رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

سامسونگ Galaxy A13 4G در نگاه رسانه‌ها - نقاط ضعف و قوت از دید حرفه‌ای‌ها

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

4691_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

گوشی‌های رده پایین سری A سامسونگ با وجود آن‌که در سال‌های دورتر در مقایسه با همتایان چینی خود به‌خصوص در برند شیائومی اغلب از ارزش خرید پایین‌تری برخوردار بودند اما در یکی دو سال گذشته با تقویت این خانواده جایگاه بهتری را به خود اختصاص داده و حالا بعضی از اعضای این سری در بین محبوب‌ترین گوشی‌های ارزان‌قیمت بازار جای دارند. Galaxy A13 4G یکی از این گوشی‌هاست که با طراحی زیبا در بخش پشتی از یک سو و مشخصات راضی‌کننده‌ای در صفحه‌نمایش، دوربین و باتری توجه بسیاری از خریداران را به‌خود جلب کرده است. در این نوبت به مرور دیدگاه‌ سایت‌های معتبر فناوری در مورد نقاط ضعف و قوت Galaxy A13 4G می‌پردازیم.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4691/samsung-galaxy-a13-4g-in-medias_01.jpg

پشی از هرچیز باید به این نکته توجه کرد که گلکسی A13 سامسونگ در دو نسخه مختلف یکی با پردازنده 8 نانومتری Exynos 850 و دیگری با پروسسور 12 نانومتری Helio G80 ارائه می‌شود که دومی از پسوند SM-A137 بهره می‌برد و به‌جز پردازنده بهتر و یک تغییر در رنگ‌آمیزی هیچ تفاوت دیگری با مدل عادی ندارد. موضوع بررسی این نوبت اما مدل اول یعنی Galaxy A13 4G عادی با پروسسور Exynos 850 است که همراه با Galaxy A23 سال گذشته در اوائل ماه مارچ رونمایی شد.

پیش از هر چیز طبق معمول بهتر است اندکی با این مدل بیش‌تر آشنا شویم؛ طراحی گلکسی A13 4G در بخش رویی نکته خاصی را در بر نداشته و با حاشیه‌های ضخیم زیر صفحه‌نمایش و بریدگی V شکل دوربین سلفی کاملا به کلاس قیمتی دستگاه نزدیک است. در بخش پشتی اما طراحی جذاب‌تری انتظار ما را می‌‌کشد و با وجود جنس پلاستیکی براق مستعد خراشیدگی، فرم و تعداد حفره‌های دوربین این قسمت و رنگ‌آمیزی آن به‌خصوص در نسخه نارنجی موسوم به هلویی (Peach) جالب توجه به‌نظر می‌رسد. این گوشی 195 گرمی چندان نازک و باریک نیست و خمیده نبودن کاور بخش پشتی و شیشه روی صفحه‌نمایش ضخامت 8.8 میلی‌متری آن را بیشتر جلوه می‌دهد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4691/samsung-galaxy-a13-4g-in-medias_02.jpg

صفحه‌نمایش 6.6 اینچی گوشی با این‌‌که از نوع OLED نیست و با فناوری PLS LCD ساخته شده اما برخلاف اکثر نمونه‌های هم‌قیمت آن از وضوح بالای 1080×2408 پیکسل برخوردار است و با شیشه Gorilla Glass 5 ‌محافظت می‌شود. نگفته پیداست که انتظار مشاهده نرخ رفرش بالا در این پنل منطقی نخواهد بود. دوربین‌های بخش پشتی با کنار گذاشتن دو واحد 2 مگاپیکسلی ماکرو و عمق میدان (به‌ترتیب برای گرفتن عکس از فاصله نزدیک و محو کردن پس‌زمینه در عکس‌های پرتره) شامل یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با f/1.8 و یک 5 مگاپیکسلی اولتراواید می‌شود که برای یک گوشی ارزان‌قیمت مجموعه فراتر از انتظاری را تشکیل می‌دهند. وضوح دوربین سلفی نیز 8 مگاپیکسلی‌ست.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4691/samsung-galaxy-a13-4g-in-medias_03.jpg

پردازنده نچندان پر توان گوشی از نوع Exynos 850 متشکل از 8 هسته Cortex-A55 با حداکثر فرکانس 2 گیگاهرتز تشکیل شده که با وجود ‌آن‌که از لحاظ پردازشی و گرافیکی چنگی به‌دل نمی‌زند اما حداقل به‌لطف لیتوگرافی 8 نانومتری، کم‌مصرف به‌نظر می‌رسد. باتری گوشی 5 هزار میلی آمپر ساعت ظرفیت دارد و حداکثر توان شارژر مورد پشتیبانی آن 15 وات است. (شارژر همراه این گوشی ارائه نمی‌شود) جک هدست، وای‌فای 5، بلوتوث 5.2 و NFC دیگر مشخصات این گوشی را تشکیل می‌دهند. این اواخر اندروید 13 و پوسته One UI 5 نیز برای این گوشی ارائه شده است.

با این آشنایی مختصر از Galaxy A13 4G نوبت به بررسی نظرات سایت‌های مختلف در مورد این گوشی می‌رسد.

GSMArena

در بررسی تیم GSMArena از Galaxy A13 4G در بخش نتیجه‌گیری می‌خوانیم: «در حالی‌که ساختار A13‌ مستحکم است این [گوشی] مشخصا با [به‌کارگیری] پلاستیک نرم از ساخت ارزانی برخوردار شده که آن را مستعد آسیب‌دیدگی می‌کند. این [مدل] از دیدگاه شخصی نیز ظاهر و حس کاملا ارزان و رده پایینی را منتقل می‌کند. این موضوع در مورد نمایشگر نیز صادق است؛ در حالی‌که به‌لطف رزولوشن فول اچ‌دی تصویر شارپی را ارائه می‌دهد اما زمان پاسخ پیکسلی آن با مقدار زیادی از محوشده‌گی و حالت شبح‌مانند، کند است.» نویسنده در ادامه از یکنواختی ضعیف نور پس‌زمینه، نبود حسگر Proximity (برای خاموش کردن صفحه‌نمایش حین نزدیک کردن گوشی به صورت حین تماس) و غیبت حسگر تنظیم خودکار نور به‌عنوان دیگر نکات منفی در این بخش یاد کرده است.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4691/samsung-galaxy-a13-4g-in-medias_04.jpg

به‌گفته این منبع پردازنده Exynos 850 دستگاه به‌خصوص در زمینه گرافیکی و پروسس کردن پیکسل‌های روی صفحه‌نمایش با مشکل روبروست و GSMArena از این موضوع به‌عنوان بزرگ‌ترین مشکل احتمالی A13 یاد می‌کند.

نکات مثبت و منفی Galaxy A13 از نگاه GSMArena شامل این موارد می‌شوند:

پوشش Gorilla Glass 5 در بخش رویی
نمایشگر بزرگ با کنتراست و حداکثر روشنایی خوب و بازتولید مناسب رنگ‌ها
عمر باتری عالی
کیفیت عکس و ویدئوی خوب در روز با وجود محدودیت ویدئوی 1080p
جدیدترین نسخه اندروید 12 با رابط کاربری پر ویژگی One UI Core
جک 3.5 میلی‌متری، درگاه microSD و NFC
عملکرد پایین‌تر از حد متوسط به‌خصوص در گرافیک روی نمایشگر فول اچ‌دی پلاس با تأخیر و سایه‌های مداوم
بدنه پلاستیک نرم مستعد خراشیدگی و لکه‌دار شدن
قابل اتکا نبودن حسگر مجازی تقارب
تنظیم بد روشنایی به‌دلیل نبود حسگر نور محیطی
در دسترس نبودن حالت‌های رنگ نمایشگر
زمان پاسخ‌گویی کند پیکسل‌ها با محوشده‌گی و حالت شبح‌مانند
یکنواختی ضعیف نور پس‌زمینه
اسپیکر تکی با کیفیت نچندان فوق‌العاده در اکثر مواقع
نبود حالت شب، تشخیص اتوماتیک صحنه و لرزه‌گیر ویدئو
ارائه نشدن شارژر همراه گوشی

GSMArena کیفیت عکس‌های دوربین اصلی گوشی را که در حالت پیش‌فرض با وضوح 12.5 مگاپیکسل برداشت می‌شوند در کل برای یک گوشی ارزان‌قیمت، خوب و قابل‌قبول ارزیابی می‌کند. به‌گفته این منبع جزییات فراوانی در تصاویر این دوربین وجود دارد و حتی سوژه‌های دشواری مثل الگوهای ریز نیز به‌خوبی پردازش می‌شوند. یک نکته منفی ذکر شده در این میان اندکی محوشدگی در گوشه سمت چپ پایین این تصاویر است که GSMArena ‌آن را به لنز نسبت می‌دهد و از نبود این این مشکل در سه گوشه دیگر سخن می‌گوید. بازتولید رنگ‌های این دوربین نیز به‌گفته این منبع «حقیقتا بسیار مناسب و نزدیک به واقعیت» است. GSMArena نکته منفی اصلی در مورد دوربین اصلی این گوشی را به فوکوس خودکار آن مرتبط می‌داند که ممکن است برخی موارد به‌خوبی عمل نکند از این رو پیشنهاد شده که از ضربه زدن روی صفحه‌نمایش برای فوکوس بهتر و دقیق‌تر و گرفتن چند عکس از یک سوژه استفاده شود. دوربین اصلی A13 فاقد حالت شب اختصاصی‌ست اما عکس‌های آن در شب به‌گفته این منبع برای یک گوشی ارزان‌قیمت با نویز حداقلی، جزییات خوب و پرهیز از شارپ کردن بیش از اندازه، «کاملا مناسب» هستند.

ویدئوهای دوربین اصلی به وضوح 1080p/30fps محدودند اما به‌گفته GSMArena جزییات خوبی را برای این وضوح ارائه می‌دهند، رنگ‌ها به واقعیت نزدیکند، شارپ‌نس خوبی داشته و طیف دینامیکی آن‌ها نیز کافی و قابل‌قبول است. نبود لرزه‌گیر از هر نوعی در این دوربین البته کیفیت ویدئوها را در حین حرکت کاملا تنزل می‌دهد.

دوربین 5 مگاپیکسلی اولتراواید طبق انتظار جزییات کمی داشته و طیف دینامیکی محدودی را به‌نمایش می‌گذارد اما به‌لطف پردازش داخلی سامسونگ از لحاظ شارپ‌نس، حذف نویز و بازتولید رنگ‌ها می‌توان امتیاز قابل‌قبولی را به این دوربین نسبت داد. یک نکته مثبت در این میان، نزدیک بودن رنگ این دوربین به رنگ‌های تولید شده در دوربین اصلی است.

Notebook Check

در بررسی Notebook Check از Galaxy A13 4G به قلم Florian Schmitt که عنوان «به‌روزرسانی‌های سخاوتمندانه برای گوشی ارزان قیمت سامسونگ» را بر خود دارد، در بخش نتیجه‌گیری آمده است: «[گوشی] پیشنهادی سطح پایین Galaxy A12 سامسونگ برای ممانعت از بیرون رانده شدن سامسونگ از طرف رقبا در این رده قیمتی، نیاز مبرمی به یک به‌روزرسانی داشت. گلکسی A13 با وای‌فای بسیار سریع‌تر، یک نمایشگر روشن‌تر با رزولوشن بالاتر و پشتیبانی از NFC ... بهبودهای متعددی را ارائه کرده است.» این منبع در ادامه از کیفیت خوب دوربین (متناسب با این رده قیمتی)، ظاهر و حس ضعیف‌تر دستگاه در مقایسه با رقبا و پردازنده نچندان رقابتی سخن می‌گوید.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4691/samsung-galaxy-a13-4g-in-medias_05.jpg

نکات مثبت و منفی Galaxy A13 از نگاه Notebook Check شامل این موارد می‌شوند:

نمایشگر پر نور با رزولوشن بالا
وای‌فای سریع
کیفیت خوب تماس
نبود سیستم کاهش نور PWM
ایجاد نکردن گرمای زیاد
عملکرد پردازشی ضعیف
بدنه بسیار ابتدایی
محدود بودن 4G تنها به متداول‌ترین فرکانس‌ها

نوت‌بوک چک در مورد کیفیت عکس‌های دوربین اصلی می‌گوید: «شارپ‌نس تصاویر گرفته شده با دوربین اصلی متوسط بوده و این موضوع برای سطح جزییات نیز صادق است. در شرایط نور کم و با طیف‌های دینامیکی بالا دوربین تعادل نسبتا خوبی را به‌نمایش می‌گذارد در حالی‌که شارپ‌نس عکس‌ها در درجات زوم بالاتر به‌میزان مشهودی افت می‌کند.» این منبع در مورد ویدئوهای 1080p دوربین اصلی می‌گوید: «تنظیم روشنایی خودکار به‌‌خوبی عمل می‌کند در حالی‌که پاسخگویی فوکوس خودکار می‌توانست کمی سریع‌تر باشد. ویدئوهای ضبط شده دارای رنگ‌های مناسب و کیفیت عکسی‌ست که با رقبا در یک سطح قرار می‌گیرد.» این منبع با وجود آن‌که عکس‌های دوربین 5 مگاپیکسلی اولتراواید را نامناسب توصیف می‌کند اما کیفیت آن را همچنان برای دیده شدن روی صفحه‌نمایش خود گوشی کافی می‌داند.

Techradar

در بررسی Techradar از Galaxy A13 که به قلم David Nield به رشته تحریر درآمده این‌گونه می‌خوانیم: «سامسونگ گلکسی A13 به‌جز قیمت بسیار جذاب آن، در اکثر دیگر قسمت‌های مهم برای یک گوشی هوشمند (از دوربین تا عمر باتری) تنها به درجه به‌اندازه کافی خوب دست پیدا می‌کند اما این موضوع برای برخی کاربران به یک معامله وسوسه‌انگیز ارزش در برابر قیمت پرداختی بدل می‌شود.»

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4691/samsung-galaxy-a13-4g-in-medias_06.jpg

نکات مثبت و منفی Galaxy A13 از نگاه Techradar شامل این موارد می‌شوند:

قیمت نچندان بالا
کیفیت ساخت خوب
عمز باتری مناسب
نبود 5G
عملکرد پردازشی کند
ضد آب نبودن

Techradar در مورد کیفیت عکس‌های دوربین اصلی با ذکر این موضوع که «عملکرد دوربین احتمالا بهتر از آن چیزی‌ست که از یک گوشی ارزان‌قیمت انتظار دارید» کیفیت عکس‌های دوربین اصلی را به شرط نور خوب و ثابت و بدون لرزش نگه‌داشتن دوربین، در سطح بسیار خوبی توصیف می‌کند. عکس‌های این دوربین در محیط‌های تاریک به‌گفته این منبع عالی نیستند اما در برخی موارد، در سطح قابل استفاده‌ای قرار دارند. نویسنده تک‌رادار کیفیت عکس‌های دوربین 5 مگاپیکسلی اولتراواید را نیز مناسب ارزیابی نکرده و از برخی محو شده‌گی‌ها در آن سخن می‌گوید.

Expert reviews

Nathan Spendelow در بررسی Expert reviews از Galaxy A13، سه عامل سرعت پایین، عمر باتری کاهش یافته و نبود 5G را به‌عنوان عوامل لکه‌دار شدن وجهه A13 (که در غیاب این عوامل یک گوشی اقتصادی همه‌جانبه توصیف شده) یاد می‌کند. در بخش نتیجه‌گیری این مطلب ضمن اشاره به این نکته که نسل قبلی این خانواده یعنی Galaxy A12 با توجه به استانداردهای مدرن امروزی، قدیمی به‌نظر می‌رسد از A13 با بهبودهای صورت گرفته در طراحی، دوربین و نرم‌افزار به‌عنوان گوشی اقتصادی بهتری یاد شده است. استفاده از یک پردازنده ضعیف اما این تجربه را دچار نقصان کرده است: «تصمیم سامسونگ برای انتخاب یکی از ضعیف‌ترین چیپ‌ست‌های موبایلی که ما در مدتی طولانی تست کرده‌ایم، یک تصمیم گیج‌کننده بوده و نبود اتصال 5G نیز یک نقصان خیره‌کننده است.»

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4691/samsung-galaxy-a13-4g-in-medias_07.jpg

نکات مثبت و منفی Galaxy A13 از نگاه Expert reviews شامل این موارد می‌شوند:

ارزان بودن
نمایشگر مناسب و راضی‌کننده
دوربین‌های قابل اطمینان
عملکرد پردازشی بسیار بد
کاهش عمر باتری (البته همچنان در سطح اوکی)
نداشتن اتصال 5G (در بریتانیا)

Expert reviews از کیفیت عکس‌های دوربین اصلی Galaxy A13 در مجموع ابراز رضایت کرده و با این‌که «قرار نیست هرگاه دکمه شاتر را فشار می‌دهید عکس‌های مناسب اینستا را برداشت کنید» اما می‌توان از کیفیت برخی عکس‌های گرفته شده در طی زمان کاملا راضی بود. جزییات خوب در عکس‌های منظره و عملکرد بسیار خوب قابلیت HDR از دیگر نکات ذکر شده در این میان است. عکس‌های دوربین اولتراواید مجموعه‌ای از نظرات مثبت و منفی را تشکیل می‌دهد که در یک سو کادر گسترده‌تر تصویر و از سوی دیگر از دست رفتن جزییات فراوان جای گرفته‌اند. اکسپرت‌ریویوز در مورد کیفیت ویدئوهای این دوربین ضمن اشاره به پر جزییات بودن تصویر از نبود هرگونه مکانیزم لرزه‌گیری در این مجموعه سخن می‌گوید که ویدئویی لرزان و پر تکان را پیش روی شما می‌گذارد.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.