رفتن به مطلب

معرفی TCL RayNeo X2 - عینک واقعیت افزوده TCL با Snapdragon XR2 و نمایشگر micro-LED تمام‌رنگی

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

4681_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

کمپانی TCL عمدتا در حوزه تولید لوازم الکترونیکی به ویژه تلویزیون و نمایشگرهای تصویری فعالیت دارد و هر از چندی گوشی‌های هوشمند مقرون‌به‌صرفه نیز به بازار ارائه می‌کند. این شرکت در چند سال اخیر به حوزه عینک‌های هوشمند نیز وارد شده است؛ چنان که اواخر سال 2021 در همکاری با استارت‌آپ تاندربرد، عینک واقعیت افزوده Thunderbird Smart Glasses مجهز به نمایشگر micro-LED تمام‌رنگی و دوربین را معرفی کرد. TCL که معمولا در جریان برگزاری رویداد CES نمونه اولیه محصولات خود را به نمایش می‌گذاشت، در نمایشگاه امسال با دست پر حاضر شده و از نخستین عینک AR خود با نام TCL RayNeo X2 رونمایی کرده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4681/introducing-tcl-rayneo-x2-augmented-reality-smart-glasses_01.jpg

TCL محصول جدید خود را نخستین عینک AR دو چشمی تمام‌رنگی مجهز به هدایت موج نوری (binocular full-color Micro-LED optical waveguide) معرفی می‌کند. این عینک با اندازه ظاهری بزرگ، همانند هدست واقعیت مجازی Meta Quest 2 به پلتفرم Snapdragon XR2 کوالکام مجهز شده و 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی دارد. این محصول در نگاه اول همچون یک عینک طبی ساده به نظر می‌رسد، اما مشابه Thunderbird Smart Glasses از دو صفحه‌نمایش تمام‌رنگی micro-LED بهره می‌برد که با داشتن نسبت کنتراست قابل توجه 100,000:1 می‌تواند به حداکثر روشنایی 1,000 نیت دست یابد؛ قابلیتی که این محصول را به گزینه‌ای مطلوب برای استفاده در بیرون منزل تبدیل می‌کند. به علاوه، روی فریم عینک و در حد فاصل میان دو شیشه یک دوربین 16 مگاپیکسلی دیده می‌شود که نه تنها قادر به برداشت عکس است، بلکه می‌تواند ویدئوهای 1080p ضبط کند. همچنین امکاناتی همچون تثبیت تصویر برای کاهش لرزش‌ها هنگام عکس‌برداری در کنار حالت شب اتوماتیک برای دوربین این عینک هوشمند در نظر گرفته شده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4681/introducing-tcl-rayneo-x2-augmented-reality-smart-glasses_02.jpg

TCL در RayNeo X2، بر خلاف محصولات واقعیت افزوده‌ای مانند HoloLens و Magic Leap که در آن‌ها شخصیت‌های مجازی سه‌بعدی متحرک حضور دارند، رویکردی مشابه گوگل در Google Glass دارد. این عینک با بهره‌گیری از سامانه جهت‌یابی GPS هوشمند و استفاده از تکنیک SLAM (کوتاه‌شده simultaneous localization and mapping به معنی مکان‌یابی و نگاشت هم‌زمان) در کنار شناسایی حرکت بهره می‌گیرد که می‌تواند هنگام حرکت مکان‌های دیدنی را به نمایش بگذارد و در عین حال نوتیفیکیشن‌های تماس و پیام‌های فعال‌شده از طریق بلوتوث را روی صفحه‌نمایش عینک نشان دهد.

RayNeo X2 از امکانات قابل توجه دیگری مانند دو اسپیکر، امکان گوش دادن به موسیقی با صدای آهسته در حالتی موسوم به whisper mode، حسگرهای داخلی از جمله ژیروسکوپ، شتاب‌سنج، قطب‌نما و سنسور فشار بهره می‌برد و شرکت سازنده از حضور دستیار دیجیتال نیز در آن سخن گفته است. همچنین قابلیت ترجمه هم‌زمان (از طریق نمایش زیرنویس رو نمایشگر عینک) از دیگر امکانات این محصول پوشیدنی به شمار می‌رود.

مطابق اعلام TCL، این عینک تا پایان سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی در اختیار توسعه‌دهندگان مناطق منتخب قرار خواهد گرفت و چندی بعد نسخه تجاری آن به مصرف‌کنندگان ارائه خواهد شد. ناگفته نماند که TCL هم‌زمان با رونمایی از TCL RayNeo X2 عینک واقعیت تعمیم‌یافته TCL NXTWEAR S را نیز در ایالات متحده آمریکا با قیمت 399 دلار عرضه کرده است.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.