رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

همکاری مدیاتک و Bullitt برای ارائه نخستین اسمارت‌فون مجهز به قابلیت پیام‌رسانی دوطرفه از طریق ماهواره‌

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

4621_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

ظاهرا پیشرفت بعدی فناوری ارتباطات را پس از نسل پنجم یا 5G باید در توسعه قابلیت‌های ارتباطی از طریق ماهواره جستجو کرد؛ مسیری که در حال حاضر نیز تا حدودی پیموده شده است. چنان که اپل در خانواده آیفون 14 سیستم ارسال پیغام اضطراری برای درخواست کمک و اشتراک مکان را روی بستر ماهواره راه‌اندازی کرده و T-Mobile و SpaceX نیز به طور مشترک به توسعه سیستم ارتباطی فراگیر بر این بستر مشغول هستند. در همین راستا، شرکت بریتانیایی Bullitt Group در روز سه‌شنبه 29 نوامبر سال جاری میلادی (8 آذر 1401) مدعی شده که با ارائه «نخستین نمونه گوشی هوشمند با امکان پیام‌رسانی از طریق ماهواره» از دیگر رقبا پیشی خواهد گرفت.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4621/bullitt-group-partners-with-mediatek-to-launch-the-first-satellite-to-mobile-messaging-smartphone_01.jpg

سیستمی که Bullitt توصیف کرده، پیام‌رسانی یکپارچه را میان کاربر متصل به یک ماهواره و کاربر متصل به شبکه سلولار معمول امکان‌پذیر می‌سازد. حال آن که سیستم ماهواره‌ای اپل تنها امکان ارسال پیام اضطراری دو طرفه و اشتراک‌گذاری یک‌طرفه موقعیت مکانی را به کاربران ارائه می‌کند.

Bullitt Group شاید نام آشنایی در عرصه ساخت گوشی‌های هوشمند نباشد، اما این شرکت گوشی‌های مقاوم را برای برخی برندهای معروف، از جمله Cat و موتورولا تولید می‌کند؛ نمونه‌هایی از میان آن‌ها می‌توان به Cat S32 ،Motorola Defy و Cat S61 اشاره کرد. این گوشی‌ها که از استقامت بالایی برخوردارند، برای استفاده در مواردی توسعه یافته‌اند که کاربر ممکن است دور از محدوده بوده و به دکل‌های سلولار یا اتصال Wi-Fi دسترسی نداشته باشد. حال با قابلیت‌های شبکه جدید، خریداران محصولات این کمپانی اطمینان خواهد یافت که همیشه و در هر موقعیتی امکان ارسال و دریافت پیام را دارند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4621/bullitt-group-partners-with-mediatek-to-launch-the-first-satellite-to-mobile-messaging-smartphone_02.jpg

این پروژه در واقع از 18 ماه پیش و با مشارکت شرکت تایوانی مدیاتک در حال انجام بوده است. در اوایل سال جاری میلادی، مدیاتک مودم NTN (یا شبکه غیرزمینی) خود را در شرایط آزمایشگاهی رونمایی کرد که در آن، اتصال به یک ماهواره در مدار پایین زمین یا LEO (کوتاه‌شده Low Erath Orbit) امکان‌پذیر شد. ماهواره‌ای که در ارتفاع 600 کیلومتری (370 مایلی) و با سرعت 27,000 کیلومتر در ساعت (17,000 مایل در ساعت) در حال چرخش به دور زمین است.

به گفته برخی منابع خبری، این دسته از گوشی‌های Bullitt برای امور پردازشی از تراشه Dimensity 930 بهره می‌برند و نخستین محصولاتی به حساب می‌آیند که در آن‌ها از چیپ‌ 3GPP NTN مدیاتک استفاده می‌شود. گوشی‌های Bullitt می‌توانند در زمان تقریبی 10 ثانیه از طریق ماهواره ارتباط برقرار کنند و به ارسال پیام بپردازند. این فرایند در هنگام قطع ارتباط با شبکه سلولار یا Wi-Fi به طور خودکار آغاز می‌شود. البته جزئیات این پروژه و نحوه عملکرد آن هنوز چندان روشن نیست، اما مدیران شرکت تاکید می‌کنند که ارتباط از طریق پیام بدون هیچ گونه قطعی ادامه خواهد یافت.

ریچارد وارتون (Richard Wharton)، یکی از بنیان‌گذاران گروه Bullitt، ضمن اشاره به این که مدیران شرکت مدت‌هاست که از اهمیت ارتباط ماهواره‌ای آگاه هستند به این نکته اشاره کرده که ادغام نامحسوس و یکپارچه این فناوری با گوشی‌های هوشمند با چالش‌های فنی قابل توجهی مواجه بوده است. به گفت وارتون، این چالش‌ها پس از نزدیک به دو سال همکاری با مدیاتک، تا حدود زیادی برطرف شده و عصر جدیدی را در ارتباطات راه دورِ سریع و ساده به ارمغان خواهد آورد.

بنابر اعلام Bullitt، نخستین نمونه از گوشی‌های مجهز به سرویس ماهواره‌ای دو طرفه، در سه‌ماهه نخست سال 2023 در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت و با احتمال زیاد نمونه اولیه آن در CES 2023 به نمایش در می‌آید. در این سیستم ارسال پیام اضطراری به مدت یک سال رایگان خواهد بود. هرچند هنوز درباره هزینه‌های استفاده یا قیمت‌گذاری خدمات ارتباط عمومی ماهواره‌ای خبری منتشر نشده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4621/bullitt-group-partners-with-mediatek-to-launch-the-first-satellite-to-mobile-messaging-smartphone_03.jpg

از نگاه JC Hsu، معاون ارشد و مدیر بخش ارتباطات بی‌سیم مدیاتک، رابطه این شرکت با Bullitt بر بستر تجارب تاریخی طولانی مدت مدیاتک در نوآوری و راهبری استاندارد 3GPP NTN صورت گرفته که اتصال سلولار و ماهواره‌ای را در قالب یک دستگاه ترکیب می‌کند. در این طرح علاوه بر جدیدترین فناوری‌های گوشی همراه و بالاترین سطح کارایی اتصال سلولار، تلاش بر این بوده است که اتصال 3GPP NTN برای دسترسی کاربران به اتصال ماهواره‌ای به کار گرفته ‌شود. به گفته او «ما بسیار مفتخریم که فناوری پیام‌رسان ماهواره‌ای دو طرفه را در این نخستین گوشی‌ تجاری‌شده در دسترس ایجاد کرده‌ایم و در خلق این اکوسیستم بر اساس استانداردهای 3GPP NTN برای ارتباطات ماهواره‌ای پیشگام هستیم.»

به غیر از Bullitt شرکت‌های دیگری نیز به دنبال استفاده از ارتباطات ماهواره‌ای در محصولات خود هستند چنان که پیش از این اخباری درباره احتمال استفاده سامسونگ از این فناوری در Galaxy S23 منتشر شده بود؛ گوشی جدید غول کره‌ای که انتظار می رود در هفته اول فوریه سال آتی میلادی عرضه شود. از این رو احتمالا سال 2023 آغاز دورانی جدید برای رقابت شرکت‌ها در بهره‌گیری از ارتباطات ماهواره‌ای خواهد بود.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.