رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

سختی استخراج بیت کوین ۹ درصد کاهش پیدا کرد

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

روز پنجشنبه شاهد تنظیم سختی استخراج بیت کوین بودیم و سختی شبکه با کاهشی قابل توجه به حدود ۱۳ تریلیون رسید.

به گزارش کوین دسک، در بلاک ۶۳۳,۰۲۴ که روز پنجشنبه استخراج شد، سختی استخراج شبکه با کاهشی ۹.۲۹ درصدی به رقم ۱۳.۷ تریلیون رسید. این میزان از ماه ژانویه (دی ۹۸) بی‌سابقه بوده است. کاهش سختی استخراج در پی تنظیم سختی شبکه رخ داد.

داده‌های بخش تحقیقات کوین دسک نشان می‌دهد که کاهش ۹.۲۹ درصدی اخیر، هشتمین کاهش سختی بزرگ شبکه بیت کوین است. از سوی دیگر، این هشتمین بار است که سختی شبکه بیت کوین طی دو دوره تنظیم (یا بیشتر) با کاهش همراه می‌شود.

پیش از تنظیم سختی روز پنجشنبه، ۲۰ می نیز (۳۱ اردیبهشت) شاهد اصلاح دیگری در شبکه بیت کوین بودیم که اولین اصلاح پس از هاوینگ بود. طی این اصلاح، سختی استخراج ۶ درصد کاهش یافت.

هاوینگ، رخدادی است که هر چهار سال یکبار اتفاق می‌افتد و پس از آن پاداش استخراج شبکه بیت کوین نصف می‌شود. در هاوینگ قبلی پاداش استخراج از ۱۲.۵ واحد به ۶.۲۵ واحد بیت کوین کاهش یافت. از دیگر تاثیرات هاوینگ می‌توان به خروج دستگاه‌های قدیمی‌تر از شبکه و آن دسته از ماینرهایی که دستگاه‌هایشان کارآمدی لازم را ندارد، اشاره کرد؛ به عبارت دیگر می‌توان گفت که استخراج بیت کوین پس از هاوینگ به نسبتِ پیش از آن، ساده‌تر شده است.

برای ماینرهایی که به برق ارزان دسترسی دارند یا تجهیزات‌شان به‌روز است، تنظیم سختی اخیر به عنوان خبری خوب تلقی خواهد شد؛ چرا که در حال حاضر استخراج بیت کوین نسبت به روزهای گذشته آسان‌تر است.

نکته جالب اینجاست که همزمان با کاهش سختی، هش ریت یا قدرت پردازش شبکه بیت کوین طی هفته گذشته با افزایش روبه‌رو بوده است. تحویل دستگاه‌های جدید به ماینرها و همزمان‌شدن آن با فصل پر باران در چین را می‌توان از جمله دلایل این اتفاق دانست.

بیت مین و میکرو بی‌تی (MicroBT) دو غول سازنده تجهیزات ماینینگ در چین، از ما می (اردیبهشت) ارسال و تحویل دستگاه‌های انت ماینر اس ۱۹ (بیت مین) و ام ۳۰ اس (میکرو بی‌تی) را آغاز کرده‌اند. طبق اطلاعاتی که توسط این شرکت‌ها و شرکت‌های توزیع‌کننده این تجهیزات اعلام شده است، ظرفیت تحویل آنها برای ماه‌های جولای (تیر)، آگوست (مرداد) و سپتامبر (شهریور) پر است.

از سوی دیگر، با آغاز فصل پر باران در چین، نیروی برق ارزان با قیمتی در حدود ۰.۰۳ دلار به ازای هر کیلووات ساعت در اختیار ماینرهایی است که در ایالت جنوب غربی چین فعالیت می‌کنند. با در نظر گرفتن قیمت برق در چین و سختی شبکه بیت کوین، دستگاه‌های قدیمی نظیر انت ماینر اس ۹ اس (S9s) نیز سودآوری دارند.

سختی شبکه بیت کوین در ۲,۰۱۶ بلاک یا هر دو هفته یکبار (تقریبی) اتفاق می‌افتد. به واسطه تنظیم سختی شبکه بیت کوین، بازه میان تولید هر بلاک، در حدود ۱۰ دقیقه باقی می‌ماند.

در صورتی که افراد بیشتری به استخراج بیت کوین روی بیاورند، هش ریت شبکه بیت کوین بالاتر می‌رود و این امر موجب کاهش زمان ده دقیقه‌ای می‌شود. در این شرایط، شبکه به صورت خودکار سختی شبکه را اصلاح می‌کند و آن را بالا می‌برد. در طرف مقابل، اگر ماینرهای بیشتری از شبکه خارج شوند یا دستگاه‌های خود را خاموش کنند، هش ریت شبکه کاهش خواهد یافت و فاصله تولید هر بلاک بیشتر می‌شود. پس از آن، شبکه سختی را کاهش خواهد داد تا این بازه در حدود ده دقیقه باقی بماند.

داده‌های جدید نشان می‌دهد که میانگین متحرک ۷ روزه در ارتباط با هش ریت بیت کوین ۲۷ می (۷ خرداد) به رقم ۹۰ اگزاهش بر ثانیه رسید.

نمودار هش ریت شبکه بیت کوینهش ریت شبکه بیت کوین

در آن زمان، هش ریت شبکه ۱۵ درصد کمتر از میانگین هش ریت تا پیش از ۲۰ می بود. در هفته‌های گذشته اما، شاهد افزایشی ثابت در میزان نرخ هش بودیم و این امر موجب شد تا این رقم به سطحی بالاتر از ۱۰۰ اگزاهش بر ثانیه برسد.

ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که از ۲۰ تا ۲۷ می، میانگین زمان تولید هر بلاک بیش از ۱۲ دقیقه بوده است که بیشتر از حد معمول آن است. از ۲۷ می تا به اینجا، با افزایش نرخ هش در شبکه بیت کوین، این مدت زمان به محدوده ۱۱ دقیقه وارد شده است.

The post سختی استخراج بیت کوین ۹ درصد کاهش پیدا کرد appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.