رفتن به مطلب

بانک مرکزی اروپا سال آینده مطالعه جدی «یوروی دیجیتال» را آغاز می‌کند

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

بانک مرکزی اروپا (ECB) در گزارش تازه خود اعلام کرده است که از اواسط سال آینده میلادی بررسی‌ها و برآوردهای جدی خود را در ارتباط با عرضه یوروی دیجیتال آغاز خواهد کرد.

به گزارش کوین تلگراف، در این گزارش به تأثیر یوروی دیجیتال بر پرداخت‌های خرد و بحث امنیت پرداخت‌ها نیز اشاره شده است. در بخش دیگری از این گزارش نیز به نحوه عملکرد ارزهای مجازی در چارچوب یوروسیستم پرداخته می‌شود. این در حالی است که بانک مرکزی اروپا حرفی از مدل موردنظر خود برای طراحی یوروی دیجیتال به میان نیاورده است.

 در این گزارش آمده است، برنامه ارز مجازی بانک مرکزی اروپا احتمالا از اواسط سال آینده میلادی در فاز تحقیق و بررسی‌های لازم برای آزمایش یوروی دیجیتال آغاز شود. به‌گفته بانک مرکزی اروپا این برنامه با هدف «ارائه پاسخ‌های منطقی به سؤال‌های موجود» آغاز خواهد شد. طبق گفته این بانک مرکزی، پیش از عرضه چنین ارزی، ملزم به بررسی دیدگاه‌های ذی‌نفعان مختلف خواهد بود.

در گزارش تازه بانک مرکزی اروپا، ضمن اشاره به تسهیل دسترسی اقتصادی با استفاده از ارزهای دیجیتال، آمده است:

مزایای احتمالی یوروی دیجیتال و تغییرات سریع در حوزه پرداخت‌های خرد، حاکی از این مسئله است که یوروسیستم باید خود را برای عرضه یک ارز دیجیتال در آینده آماده کند. یک یوروی دیجیتال می‌تواند پیرو اهداف یوروسیستم باشد. ارائه دسترسی به نوعی امن از پول در دنیای دیجیتالی که تغییرات در آن سریع اتفاق می‌افتد، از جمله این اهداف است. چنین ارزی می‌تواند در راستای استقلال استراتژیک یوروسیستم نیز مورد استفاده قرار گیرد. این کار با ارائه یک گزینه جایگزین برای ارائه‌دهندگان خدمات مالی بیگانه برای پرداخت‌های سریع و کارآمد در اروپا و خارج از اروپا انجام می‌گیرد.

بانک مرکزی اروپا عنوان کرده است که اگر چیزی به اسم یوروی دیجیتال ساخته شود، باید شرایط و ویژگی‌های خاصی داشته باشد. اولین شرط این است که باید با سرعتِ رشدِ فناوری پیش رود و از طریق یک راهکارِ «فرانت اند» و «سازگار با استانداردها» در حوزه یورو و راهکارهای خصوصی در حوزه پرداخت‌ها ایجاد شود. دوم آنکه باید دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد پول نقد باشد،‌ دارای استفاده‌ای آسان برای همه افراد جامعه باشد، کارمزد نداشته باشد و از حریم‌خصوصی افراد حفاظت کند. به‌گفته بانک مرکزی اروپا، یوروی دیجیتال باید عاملیت داشته باشد. این عاملیت باید به اندازه راهکارهای پرداخت که در ارتباط با دیگر ارزها وجود دارد و توسط نهادهای «قانون‌گذاری‌نشده» عرضه شده‌اند، جذاب باشد. این بانک در ادامه می‌افزاید که چنین ارزی باید ابزاری تسهیل‌کننده در سیاست‌های حوزه نقل‌وانتقالات مالی باشد. ویژگی دیگری که از نظر بانک مرکزی اروپا ضروری است، دردسترس‌بودن این ارز از طریق کانال‌هایی منعطف و مستقل از دیگر خدمات پرداخت است. به‌عقیده این بانک، چنین ارزی باید بتواند در مقابل وقایعی نظیر همه‌گیری‌های جهانی مقاومت کند.

به‌گفته بانک مرکزی اروپا، یوروی دیجیتال باید در مناطقی غیر از حوزه یورو نیز کارایی داشته باشد، باعث ایجاد صرفه‌جویی در هزینه‌ها شود، دوستدار محیط‌زیست باشد؛ این یعنی باید بر پایه فناوری‌ای ایجاد شود که کمترین آسیب محیط‌زیستی را به همراه داشته باشد.

در بخش دیگری از این گزارش عنوان شده است که یوروی دیجیتال نباید برای تبدیل‌شدن به یک ابزار سرمایه‌گذاری ایجاد شود یا حتی بتوان از آن به‌عنوان یک ارز دیجیتال رمزنگاری‌شده و استیبل کوین استفاده کرد. در این گزارش ضمن بیان این مسئله چنین ارزی باید با محوریت پرداخت‌ها ساخته شود و تحت‌تأثیر نوسانات قیمتی نباشد، آمده است:

با توجه به خطرات سیاست‌های نقل‌وانتقالات مالی و ثبات اقتصادی، جذب حجم بالایی از سرمایه به شکل سرمایه‌گذاری، نکته‌ای مثبت برای یوروی دیجیتال نیست. این در حالی است که اگر یوروهای دیجیتال که در اختیار افراد عادی است،‌ بیش از اندازه کم باشد، آنگاه این ارز دیجیتال به گزینه‌ای نه‌چندان جذاب برای پرداخت‌ها و رقیبی نه‌چندان قوی برای ابزارهای پرداخت تبدیل می‌شود. استفاده کمتر از این ارز دیجیتال به‌دلیل محدودیت‌های شدید یا عوامل بازدارنده‌ دیگر ایجاد می‌شود. از جمله این عوامل می‌توان به ایجاد محدودیت برای حجم بالای یوروی دیجیتال اشاره کرد.

در این گزارش جامع، بانک مرکزی اروپا تأکید می‌کند که تمایل به بحث و تبادل‌نظر با ذی‌نفعان دارد. گفتنی است که مدل و روش مشخصی برای توزیع و عرضه یوروی دیجیتال مطرح نشده است. با این حال، بانک مرکزی اروپا به تعدادی از مدل‌ها اشاره می‌کند.

کریستین لاگارد (Christine Lagarde)، رئیس بانک مرکزی اروپا، ماه گذشته اعلام کرده بود که یوروسیستم هنوز تصمیمی در ارتباط با عرضه یوروی دیجیتال اتخاذ نکرده است. این در حالی بود که لاگارد تأکید کرد که یوروی دیجیتال جایگزین ارزهای فیات نخواهد شد.

The post بانک مرکزی اروپا سال آینده مطالعه جدی «یوروی دیجیتال» را آغاز می‌کند appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.