رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

سازمان جهانی بهداشت برای مبارزه با کرونا بلاک چین خودش را راه‌اندازی کرد

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

سازمان جهانی بهداشت (WHO)‌ در روز ۲۸ مارس (۹ فروردین)، با همکاری شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه‌ی بلاک چین توانست پلتفرم مبتنی بر فناوری دفترکل توزیع‌شده (DLT) خودش را برای اشتراک‌گذاری داده‌های مرتبط با ویروس همه‌گیر کرونا راه‌اندازی کند.

به گزارش کوین‌تلگراف، این پلتفرم که «می‌پاسا» (MiPasa) نام گرفته، روی بلاک چین «هایپرلجر فابریک» (Hyperledger Fabric)‌ بنا می‌شود و هدف آن تشخیص زودهنگام مبتلایان به کووید-۱۹، ناقلان و کانون‌های عفونی این ویروس است.

می‌پاسا با همکاری شرکت فناوری آی‌بی‌ام (IBM)، شرکت رایانه‌ای اوراکل (Oracle)، پلتفرم بلاک چین سازمانی هاسرا (Hacera) و مایکروسافت، غول یکه‌تاز حوزه‌ی نرم‌افزار راه‌اندازی شده است.

هدف این پلتفرم، تسهیل «اشتراک‌گذاری امن اطلاعات خصوصی میان افراد، مقامات دولتی و موسسات بهداشتی-درمانی» است.

این پروژه‌، علاوه‌ بر آنکه قادر است مکان و اطلاعات درمانی مرتبط با افراد را در محلی امن نگه‌داری و ذخیره کند، می‌تواند اطلاعات ارزشمندی را در عین حفظ حریم خصوصی بیمار در اختیار نهادهای درمانگر بگذارد. می‌پاسا خود را به عنوان «یک بزرگراه اطلاعاتیِ قابل‌اتکا» معرفی می‌کند. این پلتفرم به‌زودی میزبان تعداد زیادی از ابزارهای تحلیلی با امکان دسترسی همگانی نیز خواهد بود.

در وب‌سایت این پروژه تصریح شده است:

می‌پاسا می‌تواند به نظارت و پیش‌بینی روندهای محلی و جهانی همه‌گیری کمک کند و با در اختیار قرار دادن کلان‌داده‌ها در مورد مسیرهای عفونی به موتورهای قدرتمند هوش مصنوعی، ناقلان فاقد علامت را در سراسر جهان شناسایی کند.

تعدادی از نهادهای ملی سلامت نیز در این پروژه مشارکت دارند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به مراکز کنترل و پیشگیری ایالات متحده، اروپا و چین و هم‌چنین وزارت بهداشت هنگ کنگ، دولت کانادا و کمیسیون بهداشت ملی چین اشاره کرد.

همه‌گیری کرونا باعث شده که بسیاری از کاربردهای حوزه‌ی بلاک چین در کانون توجه قرار بگیرند.

در روز ۲۵ مارس (۶ فروردین)، گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه وزارت توسعه‌ی اجتماعی امارات متحده‌ی عربی موسوم به «MOCD»، در حال اتخاذ راهکارهایی مبتنی بر فناوری دفترکل توزیع شده برای احراز هویت و توزیع اسناد رسمی است. گفتنی است این راهکار این امکان را در اختیار افراد قرار می‌دهد که بتوانند از محل سکونت خود با MOCD ارتباط برقرار کنند.

علاوه بر این، عده‌ای پیشنهاد داده‌اند که ایالات متحده، بسته مشوق مالی خود برای عبور از بحران کرونا را با فناوری بلاک چین توزیع کند، حتی عده‌ای گفته‌اند که آمریکا می‌تواند برای نیل به اهداف خود دست به راه‌اندازی یک دلار دیجیتال مبتنی بر DLT بزند.

چین نیز از بلاک چین برای مقابله‌ی موثرتر با بیماری کووید-۱۹ استفاده کرده است. این کشور همچنین از فناوری DLT برای ردیابی میزان شیوع ویروس، ثبت سوابق پزشکی، توزیع تجهیزات درمانی و تخصیص کمک‌های خیریه بهره می‌برد.

همانطور که ارزدیجیتال در هفته گذشته گزارش داد، یک روزنامه‌نگار چینی نیز موفق شد از اتریوم برای دور زدن سانسورها و انتشار مصاحبه‌ای در مورد همه‌گیری کرونا با یکی از دکترهای مستقر در شهر ووهان استفاده کند.

The post سازمان جهانی بهداشت برای مبارزه با کرونا بلاک چین خودش را راه‌اندازی کرد appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.