رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

معرفی VIVE XR Elite هدست واقعیت تعمیم‌یافته HTC - رقیب ارزان‌تر Meta Quest Pro با پلتفرم SD XR2

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

4684_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

اچ‌تی‌سی یکی از شرکت‌های پیشگام در حوزه واقعیت مجازی و محصولات مرتبط با آن به شمار می‌رود و بخش Vive این کمپانی یکی از معدود نقاط روشن حال حاضر شرکت تایوانی محسوب می‌شود که انواع مختلفی از هدست‌های واقعیت مجازی و نرم‌افزار آن‌ها را ارائه داده است. این شرکت در جریان نمایشگاه CES 2023 از هدست تازه‌ای با نام Vive XR Elite رونمایی کرده است. این هدست از واقعیت مجازی و واقعیت تعمیم‌یافته پشتیبانی می‌‌کند و اچ‌تی‌سی با در نظر گرفتن هر دو فناوری، امکان ردیابی از داخل (inside-out tracking)، قابلیت pass-through از طریق دوربین RGB و دنبال کردن حرکات دست را در اختیار کاربران قرار داده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4684/introducing-htc-vive-xr-elite_01.jpg

هدست واقعیت تعمیم‌یافته اچ‌تی‌سی 625 گرم وزن دارد و وضوح 2K معادل 1920×1920 پیکسل را برای هر چشم ارائه می‌کند. پنل نمایشگر این دستگاه با داشتن میدان دید 110 درجه‌ای، از نرخ به‌روزرسانی 90 هرتز برخوردار بوده و شرکت سازنده در خصوص LCD یا OLED بودن آن سخنی نگفته است. همچنین بر اساس اعلام اچ‌تی‌سی، کاربر می‌تواند برای راحتی دید و مطابق نیاز خود فاصله میان لنزها یا IPD را در دامنه‌ای بین 54 تا 73 میلی‌متر تنظیم کند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4684/introducing-htc-vive-xr-elite_02.jpg

هدست Vive XR Elite برای دنبال کردن حرکات کاربر از چهار دوربین 16 مگاپیکسلی RGB با 6 درجه آزادی (6 DOF) بهره می‌برد و کمپانی تایوانی برای ساخت آن از پلتفرم پردازشی Snapdragon XR2 استفاده کرده است که در کنار آن 12 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی قرار دارد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4684/introducing-htc-vive-xr-elite_03.jpg

توان باتری این هدست 26.6 وات ساعت است و به گفته اچ‌تی‌سی، امکان استفاده از واقعیت ترکیبی را تا 2 ساعت به صورت مداوم فراهم می‌آورد. باتری Vive XR Elite یک نمونه قابل تعویض است و از فناوری شارژ 30 واتی USB-PD پشتیبانی می‌کند. البته در صورتی که کاربر قصد داشته باشد برای مدت طولانی‌تری از دستگاه استفاده کند، می‌تواند فرآیند شارژ را از طریق اتصال به برق شهری یا پاور بانک انجام دهد. همچنین قرار گرفتن باتری منحنی‌شکل در پشت دستگاه، به توزیع یکنواخت وزن هدست روی سر کمک می‌کند و سبب می‌شود که کاربر بتواند هدست را به مدت طولانی‌تری روی سر خود نگاه دارد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4684/introducing-htc-vive-xr-elite_04.jpg

به گزارش برخی منابع خبری، اچ‌تی‌سی حالتی موسوم به glasses mode یا حالت عینک نیز برای این هدست در نظر گرفته که به کاربر امکان می‌دهد با جدا کردن باتری و بند سیلیکونی پشت دستگاه و اضافه کردن یک جفت قطعه پلاستیکی به جای آن‌ها، وزن دستگاه را تا حدود 240 گرم کاهش دهد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4684/introducing-htc-vive-xr-elite_05.jpg

اسپیکرهای داخلی، حضور دو میکروفن در هدست با قابلیت حذف اکو، لنزهای قابل تنظیم، سنسور تشخیص عمق، پشتیبانی از وای‌فای 6 و Wi-Fi 6E (بر اساس محل عرضه)، بلوتوث 5.2 و دو درگاه USB-C (یکی برای شارژر و دیگری برای اتصال لوازم جانبی) از جمله ویژگی‌های هدست تازه اچ‌تی‌سی به شمار می‌روند.

Vive XR Elite از سرویس Viveport برای پخش محتوا به صورت مستقل پشتیبانی می‌کند. علاوه بر آن، کاربر می‌تواند از طریق درگاه USB-C یا وای‌فای به رایانه شخصی متصل شود و محتوای Vive PC یا Steam را پخش کند. همچنین شرکت تایوانی امکان پخش محتوا از طریق گوشی اندرویدی به صورت بی‌سیم را نیز برای این هدست در نظر گرفته است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4684/introducing-htc-vive-xr-elite_06.jpg

پیش‌سفارش این محصول همراه با دو دسته کنترلی و باتری از روز معرفی آغاز شده و تا 15 فوریه ادامه دارد. این دستگاه ظاهرا از اوایل مارس 2023 با قیمت 1,049 دلار به فروش می‌رسد که در مقایسه با محصولاتی همچون Meta Quest Pro با قیمت 1,500 دلار حدود 450 دلار ارزان‌تر است.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.