رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

آشنایی با FakeCatcher - فناوری اینتل برای مقابله با دیپ‌فیک با نرخ دقت 96 درصدی

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

4604_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

در سال‌های اخیر، شمار روزافزونی از موارد دیپ‌فیک (deepfake) یا جعل عمیق فضای اینترنت را پر کرده‌اند که در آن‌ها، با استفاده از تصاویر یا ویدئوهای رسانه‌ها و ترکیب آن با چهره یا صدای شخصی دیگر، تصویری جدید و جعلی از موقعیت‌ها و افراد ایجاد می‌شود. اما ویژگی‌های واقع‌نمای دیپ‌فیک، گسترش اطلاعات نادرست، فریبکاری و موارد زیادی از کلاهبرداری آنلاین را در پی داشته است. امری که شرکت اینتل به تازگی با فناوری تازه‌ای که FakeCatcher نام گرفته، در پی مقابله با آن برآمده است و بنا بر ادعای کمپانی آمریکایی، می‌تواند موارد دیپ‌فیک را با نرخ دقت ۹۶ درصد شناسایی کند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4604/introducing-fakecatcher-intel-s-real-time-deepfake-detector_01.jpg

دیپ‌فیک‌ از فناوری‌های پیشرفته‌ای همچون یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی استفاده می‌کند و تصاویر دقیق و واقع‌نمایی از افراد مشهور یا سیاستمداران را در حال انجام کارهایی تولید می‌کند که هرگز دست به انجام آن‌ها نزده‌اند. راستی‌آزمایی این تصاویر و آشکار کردن جعلی بودن آن‌ها با ابزارهای موجود ممکن است ساعت‌ها به طول بینجامد. چرا که در آن‌ها از یادگیری عمیق یا deep learning برای بررسی نشانه‌های جعل و دستکاری دیجیتالی استفاده می‌شود.

اما ظاهرا فناوری جدید اینتل موسوم به FakeCatcher با اسکن پیکسل‌های موجود در یک ویدیو، داده‌های مربوط به جریان ظریف خون روی صورت افراد را گردآوری کرده و پس از جمع‌آوری و تفسیر سیگنال‌های حاصل از جریان خون چهره فرد با تکیه بر هوش مصنوعی و یادگیری عمیق و با استفاده از الگوریتم‌های اختصاصی، به صورت بدون تاخیر و بلادرنگ میزان شباهت آن را به سوژه واقعی کشف می‌کند. FakeCatcher توسط دو پژوهشگر اینتل، ایلکه دمیر (Ilke Demir) و اومور چیفت‌چی (Umur Ciftci) از دانشگاه ایالتی نیویورک در شهر بینگهمتون توسعه داده شده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4604/introducing-fakecatcher-intel-s-real-time-deepfake-detector_02.jpg

امروزه توسعه چنین فناوری برای شناسایی دیپ‌فیک اهمیت فزاینده‌ای یافته است؛ زیرا برخی از ویدئوها و تصاویر جعلی ماهیت گرافیکی دارند و برخی دیگر نیز بی‌اعتمادی به رسانه‌ها را تداوم می‌بخشند. در گذشته کلاهبرداران از دیپ‌فیک برای نشان دادن خود به عنوان جویای کار و دسترسی به اطلاعات حساس شرکت‌ها استفاده می‌کردند. آن‌ها همچنین از این امکان برای جعل هویت شخصیت‌های برجسته سیاسی در حال بیان اظهارات مناقشه‌برانگیز بهره گرفته‌اند. البته با آن که برخی حرکات و تصاویر در این دست ویدئوها ماهیت واقعی آن‌ها را آشکار می‌سازد، اما افراد غالبا بدون بررسی و تامل، این گونه ویدئوها را به اشتراک می‌گذارند و توجهی به واقعی یا ساختگی بودن آن‌ها ندارد. به این ترتیب زمانی که دیپ‌فیک میلیون‌ها بار به اشتراک گذاشته شد، دیگر برای جبران دیر شده است. چنان که به گفته موسسه Pew Research Center، حدود 63 درصد از افراد بزرگسال آمریکایی اعتراف کرده‌اند که یکی از همین ویدئوها، باعث سردرگمی آن‌ها درباره رویدادهای جاری شده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4604/introducing-fakecatcher-intel-s-real-time-deepfake-detector_03.jpg

FakeCatcher با استفاده از سخت‌افزار و نرم‌افزار اینتل روی یک سرور اجرا می‌شود، اما رابط ویدئویی آن از یک پلتفرم مبتنی بر وب استفاده می‌کند. به گفته اینتل، رویکرد این فناوری برخلاف یادگیری عمیق فعلی که سعی می‌کند موارد جعلی را در ویدئو پیدا کند، به دنبال یافتن چیزی واقعی است. به گفته ایلکه دمیر، FakeCatcher براساس فرایندی موسوم به تغییر حجم‌سنجی نوری یا PPG کوتاه‌شده photoplethysmography عمل می‌کند که روشی برای تعیین تغییر جریان خون در بافت‌های بدن است. از این رو اگر یک فرد واقعی روی صفحه‌نمایش باشد، با پمپاژ خون در رگ‌ها، بافت چهره به صورت میکروسکوپی تغییر رنگ می‌دهد و دیپ‌فیک دست کم تا کنون قادر به بازسازی این تغییر رنگ چهره نبوده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4604/introducing-fakecatcher-intel-s-real-time-deepfake-detector_04.jpg

همان طور که اشاره شد، فناوری دیپ‌فیک در سال‌های اخیر بسیار رشد کرده است. چنان که مطابق اعلام اداره تحقیقات فدرال آمریکا یا FBI در تابستان سال جاری میلادی، شکایت درباره کلاه‌برداری با دیپ‌فیک از طریق درخواست کار از راه دور، افزایش چشمگیری یافته است. از طرف دیگر بر اساس گزارش گارتنر، امور مرتبط با امنیت سایبری هزینه‌ای بالغ بر 188 میلیارد دلار برای شرکت‌ها خواهد داشت. به علاوه، پاتریک هیلمن مدیر ارشد اجرایی بایننس، نیز در نوشته‌ای از تلاش هکرها برای جعل هویت او خبر داده است. امری که نشانگر جدی بودن مساله دیپ‌فیک و لزوم ارائه راهکارهای موثر برای کنترل آن است. نرم‌افزارهای فعلی شناسایی دیپ‌فیک به زمان زیادی برای تحلیل ویدئوها نیاز دارند و فناوری جدید اینتل برای رفع این مشکل معرفی شده است که البته توسعه این تکنولوژی هم هنوز در مراحل اولیه به سر می‌برد و تا تکمیل نهایی مسیری نسبتا طولانی در پیش دارد.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.