رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

شیوع ورشکستگی؛ گری‌اسکیل هم به سرنوشت FTX دچار می‌شود؟

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

مدتی است که به‌دنبال ورشکستگی صرافی «FTX» و چند شرکت دیگر در فضای ارزهای دیجیتال، بحث‌هایی درباره احتمال ورشکستگی مجموعه گری‌اسکیل (Grayscale) مطرح می‌شود؛ اما آیا واقعاً قرار است بزرگترین سرمایه‌گذار سازمانی بیت کوین و ارزهای دیجیتال هم به سرنوشت شوم FTX دچار شود؟

به گزارش کوین تلگراف، مؤسسه گری‌اسکیل که مالک بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری روی بیت کوین جهان محسوب می‌شود، روز ۱۸ نوامبر (۲۷ آبان) بیانیه‌ای را منتشر و ضمن ارائه جزئیات مربوط به دارایی‌های دیجیتال تحت‌‌مدیریت خود، اعلام کرد که با استفاده از راهکارهای بلاک چینی ویژه اثبات ذخایر (Proof of Reserves – مانند کاری که برخی صرافی‌ها انجام داده‌اند) اطلاعات آدرس‌های وابسته به صندوق‌های خود را به دلیل مسائل امنیتی با مشتریانش به اشتراک نخواهد گذاشت.

بیانیه گری‌اکسیل با این جمله آغاز می‌شود: «با توجه به حوادث اخیر، سرمایه‌گذاران جدی‌تر از قبل مشغول پرس‌وجو درباره سرمایه‌گذاری‌های خود روی ارزهای دیجیتال هستند و این موضوع قابل‌درک است.» پس از سقوط صرافی FTX تحت‌رهبری سؤال‌برانگیز سم بنکمن فرید، این بیانیه آن‌طور که باید مورد توجه قرار نگرفت، اما سؤالی که احتمالاً ذهن بخش زیادی از سرمایه‌گذاران را درگیر کرده این است که آیا بزرگترین سرمایه‌گذار سازمانی بیت کوین هم در ادامه به سرنوشت FTX دچار می‌شود یا خیر؟

پاسخ کوتاه به این پرسش این است که «چنین اتفاقی بعید به نظر می‌رسد» و دلیل اصلی آن هم این است که مدیران ارشد گری‌اکسیل آن‌طور که پیداست به‌مراتب لایق‌تر از سم بنکمن فرید هستند.

بیایید سراغی از حقایق بگیریم. نمی‌توان این مسئله را انکار کرد که اگر گری‌اسکیل در اصلاح ترازنامه خود موفق ظاهر نشود، صنعت ارزهای دیجیتال دوباره با یک سقوط اساسی روبه‌رو خواهد شد. فضای ارزهای دیجیتال اکنون تاب‌آوری لازم برای مقابله با یک سقوط بزرگ دیگر را ندارد؛ خصوصاً اگر قرار باشد این سقوط بلافاصله پس از ورشکستگی FTX و برای یکی از کلیدی‌ترین بخش‌های این صنعت اتفاق بیفتد. گری‌اسکیل بیش از ۱۰میلیارد دلار سرمایه را در قالب بیت کوین، اتریوم و دیگر دارایی‌های دیجیتال مدیریت می‌کند و یکی از بزرگترین منابع درآمدی شرکت مادر خود، یعنی دیجیتال کارنسی گروپ (Digital Currency Group) است.

دیجیتال کارنسی گروپ مجموعه بزرگی است که مالک مؤسسات شناخته‌شده‌ای نظیر جنسیس (Genesis)، شرکت ماینینگ فاندری (Foundry)، اپلیکیشن (Luno) و رسانه کهنه‌کار کوین دسک محسوب می‌شود.

بری سیلبرت (Barry Silbert)، مدیرعامل و بنیان‌گذار دیجیتال کارنسی گروپ، روز ۲۳ نوامبر (۲ آذر) یادداشتی خطاب به سهام‌داران مجموعه خود منتشر کرد و در آن با اشاره به بحث‌هایی که درباره وضعیت این شرکت شکل گرفته است، اعلام کرد که با وجود زمستان ارزهای دیجیتال، دیجیتال کارنسی گروپ در آستانه ثبت درآمدی ۸۰۰میلیون دلاری برای سال ۲۰۲۲ است و زیرمجموعه‌های آن نیز طبق معمول مشغول فعالیت هستند.

او در بخشی از یادداشت خود گفته بود:

پیش از این نیز شاهد زمستان‌های دیگری در فضای ارزهای دیجیتال بوده‌ایم و با اینکه ممکن است زمستان کنونی سخت‌تر از دوره‌های قبلی باشد، با قدرت بیشتری از آن خارج خواهیم شد.

سیلبرت یکی از اولین کسانی است که برای فراگیرشدن بیت کوین میان مردم تلاش کرده است و یک طرف‌دار واقعی ارزهای دیجیتال به حساب می‌آید. برخلاف سم بنکمن فرید جوان، او ۲۸ سال سابقه کار دارد و قبل از اینکه ارزهای دیجیتال را کشف کند، یک سرمایه‌گذار بانکی در نیویورک بود و به‌عنوان مدیرعامل در پلتفرم معاملات سهام سکند مارکت (Second Market) نیز فعالیت می‌کرد؛ پلتفرمی که در سال ۲۰۱۵ توسط خودِ سیلبرت به بورس نزدک (Nasdaq) فروخته شد. به عبارتی دیگر، این اولین تجربه چالش‌برانگیز سیلبرت نیست.

سیلبرت طی ماه‌های گذشته با همراهی مدیران مستقیم مجموعه گری‌اسکیل در حال مبارزه با کمیسیون بورس آمریکا به خاطر رد درخواست این شرکت برای تبدیل‌کردن صندوق سرمایه‌گذاری در بیت کوین گری‌اسکیل (GBTC) به یک صندوق بورسی (ETF) بوده است. اگر درخواست آنها تأیید می‌شد، GBTC اولین صندوق بورسی نقدی بیت کوین در آمریکا لقب می‌گرفت.

کمیسیون بورس ایالات متحده گفته بود دلیل رد این درخواست ناتوانی گری‌اسکیل در پاسخ به سؤالات قانون‌گذاران درباره نگرانی‌های مربوط به مسئله دست‌کاری بازار و ضعف آنها در حمایت از سرمایه‌گذاران بوده است؛ اما همه به‌خوبی می‌دانند که اگر کمیسیون بورس این درخواست را پذیرفته بود، شرایط برای ورود سرمایه‌گذاران سازمانی بیشتر به بازار فراهم می‌شد و احتمالاً رکودی اکنون در آن به سر می‌بریم، شکل نمی‌گرفت.

گری‌اسکیل حتی در ادامه دادخواستی را در اعتراض به این تصمیم به دادگاه تجدید نظر کلمبیا ارائه و به خاطر صدور حکم خودسرانه و تبعیض‌آمیز از این سازمان دولتی آمریکایی شکایت کرد.

هرکسی که به آینده ارزهای دیجیتال اهمیت می‌دهد و با حسن نیت برای کمک به پیشرفت این صنعت، به اهمیت قانون‌گذاری در این حوزه واقف است، مبارزه گری‌اسکیل با قانون‌گذاران آمریکایی را یک مبارزه مثبت می‌داند.

در بیانیه ۱۸ نوامبر گری‌اسکیل که در ابتدای این مطلب نیز به آن اشاره شده بود، آمده است:

ترسی که دیگران مسبب آن هستند، دلیلی خوب و کافی برای کنارگذاشتن مراتب امنیتی‌ای که سال‌هاست سرمایه مشتریان را امن نگه‌داشته است، به حساب نمی‌آید.

گری‌اسکیل ارزش خود را ثابت کرده و اعتباری که اکنون دارد حاصل یک دهه رشد مداوم است و بعید به نظر می‌رسد این روند به این زودی‌ها دست‌خوش تغییر شود.

The post شیوع ورشکستگی؛ گری‌اسکیل هم به سرنوشت FTX دچار می‌شود؟ appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.