رفتن به مطلب
ایران سی اف سی

انواع لپ تاپ

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

* لپ تاپ چيست؟

لپ تاپ ها سيستم هايي با قابليت حمل و نقل بالا و قيمت پايين هستند که به دليل اهداف در نظر گرفته شده برايشان به اين نام خوانده مي شوند. اين سيستم ها، کاربران را به سرعت و بدون هيچ زحمتي به شبکه اينترنت وصل مي کنند. سايز آنها از 9/8 اينچ تا 4/18 اينچ متغير است و اغلب قيمتي بين 300,000 تومان تا حدود 3,000,000 تومان دارند.

* منظور از لپ تاپ هاي ارزان (اقتصادي) چيست؟

همانطور که از نام آنها پيداست، اين لپ تاپ ها، مدل هايي هستند که با هدف جذب خريداران کم بودجه طراحي شده اند و براي کسانيکه نياز دارند با پرداخت هزينه کم يک کامپيوتر ابتدايي داشته باشند مناسب است. به تعريف ما، لپ تاپ هاي با قيمت کمتر از 1،000،000 تومان در اين دسته قرار مي گيرند. اما شما مي توانيد در حدود قيمت 800،000 تومان تا 900،000 تومان هم گزينه هاي خوبي را براي انتخاب پيدا کنيد.

* لپ تاپ هاي چند منظوره کدامند؟

لپ تاپ هاي چند منظوره حيطه جذاب صنعت توليد لپ تاپ هستند. اين گروه شامل مدل هاي باريک و سبک با صفحه نمايش هاي 3/13 اينچ تا 14 اينچ و دستگاههاي قابل حمل mainstream با صفحه نمايش هايي با مکزيمم سايز 4/15 اينچ هستند.

* لپ تاپ هاي تجاري کدامند؟

لپ تاپ هاي تجاري در واقع مدل هاي باريک و سبک يا mainstream هستند که شامل ويژگيهاي امنيت، اتصال و دوام مناسب براي يک کاربر حرفه اي مي باشد. لپ تاپ هاي مناسب براي استفاده در ادارات تمامي خصوصيات ذکر شده به علاوه ويژگي قابليت اداره و يک پلت فرم پايدار را دارا مي باشند بنابراين تصوير OS اين دستگاهها که اينک ارائه شده است با دستگاههايي که براي 6 تا 9 آينده سفارش داده شده اند همخواني خواهد داشت.

* لپ تاپ هاي Ultraportable کدامند؟

لپ تاپ هاي باريک تر و سبک تر از لپ تاپ هاي باريک و سبک به نام Ultraportable خوانده مي شوند و دستگاههايي هستند که کمتر از 1.81Kg وزن دارند اما عملکرد يک PC را ارائه مي دهد. در اين دستگاهها صفحه نمايش کوچکتر، صفحه کليد فشرده تر و پردازشگر معمولاًکم قدرت تر از يک نوت بوک معمولي مي باشد.

* لپ تاپ هاي جايگزين کامپيوترهاي خانگي کدامند؟

اين دستگاهها، لپ تاپ هايي با صفحه نمايش 17 اينچي يا حتي بزرگتر هستند. با اينکه چند سال پيش قرار دادن پانلي با اين اندازه در يک بدنه قابل حمل و نقل غير قابل تصور بود اما امروزه اين دستگاهها کاملاً عادي به حساب مي آيند و حتي برخي لپ تاپ ها صفحه نمايش هاي LCD با ابعاد 19 يا 20 اينچ دارند. با توجه به اينکه صفحه نمايش مرکز عطف اين لپ تاپ ها هستند، اغلب اين دستگاهها روي ويژگيهاي ويدئويي، مولتي مديا و انجام بازي تمرکز دارند.

* لپ تاپ هاي ويژه بازي کدامند؟

يک لپ تاپ ويژه بازي، عملکرد سه بعدي کارت گرافيک را در اولويت قرار مي دهد. اين مساله منجر به استفاده از يک ( يا دو) کارت گرافيکي قدرتمند و يک پردازشگر عالي به علاوه زير مجموعه هاي پر سرعت حافظه و هارد درايو مي شود. وجود يک LCD بزرگ با زمان پاسخ سريع و عملکردخوب سياه و سفيد يک الزام است و سيستم صداي خوب هم يک مزيت به حساب مي آيد.

* کامپيوتر هاي شخصي Tablet کدامند؟

کامپيوترهاي Tablet در واقع تطبيق پذيرترين دستگاههاي موجود در بين لپ تاپ ها هستند. صفحه نمايش آنها به ورودي هاي ايجاد شده توسط يک انگشت يا قلم سوزني واکنش نشان مي دهد و به شما اجازه وارد کردن نوشته ها و طرح ها را بدون واسطه مي دهد. وزن سبک و دوام باتري طولاني ،آنها را تبديل به همراهان خوبي مي کند.

* لپ تاپ هاي نيرومند کدامند؟

لپ تاپ هاي نيرومند، دستگاههايي هستند که در مقابل محدوده اي از خطرات محيطي و وضعيتي، مقاومت زياد دارند. اين لپ تاپ ها براي کار در شرايط سخت مثل کارخانه ها يا مکان هاي ساخت و ساز پر از غبار، محيط هاي خارجي گرم، سرد يا مرطوب و وسايل نقليه در حال حرکت که آنها را در برابر شوک و لرزش قرار مي دهد طراحي شده اند.

* لپ تاپ هاي دانش آموزي به چه کساني اختصاص دارند؟

لپ تاپ هاي دانش آموزي به خاطر دانش آموزان و محصلان کالج طراحي شده اند. اين دستگاهها را هم براي انجام امور درسي و هم براي بازي مي توان استفاده کرد و بنابراين به قدرت مناسب و اجزاء کافي نياز دارند تا بتوانند آنها را به عنوان آرشيو موزيک، سيستم استريو، DVD Player و ايستگاههاي ساخت ويدئوهاي Youtube فعال نمايند.

پیت بول

http://4noghteh.rzb.ir

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.