رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

پروژه دییم (لیبرا) فیسبوک در فاز آزمایشی ۵۰ میلیون تراکنش را به ثبت رساند

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

داده‌های کاوشگر این‌دییم (inDiem) نشان می‌دهد که تعداد تراکنش‌های شبکه آزمایشی پروژه استیبل کوین فیس‌بوک موسوم به دییِم (Diem)، روز گذشته از ۵۰ میلیون عبور کرد. این پروژه پیش‌تر لیبرا (Libra) نام داشت.

به گزارش دیکریپت، دییم یک استیبل کوین با پشتوانه دلار آمریکا است که شرکت فیس‌بوک آن را توسعه داده است. هدف دییم برهم زدن رویه کارکرد سیستم‌های پرداخت سنتی است. گفته می‌شود که دییم قرار است با استفاده از ویژگی‌هایی نظیر کم‌هزینه بودن، مقیاس‌پذیری و انتقال سریع به یکی از رقبای اصلی در حوزه پرداخت تبدیل شود.

این استیبل کوین را انجمن دییم (Diem Association) اداره می‌کند. صرافی کوین بیس (Coinbase) و شرکت تاکسی اینترنتی اوبر (Uber) از جمله اعضای این انجمن هستند.

دییم که در حال حاضر در فاز شبکه آزمایشی یا تست‌نت قرار دارد، اواخر روز گذشته مرز ۵۰ میلیون تراکنش را رد کرد. این آزمایش به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد که نقص‌های شبکه را در صورت وجود، پیش از عرضه عمومی رفع کنند.

تراکنش‌های شبکه دییم

داده‌ها نشان می‌دهد که تست‌نت دییم به‌طور میانگین با ظرفیت پردازش ۳ تراکنش در هر ثانیه کار می‌کند. اگرچه این سرعت بالا به نظر می‌رسد، اما در مقایسه با تراکنش‌های جاری در بیت کوین (۴.۶ در هر ثانیه) و اتریوم (۱۵ در هر ثانیه) بسیار پایین است. از این گذشته، در مقایسه با شبکه‌هایی مثل سولانا (Solana) که ۶۵,۰۰۰ تراکنش در هر ثانیه ثبت می‌کنند، بسیار بسیار کند است. این احتمال هم وجود دارد که شبکه آزمایشی دییم با حداکثر ظرفیت خود فعالیت نکرده باشد.

از لحاظ تعداد کاربران، بیش از ۲۲۱,۰۰۰ آدرس منحصر به فرد به نوعی با دییم تعامل برقرار کرده‌اند و از این تعداد، فقط یک آدرس دارای بیش از ۱۰۰ میلیون LBR (توکن دییم) بوده است و ۵۳ آدرس هم دقیقاً ۸۲۰ LBR دارند.

موجودی ۵۷ تا از ۱۰۰ کیف پولِ اول، بیش از ۲۹ LBR است و مابقی هر کدام فقط یک LBR دارند که احتمالاً برای آزمایش شبکه در زمان‌های مختلف و از راه‌های مختلف است.

اگر آزمایش با ظرفیت کامل انجام شود، با توجه به گزارش‌های پیشین، انتظار می‌رود که راه‌اندازی عمومی دییم اواخر سال ۲۰۲۱ اتفاق بیفتد. نباید فراموش کرد که عرضه دییم در ابتدا به‌صورت محدود خواهد بود. با این حال، این استیبل کوین پیش از عرضه هم مشتریان خود را پیدا کرده است. به‌عنوان مثال، نرم‌افزار موسیقی اسپاتیفای (Spotify) گفته که از همین حالا بخش پرداخت خود را برای پذیرش دییم آماده می‌کند.

The post پروژه دییم (لیبرا) فیسبوک در فاز آزمایشی ۵۰ میلیون تراکنش را به ثبت رساند appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.