رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

سامسونگ بزرگ‌ترین تأمین‌کننده پنل OLED برای آیفون‌های اپل

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

4618_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

کمپانی اپل برای تأمین قطعات آیفون، آی‌پد و دیگر محصولات خود از همکاری طیف وسیعی از تأمین‌کنندگان بهره می‌برد. از طرف دیگر، Samsung Display به عنوان زیرمجموعه تولید نمایشگر کمپانی سامسونگ الکترونیکس، بازیگر اصلی و پیشرو در بازار نمایشگرهای OLED به شمار می‌رود؛ موقعیتی که بیش از همه مرهون تصمیم اپل برای استفاده از پنل‌های تولیدی توسط غول کره‌ای است. بر اساس گزارش اخیر رسانه The Elec، انتظار می‌رود بخش Samsung Display تا پایان سال جاری میلادی بیش از 70 درصد نمایشگرهای OLED مورد استفاده در iPhone 14 و iPhone 14 Plus با پنل‌های معمولی LTPS و iPhone 14 Pro و iPhone 14 Pro Max با نمایشگر LTPO را تأمین کند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4618/samsung-to-supply-70-percent-oled-panels-for-apple-iphone-14-series_01.jpg

بر اساس اخبار منتشرشده توسط رسانه کره‌ای The Elec، اپل بیش از 120 میلیون پنل OLED برای سری iPhone 14 سفارش داده که دست کم 80 میلیون دستگاه از این محصولات به نمایشگرهای سامسونگ مجهز خواهند بود، بیش از 20 میلیون واحد از نمایشگرهای محصول LG Display استفاده می‌کنند و در تقریبا 6 میلیون آن‌ها هم نمایشگرهای شرکت BOE (بزرگترین سازنده این قطعات در چین) به کار گرفته خواهد شد. درباره شرکت تأمین‌کننده باقیمانده نمایشگرهای مورد نیاز نیز هنوز خبری منتشر نشده است.

مطابق این گزارش، Samsung Display انتظار دارد از 80 میلیون نمایشگری که به اپل ارائه می‌دهد، بیش از 60 میلیون آن‌ها در مدل‌های پیشرفته Pro و Pro Max مورد استفاده قرار گیرد چرا که بر اساس گزارش‌ها، مدل‌ پرو 6.1 اینچی و پرو مکس 6.7 اینچی امید بیشتری برای فروش بالا دارند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4618/samsung-to-supply-70-percent-oled-panels-for-apple-iphone-14-series_02.jpg

در واقع، ال‌جی قادر است نمایشگرهای LTPS مورد نیاز در iPhone 14 و LTPO مورد استفاده در iPhone 14 Pro Max را به تولید برساند و ظاهرا برای تولید پنل‌های OLED مورد استفاده در مدل Pro Max با مشکلاتی دست‌ و پنجه نرم می‌کند. از سوی دیگر، BOE تنها می‌تواند نمایشگرهای LTPS آیفون 14 استاندارد را ارائه دهد. از این رو سامسونگ که پنل مورد نیاز برای هر چهار مدل آیفون را تولید می‌کند، توانسته سهم بزرگتری از تولید این نمایشگرها را به خود اختصاص دهد. از سوی دیگر با آن که انتظار می‌رفت BOE عرضه بیشتری داشته باشد، اما استقبال پایین‌تر از حد انتظار از مدل استاندارد آیفون 14 باعث کاهش سهم این کمپانی چینی شده است. به علاوه، این شرکت با تغییر طراحی مدار پنل‌ها، بدون هماهنگی با غول کوپرتینوئی، شانس خود را برای دستیابی به سهم بزرگتری از سبد نیازمندی‌های اپل کاهش داده است.

سامسونگ از گذشته به تولید نمایشگرهای باکیفیت و استفاده از آن‌ها در گوشی‌های سری Galaxy شهرت داشته است. امری که به طور خاص در Galaxy S22 Ultra خود را نشان داده که یکی از بهترین نمایشگرهای گوشی هوشمند در سال جاری بوده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4618/samsung-to-supply-70-percent-oled-panels-for-apple-iphone-14-series_03.jpg

با آن که از معرفی آیفون‌های جدید اپل زمان زیادی نمی‌گذرد، اما این شرکت در حال کار روی نسل بعدی گوشی‌های هوشمند خود است که انتظار می‌رود به نمایشگرهای OLED مجهز باشند. همچنین بر اساس برخی گزارش‌ها، اپل قصد دارد نسخه جدیدی از iPhone SE را در سال 2024 با طراحی جدید و احتمالا نمایشگر 6.1 اینچی OLED معرفی کند. دیگر شنیده‌ها حاکی از آن است که آی‌پدهای تازه این شرکت نیز با صفحه‌نمایش OLED در سال 2024 رونمایی می‌شوند؛ چنان که The Elec در ماه ژوئن امسال از برنامه‌های احتمالی سامسونگ برای راه‌اندازی خط تولید پنل‌های OLED جهت استفاده در نسل‌های بعدی آی‌پد خبر داده بود.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.