رفتن به مطلب
جستجو در
  • تنظیمات بیشتر ...
نمایش نتایجی که شامل ...
جستجو در ...
خوش آمدید مهمان!

برای دسترسی کامل به امکانات انجمن ثبت نام نمایید، زمانی که ثبت نام نمایید و وارد حساب کاربری خود شوید قادر خواهید بود موضوع جدید ایجاد نمایید، به موضوعات سایر اعضا پاسخ دهید، امتیاز کسب نمایید، به سایر اعضا پیام خصوصی ارسال نمایید و امکانات بی شمار دیگر ....

چرا منتظر هستید؟ هم اکنون ثبت نام نمایید.

farfari

زمان مناسب برای تعویض فیلتر هوا

امتیاز دادن به این موضوع:

پست های پیشنهاد شده

 

daa18b2b-2243-4a55-8dac-8b47a0567420.jpg

یکی از کاربردهای فیلتر هوا ، استفاده از فیلتر هوا برای موتور اتوموبیل است. این نوع فیلتر هوا از ورود ذرات و گرد و غبار به داخل سوخت اتومبیل جلوگیری می نماید. این امر موجب سوخت صحیح و کامل در خودرو می شود. بنابراین فیلتر هوا در اتومبیل بسیار مهم و موثر است و تاثیر مثبتی در کاهش مصرف سوخت در اتومبیل می شود. با توجه به ساختار فیلتر هوا، پس از مدتی استفاده، فیلتر هوا به دلیل جذب ذرات و گرد و غبار، مسدود خواهد شد. مسدود شدن فیلتر هوا موجب می شود تا سوخت اتومبیل ناقص بسوزد و در نتیجه مصرف سوخت بالا می رود. برای جلوگیری از بروز این مشکل، نیاز به تعویض گاه به گاه فیلتر هوا وجود دارد.

فیلتر هوا به مانند تمام تجهیزات و وسایل دارای یک عمر مفید است. زمانی که عمر مفید فیلتر هوا به اتمام می رسد باید اقدام به تعویض آن نماییم. در برخی مواقع بسته به نوع فیلتر هوا می توان درصورت مسدود شدن فیلتر هوا ، آن را شست و شو داد و مجددا مورد استفاده قرار داد اما برخی از انواع فیلتر هوا مانند فیلتر هوا کاغذی فاقد قابلیت شست و سو هستند و در نتیجه در صورت مسدود شدن باید آنها را تعویض کرد.

زمان مناسب تعویض فیلتر هوا معمولا در هنگام خرید خودرو از طرف شرکت سازنده اعلام می شود اما به طور معمول لازم است بعد از طی مسافتی معادل 50 تا 100 کیلومتر، فیلتر هوا را تعویض کرد. البته زمان تعویض برای فیلتر هوا به عواملی نظیر شرایط آب و هوایی، میزان گرد و غبار موجود و آلودگی هوا بستگی دارد. در شرایط آلودگی بیشتر، عمرمفید فیلتر هوا به شدت کاهش پیدا خواهد کرد. شرایط آب و هوایی مرطوب نیز موجب کاهش قابلیت فیلتر هوا خواهد شد. بنابراین در هنگام تعویض فیلتر هوا خودرو به این نکات توجه نمایید.


زمان مناسب برای تعویض فیلتر هوا بخش دوم :
فیلتر هوا در دستگاه ها و وسایل گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد و کاربرد زیادی دارد.بیشترین کاربرد فیلتر هوا در موتور خودرو است که اغلب افراد با آن آشنایی دارند و می دانند که فیلتر هوای خودرو باید مرتبا تعویض شود.اما برخی افراد از اهمیت این موضوع آگاهی کامل ندارند.فیلتر هوا مانند یک ماسک عمل می کند و ذرات گرد و غبار را به دام انداخته و از ورود ذرات به درون موتور خودرو جلوگیری می کند و موتور خودرو را تمیز نگه می دارد و به این ترتیب موجب عملکرد بهتر موتور خودرو می شود .علاوه بر آن فیلتر هوای باعث کاهش مصرف سوخت خودرو می شود.در موتور خودرو سیستم خود تمیز کننده ای وجود ندارد بنابراین لازم است از فیلتر هوا برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به درون موتور خودرو استفاده شود و این فیلتر هوا باید پس از مدتی تعویض شود.اگر موتور خودرو بدون فیلتر هوا کار کند در مدت زمان بسیار کم فضای درون موتور خودرو پر از گرد و غبار و آشغال می شود و مواد شیمیایی وارد فضای موتور می شود و به این ترتیب کارکرد موتور خودرو را دچار مشکل می کند و برای تمیز کردن آن هزینه زیادی باید پرداخت شود و علاوه بر آن این امر راندمان موتور را کاهش می دهد.
بازه زمانی تعویض فیلتر هوای خودرو به عواملی مانند اینکه خودرو در چه محیط هایی کار کرده است و چند کیلومتر کار کرده است و در چه محیط هایی پارک بوده است بستگی دارد بنابراین زمان تعویض فیلتر هوا در خودرو با توجه به این شرایط متفاوت است و حداقل هر یک سال باید فیلتر هوای خودرو تعویض شود تا به بیشترین عملکرد و بیشترین کارکرد خودرو دست یافت.فیلتر هوای خودروهایی که در مناطق پر گرد و خاک کار می کنند باید سریع تر تعویض شوند.و به طور کلی هر چند ماه یک بار باید فیلتر هوای خودرو چک شود و در صورت نیاز تعویض شود.
چک کردن فیلتر هوای خودرو بسیار راحت است و در اغلب خودرو ها با دست قابل باز کردن و چک کردن است و در خودروهای کمی دستیابی و چک کردن فیلتر هوا نیاز به آچار دارد.برای چک کردن فیلتر هوای خودرو ابتدا درپوش فیلتر هوا باید باز شود و سپس فیلتر هوا از محفظه خود خارج می شود،پس از اینکه فیلتر هوا را از محفظه خود بیرون آوردیم آن را در مقابل یک منبع نور قرار می دهیم و اگر فیلتر هوا اجازه عبور مقداری نور از خود را بدهد هنوز می تواند کار کند و نیاز به تعویض ندارد اما در صورتی که فیلتر هوا تیره و مات باشد نشان دهنده کثیف بودن فیلتر هوا است و باید تعویض شود.به طور کلی تعویض فیلتر هوای خودرو کار دشواری نیست و در چند مرحله با باز کردن درب محفظه فیلتر هوا و خارج کردن فیلتر هوای قدیمی و جایگزین کردن فیلتر هوای جدید و در نهایت بستن درب محفظه فیلتر هوا به راحتی می توان فیلتر هوا را تعویض کرد.
برخی از فیلتر های هوا مادام العمر هستند و نیاز به تعویض ندارند و پس از چند ماه با انجام همین مراحل می توان فیلتر هوا را بیرون آورد و تمیز کرد و مجددا در جای خود قرار داد.برای تمیز کردن فیلتر هوا ابتدا گرد و غبار جمع شده روی
فیلتر هوا را تمیز می کنیم،از مواد شوینده و تمیز کننده استفاده می کنیم،فیلتر هوا را شسته و آبکشی می کنیم،فیلتر هوا را خشک کرده و روغنکاری می کنیم و سپس در جای خود قرار می دهیم.
تعویض فیلتر هوای خودرو یکی از بهترین راه ها برای کاهش مصرف سوخت خودرو و عملکرد بهتر موتور خودرو است.

 
  • پسند 2

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه تشكر يا می پسندم استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

  • کاربران آنلاین در این صفحه   0 کاربر

    هیچ کاربر عضوی،در حال مشاهده این صفحه نیست.

  • مطالب مشابه

    • توسط reza77a
      روشی ساده برای افزایش ترافیک وب سایت - Increase Website Traffic
      Targeted web Traffic
    • توسط ircfc
      سایت‌سازهای پیشرفته، امکان ایجاد سایت‌هایی را فراهم می‌کنند که از لحاظ ظاهری بسیار شبیه سایت‌هایی هستند که از پایه برنامه‌نویسی شده‌‌اند. سایت‌سازها با مدل «نرم افزار به عنوان یک خدمت» فعالیت می‌کنند و خدمتشان یعنی ایجاد وب‌سایت را با هزینه‌ی بسیار کمتری نسبت به حالتی که از پایه آن را برنامه‌نویسی کنیم، ارائه می‌دهند. در ایران نیز مجموعه‌های مختلفی به دنبال توسعه‌ی سایت‌ساز بودند و بسیاری از آنان به سبب پیچیدگی‌های توسعه‌ی این محصول، با شکست مواجه شدند. در این میان، برخی گروه‌ها نیز توانسته‌اند خدمات قابل قبولی ارائه دهند که کانی‌وب یکی از آن‌هاست. امیر میرمعینی، بنیان‌گذار کانی‌وب یک برنامه‌نویس حرفه‌ایست که سال‌ها در زمینه‌ی سایت‌ساز فعالیت داشته است. برای آشنایی با او و کسب و کارش، با مصاحبه‌ی اکوموتیو با وی همراه باشید:
      از امیر میرمعینی و تجربیاتش بگویید.
      من، امیر میرمعینی برنامه‌نویس و معمار محصول هستم. برنامه‌نویسی را از دوران دبستان و کار طراحی وب را از دوران راهنمایی شروع کردم. در آن زمان با استفاده از سرویس‌های میزبانی رایگان و نرم‌افزارهای ساده، بیشتر، وب‌سایت‌های شخصی می‌ساختم که هدف خاصی را دنبال نمی‌کرد. مدتی بعد، در دوران دبیرستان، دست و پا شکسته یک سرویس وبلاگ‌دهی به اسم «پارسی کیوت» را روی همین دامنه‌ی فعلی کانی‌وب راه‌اندازی کردم.
      آن زمان، تب سرویس‌های وبلاگ‌دهی بالا بود و سرویس پارسی کیوت، سریعا رشد کرد؛ تا حدی که به رتبه‌ی زیر 50 در بین سایت‌های پربازدید ایرانی رسید. بعدها شروع کردیم از آن سرویس به عنوان «سایت ساز» کسب درآمد کنیم. درآمدی حداقلی کسب شد؛ اما نهایتا بدلیل مشکلات بسیار زیاد فنی و بی‌تجربگی، سرویس تقریبا برای دو سال رها شد و عملا شکست خورد. این اتفاق، مقارن با پایان دانشگاه من بود و به محض رها شدن سیستم وبلاگ‌دهی قدیمی، کار ساخت و توسعه‌ی «کانی‌وب» شروع شد.
      چطور از یک سرویس وبلاگ‌دهی به سایت‌ساز رسیدید؟
      ایده‌ی اولیه‌ی «سایت‌ساز» کانی‌وب به طور ناقص روی همان سیستم وبلاگ‌دهی شکل گرفت. آن زمان، ساخت وبلاگ – بر خلاف ساخت وب‌سایت – پیچیدگی چندانی نداشت. علاقه‌ی شخصی خودم به داشتن یک سایت و همچنین تجربیاتی سخت و پیچیده در این امر، سبب شد که به فکر ساخت سایت‌ساز بیفتم؛ یعنی روشی که بشود به وسیله‌ی آن، خیلی ساده و بدون درگیر شدن در جزئیات فنی، یک وب‌سایت طراحی کرد. بلاگفا، پرشین بلاگ و… در آن زمان سرویس وبلاگ‌دهی ارائه می‌دادند؛ اما یکی از سایت‌هایی که شدیدا از آن ایده گرفته شد، سرویسی به اسم «پارسی باکس» بود که در زمان خودش، امکانات و ظاهر بسیار مدرنی داشت؛ البته سرانجامش به شکست منتهی شد.
      سیستم اولی که طراحی شد، با وجود تجربه‌ی ساخت سایت توسط بیش از ۳۰۰ هزار کاربر، توانایی کافی نداشت. در نتیجه بعد از این‌که از شکستش مطمئن شدیم، به جز گروهی کاربر خاص، تمام چند صد هزار سایت را آرشیو کرده و مجددا از صفر، نسخه‌ی فعلی را پیاده کردیم که طبیعتا از سیستم‌های مدیریت محتوای مدرن، ایده‌های زیادی گرفته است؛ اما الان، ارزش اصلی ما، تاکید روی کیفیت سایت خروجی و از آن مهم‌تر، تجربه‌ی کاربری ساخت سایت است. برای ما خیلی اهمیت دارد که سایت‌ها تا حد ممکن حرفه‌ای به نظر بیایند و از طرفی، کار کردن با بخش مدیریت و فرایند ساخت سایت تا حد ممکن ساده باشد. سرویس‌های مشابه با هدف طراحی سایت ساده، بعد از شروع کانی‌وب جدید، یکی یکی اضافه شده و هم‌اکنون تعدادشان نسبتا زیاد شده است.
      چقدر طول کشید تا به نسخه اولیه محصول برسید؟
      محصول ما بیشتر ابعاد فنی داشت و ساخت MVP خیلی زمان‌بر بود. حدود 2 سال طول کشید تا به نسخه‌ی اولیه‌ی قابل عرضه برسیم؛ مشکل این‌جاست که برای رقابت با نمونه‌های مشابه، باید به گروهی از حداقل امکانات دست یافت که بدون آن‌ها نمی‌شود کار را شروع کرد و این حداقل‌ها، نسبت به استارتاپ‌های غیر فنی، بسیار بیشتر و پیچیده‌تر هستند. طبیعتا زمان زیادی گذاشته می‌شود؛ چراکه سایت‌سازها، پروژه‌های حجیم و پیچیده‌ای هستند.
      سطح تخصص مورد نیاز برای توسعه‌ی یک سایت‌ساز چگونه است؟
      با توجه به این‌که سایت‌ساز، یک ایده‌ی شدیدا فنی و تخصصی است و این‌که کانی‌وب، یه استارتاپ SaaS محسوب می‌شود، بُعد تکنولوژی در کار ما بسیار حائز اهمیت است. پس طبیعتا بخش عمده‌ی تیم ما برنامه‌نویس هستند؛ اما نه برنامه‌نویس‌های معمولی، افرادی حرفه‌ای با توانایی کدنویسی در مدرن‌ترین استاندارد‌های روز. مهارت برنامه‌نویسی منطبق بر استانداردهای جهانی مهمترین فاکتور بوده است. الان به طور مستقیم و غیر مستقیم، حدود 8 نفر درگیر این پروژه هستند که شامل یک نفر طراح و برنامه‌نویس Front-end، چهار نفر برنامه‌نویس Full Stack، دو نفر متخصص فروش، پشتیبانی و محتوا و یک نفر هم مشاور و تحلیلگر بازاریابی می‌شوند. افراد دیگری نیز به عنوان مشاور با ما همکاری دارند.
      بعد از طولانی شدن مدت زمان توسعه‌ی محصول، چه راهکاری برای ورود به بازار داشتید؟
      ما برای مدت زیادی فرایند ورود به بازار را کند نگه داشتیم؛ چون محصولمان اشکال‌های خرد زیادی داشت و اگر کاربر، به مشکل بر می‌خورد، طبیعتا احتمال خریدش از ما بسیار پایین می‌آمد. در واقع به حجم بسیار کوچکی از کاربر‌ها که از کانال‌هایی مثل موتور جستجو وارد می‌شدند، بسنده کردیم تا سیستم تست شود. هم‌اکنون برنامه‌ی ما – با استفاده از تمام کانال‌های موجود – استفاده از هر دو روش بازاریابی درون‌گرا و بازاریابی برون‌گرا به طور ترکیبی است.
      برای رفع مشکلات سایت، چگونه بازخوردها را جمع‌آوری و تحلیل کردید؟
      معمول‌ترین روش یعنی ارتباط و مصاحبه‌ی تلفنی و چت با مشتری‌ها را استفاده کردیم و تا حد امکان از خود مشتری‌ها اطلاعات گرفتیم. حرکت دیگر، «سیستم اختصاصی» بود که خودمان جهت گزارش لحظه‌ای خطاها طراحی کردیم که بتوانیم سریعا از راه دور مشکلاتی که در سیستم پیش می‌آید را حل کنیم. بازخوردهای زیادی هم به صورت حضوری از افراد مختلف گرفته شد تا ایراد‌های تجربه‌ی کاربری سیستم مشخص شود.
      برای توسعه‌ی خدمات کانی‌وب هم برنامه‌ای دارید؟
      بله؛ مجموعه خدماتی که پیش‌بینی کردیم بسیار زیاد هستند. در آینده، امکانات تخصصی بر اساس هر کسب و کار مبتنی بر سایت‌، در کانی‌وب ارائه خواهد شد.
      از طرف سازمان‌ها و نهادها حمایتی دریافت کردید؟
      مجموعه‌ی ما در پارک علم و فناوری پذیرش شده است و کمک‌هایی در قالب تسهیلات هم دریافت کردیم؛ اما تسهیل‌گری مستقیمی صورت نگرفته است.
      چه چالش‌هایی داشتید و چگونه بر آن‌ها غلبه کردید؟
      بزرگترین چالش ما، مسئله‌ی فنی بود. ساخت سایت با سایت‌ساز نیازمند یک زیرساخت بسیار پیچیده‌ی برنامه‌نویسی است،. طبیعتا این پیچیدگی وقتی قرار است یک سیستم به صدها هزار نفر همزمان این امکان را بدهد، چند برابر می‌شود. این چالش، همچنان هم هست؛ اما بسیار کمتر شده. تنها راه حل هم تلاش بیشتر بود. در حوزه‌ی بازاریابی هم چالش‌هایی داریم مثل: شناساندن محصول به مشتری‌های احتمالی. سعی کردیم این چالش را با استفاده از روش‌های خلاقانه و کم‌هزینه برطرف کنیم.
      مشکلات دیگری هم هست که حل نشده باشد؟
      یکی از مشکلاتی که هم‌اکنون درگیر آن هستیم، دریافت پوشش رسانه‌ای مناسب است. اتفاق بدی که در فضای رسانه‌های فناوری ایران افتاده، مفهومی به نام رپورتاژ آگهی است که باعث شده سایت‌های خبری فناوری ایرانی، اهمیتی برای محصول، نوآوری یا فناوری ایرانی قائل نباشند و هیچ‌وقت به جز اخبار گروهی شرکت بزرگ مثل دیجی‌کالا، بدون دریافت هزینه، پوشش خبری‌ای به استارتاپ‌ها ارائه ندهند. این موضوع، می‌تواند باعث شود سرویسی که کیفیت بسیار پایین‌تری از ما ارائه می‌دهد، با صرف هزینه و بدون نظارت و بررسی کیفی دقیق، به طور مصنوعی در دید گوگل بالا رود؛ در حالی‌که این کار، واقعی نیست و فقط با پرداخت پول انجام شده. فکر می‌کنم نیاز به از بین رفتن انحصار افرادی داریم که به پوشش خبری حوزه‌ی فناوری به چشم ابزار درآمد نگاه می‌کنند و باید افرادی که واقعا دغدغه دارند، سایت‌های مستقل را گسترش دهند.
      منبع: اکوموتیو
×