رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

رشد عرضه غیرنقدی بیت کوین؛ آیا سرمایه‌گذاران بلند‌مدت نگاهی صعودی دارند؟

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

انتقال بیت کوین توسط سرمایه‌گذاران بزرگ از صرافی‌ها به کیف پول‌های سرد، روشی برای کاهش نقدینگی در بازار است. در چنین شرایطی، افزایش تقاضا در بازار می‌تواند منجر به ایجاد بحران عرضه و افزایش احتمالی قیمت شود.

به گزارش کریپتواسلیت، داده‌های پلتفرم تحلیل آن‌چین گلس‌نود نشان می‌دهد که نزدیک عرضه غیرنقدی نزدیک به ۷۸درصد از کل عرضه در گردش بیت کوین را تشکیل می‌دهد. به عبارت دیگر، کمتر از ۲۲درصد از کل بیت کوین‌های استخراج‌شده در حال گردش در بازار هستند.

این شاخص نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران، ارزهای دیجیتال خود را از صرافی‌ها خارج کرده و آن‌ها را در کیف پول‌های غیرامانی (غیرحضانتی) ذخیره می‌کنند تا از فروش دارایی‌های خود اجتناب کنند.

کریپتواسلیت در گزارش خود به بررسی شاخص‌های عرضه بیت کوین پرداخته تا چشم‌انداز بلندمدت این ارز دیجیتال را پس از هفته‌ها آشفتگی در بازار و وضعیت نامشخص اقتصاد کلان ارزیابی کند.

عرضه غیرنقدی (دیرنقدشونده) یک شاخص کلیدی است؛ زیرا نشان می‌دهد که معامله‌گران و سرمایه‌گذاران کوچک می‌توانند تنها یک چهارم عرضه کل بیت کوین را در اختیار بگیرند و با فروش آن، فشار نزولی بر بازار اعمال کنند.

از سوی دیگر، همچنین بدان معناست که خریداران در مقیاس کلان قصد دارند تا بیت کوین بیشتری را از نهنگ‌ها، سازمان‌ها و معامله‌گران قدرتمند بدست آورند.

نمودار زیر روند حرکت بیت کوین را به عرضه غیرنقدی از سال ۲۰۱۰ نشان می‌دهد؛ عرضه غیرنقدی بیت کوین تقریباً سه چهارم کل عرضه در گردش را تشکیل می‌دهد.

عرضه غیرنقدی را شرایطی در نظر بگیرید که بیت کوین به کیف پولی بدون سابقه خرج‌کردن منتقل می‌شود؛ در حالی که عرضه نقدی زمانی شرایطی است که بیت کوین به سمت کیف پول‌هایی حرکت می‌کند که دارای سابقه خرج‌کردن مانند انتقال به صرافی‌ها هستند.

نمودار عرضه غیرنقدی بیت کوین

این داده‌ها طی ۵ سال گذشته، سریع‌ترین نرخ تغییر بیت کوین به سمت سرمایه‌گذاران بلندمدت را ثبت کردند که به آن تغییر عرضه غیرنقدی نیز می‌گویند. در نتیجه، این سرمایه‌گذاران بلندمدت، بیت کوین خود را خرج نمی‌کنند و در مرحله انباشت هستند.

نمودار تغییرات عرضه غیرنقدی بیت کوین

از کل بیت کوین‌های استخراج‌شده، ۱۵میلیون توکن فعلا قابل‌فروش نیستند و تنها ۴.۳میلیون بیت کوین به‌‌طور پیوسته در گردش‌اند و دسته نقدشونده و بسیار نقدشونده قرار می‌گیرند. بخش بزرگی از این سکه‌ها توسط سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت یا معامله‌گران نگهداری می‌شود. بنابراین، ایجاد شوک عرضه در زمانی که قیمت بیت کوین ۵۳٬۰۰۰ دلار بود، به این معناست که سکه‌‌ها از دست سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت به سمت سرمایه‌گذاران بلندمدت حرکت کرده است.

در حقیقت، نرخ رشد عرضه نقدی بیت کوین در ماه‌های گذشته کاهش یافته است؛ وضعیتی که می‌توان آن را به یک چشم‌انداز بلندمدت صعودی و افزایش نگرانی‌ها در مورد امنیت سرمایه‌های در صرافی‌ها و کیف پول‌های گرم نسبت داد.

نمودار عرضه نقدی و غیرنقدی بیت کوین

نمودار بالا نشان‌دهده میزان عرضه بیت کوین‌های بسیار نقدشونده و نقدشونده است و نشان می‌دهد که عرضه هر کدام به‌ ترتیب ۳میلیون و ۱.۳میلیون است. واضح است که در میان آشفتگی بازار، هم عرضه نقدشونده و هم عرضه بسیار نقدشونده روند نزولی داشته‌اند.

The post رشد عرضه غیرنقدی بیت کوین؛ آیا سرمایه‌گذاران بلند‌مدت نگاهی صعودی دارند؟ appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.