رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

سقوط قیمت بیت کوین و طلا همزمان با رشد شاخص دلار

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

با تقویت شاخص دلار، بهای بیت کوین و طلا با افت روبه‌رو شده‌ است. از این رو، شماری از تحلیل‌گران برجسته در حال واکاوی این پرسش هستند که آیا دلار قدرتمند می‌تواند تکانه بیت کوین برای افزایش قیمت را سرکوب کند یا خیر.

به گزارش کوین تلگراف، در روز ۲۱ اوت (۳۱ مرداد)، بهای بیت کوین با افتی ۳ درصدی از محدوده ۱۱,۸۸۰ دلار به ۱۱,۵۱۱ دلار رسید. در همین حال، شاخص دلار آمریکا (DYX) شروع به بازگشت از روند نزولی ۴ ماهه خود کرد.

سقوط قیمت بیت کوین و طلا همزمان با رشد شاخص دلارنمودار روزانه بیت کوین در برابر دلار آمریکا. منبع: تریدینگ ویو

با افزایش ۱.۳ درصدی شاخص دلار و رسیدن آن از ۹۲.۲۸ به ۹۳.۲۰، بیت کوین، ارز دیجیتال پیشتاز بازار و فلز گران‌بهای طلا یکی پس از دیگری در سراشیبی قیمت قرار گرفتند. به نظر می‌رسد که وجود هم‌بستگی معکوس میان دلار و بیت کوین نشان می‌دهد که تضعیف دلار تاحدودی توانسته است حرکت صعودی اخیر بیت کوین را تسریع کند.

گفتنی است از زمان اصلاح قیمت بزرگ بیت کوین در روز پنج‌شنبه سیاه، بسیاری از تحلیل‌گران، تضعیف دلار را دلیل عمده حرکت صعودی کنونی بیت کوین می‌دانستند.

پژوهشگران صرافی کراکن (Kraken) طی گزارشی نوشته‌اند:

پیش از وقوع موج افزایشی اخیر، هم‌بستگی میان بیت کوین و طلا با رسیدن به عدد ۰.۹۳ واحد، بالاترین سطح یک‌ساله را تجربه کرد. این اتفاق در حالی رخ داد که در بحبوحه شیوع کرونا، افزایش موارد ابتلا به این ویروس، افزایش مخارج دولت، کاهش درآمدهای شرکت‌ها، هراس از تورم و تضعیف دلار آمریکا همگی دست به دست هم دادند و باعث شدند فعالان بازار به‌دنبال پناهگاه امنی برای دارایی‌های خود باشند.

زمانی هم که دلار، با معکوس‌کردن روند نزولی خود، در مسیر افزایشی قرار می‌گیرد، احتمال دارد بهای بیت کوین وارد فاز تثبیت شود.

گفتنی است طی ۲۴ ساعت اخیر با افزایش شاخص دلار آمریکا، بهای طلا با افتی ۳.۵ درصدی مواجه شد. قیمت این فلز گران‌بها طی هفته‌های اخیر به‌شدت افزایش یافته بود؛ اتفاقی که بیش از همه، ناشی از حاکم‌شدن جو بلاتکلیفی بر اقتصاد جهانی بود.

سقوط قیمت بیت کوین و طلا همزمان با رشد شاخص دلارظاهرشدن علائم احیا در شاخص دلار آمریکا. منبع: تریدینگ ویو

در همین راستا، اسکات ملکر (Scott Melker)، تحلیل‌گر ارزهای دیجیتال می‌گوید که پذیرش وجود رابطه معکوس میان بیت کوین و طلا از قبول ‌هم‌بستگی مثبت میان بیت کوین و بازار سهام، منطقی‌تر است. او می‌افزاید:

وجود رابطه معکوس میان بیت کوین و دلار به‌مراتب از پذیرش وجود رابطه مستقیم میان این ارز دیجیتال و بازار سهام، عقلایی‌تر است.

از ماه آوریل (فروردین) تاکنون، دلار آمریکا در مقایسه با ارزهای ذخیره‌ای قدرتمندی همچون ین ژاپن، عملکرد ضعیف‌تری داشته است. تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که اگر شرایط کنونی ادامه پیدا کند، طلا و دلار به‌شدت تحت‌تأثیر قرار خواهند گرفت.

به‌گفته مایکل هویسون (Michael Hewson)، تحلیل‌گر ارشد شرکت سی‌ام‌سی مارکتس یوکی (CMC Markets UK)، احیای دلار می‌تواند روند صعودی طلا را تضعیف کند. او می‌گوید:

بازگشت دوباره طلای آمریکا به روند صعودی می‌تواند جرقه آغاز تضعیف بهای طلا را روشن کند؛ طلایی که هم‌اکنون با فروش عمده در بازار مواجه است و در حال آزمایش سطح حمایت ۱,۹۲۰ دلار در هر انس است. همه این‌ها در حالی است که نگاه‌ها برای شروع احتمالی دور جدیدی از اعطای مشوق‌های مالی به فدرال رزرو دوخته شده است.

داده‌های اسکیو (Skew) نیز نشان می‌دهد که بیت کوین و طلا طی هفته‌های اخیر هم‌بستگی تازه‌ای را شاهد بوده‌اند. اگر بهای بیت کوین و طلا همچنان شانه‌به‌شانه حرکت کنند، احتمال اینکه تقویت دلار به عقب‌نشینی بیت کوین منجر شود، افزایش می‌یابد.

کارل شاموتا (Karl Schamotta)، استراتژیست ارشد شرکت کمبریج گلوبال پیمنتس (Cambridge Global Payments) می‌گوید که احتمال دارد بهای دلار یک افزایش ناگهانی داشته باشد. وی می‌افزاید:

اکنون شما شاهد افزایشی یکباره در معاملات فروش استقراضی دلار هستید که طی چند ماه اخیر روند روبه‌رشدی را تجربه کرده است.

تلاقی عواملی همچون فشار ناگهانی فروش دلار، تصویب قریب‌الوقوع بسته‌های مشوق مالی و افزایش اطمینان اقتصادی با یکدیگر می‌تواند به احیای دلار کمک کند؛ اما این روند، کوتاه‌مدت خواهد بود.

The post سقوط قیمت بیت کوین و طلا همزمان با رشد شاخص دلار appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.