رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

بانک جهانی: بدترین پیش‌بینی‌ها از بحران اقتصادی در جهان اکنون محقق شده‌اند

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

بانک جهانی در آخرین گزارش خود از چشم‌انداز اقتصادی دنیا با اشاره به شرایط بحرانی کنونی، پیش‌بینی کرده است که  برخی تحولات می‌توانند اقتصاد جهانی را وارد رکودی عمیق کند. با این حال، داده‌ها نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران بیت کوین بیش از دیگر سرمایه‌گذاران می‌توانند عبور از این رکود اقتصادی امیدوار باشند.

بانک جهانی: بدترین پیش‌بینی‌های اقتصادی اکنون محقق شده‌اند

به گزارش بی‌این‌کریپتو، اقتصاددانان این سازمان مستقر در واشنگتن پیش‌بینی می‌کنند که رشد تولید ناخالص داخلی جهانی در سال ۲۰۲۳ به ۱.۷درصد خواهد رسد که تقریباً یک واحد درصد کمتر از پیش‌بینی ۲.۹درصدی در سال ۲۰۲۲ است.

علاوه بر این، آیهان کوزه (Ayhan Kose)، اقتصاددان مسئول در این گزارش گفت که اکنون در نقطه‌ای هستیم که بانک به‌عنوان بدترین سناریو در شش ماه پیش پیش‌بینی کرده بود و با افزایش بیشتر نرخ بهره باعث فروپاشی اقتصادی خواهد شد. این اقتصاددان گفت:

اقتصاد جهان در شرایطی بحرانی قرار داد و در صورت تشدید شرایط مالی، به‌راحتی می‌تواند وارد رکود شود.

این بانک در گزارش خود اضافه کرد که افزایش یک درصدی نرخ بهره جهانی، پیش‌بینی رشد تولید ناخالص داخلی پایه آن را از ۱.۷درصد به ۰.۶درصد کاهش می‌دهد.

رشد تولید ناخالص داخلی در همه اقتصادهای بزرگ، به جز چین، کاهش خواهد یافت

فدرال رزرو ایالات متحده احتمالاً امسال نرخ بهره را نسبت به سال ۲۰۲۲ به‌شدت کمتری افزایش خواهد داد  که در آن شاهد چهار دوره افزایش ۰.۷۵ واحد درصدی نرخ بهره بوده‌ایم. کاهش نرخ بیکاری و رشد دستمزدها در دسامبر (آذر) ۲۰۲۲ نشانه واکنش اقتصاد ایالات متحده به سیاست‌های سخت‌گیرانه فدرال رزرو است که سرمایه‌گذاران امیدوارند در سال ۲۰۲۳ کاهش یابد.

شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات متحده برای ماه دسامبر (آذر) ۲۰۲۲ که فدرال رزرو از آن به‌عنوان اندیکاتور تورم استفاده می‌کند در ۱۲ ژانویه (۲۲ دی) منتشر خواهد شد. عدد پایین‌تر به معنای آن است که سیاست‌های سخت‌گیرانه فدرال رزرو کارآمد هستند و در نتیجه احتمال افزایش‌های شدید نرخ بهره در سال ۲۰۲۳ را کاهش می‌دهد.

کوزه خاطرنشان کرد:

اگرچه ممکن است اقتصادها از نظر فنی وارد رکود نشوند، اما منطقه یورو و ایالات متحده احتمالاً رکودی نسبی را تجربه خواهند کرد.

عوامل متعددی از جمله حمله نظامی روسیه به اوکراین، نرخ‌های بالای بهره، تورم بالا و سرمایه‌گذاری کمتر به تحقق پیش‌بینی‌های بدبینانه این بانک کمک کرده است.

پس از کوچک‌شدن شدید اقتصاد کشورهای در حال توسعه در طول همه‌گیری کرونا، بانک جهانی انتظار دارد میزان سرمایه‌گذاری در این مناطق در سطح ۳.۵درصد باقی بماند. این بانک انتظار دارد که میزان سرمایه‌گذاری تا سال ۲۰۲۴ رشدی نداشته باشد.

مدیرعامل صندوق بین‌المللی پول در اوایل ماه جاری پیش‌بینی کرده است که یک سوم جهان در سال ۲۰۲۳ دچار رکود اقتصادی خواهند شد.

شرایط سرمایه‌گذاران بیت کوین خوب خواهد بود

سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال امیدوارند که بیت کوین پتانسیل خود را به‌عنوان دارایی ضدتورمی تحقق بخشد و که تلاش‌های بانک مرکزی برای تشدید سیاست‌های پولی به چالش بکشد.

الگوریتم بیت کوین، هر ۲۱۰٬۰۰۰ بلاک یا حدود چهار سال، مقدار بیت کوین صادرشده برای استخراج موفقیت‌آمیز هر بلاک تراکنش را به نصف کاهش می‌دهد. این سازوکار نرم‌افزاری، کمیابی بیت کوین به‌‌عنوان یک دارایی را کنترل می‌کند. تقاضا بیشتر باعث افزایش قیمت بیت کوین و در نتیجه افزایش انگیزه ماینرها برای حفظ امنیت شبکه خواهد شد.

این الگوریتم هم‌اکنون به‌ازای هر بلاک باموفقیت استخراج‌شده ۶.۲۵ بیت کوین به ماینرها پاداش می‌دهد. این پاداش در رویداد بعدی هاوینگ در آوریل ۲۰۲۴ (فروردین ۱۴۰۳) به ۳.۱۲۵ بیت کوین کاهش خواهد یافت. 

به عبارت ساده‌تر، سیاست پولی بیت کوین به‌جای یک مرجع مرکزی توسط نرم‌افزار از پیش تنظیم شده است.

در حالی که بیت کوین در بیشتر سال ۲۰۲۲ هم‌بستگی خود را با روند نزولی بازارهای سهام حفظ کرد، اما در دوره‌های طولانی ارزش خود را مانند دلار آمریکا از دست نداده است.

داده‌های بلومبرگ از سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۱ (۱۳۸۹ تا ۱۳۹۹) نشان می‌دهد در حالی که نرخ‌های کلیدی شاخص قیمت مصرف‌کننده (شامل هزینه‌های غذا و انرژی) ۲۸درصد افزایش یافته است، ارزش بیت کوین نسبت به شاخص قیمت مصرف‌کننده کاهش یافت است. به عبارت دیگر، قیمت هر چیزی که در سال ۲۰۱۱ یک بیت کوین بوده است، در سال ۲۰۲۱ به ۰.۰۰۴ ساتوشی رسیده است.

بیت کوین تورم ۲۸درصدی خود در سال ۲۰۱۱ را به تورم منفی ۹۹.۹۴درصدی تبدیل کرد

در نتیجه، در یک افق زمانی ۵ تا ۱۰ ساله پس از رکود، سرمایه‌گذاران بیت کوین احتمالاً ایمن‌‌ترین سرمایه‌گذاری را خواهند داشت.

The post بانک جهانی: بدترین پیش‌بینی‌ها از بحران اقتصادی در جهان اکنون محقق شده‌اند appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.