رفتن به مطلب

کاربران گرامی تاپیک دعوت به همکاری با سایت  رو مطالعه کنید و در صورت علاقه می توانید برای خودتون درآمد کسب کنید و پول در بیارید.

کاربران گرامی اگر به افزونه یا قالب های وردپرس نیاز دارید می توانید از بخش پشتیبانی سایت درخواست دهید تا در اسرع وقت با کمترین قیمت در اختیار شما قرار بگیرد.

جستجو در
  • تنظیمات بیشتر ...
نمایش نتایجی که شامل ...
جستجو در ...
gallows

چگونگی تست ترمز هواپیمای بوینگ ۷۴۷

امتیاز دادن به این موضوع:

پست های پیشنهاد شده

همه هواپیماهایی که توسط کارخانه های مختلف تولید می شوند، باید یک دوره تست های ویژه سازمان بین المللی هواپیمایی یا ایکائو را بگذرانند. البته برخی شرکت های سخت گیر مانند بوینگ تست های ویژه ای را هم برای محصولات شان طراحی می کنند.

بوینگ به تازگی دو هواپیمای جدید ۷۴۷‪-‬۸ قاره پیما و ۷۴۷‪-‬۸ باری تولید کرده است که احتمالا اواخر سال ۲۰۱۱ وارد خطوط هوایی آمریکا می شوند. این کارخانه هم اکنون در حال انجام آزمون های این محصولات در شرایط کاملا عملیاتی و واقعی است. یکی از تست های مهم هر هواپیما، کارکرد بهینه و موثر ترمزهاست. برای این کار هواپیما را با ظرفیت کامل بارگیری کرده و در لحظه آمادگی بلند شدن (Take off) آن را متوقف می کنند.

شیوه کار مهندسین آزمون بوینگ به این صورت است:

۱. آنها بوینگ ۷۴۷ باری را به باند بسیار طولانی فرودگاه کالیفرنیا منتقل می کنند.

‫۲. سپس هواپیما را تا آخرین حد ظرفیت پر می کنند. یعنی اینکه سوخت گیری را با ظرفیت کامل انجام داده و تا سقف محدودیت تیک آف هواپیما (یعنی ۴۴۲ تن) آن را بار می زنند. این مقدار ۱۳۹ تن بیش از حد معمول بارگیری بوینگ ۷۴۷ جدید است.

۳. حال ترمزهای هواپیما را باز کرده و ترمزهای کاملا کارکرده و مستعملی را به جای آن می بندند

۴. اکنون نوبت خلبان است تا بوینگ غول پیکر را به ابتدای باند پرواز هدایت کرده و ۴ موتور جنرال الکتریک آن را روشن کند. هر یک از این موتورها نیرویی برابر با ۱۱۸۴ کیلونیوتن آزاد می کنند.

۵. حرکت آغاز می شود و بعد از چند ثانیه هواپیما به سرعت ۳۲۱ کیلومتر بر ساعت می رسد. این سرعت نقطه بدون بازگشت تیک آف است. حال کاپتان ترمزها را فعال می کند. البته این کار را بدون کاهش فشار موتورها انجام می دهد، زیرا این تست اختصاصا برای بدترین شرایط ترمزها طراحی شده است.

خب، نتایج کاملا رضایت بخش است. ۷۴۷‪-‬۸باری قبل از زمان مورد انتظار توقف می کند. ترمزهای مستعمل آن به اندازه ای داغ شده اند که به رنگ نارنجی روشن در آمده اند. دمای آنها به ۱۴۰۰ درجه سانتیگراد رسیده است. اما تنها مقداری دود ایجاد شده و هیچ نشانی از آتش نیست! جالب تر اینکه آتش نشان ها هم تا پنج دقیقه آنها را با آب خنک نمی کنند تا ببینند که آیا آتش سوزی اتفاق می افتد؟ زیرا این حداقل زمان لازم برای خروج خدمه از هواپیما است.

چرخ ها و ترمزها از کار افتاده اند و باید روانه زباله دانی شوند. اما بقیه هواپیما کاملا سالم است.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ممنون ولی خدا رو شکر ریبوس هست اگه این نبود سازمان هواپیمایی هر روز باید می رفت لنت(مغناطیسی) بخره

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه تشكر يا می پسندم استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

این موضوع کاملا قدیمی است. لطفا به جای بروز کردن این موضوع در نظر شروع یک موضوع جدید باشید مگر این که لازم به بروز رسانی این موضوع باشید.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.


  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

×
×
  • اضافه کردن...