رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

چرا از لینوکس استفاده کنیم ؟

امتیاز دادن به این موضوع:


ircfc

براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

- خیلی دلایل برای استفاده از این سیستم عامل قدرتمند و متن باز وجود دارد که افراد را به استفاده از آن تشویق میکند. از کوچکترین شبکه ها تا بزرگ ترین سرور ها از لینوکس استفاده میکنند، این سیستم عامل در نوع خود سرعت قابل توجه و چشم گیری دارد. که مهم ترین دلایل استفاده از این سیستم عامل قدرتمند میتوان :

- لینوکس سیستم عامل Multiuser میباشد

- لینوکس سیستم عامل multitasking میباشد

- سیستم عاملی پایدار است

- لینوکس نرم افزارهای فعال زیادی را دارا میباشد

- دامنه وسیعی از سخت افزار هارا پشتیبانی میکند

- لینوکس سریع است

لینوکس multiuser است:

درواقع سیتسم عاملی مالتی یوزری میباشد که شخص میتواند علاوه بر لاگین ،پروسس های متفاوتی را اجرا کند.سیتسم عاملی که کاربرهای مختلف را تشخیص میدهدوعلاوه بر تامین امنیت آن ها را از هم تفکیک میکند.

نمونه هایی از سیستم عامل های Multiuser لینوکسی: (توزیع های لینوکس)

FreeBSD, SunOS و تعداد زیادی از سیستم عامل های شبیه به UNIX

در صورتی که سیستم عامل های زیادی منابع شمارا به اشتراک میگذارند و افراد زیادی در یک بار و یا بیشتر به سیستم در وقت های مختلف لاگین میکند، که این اصلا سیستم عامل های multi user درستی نمیباشند. به عنوان نمونه: MS-DOS, Windows 9x, Windows NT (exceptTerminal Server), and MacOS

بسیاری از افراد فکر میکنند که Windows NT یک سیستم عامل multiuser هست، در صورتی که اصلا اینطور نیست. اما فقط یک کاربر میتواند لاگین و تعاملی در سیستم محلی در هروقت داشته باشد. ترمینال سرور توانایی کنترل ورود به کنسول Windows NT سرور را دارد،اما این یک محصول جدا است.

لینوکس Multitasking است:

قابلیت Multitasking یک امر معمول میباشد که در بیشتر سیستم عامل های مدرن و جدید این قابلیت را دارا میباشند . این ویژگی این امکان را به کاربر میدهد که در هر لحظه چند کار را انجام دهد اما سیستم عامل های قدیمی تر مانند MS-DOS تنها یک کار در لحظه را انجام میدادند. اما لینوکس سیستم عاملی بسیار خوب برای Multitasking میباشد زیرا هم پایدار و م سریع است.

لینوکس پایدار است:

لینوکس در نوع طراحی اش بسیار ممتاز و مقاوم است. فقط چون که در آن یک برنامه Crash میکند که آن به این معنا نیست که سیستم غیر پایداری به وجود آمده است. شما در لینوکس میتوانید تنظیمات جدیدی را اعمال کنید و یا برنامه های جدید مورد نظر خود را نصب و سپس سیستم عامل را Restart کنید که همه ی این کار ها و توسعه دادن ها موجب میشود پایداری سیستم و مدیریت آسانتر شود.

لینوکس نرم افزارهای فعال زیادی را دارا میباشد:

لینوکس دارای توضیع های فراوانی میباشد، که شما میتوانید با توحه به نیاز و کار خود هر کدام را انتخاب و استفاده کنید. نرم افزار های لینومس علاوه بر آزاد بودن آن ، دارای متن باز میباشد که همین امر موجب پدید آمدن محصولات تجاری به عنوان رقیب شده است.

بسیاری از سرور های اینترنتی با لینوکس و برنامه های رایگان آن اجرا میشوند مانند: apache, BIND , sendmail

لینوکس دامنه وسیعی از سخت افزارهارا پشتیبانی میکند:

لینوکس بر روی اکثر سخت افزار های مختلف جدید و قدیمی اجرا میشود.همچنین بر روی سخت افزار های قدیمی مانند Pentium یا ۴۸۶ که ویندوز۹۸ کنترل نمیکند، کنترل و اجرا میشود. لینوکس بر روی اکثر تجهیزات میتواند به درستی اجرا شود و یک Server network , firewall , router خوب محصوب میشود. که همین توانایی های لینوکس موجب صرفه جویی در خرج هزینه های گزاف شده است.

لینوکس سریع است:

بسیاری از توزیع های لینوکس بسیار سریع است که میتواند به عنوان یک سیستم عامل سریع در شبکه ها و سرور های اینترنتی و حتی سخت افزار های ویژه و خاص استفاده کرد.

فضای کرنل: Kernel Space

فضای کرنل جایی است که همه مرحله ی پردازش در آن روی میدهد. یک مشکل در کرنل میتواند موجب crash شدن سیستم شود. البته نیروی اصلی در کرنل است. کرنل مدیریت حافظه ی نرم افزار برای پروسس ها و تقسیم مناسب CPU است. همچنین کرنل دارای درایور هایی برای سخت افزار های نصب شده در سیستم است.

فضای کاربر: User SPace

فضای کاربر محلی برای مدیریت افراد در حال کار بر روی سیستم و پروسس هایی که کاربر اجرا کرده است،میباشد. پروسس های کاربر شامل: email client,web browser و … است.

* لطفا از ما حمایت کنید تا بهترین خدمات رو براتون ارائه بدیم *

m3vay27br3f44q7zg.jpg?size_id=4

**************************************************************************

قوانین و اساسنامه سایت    -    تبلیغات در سایت    -    فروشگاه سایت

* بخش های متنوع در منوی اصلی سایت موجود می باشد *

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.