داخلی تا 5 گیگابایت دیگر نیز ارتقاء داد. حافظه داخلی گوشی 128 گیگابایت از نوع UFS 2.2 است و از اتصال حافظه جانبی microSD نیز پشتیبانی می‌کند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4445/introducing-oppo-reno8-z-5g_05.jpg

ظرفیت باتری گوشی 4,500 میلی آمپر ساعت است که با یک شارژ سیمی نسبتا پر سرعت SUPERVOOC با توان 33 واتی تغذیه می‌شود. به‌گفته اوپو اتصال تنها 5 دقیقه‌ای این شارژر به گوشی برای 3 ساعت مکالمه کفایت می‌کند و کل پروسه شارژ دستگاه از این طریق نیز به 63 دقیقه زمان نیاز دارد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4445/introducing-oppo-reno8-z-5g_06.jpg

گزینه‌های ارتباطی این مدل جدا از 4G و 5G شامل وای‌فای دو باند نسخه 5، بلوتوث 5.1، پورت USB-C، اتصال NFC و جک 3.5 میلی‌متری هدست می‌شود و مسیریاب‌های ماهواره‌ای آن نیز از نوع تک فرکانس انتخاب شده‌اند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4445/introducing-oppo-reno8-z-5g_07.jpg

Oppo Reno8 Z 5G با سیستم‌عامل اندروید 12 و رابط کاربری ColorOS 12.1 از هم‌اکنون تا 14 آگوست (23 مرداد 1401) برای پیش‌سفارش در بازار تایلند در دسترس قرار داشته و پس از آن با قیمت 12,990 بت تایلند (با نرخ فعلی تبدیل ارز نزدیک به 361 دلار آمریکا) به بازار این کشور عرضه خواهد شد.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.