رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

آشنایی با MatePad C7 – تبلت جدید هواوی با Snapdragon 865

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

4590_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

هواوی از جمله برندهایی‌ست که هنوز تولید تبلت را با جدیت دنبال می‌کند. تبلت‌های این شرکت عمدتا در دو خانواده MatePad و MediaPad به تولید می‌رسند. این کمپانی چینی روز چهارشنبه 9 نوامبر 2022 (18 آبان 1401) از جدیدترین تبلت خود رونمایی کرد. این تبلت – که با تمرکز روی قابلیت‌های اداری و کسب‌وکار طراحی شده – Huawei MatePad C7 نام گرفته است. صفحه نمایش بزرگ، تراشه‌ای قدرتمند (از سری اسنپ‌دراگون 8)، بهره‌مندی از ارتباطات نسل پنجم و پشتیبانی از قلم استایلوس، از جمله مهم‌ترین مشخصات و امکانات MatePad C7 به شمار می‌روند. در حال حاضر، مقصد اول این تبلت ژاپن است. در ادامه بیشتر با مشخصات این تبلت جدید آشنا می‌شویم.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4590/introducing-huawei-matepad-c7_01.jpg

تبلت MatePad C7 طراحی ساده‌ای داشته و تنها در رنگ خاکستری مات به تولید می‌رسد. این دستگاه در ابعاد 7.25×165.3×253.8 میلی‌متر طراحی شده و حدود 485 گرم وزن دارد. در همان نگاه اول، حاشیه‌های نسبتا زیاد نمایشگر کاملا مشهود است؛ نمایشگری که از پنل ال‌سی‌دی (از نوع IPS) تشکیل شده و 10.95 اینچ قطر دارد. رزولوشن صفحه WQXGA (معادل 1600×2560 پیکسل) است که تراکم نمایشگر را به 275ppi می‌رساند. هواوی برای کاهش فشار به چشمان کاربر، فیلتر نور آبی و تجربه کاربری بدون پرش (flicker free) را در این تبلت پیاده‌سازی کرده که برای هر دو مورد از کمپانی معتبر TÜV Rheinland موفق به دریافت تأییدیه شده است. نرخ به‌روزرسانی 120 هرتزی و پشتیبانی از طیف رنگی DCI-P3 سایر مشخصات این نمایشگر را تشکیل می‌دهند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4590/introducing-huawei-matepad-c7_02.jpg

در ساخت MtePad C7 از تراشه اسنپ‌دراگون 865 استفاده شده که علی رغم قدیمی بودن، هنوز هم یک چیپ‌ست پرچمدار محسوب می‌شود. CPU این تراشه مشتمل بر یک هسته 2.84 گیگاهرتزی و سه هسته 2.4 گیگاهرتزی (هر چهار هسته از نوع Cortex-A77) و چهار هسته 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A55 بوده و واحد پردازش گرافیکی آن Adreno 650 با فرکانس 587 مگاهرتز است. این تبلت فقط در یک پیکربندی با 6 گیگابایت RAM و 128 گیگابایت حافظه داخلی به تولید می‌رسد که البته با افزودن میکرو اس‌دی می‌توان آن را تا 1 ترابایت دیگر ارتقا داد.

در مجموع یک دوربین در جلو و یک دوربین دیگر (به همراه فلش LED) در پشت دستگاه به چشم می‌خورد. دوربین پشتی 13 مگاپیکسلی بوده و در پشت لنزی به گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار دارد. عکاسی تایم-لپس، حالت پانوراما، اصلاح اسناد، واترمارک، کنترل عکاسی با فرمان صوتی و تایمر از امکانات این دوربین به شمار می‌روند. در جلوی دستگاه نیز یک دوربین سلفی به وضوح 8 مگاپیکسل و گشودگی دیافراگم f/2.0 تعبیه شده است. لازم به ذکر است، دوربین پشت مجهز به فوکوس خودکار بوده اما دوربین جلو فوکوس ثابت دارد.

باتری حجیمی به ظرفیت 7,250 میلی‌آمپر ساعت انرژی MatePad C7 را تأمین می‌کند. این باتری با شارژر 22.5 واتی (موجود در جعبه دستگاه) شارژ می‌شود. البته طبق ادعای هواوی، استفاده از شارژرهای 18 واتی و 10 واتی نیز بلامانع است. ناگفته نماند، با توجه به پشتیبانی از شارژ معکوس، می‌توان با اتصال یک کابل OTG از این تبلت برای شارژ باتری سایر دیوایس‌ها نیز استفاده کرد که در این صورت حداکثر توان شارژ برابر با 5 وات خواهد بود.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4590/introducing-huawei-matepad-c7_03.jpg

متأسفانه MatePad C7 فاقد حسگر اثر انگشت بوده و درباره تجهیز آن به قابلیت تشخیص چهره نیز مطلبی عنوان نشده است. وجود چهار میکروفن و چهار اسپیکر (مجهز به صدای Huawei Histen 7.0) از نقاط قوت این تبلت محسوب می‌شود.

تبلت MatePad C7 از نسل دوم قلم استایلوس Huawei M-Pencil پشتیبانی می‌کند. با توجه به تأخیر 2 میلی‌ثانیه‌ای و حساسیت به 4,096 سطح از فشار، این قلم (حداقل روی کاغذ) می‌تواند با دقتی بالا حرکات دست کاربر را ردیابی و ثبت کند. این قلم به شکل مغناطیسی به تبلت متصل شده و به صورت بی‌سیم شارژ می‌شود.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4590/introducing-huawei-matepad-c7_04.jpg

از دیگر لوازم جانبی این تبلت می‌توان به کی‌بورد فیزیکی Huawei Smart Magnetic Keyboard اشاره کرد. لازم به ذکر است، قلم استایلوس و کی‌بورد فیزیکی جزو لوازم جانبی بوده و جداگانه به فروش می‌رسند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4590/introducing-huawei-matepad-c7_05.jpg

پلتفرم HarmonyOS 2.0 بخش نرم‌افزاری این تبلت را تشکیل می‌دهد. البته با توجه به معرفی HarmonyOS 3.0 در اواخر جولای 2022، کم‌کم باید HarmonyOS 2.0 را ورژنی قدیمی تلقی کنیم. گفتنی‌ست، عمده اپلیکیشن‌های اندرویدی به راحتی روی هارمونی اواس نصب و اجرا می‌شوند. لذا می‌توان هارمونی اواس را نسخه متن‌بازی از اندروید دانست.

به گفته شرکت سازنده، تبلت MatePad C7 به راحتی با سایر دیوایس‌های هواوی – از جمله گوشی هوشمند، PC و تلویزیون‌های این شرکت – ارتباط برقرار کرده و همین تعامل باعث سرعت بیشتر در کارهای اداری و افزایش بهره‌وری می‌شود. به عنوان مثال، وقتی تبلت MatePad C7 را به یک گوشی هوشمند هواوی متصل می‌کنید، می‌توانید عکس، ویدئو و سایر فایل‌ها را صرفا با یک درگ-اند-دراپ ساده از گوشی به تبلت (یا بالعکس) منتقل کنید.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4590/introducing-huawei-matepad-c7_06.jpg

از جمله نکات برجسته درباره MatePad C7 آن است که این تبلت نه تنها سیم‌کارت می‌پذیرد، بلکه مطابق اطلاعات صفحه مشخصات آن ظاهرا از ارتباطات نسل پنجم نیز بهره‌ می‌برد؛ پدیده‌ای که مدت‌ها در دیوایس‌های هواوی غایب بود. سایر گزینه‌های ارتباطی این تبلت عبارتند از: وای‌فای 6، بلوتوث 5.1، پورت USB-C و پشتیبانی از سامانه‌های ناوبری Galileo ،Beidou ،GLONASS ،GPS و QZSS.

هنوز هیچ اطلاعاتی از سوی شرکت سازنده درباره قیمت و زمان عرضه این محصول به بازار منتشر نشده است. اما همان طور که در مقدمه هم گفته شد، می‌دانیم کشور ژاپن نخستین مقصد MatePad C7 خواهد بود.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.