رفتن به مطلب

دو سال پیش در چنین روزی قیمت بیت کوین به ۲۰,۰۰۰ دلار رسید؛ چرا اینطور شد؟

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

درست دو سال پیش در چنین روزی، قیمت بیت کوین به بالاترین رقم تاریخ خود رسید و تا یک قدمی ۲۰,۰۰۰ دلار رفت. آن روز شروع اتفاقی بود که سوالات زیادی را در ذهن همه علاقه‌مندان به این حوزه ایجاد کرد: چرا بازار به این روز افتاد؟ دوباره کیِ شاهد رسیدن بیت کوین به آن قیمت خواهیم بود؟

علل ظهور و سقوط امپراطوری بیت کوین

درباره علت صعود شدید قیمت‌ها در سال ۲۰۱۷ و سقوط وحشتناک بعد از آن حرف و حدیث بسیار است. اما به طور کلی وقتی درباره آن زمان صحبت می‌کنیم کارشناسان این دلایل را مطرح می‌کنند:

حباب ICO‌ها و بزرگنمایی درباره بلاک چین

در سال ۲۰۱۷ علاقه عموم مردم به رمزنگاری و بلاک چین به شدت افزایش یافته بود. بسیاری از افراد ارزهای دیجیتال و بلاک چین را به عنوان علاج تمام مشکلات در امور بانکی، اعتماد، امور مالی، پرداخت‌ها، انتقال وجه، تساوی حقوق، ثروت و هر چیز دیگری در نظر می‌گرفتند.

افراد یکی از پس دیگری در توکن‌ها و ارزهای دیجیتال مختلف سرمایه‌گذاری می‌کردند، بدون آنکه به کاربردهایشان فکر کنند. در آن زمان هر چیزی می‌خریدید سود می‌کردید.

به گفته کارشناسان، بیت کوین هم در سال ۲۰۱۷ به عنوان پادشاه ارزهای دیجیتال و ارز دیجیتال اول بازار روی حباب ICO‌ها رشد کرد و قیمتش به طور غیرواقعی بالا رفت.

در مورد سقوط قیمت بیت کوین هم اینطور گفته می‌شود که علاوه بر بزرگنمایی درباره‌ی ارزهای دیجیتال، افزایش شدید کارمزدهای شبکه بیت کوین و رشد تراکنش‌های تایید نشده و در نتیجه ناامیدی از آینده بیت کوین، در آن سقوط بی ثاثیر نبوده است. روی قیمت ۲۰ هزار دلار، کارمزد تراکنش‌های بیت کوین به ۵۰ دلار رسیده بود.

دو سال پیش در چنین روزی قیمت بیت کوین به ۲۰,۰۰۰ دلار رسید؛ چرا اینطور شد؟رشد شدید کارمزدهای بیت کوین در دسامبر ۲۰۱۷

دستکاری بازار

گروه دیگری از کارشناسان معتقدند که بازار بیت کوین در سال ۲۰۱۷ توسط شرکت‌های بزرگ و ثروتمندان دستکاری شده بود.

متهم ردیف اول در این دستکاری شرکت تتر، ارائه دهنده ارز دیجیتال USDT‌ است که پشتوانه دلار دارد و قیمتش همیشه ثابت می‌ماند.

طبق یک مقاله پر سر و صدا، تتر با دستکاری در عرضه واحدهای خود به بازار باعث افزایش مصنوعی تقاضا و افزایش شدید قیمت بیت کوین شده است.

همچنین گفته می‌شود که صرافی‌های ارز دیجیتال هم با استفاده از حجم‌سازی مصنوعی به پامپ مصنوعی قیمت کمک کرده‌اند.

در کنار این دو دلیل عمده که به آن‌ها اشاره کردیم، هزاران هزار عامل دیگر می‌تواند سبب چنین رشد و سقوطی شده باشد. هر چه هست، امروز قیمت بیت کوین ۶۵ درصد پایین‌تر از قیمت اوجش قرار دارد و این رقم برای بیشتر ارزهای دیجیتال دیگر به بیش از ۸۰ درصد می‌رسد.

یادی از آن دوران

دو سال پیش در چنین روزی قیمت بیت کوین به ۲۰,۰۰۰ دلار رسید؛ چرا اینطور شد؟۱۷ دسامبر ۲۰۱۷، روزی که بیت کوین به سمت ماه می‌رفت!

برخی از کاربران مطرح حوزه اقتصادی و مالی در توییتر یادی از اوج قیمت بیت کوین کردند.

اولین توییت را فردی با نام کاربری کریپتو بابی (Crypto_bobby) منتشر کرد. او در توییتر خود نوشت:

دو سال پیش امروز:

بیت کوین: ۱۹,۱۴۰ دلار

اتریوم: ۷۱۹ دلار

با اینکه او به بیان قیمت‌ها اکتفا کرده بود، طولی نکشید که بسیاری به اظهار نظر در خصوص افزایش قیمت شدید سال ۲۰۱۷ و وضعیت فعلی بازار پرداختند. بسیاری از آنهایی که جواب دادند، آن زمان را به یاد می‌آوردند؛ زمانی که بازار پر بود از بزرگنمایی و اتفاقات عجیب و غریب. کاربری با نام کاربری « Fullbeerbottle» در توییتر نوشت:

یادمه همه میگفتن نباید بفروشید. نباید سودتونو خارج کنید. میگفتن [اگر الان سرمایه‌‌ها رو خارج کنید] صعود اصلی رو از دست خواهید داد. میگفتن اگر بفروشید، ترسو هستید.

از طرف دیگر عده‌ای نیز شمشیرشان را از رو بسته بودند. به عقیده آنها بیت کوین و اتریوم تا دو سال آینده بی ارزش خواهند شد. این دسته از کاربران ادعا می‌کنند که کاهش قیمت بیت کوین و اتریوم به دلیل نبود ارزش ذاتی در آنهاست. یکی از کاربران با نام کاربری «CP_bitcoin» در این خصوص نوشت:

دو سال دیگه:
قیمت بیت کوین: ۱۰ دلار
اتریوم: ۰.۱ دلار!

نظر شما چیست؟ بیت کوین دو سال دیگر چه قیمتی دارد؟

The post دو سال پیش در چنین روزی قیمت بیت کوین به ۲۰,۰۰۰ دلار رسید؛ چرا اینطور شد؟ appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.