رفتن به مطلب

قیمت بیت کوین کمی تا هاوینگ؛ آیا در کف قیمت هستیم؟

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

بسیاری معتقدند که هاوینگ بیت کوین می‌تواند بر روی قیمت آن تاثیرگذار باشد، در مقابل گروهی دیگر مانند «جیهان وو»، بنیان‌گذار شرکت بیت مین، عقیده دارند که هاوینگ ممکن است موجب افزایش قیمت بیت کوین نشود، اما در بلند مدت رشد قیمت بیت کوین را به همراه خواهد داشت. هاوینگ فرآیندی است که تقریباً هر ۴ سال یکبار اتفاق میفتد و طی آن تعداد واحدهایی که با ایجاد هر بلاک به ماینر تعلق می‌گیرد نصف می‌شود.

از دیدگاه تئوری هاوینگ بیت کوین نهایتا باید منجر به افزایش قیمت آن شود، چرا که مقدار کمتری از این ارز به جریان بازار وارد می شود و همچنین سر حد عرضه‌ی سرمایه‌ی در گردش، 21 میلیون بیت کوین است. با این حال از آنجا که تاریخ هاوینگ از قبل توسط سرمایه‌گذاران و ماینرها مشخص است، فعالان بازار تمایل دارند که قبل از وقوع آن آماده باشند.

گروه تحلیلگری به نام TradingShot اخیراً تحلیلی مبنی بر چرخه‌های قیمتی بیت کوین و هاوینگ‌ها همراه با عناصر تحلیل نموداری در سایت تریدینگ ویو منتشر کرده است که ادعا می‌کند در بهترین مرحله برای انباشت قرار داریم.

چرخه‌های قیمت بیت کوین / تعیین کف قیمتی قبل از هاوینگ تحلیل Trading shot مبنی بر چرخه‌های قیمتی بیت کوین و هاوینگها

در این تحلیل تلاش بر ایجاد چشم اندازی مبنی بر کنار هم قرار دادن عوامل همبستگی بین چرخه‌ی قبلی و فعلی بیت کوین ایجاد شده است. پارامترهای میانگین متحرک 150 و 200 هفته‌ای، نواحی نوسان دار چرخه ها، هاوینگ دوم و سوم بیت کوین و اندیکاتور مکدی لگاریتمیک (LMACD) عواملی هستند که توجه تحلیل به آنها منعطف شده است.

ناحیه‌ خرید در میانگین‌های 150 و 200 هفته‌ای

در هر سیکل همانطور که در نمودار هفتگی مشاهده می‌شود، منطقه‌ی بین میانگین متحرک 150 هفته‌ای و میانگین متحرک 200 هفته‌ای بهترین ناحیه‌ برای ورود به معامله‌ی خرید بوده است.

ناحیه‌ با نوسانات بالا

با توجه به اینکه میانگین های متحرک کف قیمتی را شناسایی می‌کنند، ناحیه‌ای به خصوص در طول سیکل نزولی و سال اولی که بیت کوین شروع به بازیابی قیمتی می‌کند، در میانه‎‌ی چرخه وجود دارد. این ناحیه به نام ناحیه‌ی با نوسانات بالا در نمودار با رنگ نارنجی و مابین سطح 23.6 الی 38.2 درصد فیبوناچی اصلاحی ریزش‌های قیمتی تعریف می‌شود.

قیمت بیت کوین در وضعیت فعلی روی میانگین 150 هفته‌ای (خط بنفش) حمایت شده است که همانطور که در تحلیل می‌توان دید سطح اصلاحی فیبوناچی 23.6 درصد نیز محسوب می‌شود. اگر به گذشته نگاه کنیم در فوریه و مارس 2016 این حرکات به طور مشابه تکرار شده است. بنابراین اکنون قیمت بیت کوین در وضعیتی مشابه با فاز تحکیم قبل از رالی صعودی قیمت در سال 2016 قرار دارد. ( به وضعیت میانگین متحرک 150 هفته‌ای و سطوح فیبوناچی در دایره‌های سفید توجه کنید.)

تنها تفاوت سیکل فعلی با سیکل قبلی قیمت در این است که قیمت بر اثر اخبار به سطح 38.2 درصد نفوذ کرده است اما در نهایت به سطح حمایت اصلی خود بازگشته است.

مکدی لگاریتمیک

در این مرحله نقش اندیکاتور مکدی در شناسایی نقطه‌ی آغاز رشد انفجاری (پارابولیک) بعدی موثر واقع می‌شود. اکثر معامله‌گران در قیمت بیت کوین منتظر تقاطع صعودی مکدی و سیگنال هستند که اساساً سیگنال پایان فاز تحکیم قیمت و شروع رشد پارابولیک قیمت را خبر می‌دهد.

هاوینگ‌

در این تحلیل هاوینگها نقشی اساسی را ایفا می‌کنند. در سال 2016 فاز تحکیم قیمت، قبل از هاوینگ دوم بیت کوین به اتمام رسید و پس از نزول متعاقب قیمت به دلیل فشار عرضه در بازار، قیمت وارد فاز رشد پارابولیک شد. این رشد انفجاری باعث صعود قیمت به سقف تاریخی بیت کوین در 19،900 دلار شد. در حال حاضر هاوینگ سوم بیت کوین نزدیک است و قیمت می‌تواند حرکاتی مشابه گذشته را تکرار کند.

نتیجه‌گیری

این تحلیلگر در انتها پیشنهاد به انباشت سرمایه برای سرمایه گذاران بلند مدت را می‌دهد. قرار گرفتن قیمت در ناحیه‌ی پر نوسان، حمایت توسط میانگین متحرک 150 هفته‌ای ، هاوینگ بیت کوین در چند ماه آینده که همیشه روند صعودی جدیدی ایجاد می‌کند و تقاطع صعودی قریب الوقوع مکدی و سیگنال در تایم فریم هفتگی، همگی نشانه‌های مثبتی برای آینده‌ی قیمت بیت کوین هستند که در این تحلیل به آنها اشاره شده است.

The post قیمت بیت کوین کمی تا هاوینگ؛ آیا در کف قیمت هستیم؟ appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.