رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

شیائومی 12T Pro در نگاه رسانه‌ها - نقاط ضعف و قوت از دید حرفه‌ای‌ها

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

4584_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

نزدیک به یک ماه پیش در اوائل اکتبر 2022 شرکت شیائومی از نسخه T گوشی‌های پرچمدار سری 12 خود که طبیعتا Xiaomi 12T و Xiaomi 12T Pro نام داشتند، رونمایی کرد. این دو گوشی در بسیاری از جنبه‌ها به یکدیگر شباهت داشتند اما 12T Pro با برخورداری از دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی و پردازنده Snapdragon 8+ Gen 1 در جایگاه بالاتری نسبت به 12T قرار می‌گرفت. 12T Pro البته مثل دیگر گوشی‌های اخیر سری T شیائومی، در مقایسه با همتای پرچمدار آن یعنی Xiaomi 12 Pro در بسیاری از جنبه‌ها با افت روبرو شده که نمایشگر، دوربین و شارژر از آن جمله‌اند. در مطلب پیش رو به مرور دیدگاه‌ سایت‌های معتبر فناوری در مورد نقاط ضعف و قوت Xiaomi 12T Pro می‌پردازیم.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4584/xiaomi-12t-pro-in-medias_01.jpg

طبق معمول پیش از پرداختن به مبحث اصلی بهتر است کمی بیش‌تر با این گوشی آشنا شویم؛ Xiaomi 12T Pro یک میان‌رده پیشرفته 5G (یا از نگاهی دیگر یک پرچمدار سطح پایین) است که در مشخصات آن به جنس بدنه اشاره‌ای نشده و در سه رنگ مشکی، نقره‌ای و آبی ارائه می‌شود. صفحه‌نمایش 6.67 اینچی از نوع AMOLED با وضوح 1220×2712 پیکسل انتخاب شده که با وجود آن‌ که حداکثر نرخ رفرش آن همچنان 120 هرتز است اما فاقد فناوری LTPO بوده و از تطبیق کامل نرخ رفرش با محتوای در حال پخش در آن خبری نیست. شیشه روی این صفحه‌نمایش از نوع قدیمی Gorilla Glass 5 (معرفی شده در سال 2016) انتخاب شده که نه‌تنها نسبت به Xiaomi 12 Pro بلکه در مقایسه با نسل قبلی خود یعنی 11T Pro نیز که هر دو به شیشه گوریلا گلس ویکتوس مجهز بودند، گام‌های متعددی را رو به عقب برداشته است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4584/xiaomi-12t-pro-in-medias_02.jpg

12T Pro به دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی و دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی مجهز شده که این دومی برای نخستین بار در ساختار یک گوشی شیائومی ظاهر می‌شود. حسگر ISOCELL HP1 این دوربین ساخت سامسونگ بوده و از ابعاد 1/1.22 اینچی و اندازه پیکسل 0.64 میکرونی برخوردار است. پیکسل‌های این سنسور پس از یک ترکیب 4 به 1 به اندازه 1.28 میکرون در وضوح 50 مگاپیکسل و پس از یک ترکیب 16 به 1 به اندازه 2.56 میکرون در وضوح 12 مگاپیکسل دست پیدا می‌کنند. لنز 8 مرحله‌ای، پشتیبانی از لرزه‌گیر اپتیکال (OIS)، گشودگی دیافراگم f/1.7 و برداشت ویدئوی 8K با 24 فریم در ثانیه دیگر مشخصات این دوربین را تشکیل می‌دهند. 12T Pro به‌جز دوربین اصلی تنها به یک دوربین 8 مگاپیکسلی اولتراواید بدون فوکوس خودکار و یک دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو شده که دوربین ماکرو نسبت به 11T Pro با دوربین 5 مگاپیکسلی مجهز به فوکوس خودکار کاملا تضعیف شده و به عنصری تزیینی بدل شده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4584/xiaomi-12t-pro-in-medias_03.jpg

پردازنده دستگاه به Snapdragon 8+ Gen 1 ارتقاء پیدا کرده و 8 یا 12 گیگابایت رم LPDDR5 و 128 یا 256 گیگابایت حافظه UFS 3.1 قابل ارتقاء دارد. باتری دستگاه مثل 11T Pro یک نمونه 5 هزار میلی آمپر ساعتی‌ست و شارژر 120 واتی آن نیز تغییری نکرده است. از شارژ بی‌سیم در این گوشی پشتیبانی نمی‌شود.

با مرور مشخصات 12T Pro، نوبت به بررسی نظرات سایت‌های مختلف در مورد این گوشی می‌رسد.

GSMArena

در بررسی تیم GSMArena از 12T Pro از این گوشی به‌عنوان نمادی از زنده بودن مفهوم «قاتل پرچمدار» یاد شده که «حالا در ارزش پیشنهادی خود بهتر از همیشه است.» 12 تی پرو از نگاه GSMArena واجد نکات مثبت متعددی برای جذب خریداران احتمالی‌ست که از آن جمع به «نمایشگر امولد CrystalRes دوازده بیتی 120 هرتزی 667 اینچی... با روشنایی و کنتراست عالی، رنگ‌های ایده‌آل... و حتی +HDR10 و دالبی‌ویژن و چینش اسپیکر استریوی عالی» اشاره شده است. در این مقاله از باتری و شارژر و مجموعه دوربین گوشی نیز به نیکی یاد شده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4584/xiaomi-12t-pro-in-medias_04.jpg

نکات مثبت و منفی Xiaomi 12T Pro از نگاه GSMArena شامل این موارد می‌شوند:

طراحی کلاسیک. ساخت و سرهم‌بندی خوب و مستحکم
نمایشگر اولد 120 هرتزی در سطح پرچمداران با عمق رنگ 12 بیتی و پشتیبانی از +HDR10 و دالبی ویژن
شارژ بسیار سریع
خروجی عالی اسپیکر استریو با پشتیبانی از دالبی آتموس و تنظیم هارمان کاردان
اندروید 12 و پوسته پر ویژگی MIUI 13
Snapdragon 8+ Gen 1 روی یک گوشی اقتصادی
عملکرد خوب دوربین در تمامی سناریوهای عکاسی و فیلم‌برداری
عملکرد باتری خوب است اما می‌توانست بهتر باشد
فریم پلاستیکی در مقایسه با شاسی فلزی 11T Pro
شیشه Gorilla Glass 5 در مقایسه با ویکتوس در 11T Pro
نرخ 24 فریمی ویدئوهای 8K‌ برداشتی در مقایسه با 30 فریم در 11T Pro
اندکی شارژ کند‌تر درمقایسه با 11T Pro

GSMArena عکس‌های روز دوربین 200 مگاپیکسلی اصلی گوشی را «پر هیجان و دوست‌داشتنی» توصیف کرده و این حالت را به‌نوعی یک ویژگی دوربین‌های شیائومی بر می‌شمارد. نکات مثبت این تصاویر در جملاتی مثل رنگ‌های پر طراوات، درجه اشباع متمایل به زیاد اما با حفظ فاصله از حالت غیر طبیعی، کنتراست بسیار بالا و طیف دینامیکی گسترده متبلور شده و جزییات تصویر و درجه شارپ شدن در وضوح پیش‌فرض 12.5 مگاپیکسلی نیز با ترکیب «بسیار خوب» توصیف شده‌اند. نویز از نگاه این بررسی در نور روز با وضوح 12.5 مگاپیکسل تقریبا وجود ندارد. در همین شرایط نوری با افزایش وضوح به 50 مگاپیکسل به بهای اندکی نویز بیش‌تر و کاهش تقریبا نامحسوس طیف دینامیکی جزییات بیش‌تری را به‌دست می‌آوریم. حجم فایل در این حالت اندکی افزایش یافته و در محدوده 13 تا 30 مگابایت قرار می‌گیرد. در وضوح 200 مگاپیکسل، حجم فایل کاملا بیش‌تر شده و در محدود 45 تا 85 مگابایت قرار می‌گیرد اما در عوض تفاوت معناداری در جزییات ایجاد نمی‌کند و تنها به بزرگ‌تر شدن سوژه‌ها در تصویر و شارپ شدن بیش از اندازه آن‌ها منجر می‌شود.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4584/xiaomi-12t-pro-in-medias_05.jpg

دوربین 8 مگاپیکسلی اولتراواید با توجه به مشخصات پایین انتظار پایینی را ایجاد می‌کند که در عمل نیز به‌همین گونه است؛ وضوح 8 مگاپیکسلی تنها یک «حد کافی» برای جزییات را فراهم می‌کند و سافت شدن تصویر در لبه‌ها نیز هنوز به‌شدت بدترین نمونه‌های این کلاس نیست. طیف دینامیکی این تصاویر تا حدودی قابل ستایش توصیف شده اما رنگ‌ها اندکی گرم‌تر و اشباع‌شده‌تر از دوربین اصلی هستند که از نگاه GSMArena «عملکرد شگفت‌انگیزی نیست اما ناامیدکننده هم نیست.»

12T Pro‌ مثل روال دیگر گوشی‌های هم‌سطح شیائومی، در محیط‌های کم‌نور از حالت خودکار شب استفاده می‌کند اما می‌توان آن را به حالت دستی نیز تغییر داد. زمان گرفتن عکس در این حالت (چه دستی و چه اتوماتیک) به‌گفته GSMArena چندان طولانی نیست و برای دوربین اصلی تقریبا 1 ثانیه و برای دوربین اولتراواید اندکی بیش‌تر است. تصاویر شب دوربین اصلی در این مقاله «عالی» توصیف شده‌اند جایی‌که بدون روشن شدن بیش از اندازه سایه‌ها با یک نوردهی طبیعی روبرو می‌شویم که در آن نقاط تیره به‌خوبی توسعه یافته و های‌لایت‌ها بیش از اندازه نور دریافت نمی‌کنند. این منبع از عالی بودن طیف دینامیکی، خالی نشدن رنگ‌ها از اشباع، جزییات بسیار خوب و دقیق بودن وایت بالانس صحبت کرده و تنها از اندکی شارپ شدن بیش از اندازه در برخی موارد به‌عنوان یک نکته منفی کوچک یاد می‌کند. عکس‌های اتوماتیک دوربین اولتراواید در شب (با فعال بودن حالت شب خودکار) نیز با توجه به کلاس آن عملکرد مناسبی دارد و جزییات قابل‌قبول، رنگ‌های اشباع‌شده و طیف دینامیکی خوبی را ارائه می‌کند. دوربین ماکروی گوشی در مقایسه با دوربین 5 مگاپیکسلی حاضر در 11T Pro در شرایط کاملا ضعیف‌تری قرار دارد و جزییات و طیف دینامیکی محدودی را ارائه می‌دهد.

Tech Advisor

در بررسی Tech Advisor از 12T Pro به قلم Jim Martin در بخش نتیجه‌گیری از شیائومی 12 تی پرو به‌عنوان نمونه‌ای یاد شده که با پروسسور Snapdragon 8+ Gen 1 در تلاش برای ایجاد یک نمونه خوب با قیمتی ارزان‌تر از پرچمداران است اما برای اکثر افراد موتورولا Edge 30 Ultra در غیبت نرم‌افزارهای مزاحم (bloatware) متعدد، در هم ریخته نکردن اندروید و ارائه آپدیت‌های سخت‌افزاری، انتخاب بهتری نسبت به 12T Pro بوده و ارزش کمی هزینه کردن بیش‌تر را دارد. از نگاه این منبع این گوشی البته هنوز ارزش بالایی داشته و مواردی مثل حضور شارژر و کیس شفاف در جعبه و از پیش نصب‌شده بودن پوشش محافظ روی صفحه‌نمایش جزء برتری‌های آن است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4584/xiaomi-12t-pro-in-medias_06.jpg

نکات مثبت و منفی Xiaomi 12T Pro از نگاه Tech Advisor شامل این موارد می‌شوند:

کارایی و پر فورمنس فوق‌العاده
شارژر بسیار سریع درون جعبه
دوربین‌های توانمند اصلی و سلفی
ظاهر غیر جذاب
دوربین‌های غیر اصلی رده پایین
نبود درجه محافظت IP

Tech Advisor در مورد کیفیت دوربین اصلی این گوشی می‌گوید: «عموما عکس‌های دوربین اصلی شارپ بوده و رنگ‌های واقع‌گرایانه‌ای دارند. حالت هوش مصنوعی (AI) را فعال کنید تا عکس‌های بیش از اندازه اشباع‌شده‌ای که ممکن است مورد توجه شما قرار نگیرد را به‌دست بیاورید.» نویسنده این مطلب از HDR اتوماتیک و عمل نکردن آن به‌صورت خودکار در برخی مواقع یا عملا ایجاد نکردن تفاوتی قابل تشخیص به‌عنوان یک نکته منفی در این قسمت یاد می‌کند. انجام پردازش گسترده برای شارپ کردن عکس‌ها نیز مورد توجه این مطلب قرار گرفته جایی‌که با زوم کردن و توجه به جزییات می‌توان به تأثیر منفی آن پی برد البته در این حالت نیز به‌دلیل بوکه طبیعی یعنی محو شدن پس‌زمینه، اغلب عکس‌‌ها به «چشمگیر» بودن تمایل دارند. کیفیت عکس‌های شب دوربین اصلی نیز از نگاه این مطلب حتی بدون فعال کردن Night mode اختصاصی در سطح بسیار مناسبی قرار دارند. ویدئوهای دوربین به 8K/24fps محدودند اما بهتر است آن‌ها را روی 4K/60fps قرار داد تا از مزیت ثبات تصویر برخوردار شد.

CNET

در بررسی CNET از 12T Pro به‌قلم Sareena Dayaram در زیر عنوان اصلی به این واقعیت اشاره شده که تعداد پیکسل بیش‌تر نشان‌دهنده همه‌چیز نیست و بر همین اساس این سوال مطرح شده که آیا دوربین شیائومی می‌تواند از لحاظ کیفیت هم‌پای هیاهوی ایجاد شده پیرامون آن حرکت کند؟ در بخش نتیجه‌گیری این بررسی آمده است: «در مجموع، اگر دنبال یک جایگزین اندرویدی برای سری گکسی S22 سامسونگ می‌گردید فکر می‌کنم شیائومی 12 تی پرو انتخابی‌ست که ارزش بررسی دارد. این [گوشی] دارای یک پروسسور سریع، عمر باتری فوق‌العاده، شارژ فوق‌سریع و تعداد بسیار بسیار زیادی مگاپیکسل در دوربین‌ش است. در حالی‌که گوشی سامسونگ، به‌لطف دوربین تله‌فتوی اختصاصی، مهارت‌های زوم بهتری دارد، دوربین اصلی آن احتمالا اجازه بزرگ‌نمایی و برش یک عکس بدون از دست رفتن جزییات، آن‌طور که در گوشی شیائومی صورت می‌پذیرد را نمی‌دهد.»

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4584/xiaomi-12t-pro-in-medias_07.jpg

نکات مثبت و منفی Xiaomi 12T Pro از نگاه CNET شامل این موارد می‌شوند:

شارژ بسیار سریع
عمر باتری
دوربین 200 مگاپیکسلی
2 برابر زوم اپتیکال (!)
زائد بودن دوربین ماکرو
پلاستیکی بودن بخش پشتی
امکان بهبود دقت رنگ دوربین اصلی در محیط‌های روشن

عکس‌های دوربین اصلی از نگاه نویسنده CNET با توجه به قیمت دستگاه «قابل احترام» توصیف شده و جزییات بالای سوژه‌های دور، هم در محیط‌های روشن و هم کم نور، نقطه فروش قدرتمندی برای این گوشی قلمداد شده است. این دوربین برای افرادی که از یک مدل ساخت سال 2020 و قبل از آن به این گوشی مهاجرت می‌کنند می‌‌تواند یک ارتقاء ارزشمند تلقی شود اما «برای اطمینان به تست‌های بیش‌تری نیاز داریم چرا که [این مدل] پرفکت و ایده‌آل نبود.» نویسنده این مطلب از دقیق نبودن رنگ‌های دوربین اصلی به‌عنوان نکته منفی اصلی سخن می‌گوید و برای نمونه عکس‌های iPhone 12 Pro Max را طبیعی‌تر و بهتر ارزیابی می‌کند. دوربین‌های 8 مگاپیکسلی اولتراواید و 2 مگاپیکسلی ماکرو از نگاه این نویسنده بعدا به این مجموعه افزوده شده‌اند و برای نمونه در حالی‌که عکس‌های دوربین اولتراواید در روز در حد «اوکی» هستند اما جزییات آن‌ها در شب از دست می‌رود.

Android Headlines

در بررسی Android Headlines از 12T Pro به قلم H Ranpura که عنوان «تقریبا یک قاتل پرچمدار» را بر خود دارد در بخش نتیجه‌گیری آمده است: «سوالی که دراین‌جا پرسیده می‌شود این است که به‌ازای 100 یورو افزایش قیمت نسبت به قیمت پایه سال گذشته، چه به‌دست می‌آوریم؟ اساسا این قیمت اضافی برای آخرین و بهترین پروسسور اسنپ‌دراگون است [و] به‌دنبال آن پرش فوق‌العاده حسگر دوربین اصلی به 200 مگاپیکسل [قرار دارد] به‌جز این دو ارتقاء بزرگ و جدا از یک موتور لرزشی کاملا درخشان، یک نمایشگر بهتر با اسکنر داخلی اثر انگشت [نیز] وجود دارد.»

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4584/xiaomi-12t-pro-in-medias_08.jpg

نکات مثبت و منفی Xiaomi 12T Pro از نگاه Android Headlines شامل این موارد می‌شوند:

ظاهر عالی به‌خصوص در رنگ مشکی
نمایشگر بزرگ و پر نور AMOLED
رسیدن دوام باتری به‌راحتی به یک روز و هایپرشارژ 120 واتی
کارایی عالی در زمینه بنچ‌مارک‌ها
عکس‌های عالی دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی در روز و شب
صدای بالا و با کیفیت اسپیکرها
5G، درگاه اینفرارد، NFC و بلوتوث با پشتیبانی از aptX HD
موتور لرزشی عالی و اسکنر اثر انگشت سریع زیر صفحه‌نمایش
حیله‌گرانه بودن دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو
نبودن شارژ بی‌سیم
حذف گوریلاگلکس ویکتوس
پلاستیکی بودن فریم در مقایسه با فلزی بودن آن در نسل قبلی

اندروید هدلاینز در توصیف دوربین این گوشی می‌گوید: «حسگر 200 مگاپیکسلی در عکس‌ها و ویدئوهای روز عملکردی عالی از خود نشان می‌دهد رنگ‌ها زنده بوده، وایت بالانس عالی‌ست و کنتراست و طیف دینامیکی نیز خوب هستند.» نویسنده این مطلب نیز در مورد به‌کارگیری گزینه AI نظر مشابه‌ای نسبت به Tech Advisor داشته و برای جلوگیری از اشباع بیش از اندازه رنگ‌ها، استفاده از آن را تنها در مواردی که کاملا ضروری‌ست توصیه می‌کند. عکس‌های دوربین اولتراواید در روز «خوب» توصیف شده اند هرچند رنگ‌ها نسبت به دوربین اصلی متفاوت بوده و اگر به‌دنبال عکس‌های بهتری از یک دوربین اولتراواید هستید بهتر است آن‌ها را در مدل دیگری جست‌وجو کنید.

در مورد عکس‌های شب دوربین اصلی در این مقاله می‌خوانیم: «عکس‌های زمان شب دوربین اصلی عالی هستند اما از آن‌جایی‌که این حسگر بسیار خوبی‌ست شما احتمالا مایل باشید که حالت شب را تنها در شرایطی‌که نور بسیار ضعیف است روشن نگه ‌دارید. در محیط‌های با نور مناسب، حالت شب در نگاه اول، نتایج خوبی را ایجاد می‌کند اما اندکی کاهش جزییات در آن وجود دارد. این ماجرا برای دوربین اولتراواید معکوس است و پیشنهاد می‌کنم که برای به‌دست آوردن عکس‌های تا حدی خوب، از حالت شب تا آن‌جا که ممکن است استفاده کنید.»

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.