رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

تعداد نودهای بیت کوین به پایین‌ترین رقم سه سال اخیر رسید

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

بر اساس داده‌های برآورد‌شده از سوی یکی از توسعه‌دهندگان مطرح بیت کوین، تعداد کامپیوترهایی که برنامه بیت کوین را اجرا می‌کنند، به پایین‌ترین سطح خود نسبت به تقریباً سه سال گذشته رسیده است.

به گزارش کوین دسک، تعداد کل نودهای بیت کوین (bitcoin nodes) روز دوشنبه به ۴۷,۰۰۰ کاهش یافت؛ سطحی که طبق ارزیابی لوک دش‌جی‌آر (Luke Dashjr)، توسعه‌دهنده برجسته بیت کوین، از سال ۲۰۱۷ به آن نرسیده بودیم. آمار و ارقام این توسعه‌دهنده نشان‌دهنده کاهش ثابت تعداد نودهای بیت کوین از اوج خود در عدد ۲۰۰,۰۰۰ است که در ژانویه ۲۰۱۸ (دی ۹۶) به آن رسیده بود.

تعداد نودهای بیت کوین به پایین‌ترین رقم سه سال اخیر رسیدنمودار تعداد نودهای بیت کوین

کاهش تعداد کل نودهای بیت کوین به این معنی است که افراد کمتری در اعتبارسنجی تراکنش‌ها و ذخیره رونوشت‌های مربوط به تاریخچه تراکنش‌ها (بلاک چین) شرکت می‌کنند. این کاهش تعداد نودها در حالی اتفاق افتاده که به‌تازگی قیمت و قدرت پردازش استخراج‌کنندگان (هش‌ریت) بیت کوین افزایش یافته است.

شمارش تعداد نودهای بیت کوین به جای داده‌های دقیق، به تخمین وابسته است و دیدگاه‌های مختلفی درخصوص نحوه انجام این تخمین‌ها وجود دارد. به گفته دش‌جی‌آر، این تخمین بر اساس یک روش بسیار طاقت‌فرسا و اختصاصی انجام شده است که می‌تواند اعتبار داده‌های قبلی را زیر سوال ببرد.

داده‌های بیت‌نودز (Bitnodes)، یکی از بنیادهای شناخته‌شده در زمینه شمارش تعداد نودهای بیت کوین هم نشان می‌دهد که تعداد نودهای IPv4 بیت کوین در اواسط مارس (اسفند ۹۸) به پایین‌ترین میزان خود طی چند سال گذشته رسیده است. این آمار می‌تواند مهر تأییدی بر داده‌های دش‌جی‌آر باشد. با این حال، داده‌های بیت‌نودز نشان می‌دهد که از نوامبر سال گذشته (آبان ۹۸) شاهد افزایش تعداد نودهایی بوده‌ایم که از خدمات تور (onion services) استفاده می‌کردند. با استفاده از این خدمات، ناشناس ماندن در فضای اینترنت تا حد بالایی افزایش می‌یابد و شناسایی محل قرارگیری نودها را دشوار می‌کند.

تعداد نودهای بیت کوین به پایین‌ترین رقم سه سال اخیر رسیدنقشه نودهای بیت کوین منبع: Bitnodes

طبق آمار دش‌جی‌آر، چرخه صعودی قبلی بیت کوین که در اواخر ۲۰۱۷ و اوایل ۲۰۱۸ رخ داد، باعث افزایش شدید تعداد نودهای بیت کوین شد. اما از آوریل ۲۰۱۹ (فروردین ۹۸) تعداد نودها با یک روند ثابت کاهش یافت؛ علیرغم این‌که در چند مقطع شاهد روندهای نسبتاً صعودی در حرکت قیمت بودیم. روند ناامیدکننده قیمت یا سقوط‌‌های اخیر بازار می‌تواند باعث این شده باشد که بعضی از سرمایه‌گذاران و اجراکنندگان نود، علاقه خود را از دست بدهند و نود خود را خاموش کنند.

جیمسون لوپ (Jameson Lopp)، از فعالان مطرح فضای بیت کوین گفت:

پس از سقوط قیمت، بسیاری از کاربران بیت کوین علاقه خود را از دست دادند و باز کردن کیف پول‌ها یا اجرای نود را متوقف کردند.

لوپ از نودهایی که بی‌توجه به رفتارهای بازار همچنان خود را فعال نگاه می‌دارند، به عنوان «نودهای آخرین پناهگاه» یاد کرد.

همچنین ممکن است افراد بیشتری به فکر خاموش کردن نود بیت کوین خود بیفتند، چون راه‌اندازی این نرم‌افزار بسیار مشکل است. دش‌جی‌آر در این مورد گفت:

با پیشی گرفتن اندازه بلاک‌ها از پیشرفت فناورانه، اجرای یک نود بیت کوین دارد سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود.

همچنین بخوانید: آموزش اجرای فول‌نود بیت کوین

فول‌نودها، بیت کوین جدید استخراج نمی‌کنند. به جای آن، رونوشت‌های شخصی از بلاک چین را ذخیره می‌کنند تا با این‌ کار بتوانند از اعتبار دفترکل جهانی بیت کوین محافظت کنند. فول‌نودها همچنین اجازه دارند که تراکنش‌های شبکه را بررسی کنند.

مت کرالو (Matt Corallo)، توسعه‌دهنده بیت کوین در شرکت اسکوئر (Square)، اظهار داشت که کاهش تعداد نودها مشکلی برای شبکه ایجاد نمی‌کند، چون «به ‌اندازه کافی» نود روی شبکه وجود دارد. او توضیح داد:

در نهایت، این عدد خام (تعداد نودها) اهمیتی ندارد. تنها دو چیز مهم است: اول، کاربرانی که تراکنش‌های زیادی با بیت کوین انجام می‌دهند که می‌توانند تراکنش‌ها را با فول‌نودهایشان بررسی کنند. دوم این‌که به اندازه کافی نود وجود دارد که خدمات دریافت زنجیره را برای نودهای جدید انجام دهند.

او افزود:

اما تعریف «کافی»، «خیلی سخت» است.

The post تعداد نودهای بیت کوین به پایین‌ترین رقم سه سال اخیر رسید appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.