رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

معرفی Snapdragon 782G پروسسور 6 نانومتری جدید کوالکام: همان +SD778G با فرکانس بالاتر!

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

4615_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

شرکت کوالکام به‌تازگی از پروسسور موبایلی جدیدی با نام Snapdragon 782G رونمایی کرده که مطابق نام آن آپدیتی برای دو محصول پیشین این خانواده یعنی Snapdragon 778G و Snapdragon 778G Plus به‌حساب می‌آید. این چیپ‌ست البته عملا تغییر بزرگی نسبت به قبل به حساب نمی‌آید و از همان ساختار پردازشی و گرافیکی پیشین و همان لیتوگرافی 6 نانومتری بهره می‌برد. بدین‌ترتیب نمی‌توان از این چیپ‌ست به‌عنوان یک تغییر نسل تمام‌عیار در سری 7 نام برد و هنوز در مقابل پروسسور پیشرفته‌تر این کلاس یعنی Snapdragon 7 Gen 1 که در ماه می 2022 با هسته‌های A710 و A510 و گرافیک Adreno 662 معرفی شده بود در جایگاه پایین‌تری قرار می‌گیرد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4615/introducing-qualcomm-snapdragon-782-mobile-platform_01.jpg

پروسسورهای موبایلی کوالکام در این رده البته از جمله محبوب‌ترین و پر کاربردترین چیپ‌ست‌های موبایلی بوده و طی نزدیک به یک سال و نیم از اولین حضور آن‌ها در بازار عملا در ده‌ها گوشی مختلف از برندهای متفاوت به‌کار گرفته شده‌اند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به گلکسی A52s و گلکسی A73، آنر 50، Xiaomi 11 Lite 5G NE و گوشی‌های خاصی مثل Nothing Phone (1) و اخیرا گوشی تاشوی Pocket S هواوی اشاره کرد. بدین‌ترتیب نگفته پیداست که معرفی محصولی تازه در این رده برای کوالکام و شرکای این شرکت از اهمیت بالایی برخوردار بوده و احتمالا در آینده نیز شاهد حضور پر رنگ عضو جدید این خانواده در گوشی‌های متعددی خواهیم بود.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4615/introducing-qualcomm-snapdragon-782-mobile-platform_02.jpg

در بخش پردازشی Snapdragon 782G همانطور که اشاره شد تغییری در نوع و چینش هسته‌ها ایجاد نشده و بار دیگر همان چهار هسته Cortex-A78 و چهار هسته A55 وظیفه انجام امور پردازشی را بر عهده دارند. فرکانس تک هسته قوی‌تر Cortex-A78 این چیپ‌ست در بالاترین سطح حالا (با 200 مگاهرتز افزایش نسبت به SD778G Plus و 300 مگاهرتز نسبت به SD77G) به 2.7 گیگاهرتز رسیده و سه هسته میانی آن (از همین نوع A78) فرکانس 2.2 گیگاهرتزی داشته و فرکانس چهار هسته A55 آن نیز 1.9 گیگاهرتز است. گرافیک Adreno 642L این چیپ‌ست تغییری نسبت به قبل نکرده اما ظاهرا با تغییر فرکانس با 10 درصد پرفورمنس بهتری نسبت به SD778G Plus روبرو می‌شویم. بهبود بخش پردازشی نسبت به نسخه پلاس نیز 5 درصد عنوان شده است.

با گذر از این قسمت تفاوت چندانی مابین SD782 و SD778G Plus دیده نمی‌شود و همان موارد پیشین مثل پروسسور سیگنال تصویری Spectra 570 با پشنیبانی از دوربین تکی 200 مگاپیکسلی (سه‌گانه 22 مگاپیکسلی، دوگانه 22+36 مگاپیکسلی و تکی 64 مگاپیکسلی با تأخیر شاتر صفر)، برداشت ویدئوی 4K، صفحه‌نمایش 4K با نرخ رفرش 60 هرتزی (یا فول اچ‌دی پلاس با نرخ رفرش 144 هرتزی)، مسیریاب‌های ماهواره‌ای دو فرکانسی، وای‌فای 6 و 6E و بلوتوث 5.2 در آن به‌چشم می‌‌خورند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4615/introducing-qualcomm-snapdragon-782-mobile-platform_03.jpg

مودم داخلی Snapdragon X53 با پشتیبانی از 5G در هر دو شبکه sub-6GHz و mmWave همراه با سیستم FastConnect 6700 در این چیپ‌ست تغییری نسبت به قبل نداشته‌اند و با کنار گذاشتن یک تفاوت یعنی کاهش سرعت آپلود تحت 5G که روی کاغذ از 2.9Gbps به 1.6Gbps رسیده، اوضاع کاملا به‌قرار سابق است.

چیپ‌ست جدید کوالکام در زمینه حافظه نیز شرایط پیشین را حفظ کرده و از حافظه رم LPDDR5 با فرکانس حداکثر 3,200MHz و حجم 16 گیگابایت پشتیبانی می‌کند. استاندارد سرعتی حافظه داخلی مورد پشتیبانی در این مجموعه نیز می‌تواند حداکثر از نوع UFS 3.1 انتخاب شود.

استاندارد شارژ سریع این مجموعه نیز بدون تغییر مانده و با این‌که از معرفی Quick Charge 5 حالا بیش از 2 سال می‌گذرد هنوز از نوع +Quick Charge 4 است.

کوالکام در زمان معرفی Snapdragon 782G اشاره‌ای به اولین گوشی مجهز به این چیپ‌ست نکرد اما یک روز بعد از این معرفی، Honor 80 به‌عنوان نخستین اسمارت‌فون دارای این پروسسور به‌صورت رسمی به‌معرض نمایش گذاشته شد.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.