رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

گزارش ترندفورس از ارزش بازار لولاهای مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند تاشو

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

4693_1.jpgواحد خبر mobile.ir :

اقبال مردم به استفاده از اسمارت‌فون‌های تاشو روزبه‌روز بیشتر می‌شود. به گزارش مؤسسه تحقیقاتی ترندفورس، انتظار می‌رود حجم عرضه سالانه گوشی‌های هوشمند تاشو با رشد 44.5 درصدی از 12.8 میلیون دستگاه در سال 2022 به 18.5 میلیون دستگاه در سال 2023 افزایش پیدا کند. در این میان، یکی از مهم‌ترین قطعات مورد استفاده در گوشی‌های تاشو – که نقش مهمی در تعیین قیمت تمام‌شده آن دارد – لولای به کار رفته در آن است. دوام نمایشگر گوشی، میزان نمایان بودن تاخوردگی‌ نمایشگر، حسی که هنگام تا کردن گوشی به کاربر دست می‌دهد و بسیاری از کارکردهای دیگری که برای تجربه کاربری گوشی‌های تاشو حیاتی هستند، به لولا مربوط می‌شود.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4693/trendforce-global-market-for-hinges-used-in-foldable-oled-smartphones-2022-to-2023_01.jpg

به بیان دیگر، کیفیت لولا مستقیما بر تمایل مصرف‌کننده برای خرید یک گوشی هوشمند تاشو تأثیر می‌گذارد. طبق گزارشی که روز دوشنبه 16 ژانویه 2023 (26 دی 1401) از سوی ترندفورس منتشر شد، با توجه به افزایش ضریب نفوذ گوشی‌های تاشو در بازار اسمارت‌فون، پیش‌بینی می‌شود ارزش بازار جهانی لولاهای مورد استفاده در اسمارت‌فون‌های تاشوی مجهز به نمایشگر OLED، با رشد سالانه 14.6 درصدی به 500 میلیون دلار در سال 2023 برسد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4693/trendforce-global-market-for-hinges-used-in-foldable-oled-smartphones-2022-to-2023_02.jpg

در حال حاضر طراحی لولاهای مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند به دو گونه انجام می‌شود: لولای قطره‌آبی و لولای U-شکل. لولای قطره آبی از اجزای پیچیده زیادی تشکیل شده و قیمت آن چندین برابر لولای U-شکل است. به باور کارشناسان ترندفورس، هرچه ضریب نفوذ مدل‌های تاشو در بازار بیشتر می‌شود، مسأله فشار هزینه‌ها برای برندهایی که ساخت گوشی‌های تاشو با لولای قطره‌آبی را انتخاب کرده‌اند، بحرانی‌تر خواهد شد. لذا کمپانی‌های سازنده برای تولید گوشی‌های تاشوی خود به دنبال لولاهای مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهند بود.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4693/trendforce-global-market-for-hinges-used-in-foldable-oled-smartphones-2022-to-2023_03.jpg

طبق گزارش ترندفورس، 82 درصد تمام اسمارت‌فون‌های تاشویی که در سال 2022 به فروش رسیدند، متعلق به سامسونگ بوده است. یکی از مهم‌ترین علت‌های تسلط سامسونگ بر بازار گوشی‌های تاشو آن است که برندهایی مثل شیائومی، اوپو و ویوو دیوایس‌های تاشوی خود را عمدتا در چین و آن هم در مقیاس محدودتری (نسبت به سامسونگ) عرضه می‌کنند. گفتنی‌ست، مهم‌ترین برندهای سازنده لولا عبارتند از KH Vatech و S-connect که هر دو جزو تأمین‌کنندگان لولاهای U-شکل برای سامسونگ محسوب می‌شوند. کمپانی‌هایی که گوشی‌های تاشوی خود را با لولاهای پیچیده‌تر قطره‌ای به تولید می‌رسانند، عمدتا این قطعات را از برندهایی مثل Amphenol و Asia Vital Components تأمین می‌کنند.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4693/trendforce-global-market-for-hinges-used-in-foldable-oled-smartphones-2022-to-2023_04.jpg

در این میان، سازندگان نمایشگر نیز فرصت را غنیمت شمرده و رفته‌رفته فوت و فن ساخت لولاهای تاشو را یاد گرفته‌اند. به عنوان مثال، کمپانی چینی CSOT به‌تازگی از یک نیم‌ست جدید رونمایی کرده که در آن نمایشگر OLED با لولاهای مورد نیاز ادغام شده و قطعه‌ای یک‌تکه را به دست می‌دهد. این تکنیک، ضمن ساده‌تر کردن پروسه ساخت، موجب افزایش دوام قطعه نیز خواهد شد.

http://www.mobile.ir//s.mobile.ir/static/upload/articles/4693/trendforce-global-market-for-hinges-used-in-foldable-oled-smartphones-2022-to-2023_05.jpg

یکی از مسائلی که موجب نگرانی کاربران گوشی‌های تاشو شده، باقی ماندن رد تاخوردگی در مرکز پنل این دیوایس‌هاست. به گفته ترندفورس، سامسونگ به خوبی از این مسأله خبر دارد اما همچنان به استفاده از لولاهای U-شکل تک-محوره (که به مرور زمان شیار باریکی روی نمایشگر بر جای می‌گذارند) ادامه می‌دهد. علت انجام این کار، پایین نگه داشتن قیمت‌ نسل بعدی دیوایس‌های Galaxy Z Fold است تا به این ترتیب سامسونگ بتواند سلطه خود بر بازار گوشی‌های تاشو را حفظ کند. البته برخی گزارش‌ها خلاف این گزاره را ادعا کرده‌اند. لذا باید منتظر ماند و دید که نسل آینده گوشی‌های تاشوی سامسونگ با چه نوع لولایی وارد بازار خواهد شد.

نمایش متن کامل

دانلود گلها و هایلایت بازیها با لینک مستقیم


Www.soccerwave.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.