رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

گزارش مالی شیائومی از سه‌ماهه سوم 2022- افت 9.7 درصدی درآمد به سبب کاهش تقاضای مصرف‌کنندگان

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

4616_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

شرکت شیائومی در روز چهارشنبه 23 نوامبر سال جاری میلادی (2 آذر 1401) گزارش مالی خود را از سه‌ماهه منتهی به 30 سپتامبر 2022 منتشر کرد. بر اساس این گزارش، درآمد کمپانی در بازه زمانی جولای تا سپتامبر امسال به 70.5 میلیارد یوان (با در نظر گرفتن هر دلار معادل 7.1545 یوان، معادل 9.85 میلیارد دلار) رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 9.7 درصد کاهش را نشان می‌دهد و 50.5 درصد آن در بازارهای خارج از چین به دست آمده است. سود خالص شرکت چینی هم از افت بیش‌تری حکایت دارد و با رسیدن از 5.18 میلیارد یوان به 2.1 میلیارد یوان (نزدیک به 294 میلیون دلار) کاهش سالانه 59.1 درصدی را برای شیائومی به ثبت رسانده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4616/xiaomi-q3-2022-financial-results_01.jpg

مطابق داده‌های منتشرشده توسط شیائومی، کاهش درآمد شرکت عمدتا به سبب محدودیت‌های چین برای کنترل کووید 19 و کاهش تقاضای مصرف‌کنندگان بوده است. سطح مصرف کاربران و رونق در شهرهای چین، به سبب ادامه وضعیت قرنطینه و محدودیت‌های مرتبط با همه‌‌گیری سویه امیکرون کرونا همچنان پایین است؛ امری که ضربه بزرگی برای بخش تولید لوازم الکترونیک به شمار می‌رود. چنان که مطابق گزارش موسسه پژوهشی Canalys، فروش گوشی‌های هوشمند طی فصل سوم امسال با 11 درصد کاهش در چین و 9 درصد افت در سطح جهانی روبه‌رو شده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4616/xiaomi-q3-2022-financial-results_02.jpg

شیائومی در سال 2021 پس از تصاحب سهم بازار رقیب قدر خود یعنی هواوی، که در برابر تحریم‌های سنگین آمریکا قرار گرفته بود، رشد قابل توجهی در عرضه را تجربه کرد. اما این دوره افزایشی عمر کوتاهی داشت و شرکت چینی در ماه می 2022 از نخستین کاهش درآمد فصلی خود از زمان عرضه اولیه سهام در سال 2018 خبر داد و پس از آن در آگوست امسال برای دومین فصل متوالی شاهد کاهش 20 درصدی درآمد خود بود.

از طرف دیگر، بخشی از مسئله کاهش سود خالص کمپانی چینی به سرمایه‌گذاری 829 میلیون یوانی (116 میلیون دلاری) تازه شرکت در زمینه کسب‌وکار خودروهای برقی و دیگر پروژه‌ها مرتبط است که نتایج مثبت آن پس از تولید انبوه این محصولات، احتمالا در نیمه اول سال 2024 میلادی قابل مشاهده خواهد بود.

گزارش شیائومی نشان می‌دهد که فروش شرکت در سه‌ماهه سوم امسال به 70.17 میلیارد یوان (حدود 9.81 میلیارد دلار) رسیده که پایین‌تر از برآورد 70.52 میلیارد یوانی تحلیل‌گران بوده و در مقایسه با 78.063 میلیارد یوان فروش کمپانی چینی در سومین فصل 2021 کاهشی در حدود 10 درصد را نشان می‌دهد.

کمپانی چینی در بازه زمانی جولای تا سپتامبر سال جاری میلادی موفق به ارائه 40.5 میلیون دستگاه گوشی هوشمند به بازار شده و با وجود کاهش سالانه 7.8 درصدی میزان عرضه و افت حدود 11.1 درصدی درآمد این بخش از کسب‌و‌کار خود، 13.6 درصد از سهم بازار جهانی گوشی‌های هوشمند را به خود اختصاص داده است و همچنان جایگاه سوم برترین عرضه‌کننده اسمارت‌فون را در اختیار دارد. شیائومی در تحلیل روند نزولی عرضه، تاثیرات ناشی از بحران کلان اقتصادی را به عنوان یکی از عوامل کاهش ذکر کرده و کوشیده است با افزایش پیشنهادهای جذاب در بازارهای خارج از چین، با این روند مقابله کند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4616/xiaomi-q3-2022-financial-results_03.jpg

بنا بر این گزارش، شیائومی در سه‌ماهه اخیر در بازار اروپا به رتبه دوم، در اسپانیا به جایگاه نخست و در ایتالیا و فرانسه نیز به رتبه دومین عرضه‌کننده برتر اسمارت‌فون ارتقا یافته است. به علاوه در آمریکای لاتین و آفریقا نیز جایگاه سوم عرضه‌کنندگان برتر گوشی هوشمند را در اختیار دارد. در واقع، شرکت‌های چینی تولیدکننده اسمارت‌فون برای انطباق با مشتریان اروپایی و ترجیحات آن‌ها برای خرید گوشی‌ هوشمند، کوشیده‌اند به جای شیوه مستقیم و ورود از طریق فروشگاه‌های الکترونیکی، به کمک اپراتورها وارد بازار شوند. چنان که شیائومی از فروش 19.9 درصد از گوشی‌های خود با استفاده از کانال‌های اپراتورها خبر داده که 1.7 درصد افزایش سالانه را نشان می‌دهد. به صورت مشابه، در آمریکای لاتین نیز 16 درصد از گوشی‌های شیائومی از طریق اپراتورها عرضه شده‌اند که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 1.5 درصد رشد داشته است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4616/xiaomi-q3-2022-financial-results_04.jpg

شیائومی در گزارش خود به استقبال کاربران از محصولات سری Redmi Note 12 نیز اشاره و اعلام کرده که بیش از 350 هزار واحد از این گوشی‌ها در همان ساعت اول عرضه به فروش رسیده است. خانواده Redmi Note 12 که در اکتبر 2022 معرفی شد، Redmi Note 12 Pro Plus ،Redmi Note 12 Pro ،Redmi Note 12 و Redmi Note 12 Explorer Edition را در بر می‌گیرد که همه آن‌ها به پردازنده‌های 6 نانومتری مجهز شده‌اند و از ارتباطات نسل پنجم بهره می‌برند. همچنین حضور دوربین 200 مگاپیکسلی در مدل +Pro و شارژر 210 واتی در نسخه Explorer از جمله برجسته‌ترین ویژگی‌های این گوشی‌ها به شمار می‌رود. البته با توجه به این که محصولات مورد اشاره در سه‌ماهه چهارم عرضه شده‌اند، باید دید تا چه اندازه می‌توانند در درآمد کسب‌وکار اسمارت‌فون شیائومی در فصل پایانی سال تأثیرگذار باشند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4616/xiaomi-q3-2022-financial-results_05.jpg

افزایش تعداد کاربران رابط کاربری MIUI از جمله نقاط مثبت این گزارش بوده که مطابق اعلام شیائومی حالا با 78.1 میلیون نفر افزایش نسبت به سال گذشته، به 563.9 میلیون نفر رسیده و افزایش سالانه 16.1 درصدی را نشان می‌دهد. در این میان نکته جالب توجه آن که تنها 141.4 میلیون از این کاربران (یعنی در حدود 25 درصد) در چین حضور دارند. همچنین شیائومی در این گزارش از افزایش 25 درصدی سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه خود خبر داده و اعلام کرده است که نزدیک به 48 درصد از کارکنان شرکت مشغول کار در این بخش هستند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4616/xiaomi-q3-2022-financial-results_06.jpg

به گزارش رویترز، قیمت سهام شیائومی نیز از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون نزدیک به 50 درصد افت را تجربه کرده است. شرکت چینی طی بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرده که در سه‌ماهه منتهی به تعطیلات با تکیه بر مدل تجاری انعطاف‌پذیر خود، با وجود تردیدهای کلان اقتصادی و چالش‌های پیشِ رو، با قدرت به پیش خواهد رفت.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.