رفتن به مطلب

پیش‌بینی IDC از رونق گرفتن بیش از پیش بازار اسمارت‌فون‌های کارکرده

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

4688_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

با توجه به اوضاع نه چندان مناسب اقتصادی در سراسر دنیا، گرایش مردم به خرید گوشی‌های کارکرده بیشتر شده است. مؤسسه تحقیقاتی IDC روز دوشنبه 9 ژانویه 2023 (19 دی 1401) با انتشار گزارشی در وب‌سایت اصلی خود، ضمن برآورد میزان فروش گوشی‌های هوشمند کارکرده در سال 2022، پیش‌بینی خود از چشم‌انداز این بازار تا سال 2026 را نیز اعلام کرد. طبق این گزارش، انتظار می‌رود حجم عرضه اسمارت‌فون‌های کارکرده و گوشی‌هایی که رسما به شکل ری‌فوربیش‌شده وارد بازار می‌شوند در سال 2022 به 282.6 میلیون دستگاه برسد. این رقم در مقایسه با حجم عرضه گوشی‌های هوشمند کارکرده در سال 2021 (یعنی 253.4 میلیون دستگاه) 11.5 درصد رشد داشته است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4688/idc-worldwide-shipments-of-used-smartphones-estimate-2022-2026_01.jpg

کارشناسان IDC بر این باورند که این رشد (حداقل تا چند سال آینده) ادامه خواهد داشت. به طوری که طبق پیش‌بینی IDC حجم عرضه گوشی‌های کارکرده در سال 2026 به 413.3 میلیون دستگاه می‌رسد. به این ترتیب، با فرض صحت این پیش‌بینی، رشد مرکب سالانه عرضه گوشی‌های هوشمند کارکرده بین سال‌های 2021 تا 2026 چیزی معادل 10.3 درصد خواهد بود.

یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر بازار گوشی‌های هوشمند (نو و کارکرده) در سراسر دنیا، طرح‌های کمپانی‌های سازنده برای تعویض گوشی‌های نو با کارکرده است که در اصطلاح trade-in نامیده می‌شود. در مناطقی که طرح‌های معاوضه برای مصرف‌کنندگان یک پدیده جدید به شمار می‌رود، شاهد آن بوده‌ایم که این قبیل برنامه‌ها با موفقیت اجرا می‌شوند. به‌علاوه، در بازارهای تکامل‌یافته‌ای مثل ایالات متحده، کانادا و غرب اروپا، طرح‌های معاوضه همچنان نقش چشم‌گیری در سرعت بخشی به چرخه به‌روزرسانی گوشی‌ها از طریق ارائه مشوق (توسط اپراتورهای مخابراتی و خرده‌فروشی‌ها) داشته است. همین امر موجب افزایش «ارزش معاوضه» یا TIV شده که در هنگام تقاضای کم برای دیوایس‌های جدید، پدیده‌ای طبیعی محسوب می‌شود. افزایش ارزش معاوضه، قیمت دیوایس‌های دست دوم را نیز بالا می‌برد زیرا مصرف‌کنندگان تمایل دارند دیوایس‌های کارکرده خود را به بهای بالاتری به فروش برسانند تا بتوانند اسمارت‌فون خود را به بهترین شکل به‌روزرسانی کنند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4688/idc-worldwide-shipments-of-used-smartphones-estimate-2022-2026_02.jpgمیزان عرضه جهانی گوشی‌های کار کرده در فاصله سال‌های 2022 تا 2026

افزایش فروش دیوایس‌های گران‌قیمت‌تر در بازار جدید، موجب ایجاد اثر دَوَرانی شده است، زیرا بسیاری از این معاملات معاوضه‌ای عمدتا دیوایس‌های پیشرفته را شامل می‌شود. اینکه این پیشنهادهای معاوضه‌ای (با این قیمت‌های تهاجمی) تا چه زمانی ادامه پیدا خواهند کرد، همچنان برای خریداران و فروشندگان به صورت یک سؤال بزرگ باقی مانده است. در نهایت، حاشیه سود پایین تأثیر نامطلوبی بر سودآوری کانال‌های فروش و فروشندگان (و شاید هر دو) خواهد داشت.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4688/idc-worldwide-shipments-of-used-smartphones-estimate-2022-2026_03.jpg

آنتونی اسکارسلا (Anthony Scarsella)، مدیر پژوهشی IDC، می‌گوید: «به لطف بازگشت 6.1 درصدی که طی سال 2021 در بازار [گوشی‌های] جدید شاهد بودیم، بازار [گوشی‌های هوشمند] کارکرده توانست 11.5 درصد در سال 2022 رشد کند. در مقایسه با اسمارت‌فون‌های نو، دیوایس‌های کارکرده در مواجهه با موانع بازدارنده بازار انعطاف بیشتری از خود نشان می‌دهند، زیرا اشتیاق مصرف‌کننده [برای خرید] در بسیاری از مناطق همچنان بالاست. با توجه به اینکه صرفه‌جویی در هزینه‌ها منفعت اصلی به حساب می‌آید، قیمت‌های جذاب، عاملی حیاتی برای رشد هستند.»

در پایان لازم به ذکر است، طبق تعریف ارائه‌شده از سوی IDC، یک گوشی هوشمند ری‌فوربیش‌شده دیوایس کارکرده‌ای‌ست که صاحبش دیگر تمایلی به استفاده از آن نداشته و آن را به مراکز مشخصی (موسوم به نقاط جمع‌آوری یا collection points) تحویل می‌دهد. این دیوایس ابتدا بررسی و در صورت واجد شرایط بودن برای پروسه ری‌فوربیش یا همان بازسازی، طبقه‌بندی می‌شود. در ادامه، دیوایس مذکور را به مراکز بازسازی می‌فرستند تا نهایتا از طریق کانال‌های فروش دست دوم به فروش برسد. توجه داشته باشید که منظور از گوشی‌های ری‌فوربیش‌شده، گوشی کارکرده یکی از اعضای خانواده نیست که به شما داده می‌شود. حتی گوشی دست دومی که مستقیما از شخص دیگری خریداری می‌کنید (طبق تعریف IDC) گوشی ری‌فوربیش‌شده محسوب نمی‌شود.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.