رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم ۳ سپتامبر (۱۲ شهریور)

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

اتریوم در خط EMA 20 (خط بنفش در تصویر که در قیمت ۱۸۵ دلار قرار دارد) با یک مقاومت موجه است. عبور کردن از این خط اولین نشانه بازگشت خریداران و ادامه رشد قیمت خواهد بود که می‌تواند روند را در کوتاه مدت تغییر دهد.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم 3 سپتامبر (12 شهریور)

در صورت عبور قیمت از خط EMA می‌توانیم انتظار جهش تا ۲۳۵ دلار را داشته باشیم. از دیدگاه نزولی، اگر اتر در عبور از این خط ناتوان باشد، احتمال سقوط مجدد تا ۱۵۰ دلار وجود دارد. قیمت ۱۵۰ دلار یک حمایت قدرتمند برای اتریوم است که می‌تواند نقطه خوبی برای آغاز خرید پله‌ای باشد.

همراهان گرامی ارزدیجیتال در نظر داشته باشند تحلیل های ارائه شده در این بخش، ترجمه ای از تحلیلگران برتر رسانه های معتبر انگلیسی زبان بوده و هیچگونه پیشنهادی توسط ما جهت ورود به بازارهای پر ریسک کریپتوکارنسی ارائه نمی شود ، پیشنهاد ما به شما در ابتدا مطالعه انواع تحلیل و آشنایی کامل با مخاطرات این بازار است ،همچنین جهت آشنایی می‌توانید مقاله های رازهای تریدینگ ارزهای دیجیتال و اشتباهات مرگبار ترید را مطالعه نمایید و اگر اصطلاحات این مقالات برایتان نامفهوم هستند ، می‌توانید از بخش دانشنامه و واژه نامه ارزهای دیجیتال، اطلاعات مورد نیاز خود را کسب نمایید.

آرشیو تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم - ۵ شهریور ۱۳۹۸

اتریوم بین حمایت خود در ۱۷۴ دلار و خط EMA 20 (خط بنفش در تصویر) قرار دارد. خطوط میانگین متحرک هر دو به سمت پایین میل می‌کنند و شاخص RSI هم در محدوده منفی است که نشانه خوبی نیستند. با این حال پس از این‌که قیمت به زیر ۱۹۲ دلار، یعنی حمایت بحرانی اتریوم رسید، خرس‌ها نتوانستند به هدفشان که ۱۵۰ دلار بود برسند.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم 3 سپتامبر (12 شهریور)

رد شدن از خط EMA 20 می‌تواند موجب جهش بلند اتریوم به ۲۳۵ دلار شود. با این حال یک مقاومت کوچک در SMA 50 هم قرار دارد که انتظار داریم سد راه نشود.

از طرف دیگر نقاط ۱۸۶ دلار و ۱۷۴ دلار حمایت‌های اتریوم هستند که با شکسته شدن آن‌ها می‌توانیم انتظار سقوط تا ۱۵۰ دلار را داشته باشیم.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم - ۲۹ مرداد ۱۳۹۸

اتریوم در قیمت ۱۹۲ دلار با یک حمایت بسیار قدرتمند روبرو می‌شود که نشان از افزایش تقاضا در سطوح پایین دارد. خط EMA 20‌ (خط بفنش در تصویر- ۲۰۶ دلار) یک مقاومت قوی است که اگر شکسته شود می‌تواند قیمت را تا خط SMA 50 (خط قرمز در تصویر) پیش ببرد. خط SMA 50 تقریبا در نزدیکی مقاومت ۲۳۵ دلاری قرار دارد. بنابراین عبور از نقطه ۲۳۵ دلار، کلید صعود شدید قیمت است.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم 3 سپتامبر (12 شهریور)

تاکنون مقاومت ۲۳۵ دلاری، در سه مورد جلوی افزایش قیمت را گرفته است و اگر باز هم موفق شود، احتمالا قیمت تا چند روز بین ۱۹۲ تا ۲۳۵ دلار تثبیت خواهد شد.

اگر گاوها بتوانند قیمت را به بالای ۲۳۵ دلار ببرند، ملکه ارزهای دیجیتال می‌تواند به راحتی تا ۳۲۰ دلار بالا برود.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم - ۲۲ مرداد ۱۳۹۸

اتریوم روز ۹ آگوست به زیر خط روند صعودی (uptrend line در تصویر) کاهش یافت اما توانست از حمایت روانی ۲۰۰ دلار دفاع کند و هم‌اکنون در تلاش است تا دوباره به بالای خط روند صعودی برسد. اگر موفقیت آمیز باشد، این ارز دیجیتال دوباره برای شکستن مقاومت ۲۳۵ دلار تلاش خواهد کرد. شکستن مقاومت ۲۳۵ دلار، روند صعودی جدیدی را آغاز می‌کند.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم 3 سپتامبر (12 شهریور)

از دیدگاه نزولی، اگر قیمت نتواند به بالای خط روند صعودی برسد، خرس‌ها تلاش خواهند کرد که قیمت را به زیر حمایت بعدی یعنی ۱۹۲ دلار برسانند. اگر این سطح شکسته شود، روند کاملا نزولی می‌شود و اهداف ۱۶۴ و ۱۵۰ دلار را برای آن متصوریم.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم - ۱۵ مرداد ۱۳۹۸

اتریوم هم توانست مثل بیت کوین از خط EMA 20 (خط بنفش در تصویر در قیمت ۲۲۵ دلار) عبور کند و حالا در نزدیکی مقاومت ۲۳۵ دلاری قرار دارد. اگر این مقاومت شکسته شود، می‌توانیم انتظار ادامه روند صعودی و رسیدن به قیمت ۳۲۰ دلار را داشته باشیم.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم 3 سپتامبر (12 شهریور)

پس از ۲۳۵ دلار، یک مقاومت کوچک هم در خط SMA (خط قرمز در تصویر) قرار دارد که انتظار داریم پس از یک دوره تثبیت یا کاهش، ملکه ارزهای دیجیتال بتواند از آن عبور کند.

از دیدگاه نزولی اگر اتریوم نتواند از سد ۲۳۵ دلار بگذرد و به زیر خط روند صعودی (uptrend line در تصویر) کاهش یابد، دیدگاه صعودی ما نامعتبر خواهد شد. حمایت بحرانی اتریوم در ۱۹۲ دلار بسته شده است که پایین‌تر از آن، باعث یک روند نزولی شدید خواهد شد.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم - ۸ مرداد ۱۳۹۸

یک خبر خوب و یک خبر بد: خبر خوب اینکه اتریوم توانسته است خودش را در بالای خط روند صعودی (uptrend line در تصویر) نگه‌ دارد که یک حمایت بحرانی محسوب می‌شود. خبر بد این که تا زمانی که قیمت به بالای ۲۳۵ دلار نرسد، روند کوتاه مدت نزولی باقی خواهد ماند. در حال حاضر، با توجه به رو به پایین بودن EMA 20 و قرار داشتن شاخص RSI در زیر ۵۰، می‌توانیم بگوییم که میل به فروش از خرید بیشتر است.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم 3 سپتامبر (12 شهریور)

با رسیدن قیمت به زیر ۲۰۶ دلار، حمایت بعدی در ۱۹۲ دلار قرار خواهد داشت که اگر این حمایت هم شکسته شود، می‌توانیم انتظار سقوط به قیمت ۱۵۰ دلار را داشته باشیم.

از دیدگاه صعودی، اگر قیمت اتریوم از خط روند صعودی یک جهش سریع را تجربه کند و به بالای ۲۳۵ دلار برسد، موجب بازگشت خریداران به بازار خواهد شد و احتمالا شاهد صعود تا خط SMA (خط قرمز در تصویر) خواهیم بود. اگر قیمت از خط SMA هم عبور کند، افزایش قیمت تا ۳۲۰ دلار دور از ذهن نخواهد بود.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم - ۱ مرداد ۱۳۹۸

تا زمانی که اتر بالای خط روند صعودی (uptrend line در تصویر) قرار داشته باشد، می‌توانیم به احیا و صعود مجدد آن امیدوار باشیم. با این حال مقاومت ۲۳۶ دلاری بسیار قدرتمند است و در این قیمت میل به خرید کاهش می‌یابد.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم 3 سپتامبر (12 شهریور)

اگر قیمت اتر به زیر خط روند نزولی برسد، می‌توانیم انتظار سقوط به کف قیمت اخیرش یعنی ۱۹۲ دلار را داشته باشیم. ۱۹۲ دلار یک حمایت بسیار قوی در خود دارد اما اگر شکسته شود، حمایت بعدی در ۱۵۰ دلار خواهد بود.

همانطور که گفتیم، مقاومت ۲۳۶ دلاری برای اتریوم بسیار قدرتمند است که اگر شکسته شود، می‌تواند تا خط EMA 20 (خط بنفش در تصویر) که هم‌اکنون در قیمت ۲۴۸ دلار واقع است، بالا برود.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم - ۲۵ تیر ۱۳۹۸

اتریوم چهار روز پیش یعنی در ۱۲ جولای در تلاش برای عبور از خط SMA 50 بود که به نتیجه نرسید. قیمت اتر به شدت سقوط کرده و به حمایت ۲۲۴ دلار رسید. در حال حاضر این ارز دیجیتال تلاش می‌کند تا از خط روند صعودی (uptrend line در تصویر) فاصله بیشتری بگیرد.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم 3 سپتامبر (12 شهریور)

خطوط میانگین متحرک در لبه یک تقاطع نزولی قرار دارند که نشان دهنده قدرت بالای خرس‌هاست.

رسیدن قیمت به زیر uptrend line می‌تواند باعث سقوط قیمت اتر تا ۱۶۰ دلار شود که البته بعید به نظر می‌رسد که قیمت به زیر این خط کاهش یابد.

از دیدگاه صعودی، دفاع شدن حمایت در ۲۲۴ دلار نشان می‌دهد که در سطوح پایین تقاضا برای خرید افزایش می‌یابد.

هر گونه جهش قیمت، در خط EMA 20 (خط بفنش در تصویر که در حال حاضر روی ۲۷۷ دلار است) با مقاومت روبرو خواهد شد.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم - ۱۱ تیر ۱۳۹۸

با اینکه اتریوم توانست خود را به مقاومت ۳۲۰ دلار برساند، اما شمع روزانه بر روی آن بسته نشد.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم 3 سپتامبر (12 شهریور)

در حال حاضر اتریوم مقاومت EMA-20 را شکسته است و حمایت بعدی بر روی SMA-50 قرار دارد. این یک حمایت اساسی برای اتریوم است، چرا که از فوریه تاکنون از ریزش اتریوم جلوگیری کرده است.

در صورتی که اتریوم دوباره به روند صعودی برگردد، محدوده ۳۲۰ – ۳۶۶ به عنوان مقاومت عمل خواهد کرد.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم - ۴ تیر ۱۳۹۸

اتریوم روز ۲۲ و ۲۳ ژوئن در حال صعود به هدفش یعنی ۳۳۵ دلار بود اما نتوانست خودش را در بالای ۳۲۲ دلار نگه‌ دارد که نشان می‌دهد در آن سطوح میل به فروش افزایش می‌یابد. با این حال خبر خوب این است که این ارز دیجیتال از ۳۲۲ دلار خیلی پایین نیامد. تثبیت قیمت بین ۲۸۰ تا ۳۲۲ نشان می‌دهد که اتریوم می‌تواند از پس مقاومت ۳۲۲ دلاری بر بیاید.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم 3 سپتامبر (12 شهریور)

با عبور اتریوم از ۳۲۲ دلار، یک الگوی کف مقعر(rounding bottom)شکل خواهد گرفت که هدف نهایی‌اش ۵۶۳ دلار است.

از دیدگاه نزولی، اگر اتریوم در عبور از مقاومت ۳۲۲ دلار ناتوان باشد، جای سقوط تا ۲۸۰ دلار را دارد. خط EMA هم در نزدیکی ۲۸۰ دلار واقع است بنابراین پیش‌بینی می‌کنیم که این نقطه یک حمایت به شدت قدرتمند داشته باشد. در صورت شکسته شدن این حمایت، شانس برگشت مجدد اتریوم به سطوح بالا تا چند هفته از بین می‌رود.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم - ۲۸ خرداد ۱۳۹۸

اتریوم به حرکت خود در محدوده افقی ادامه می‌دهد. خریدوفروش ارز دیجیتال شماره دو بازار در نزدیکی سطح بالایی محدوده در جریان بوده است.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم 3 سپتامبر (12 شهریور)

تثبیت قیمت در نزدیک سطح بالایی محدوده می‌تواند نشانه‌ای برای یک شکست مقاومتی قریب‌الوقوع باشد.

هر دو میانگین متحرک شیب مثبتی به خود گرفته‌اند و RSI نیز در محدوده مثبت قرار دارد. پیامد این نشانه‌ها می‌تواند حرکتی صعودی برای اتریوم باشد.

در صورت شکستن سطح ۲۸۰ دلار و بستن کندل روزانه بر روی آن، رشد قیمت تا ۳۲۲ دلار و بالاتر از آن تا ۳۳۵ دلار می‌تواند ادامه پیدا نکد.

در صورتی که اتریوم موفق به شکستن مقاومت نشود، اولین حمایتی که دربرابر ریزش آن خواهد ایستاد، EMA20 (خط بنفش رنگ) است. حمایت بعدی اتریوم در سطح ۲۲۵ قرار دارد که شکسته شدن آن، اتریوم را در وضعیت نامساعدی قرار می‌دهد.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم - ۱۸ خرداد ۱۳۹۸

اتریوم در محدوده نوسانی ۲۲۵ – ۲۸۰ دلار قرار گرفته است. شاخص EMA20 روزه به حالت صاف درآمده و RSI بالاتر از سطح میانی ۵۰ در نوسان است. از این نظر احتمالا اتریوم در چند روز آینده مشغول تثبیت قیمت باشد.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم 3 سپتامبر (12 شهریور)

شکسته شدن رو به پایین محدوده نوسانی می‌تواند اتریوم را تا ۱۶۷ دلار هدایت کند.

در دیدگاه صعودی نیز اگر مقاومت ۲۸۰ دلار به صورت معتبر شکسته شود، اتریوم می‌تواند تا ۳۲۲ دلار افزایش یابد.

بهترین نحوه معامله در محدوده‌های نوسانی، خرید در نزدیکی حمایت و فروش در نزدیکی مقاومت است.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم - ۱۱ خرداد ۱۳۹۸

اتریوم تا مرز مقاومت ۳۰۰ دلار افزایش یافت و ریزشی که پس از آن به وقوع پیوست، توسط EMA-20 روزه متوقف شد. خریداران تلاش می‌کنند قیمت را بر روی این حمایت متحرک که فعلا در قیمت ۲۴۳ دلار قرار گرفته، نگه دارند.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم 3 سپتامبر (12 شهریور)

در صورت موفقیت آن‌ها، حرکتی دیگر به سوی محدوده مقاومتی ۳۰۰ – ۳۲۲ دلار شروع خواهد شد.

با وجود رو به بالا بودن میانگین‌های متحرک و قرار داشتن RSI در منطقه مثبت، واگرایی منفی مشاهده شده بر روی RSI را باید جدی گرفت.

شکسته شدن حمایت EMA-20 روزه، می‌تواند اتریوم را تا ۲۲۵ دلار پایین بکشاند. حمایت بعدی این ارز دیجیتال بر روی MA-50 روزه که حدود ۲۰۰ دلار است، قرار دارد.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم - ۴ خرداد ۱۳۹۸

اتریوم طی چند روز گذشته توانسته از حمایت ۲۲۵ دلار دفاع کند که نشان از افزایش تقاضا در سطوح پایین دارد. هر دو خط میانگین متحرک رو به بالا میل می‌کنند و شاخص RSI هم در قلمرو مثبت واقع است. این‌ها نشان‌دهنده قدرت گاوهای بازار هستند.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم 3 سپتامبر (12 شهریور)

اگر قیمت ملکه ارزهای دیجیتال بتواند از مقاومت ۲۶۸ دلاری خود عبور کند، می‌توانیم انتظار یک جهش نسبتا مناسب برای سود را داشته باشیم. با افزایش قیمت به بالای مقاومت مذکور، احتمال افزایش قیمت تا محدوده مقاومتی ۳۰۰- ۳۲۲ دلار وجود دارد.

از سوی دیگر اگر قیمت به زیر EMA 20 (خط بنفش در تصویر) کاهش یابد، دیدگاه صعودی ما نامعتبر خواهد شد و اگر سقوط بیشتری را شاهد باشیم و بهای اتر در مقابل دلار به زیر MA 50 (خط قرمز در تصویر) ریزش کند، روند، نزولی خواهد شد.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم - ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸

قیمت اتریوم با رد کردن مقاومت ۲۲۵ دلاری تا نزدیکی ۳۰۰ دلار هم بالا رفت. حالا اتریوم در ۲۲۵ دلار از یک حمایت خوب برخوردار خواهد بود.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم 3 سپتامبر (12 شهریور)

با توجه به دفاع موفق از حمایت ۲۲۵ دلاری، می‌توان امیدوار بود که این ارز دیجیتال حرکت مجدد خود به سمت ۳۰۰ دلار را آغاز کند. با شکسته شدن حمایت، سقوط تا ۲۰۰ دلار ممکن است. بنابراین معامله‌گران می‌توانند توقف ضرر یا فروش اضطراری خود را در قیمت ۲۰۰ دلار در نظر بگیرند و از سمت دیگر برای خرید با ریسک کمتر منتظر شکسته شدن مقاومت ۳۰۰ دلاری باشند.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم - ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸

اتریوم طی دو روز گذشته در بالای خط EMA 20 مانده است اما نتوانسته که از سطوح فعلی جهش قدرتمند و قابل قبولی از خود نشان دهد. این موضوع ثابت می‌کند که در سطوح بالاتر تقاضا کاهش می‌یابد. با این حال هر دو مووینگ اوریج رو به بالا میل می‌کنند و شاخص RSI هم بالاتر از نقطه وسط قرار دارد. این نشان می‌دهد که خریداران آماده ورود و جلوگیری از سقوط هستند.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم 3 سپتامبر (12 شهریور)

مقاومت اصلی اتریوم در محدوده ۱۹۰ تا ۱۹۸ دلار بسته شده است که شکسته شدن آن، امیدواری به رسیدن قیمت تا ۲۲۵ دلار را افزایش می‌دهد.

اگر اتریوم به داخل مثلث برگردد، دیدگاه صعودی ما نامعتبر خواهد شد. اگر خط SMA 50 نتواند حمایت را انجام دهد، امکان افتادن اتر به خط روند (trendline) از الگوی مثلث صعودی وجود دارد. زمانی که عبور از یک الگوی صعودی نتواند باعث جهش شود، می توانیم آن را به عنوان یک تله گاوی (bull trap) در نظر بگیریم.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم - ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸

اتریوم از خط روند نزولی (downtrend line- در تصویر) عبور کرده است. این ارز دیجیتال در حال حاضر برای عبور از محدوده مقاومتی ۱۸۰- ۱۹۰ دلار تلاش می‌کند. اگر بتواند از قیمت ۱۹۱ دلار عبور کند، احتمال یک جهش بلند به سطح ۲۲۵ دلار و پس از آن تا ۲۵۶ دلار وجود دارد. معامله‌گران می‌توانند توقف ضرر یا همان فروش اضطراری خود را در قیمت ۱۴۶ دلار در نظر بگیرند.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم 3 سپتامبر (12 شهریور)

در صورتی که ملکه ارزهای دیجیتال در عبور از مقاومت ۱۹۱ دلار ناتوان باشد و به زیر قیمت ۱۴۸ دلار کاهش یابد، دیدگاه صعودی بالای ما نامعتبر خواهد شد. شاخص RSI و خط میانگین متحرک نمایی ۲۰ (EMA) هر دو رو به بالا و در محدوده مثبت دیده می‌شوند.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم - ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸

اتریوم روز ۲۵ آوریل به زیر مووینگ اوریج ساده ۵۰ روزه کاهش یافت اما به توقف ضرر مشخص شده توسط ما، یعنی ۱۵۰ دلار نرسید. نقطه ۱۵۰ دلار یک حمایت قدرتمند دارد. در صورت جهش مجدد قیمت از این حمایت، می‌توانیم انتظار رسیدن دوباره قیمت تا ۱۶۷ دلار را داشته باشیم.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم 3 سپتامبر (12 شهریور)

اگر قیمت نتواند از مقاومت ۱۶۷ دلار عبور کند، خرس‌ها دوباره سعی می‌کنند تا قیمت را به زیر مووینگ اوریج ساده ۵۰ بکشانند. با رسیدن قیمت به زیر ۱۵۰ دلار و پس از آن ۱۴۴ دلار، روند نزولی احتمالا تشدید خواهد شد.

امروز ۷ اردیبهشت، شاخص RSI و خط EMA 20 وضعیت جالبی را از خود نشان نمی‌دهند.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم - ۳۱ فروردین ۱۳۹۸

اتریوم یک بار دیگر توانست به سادگی از مقاومت سربار ۱۶۷ دلار عبور کند و حالا احتمالا در تلاش است تا از مقاومت قدرتمند ۱۸۷ دلاری پیش رو بگذرد. اگر موفقیت آمیز باشد، نشان دهنده قدرت بالای اتر خواهد بود و احتمالا تا سطوح ۲۲۰ دلار افزایش خواهد یافت.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم 3 سپتامبر (12 شهریور)

هر دو میانگین متحرک (مویینگ اوریج‌ها) رو به بالا میل می‌کنند و شاخص RSI هم در منطقه مثبت قرار دارد که نشان دهنده برتری گاوها نسبت به خرس‌هاست.

در صورتی که قیمت اتر به زیر ۱۶۷ دلار کاهش یابد، دیدگاه صعودی ما نامعتبر خواهد شد. کاهش قیمت به زیر خط حمایت ۱۵۶ دلار روند را نزولی خواهد کرد. معامله‌گران می‌توانند سطح ۱۵۰ دلار را به عنوان یکی از توقف ضرر (stoploss – فروش اضطراری) خود در نظر بگیرند.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم - ۲۴ فروردین ۱۳۹۸

اتریوم در روز ۱۱ آوریل به زیر حمایت ۱۶۷ دلار کاهش یافت. اگر قیمت دوباره سریعا به بالای ۱۶۷ دلار برسد، نشانه خوبی خواهد بود زیرا نشان می‌دهد که در سطوح پایین خریداران افزایش می‌یابند.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم 3 سپتامبر (12 شهریور)

مقاومت اصلی اتریوم در ۱۸۷ دلار بسته شده است که اگر موفق به عبور از آن شود، احتمالا شاهد یک جهش شدید خواهیم بود. با عبور قیمت از ۱۸۷ دلار، هدف قیمتی ۲۵۱ دلار خواهد بود. در صورتی که قیمت اتر از سطوح فعلی پایین تر رود و به زیر EMA 20 برسد، دیدگاه صعودی ما نا معتبر خواهد بود. چنین سقوطی نشان می‌دهد که رشد قیمت اتریوم یک تله گاوی یا به اصطلاح بول ترپ (bull trap) بوده است.

با توجه به قیمت‌های فعلی، معامله‌گران می‌توانند در قیمت ۱۵۰ دلار توقف ضرر خود را تنظیم کنند.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم - ۱۷ فروردین ۱۳۹۸

اتریوم، با رشدی سریع به مقاومت ۱۶۷ دلار رسید اما نتوانست از آن عبور کند، با این حال در سطوح ۱۵۰ دلار یک حمایت قدرتمند برای آن شکل گرفته است.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم 3 سپتامبر (12 شهریور)

در حال حاضر گاوها در تلاش برای رساندن قیمت اتر به بالای ۱۶۷ دلار هستند. اگر موفقیت آمیز باشد یک الگوی مثلث صعودی را تکمیل خواهد کرد که هدفش ۲۵۱ دلار است.

از دیدگاه نزولی، اگر این ارز دیجیتال از سطوح فعلی تغییر جهت دهد و به زیر ۱۴۴ دلار برسد، روند نزولی شدیدی شکل خواهد گرفت بنابراین تریدرها می‌توانند توقف ضرر یا همان فروش‌ اضطراری را در ۱۵۰ دلار تنظیم کنند.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم - ۱۰ فروردین ۱۳۹۸

هم اکنون که در حال نوشتن این تحلیل هستیم، اتریوم در تلاش است تا از مقاومت پیش روی خود یعنی ۱۴۴ دلار عبور کند. در یک ماه گذشته این ارز دیجیتال سه بار برای عبور از این مقاومت تلاش کرده بود که در هر سه بار را شکست خورد، بنابراین این سطح دارای اهمیت زیادی است.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم 3 سپتامبر (12 شهریور)

اگر گاو‌ها در شکستن مقاومت ۱۴۴ دلاری موفق شوند، قیمت اتریوم سریعا می‌تواند تا ۱۶۷ دلار افزایش یابد. مقاومت ۱۶۷ دلار از مقاومت ۱۴۴ دلار قوی‌تر است بنابراین عبور از ۱۶۷ دلار با وضعیت فعلی خیلی محتمل نیست. با این حال در صورت رد شدن قیمت از مقاومت دوم، یک الگوی مثل صعودی تشکیل می‌شود که هدف قیمتی آن پس از چند مقاومت جزئی، سطوح ۲۵۰ دلار است.

دیدگاه صعودی ما در صورتی که قیمت به زیر خط روند صعودی (uptrend line – در تصویر) شکسته شود، نامعتبر خواهد بود.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم - ۲۵ اسفند ۱۳۹۷

اتریوم در دفاع از حمایت ۱۳۴ دلار موفق بوده است. این ارز دیجیتال هم‌اکنون در تلاش است تا مقاومت ۱۴۴ دلاری را در هم شکند. هر دو خط میانگین متحرک مسطح هستند و شاخص RSI هم در نزدیکی مرکز قرار دارد. همه اینها نشان‌دهنده تعادل میان خریداران و فروشندگان است.

اگر اتر بتواند یک جهش بلند و سریع داشته باشد و از مقاومت ۱۴۴ دلار عبور کند، مقاومت بعدی آن در قیمت ۱۶۷ دلار بسته شده است. مقاومت ۱۶۷ دلار قدرتمند بوده و در صورت شکسته شدن می‌توانیم انتظار تکمیل الگوی مثلث صعودی و هدف ۲۵۱ دلار را داشته باشیم.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم 3 سپتامبر (12 شهریور)

از سوی دیگر اگر اتریوم به زیر خط میانگین متحرک ساده (MA) پنجاه روزه برسد، روند صعودی ضعیف خواهد شد. حمایت بحرانی اتر در قیمت ۱۱۶ دلار در نظر گرفته می‌شود. از آنجایی که خط روند صعودی (uptrend line) از الگوی مثلث صعودی هم در همین سطوح واقع است، انتظار داریم تا حمایت ۱۱۶ دلاری حفظ شود. با این حال معامله‌گران می‌توانند قیمت ۱۲۵ دلار را به عنوان توقف ضرر یا همان فروش اضطراری در نظر بگیرند.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم - ۱۸ اسفند ۱۳۹۷

اتریوم به زیر خط میانگین متحرک نمایی (EMA) بیست روزه رسیده و تا خط میانگین متحرک ساده (SMA) پنجاه روزه کاهش یافته است. عدم جهش مجدد اتر به بالای خط EMA یک نشانه منفی است. حمایت‌های اتریوم به ترتیب در قیمت‌های ۱۳۴ دلار، ۱۲۵ دلار و ۱۱۶ دلار قرار دارند بنابراین تریدرها می‌توانند توقف ضرر و فروش اضطراری خود را در ۱۲۵ دلار در نظر بگیرند.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم 3 سپتامبر (12 شهریور)

در دیدگاه صعودی اگر اتر بتواند از سطوح فعلی یک جهش سریع را تجربه کند خیلی زود به قیمت ۱۴۵ دلار خواهد رسید و در صورت رد شدن از این مقاومت کوچک، احتمالا تا قیمت ۱۶۷ دلار رشد خواهد کرد. هم‌اکنون خطوط میانگین متحرک مسطح هستند و شاخص RSI هم در زیر ۵۰ قرار دارد که نشان از تثبیت قیمت در یکی دو روز آینده دارند.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم - ۱۱ اسفند ۱۳۹۷

اتریوم در روز ۲۷ فوریه (۸ اسفند) به زیر خط میانگین متحرک نمایی (EMA) کاهش پیدا کرد اما توانست خودش را در نزدیکی آن نگه‌ دارد. این نشان می‌دهد که در سطوح پایین، تقاضا و خرید افزایش می‌یابد. با این حال، این ارز دیجیتال باید سعی کند خود را به بالای ۱۴۵ دلار برساند در غیر اینصورت خطر سقوط و شکسته شدن حمایت ۱۳۶ دلاری وجود خواهد داشت.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم 3 سپتامبر (12 شهریور)

شکسته شدن حمایت ۱۳۶ دلار می‌تواند موجب سقوط قیمت تا ۱۲۶ دلار و حتی پایین‌تر تا ۱۱۶ دلار شود. حمایت ۱۱۶ دلاری بسیار قدرتمند است اما شکسته شدن آن احتمالا به معنای کاهش تا ۱۰۲ دلار خواهد بود. تریدرها می‌توانند توقف ضرر یا همان Stop-Loss خود را در قیمت ۱۲۵ دلار در نظر بگیرند.

در دیدگاه صعودی اگر قیمت به بالای سطح ۱۴۵ دلار افزایش یابد، این رشد احتمالا تا قیمت ۱۶۷ دلار ادامه خواهد یافت.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم - ۴ اسفند ۱۳۹۷

اتریوم هم مانند بیت کوین طی سه روز گذشته خودش را در سطوح بالا نگه داشته است و تمایل رو به پایین از خود نشان نمی‌دهد.

شرایط حاکی از این است که خریداران تمایل به ترک بازار را ندارند و با کمی پایین آمدن قیمت اقدام به خرید می‌کنند. این موضوع احتمال جهش قیمت تا ۱۶۷ دلار و بالاتر را زیاد می‌کند. در صورت جهش قیمت به ۱۶۷ دلار و رد شدن از این مقاومت احتمال صعود تا محدوده ۱۸۳ دلار وجود دارد. توقف ضرر یا فروش اضطراری را می‌توانید در قیمت ۱۲۵ دلار تنظیم کنید.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم 3 سپتامبر (12 شهریور)

از دیدگاه صعودی اگر اتریوم نتواند از مقاومت پیش رویش عبور کند، احتمال سقوط تا ۱۳۴ دلار وجود دارد. در قیمت ۱۳۴ دلار یک حمایت به شدت قدرتمند بسته شده است که احتمال شکسته شدنش در کوتاه مدت پایین است اما اگر شکسته شود، می‌توانیم انتظار سقوط تا ۱۱۸ دلار را داشته باشیم.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم - ۳۰ بهمن ۱۳۹۷

اتریوم مقاومت ۱۳۴ دلار را پشت سر گذاشته و به سطوح بالاتری دست پیدا کرده است. هدف بعدی روند صعودی اتریوم قیمت ۱۶۷ دلار خواهد بود.

نشانه‌های صعودی خوبی برای اتریوم به وجود آمده و تریدرها می‌توانند با رعایت کردن جوانب احتیاط وارد معامله شوند.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم 3 سپتامبر (12 شهریور)

انتظار شکستن مقاومت ۱۶۷ دلار و صعود به سطوح بالاتر از اتریوم می‌رود.

شاخص میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شیب صعودی به خود گرفته و شاخص قدرت نسبی (RSI) وارد منطقه اشباع خرید شده است. علائم از دست بالا بودن خریداران نسبت به فروشندگان حکایت دارد.

احتمال شکل‌گیری الگوی مثلث صعودی برای اتریوم بالاست. دیدگاه صعودی در صورت ریزش اتریوم به زیر ۱۳۴ دلار اعتبارش را از دست خواهد داد.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم - ۲۳ بهمن ۱۳۹۷

اتریوم در حال حاضر در خط میانگین متحرک ساده (SMA) پنجاه روزه با مقاومت مواجه است. اگر گاوها موفق شوند قیمت را در بالای ۱۱۶ دلار نگه‌ دارند، می‌توانیم این احتمال را بدهیم که در چند روز آینده یک تلاش دیگر برای صعود شکل بگیرد.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم 3 سپتامبر (12 شهریور)

عبور قیمت اتریوم از خط SMA و قیمت ۱۳۴ دلار می‌تواند موجب صعود مجدد تا ۱۶۷ دلار شود. بنابراین ما پیشنهاد می‌کنیم که در سطوح فعلی موقعیت‌های بلند مدت حفظ و توقف ضرر در قیمت ۱۰۰ دلار در نظر گرفته شود.

در قیمت اتریوم به زیر ۱۱۶ دلار سقوط کند دیدگاه صعودی ما نامعتبر خواهد بود. در صورت سقوط قیمت به زیر ۱۱۶ دلار، احتمال سقوط بیشتر تا مرز ۱۰۳ دلار دور از ذهن نخواهد بود و در صورت سقوط به زیر ۱۰۰ دلار می‌توانیم شاهد قیمت ۸۳ دلاری اتریوم باشیم.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم - ۱۶ بهمن ۱۳۹۷

شاخص‌ EMA-20 در تایم‌فریم روزانه به حالت نزولی درآمده و قدرت نسبی (RSI) نیز در سطوح زیر ۵۰ قرار دارد که از برتری دیدگاه نزولی حکایت می‌کند.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم 3 سپتامبر (12 شهریور)

شکسته شدن حمایت ۱۰۳.۲ دلار، یک نشانه منفی برای اتریوم خواهد بود که می‌تواند آن را تا حمایت ۸۳ دلار پایین بکشد. در صورت شکسته شدن این حمایت نیز روند نزولی ادامه خواهد یافت.

در صورتی که اتریوم از محدوده ۱۰۳.۲ تا ۱۱۶.۳ دلار رو به بالا خارج شود، انتظار صعودش تا ۱۳۴.۵ و پس از آن تا ۱۶۷.۳۲ دلار می‌رود.

توصیه می‌شود تریدرها پس از شکسته شدن محدوده نوسان وارد معامله شوند.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم - ۹ بهمن ۱۳۹۷

روز ۲۷ ژانویه، حمایت قدرتمند اتریوم در قیمت ۱۱۶ دلار شکسته شد و این احتمال وجود دارد که تا قیمت ۱۰۰ دلار شاهد سقوط این ارز دیجیتال باشیم. قیمت ۱۰۰ دلار یک حمایت روانی است که اگر قیمت به زیر آن برود احتمال سقوط تا ۸۳ دلار وجود دارد.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم 3 سپتامبر (12 شهریور)

خطوط میانگین متحرک (MA و EMA) هر دو یک همگذری نزولی را تکمیل کرده‌اند و شاخص RSI در نزدیکی سطح اشباع فروش قرار دارد که نشان دهنده بیشتر بودن تعداد فروشندگان نسبت به خریداران است.

در صورتی که قیمت به بالای خطوط میانگین متحرک برسد می‌توانیم شاهد یک جهش رو به بالای سریع باشیم.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم - ۲ بهمن ۱۳۹۷

اتریوم در روز ۲۰ ژانویه به زیر حمایت بحرانی ۱۱۶ دلار سقوط کرد اما خرس‌ها نتوانستند سطوح پایین‌تر را نگه‌دارند. اتریوم هم‌اکنون روی مرز حمایت بحرانی با قیمت ۱۱۷ دلار معامله می‌شود.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم 3 سپتامبر (12 شهریور)

اگر اتریوم در سطوح بالاتر خریداری نداشته باشد و نتواند از حمایت قدرتمند خود دفاع کند احتمال سقوط به ۱۰۷ دلار دور از ذهن نیست و اگر حمایت ۱۰۷ دلار هم بشکند می‌توانیم انتظار قیمت ۸۳ دلار را داشته باشیم. روند نزولی خط میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA) و شاخص RSI همه و همه نشان دهنده این هستند که در کوتاه مدت، فروشندگان بیشتر از خریداران خواهند بود.

در دیدگاه صعودی اگر قیمت اتریوم از مرز ۱۳۴ دلار عبور کند می‌تواند تا قیمت ۱۶۷ دلار جهش داشته باشد و در آنجا با مقاومتی بزرگ مواجه می‌شود.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم - ۲۵ دی ۱۳۹۷

اتریوم پس از رسیدن به ۱۱۶ دلار، در تلاش برای اصلاح قیمتی است. در صورتی که این ارز دیجیتال نتواند به EMA-20 روزه برسد و بر روی آن تثبیت شود، خرس‌ها بار دیگر بر اتریوم حکمرانی خواهند کرد.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم 3 سپتامبر (12 شهریور)

در صورت شکسته شدن حمایت ۱۱۶ دلار، باید منتظر حرکت دوباره اتریوم به سمت حمایت پیشین در ۸۳ دلار باشیم.

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به حالت نزولی درآمده و این در حالی است که میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه هنوز صاف است. این نشان‌دهنده امکان تثبیت قیمت در محدوده فعلی ۱۱۶ تا ۱۶۷ دلار برای یک بازه میان‌‌مدت است.

در سوی دیگر برای دیدگاه صعودی، باید از ۱۶۷ دلار عبور کند.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم - ۱۸ دی ۱۳۹۷

اتریوم در پنج روز گذشته در محدوده ۱۶۷ دلار در حال معامله بوده است. یکی از علائم مثبت حرکات قیمتی اتریوم این بوده که برخلاف عدم موفقیت گاوها در شکستن مقاومت، افت زیادی در قیمت آن اتفاق نیافتاده است.

علی‌رغم عدم موفقیت گاوها در شکستن مقاومت‌، افت زیادی برای این ارز دیجیتال اتفاق نیافتاده است.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم 3 سپتامبر (12 شهریور)

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA-20) به حالت نزولی درآمده و شاخص قدرت نسبی RSI در چند روز گذشته بالای ۵۰ بوده است. میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به حالت صاف درآمده که می‌تواند نشان‌دهنده تغییری در روند طولانی مدت اتریوم باشد.

نشانه‌ها از دست بالا بودن سناریوی صعود اتریوم در برابر دیدگاه نزولی حکایت دارد.

شکسته شدن مقاومت ۱۶۷.۳۲ می‌تواند اتریوم را تا ۲۲۵ دلار پیش برد و هدف بعدی این روند صعودی قیمت ۲۵۰ دلار باشد. دیدگاه صعودی در صورتی که اتریوم زیر میانگین‌های متحرک ساده و نمایی سقوط کند، اعتبار خود را از دست خواهد داد.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم - ۱۱ دی ۱۳۹۷

اوج‌گیری مجدد اتریوم در قیمت ۱۵۳ دلار متوقف شد و اکنون برای ماندن در بالای قیمت ۱۳۶ دلار تلاش می‌کند.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم 3 سپتامبر (12 شهریور)

هر دو خط میانگین متحرک در اتریوم (EMA و SMA) نشانه‌های صعودی دارند و به ما پیام تغییر روند را می‌دهند. انتظار داریم که اتریوم دوباره برای عبور از مقاومت ۱۶۷ دلار تلاش کند.

در دیدگاه نزولی اگر قیمت اتریوم به زیر ۱۳۲ دلار که یک حمایت قدرتمند است، برسد احتمالا سقوط به ۱۱۶ دلار وجود دارد و در صورت سقوط مجدد قیمت به زیر ۱۱۶ دلار، احتمال ادامه روند نزولی تا ۱۰۰ دلار و پس از آن ۸۳ دلار وجود خواهد داشت.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم - ۴ دی ۱۳۹۷

اتریوم نتوانست از مقاومت ۱۶۰ دلاری بزرگ خود عبور کند و سقطو کرد. اگر اتریوم می‌توانست از این مقاومت هم گذر کند، احتمال صعود به ۲۱۱ دلار وجود داشت.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم 3 سپتامبر (12 شهریور)

اگر اتریوم بتواند در بالای یکی از میانگین‌های متحرک (حدود قیمت ۱۱۰ دلار) خود را حفظ کند، می‌توانیم تایید کنیم که کف قیمت اتریوم ۸۳ دلار است. انتظار داریم که اتریوم برای مدت زمان کوتاهی در یک رنج مشخص نوسان داشته باشد و سپس برای روند صعودی تلاش کند.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم - ۲۷ آذر ۱۳۹۷

اصلاح قیمتی اتریوم تا ۱۰۲.۵ دلار می‌تواند ادامه پیدا کند.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم 3 سپتامبر (12 شهریور)

در صورتی که اتریوم از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه عور کند و بر روی آن تثبیت شود، امکان رشد تا ۱۳۶ دلار نیز برای این ارز دیجیتال وجود خواهد داشت.

اما اگر در عبور از مقاومت ایجاد شده توسط EMA-20 ناموفق عمل کند، می‌تواند بار دیگر تا ۸۳ دلار ریزش کند. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در حال مسطح شدن است و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز واگرایی مثبت را نشان می‌دهد که احتمال افزایش قیمت اتریوم در روزهای آتی را بالا برده است. تریدرها می‌توانند منتظر رسیدن به سطح ۱۰۳ دلار و واکنش اتریوم در مواجهه با آن باشند تا تصمیم مناسب را بگیرند.

آرشیو تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم

نوشته تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم ۳ سپتامبر (۱۲ شهریور) اولین بار در ارز دیجیتال پدیدار شد.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.