رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

نتایج یک تحقیق: بسیاری از صرافی‌ها حجم معاملات خود را دست‌کاری می‌کنند

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

تحقیقات تازه نشان می‌دهد که برخی صرافی‌های مطرح از روش‌‌های خاصی برای ایجاد حجم معاملات تقلبی در پلتفرم خود استفاده می‌کنند. در این میان، گفته می‌شود که بیش از ۹۰٪ حجم معاملات اتریوم در صرافی‌ها درست نیست!

به گزارش بی‌این‌کریپتو، تحلیل داده‌های صرافی‌ها نشان می‌دهد که بخش عمده‌ای از معاملات در برخی صرافی‌های ارزهای دیجیتال تقلبی است و از طریق تکنیکی با عنوان «واش ترید» ایجاد می‌شود. واش ترید نوعی دست‌کاری در بازار است که سرمایه‌گذار دارایی‌های خود را بلافاصله پس از فروش آنها می‌خرد. به این ترتیب داده‌های تقلبی از حجم معاملات ایجاد می‌شود.

بلاک چین ریسرچ لبز (Blockchain Research Labs)، در گزارش تحقیق خود، صرافی‌ها را به سه گروه مختلف طبقه‌بندی کرده است:

  • صرافی‌هایی که حجم معاملات‌شان صحیح است
  • صرافی‌هایی که حجم معاملات‌شان مشکوک است
  • صرافی‌هایی که حجم معاملات‌شان تقلبی است

باید به یاد داشت که حجم بالای معاملات در یک صرافی، آن را در سایت‌های رتبه‌بندی نظیر کوینگیکو (CoinGecki) و کوین مارکت کپ، بالاتر نشان خواهد داد و رتبه بالاتر مساوی ترافیک بیشتر است. صد البته الگوریتم این سایت‌ها به این سادگی‌ها هم نیست و چندین عامل و شاخصه مختلف بر این رتبه‌بندی‌ها تأثیرگذار است.

این احتمال وجود دارد که برخی از صرافی‌ها برای ایجاد داده‌های نادرست در ارتباط با حجم معاملات خود، اقدام به انجام معاملات تقلبی کنند. این معاملات توسط حساب‌هایی متعلق به صرافی صورت می‌گیرد و نقدینگی و عمق بازار آن را بالاتر می‌برد.

بلاک چین ریسرچ در گزارش خود عنوان کرده است که با بررسی ترافیک‌های صرافی‌ها و داده‌های کیف پول‌ها به این جمع‌بندی رسیده‌اند.

نتایج یک تحقیق: بسیاری از صرافی‌ها حجم معاملات خود را دست‌کاری می‌کنندداده‌های بلاک ریسرچ

در دسته اول (صرافی‌هایی با حجم معاملات صحیح)، نام‌هایی مثل بیت فینکس، بیت استمپ (Bitstamp)، بیترکس (Bittrex)، کراکن و پولونیکس به چشم می‌خورد.

در دسته دوم (صرافی‌هایی با حجم معاملات مشکوک)، بایننس، هیت بی‌تی‌سی و صرافی‌های کوچکی نظیر کوکوین و یوبیت دیده می‌شود.

اف‌کوین (FCoin)،‌ هیوبی و «OKEx» از جمله صرافی‌هایی هستند که در دسته سوم قرار دارند و طبق ادعای بلاک چین ریسرچ، عمدا داده‌های مربوط به حجم معاملات خود را دست‌کاری می‌کنند.

بلاک چین ریسرچ در بخشی از تحقیق عنوان می‌کند که برای این تحقیق حجم معاملات بیت کوین، اتر، ریپل، تتر و دلار آمریکا را مورد بررسی قرار داده است. تعداد کیف پول‌ها و موجودی صرافی‌ها نیز از دیگر عواملی هستند که در این تحقیق مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

میانگین حجم معاملات روزانه صرافی‌هایی که حجم معاملات صحیحی دارند معادل ۴۲ میلیون دلار عنوان شده است. این عدد برای گروه دوم یا صرافی‌هایی که حجم معاملات‌شان مشکوک است، ۱۷۰ میلیون دلار و برای گروه سوم ۴۹۰ میلیون دلار است.

نسبت حجم معاملات به مشاهده صفحات صرافی‌های گروه سوم ۱۳۸ برابر صرافی‌های گروه اول است. از سوی دیگر، نسبت حجم معاملات اتر به موجودی صرافی نیز در گروه‌های دوم و سوم، بسیار بیشتر از گروه اول است. بلاک چین ریسرچ ادعا می‌کند که حجم معاملات حقیقی این دو گروه، نصف میزان رسمی اعلام‌شده است.

در بخش دیگری از نتایج آمده است که چیزی در حدود ۹۶ تا ۹۸ درصد حجم معاملات اتر در صرافی‌ها مشکوک است و این احتمال وجود دارد که از این میزان ۷۲ تا ۹۷ درصد حجم معاملات اشتباه باشد.

صرافی ارزهای دیجیتال

این اولین بار نیست که چنین تحقیقی انجام می‌شود. در ماه ژوییه (مرداد)، کوین متریکز (CoinMetrics) با انتشار نتایج تحقیق خود، داده‌های رسمی در ارتباط با حجم معاملات صرافی‌ها را مورد بررسی قرار داد. کوین متریکز در نتایج خود اعلام کرد که تنها حدود ۱۲ صرافی ارزهای دیجیتال حجم معاملات خود را واقعی اعلام می‌کنند.

سال گذشته نیز نشریه فوربز با انتشار گزارشی ادعا کرد که ۹۵٪ حجم معاملات بیت کوین از طریق واش ترید انجام می‌شود. گوین براون (Gavin Brown)، استاد ارشد اقتصاد در دانشگاه منچستر، در مصاحبه خود با فوربز گفت:

بیشتر صرافی‌ها [در حوزه ارزهای دیجیتال] قانون‌گذاری نشده‌اند؛ به دلیل نبود پیگیری قضایی، انگیزه برای ارائه حجم معاملات غیرواقعی دارند.

با وجود حجم ۱۱ میلیارد دلاری استیبل کوین‌ها در بازار ارزهای دیجیتال، انجام چندین باره معاملات، می‌تواند به ایجاد داده‌های غیرواقعی ختم شود. برخی صرافی‌ها نیز کاربران را تشویق به انجام معاملات پرحجم‌تر می‌کنند تا از قافله رقابت عقب نمانند.

به‌عقیده بسیاری، اجرای سازوکارهای نظارتی از جانب مراجع قانونی و ارزیابی‌های پابسته می‌تواند مشکلاتی نظیر حجم معاملات غیرواقعی را حل کند.

The post نتایج یک تحقیق: بسیاری از صرافی‌ها حجم معاملات خود را دست‌کاری می‌کنند appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.