رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

سودآوری استخراج اتریوم ۳ برابر بیت کوین؛ قدرت پردازش شبکه دوباره رکورد زد

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

نرخ هش شبکه اتریوم برای اولین بار از اوت ۲۰۱۸ (مرداد ۹۷) به این سو از مرز ۲۵۰ تراهش برثانیه عبور کرد.

به گزارش کوین تلگراف، نرخ هش اتریوم که بیانگر توان رایانشی این شبکه است، پس از هفته‌ها نوسان پیاپی، اکنون به اوج تاریخی تازه‌ای دست یافته است.

بر اساس داده‌های پلتفرم تحلیلی گلاسنود (Glassnode)، دیروز نرخ هش اتریوم با برجای گذاشتن رکورد تازه‌ای به بیش از ۲۵۰ تراهش برثانیه رسید. گفتنی است این رقم، در مقایسه با ماه ژانویه (دی ۹۸) افزایشی ۸۰ درصدی را نشان می‌دهد. آن‌طور که گلاسنود در گزارش‌های خود آورده، هیاهوی درگرفته پیرامون پروژه‌های دیفای و افزایش بی‌سابقه هزینه‌های گس از جمله عواملی است که به اوج‌گیری نرخ هش اتریوم انجامیده است.

گلاسنود در توییتی نوشته:

نرخ هش اتریوم به اوج تاریخی تازه‌ای دست یافت.

جنون دیفای و افزایش جهش‌وار کارمزد تراکنش‌ها باعث شد تا ماینرهای اتریوم، نرخ هش این شبکه را به سوی فتح قله‌های تازه‌ای سوق دهند.

اکنون نرخ هش با افزایشی ۸۰ درصدی در مقایسه با روزهای آغازین سال جاری، از مرز ۲۵۰ تراهش برثانیه عبور کرده است.

علاوه بر این، داده‌های استخر استخراج F2Pool نشان می‌دهد که در حال حاضر، سودآوری استخراج اتریوم، سه برابر استخراج بیت کوین است.

گفتنی است استخر F2Pool سودآوری استخراج را با تخمین درآمد قابل استحصال (شامل پاداش بلاک و کارمزد تراکنش‌) و کسر هزینه برق محاسبه می‌کند. بر این اساس، در حال حاضر، دستگاه انت ماینر اس ۱۹ پرو (Antminer S19 Pro) می‌تواند طی ۲۴ ساعت، سودی برابر با ۴.۳۳ دلار بسازد، حال آنکه یک ماینر اتریوم با کارت گرافیک انویدیا تایتان V، می‌تواند طی همین بازه زمانی، ۱۵.۵۶ دلار سود ایجاد کند؛ این یعنی سودآوری آن دست‌کم ۲۵۰ درصد بیشتر از ماینر بیت کوین است. گفتنی است F2Pool با پایش ۶ ریگ استخراج دریافته که ماینرهای اتریوم، روزانه بیش از ۱۰ دلار سود به دست می‌آورند، حال آنکه تنها دو ریگ بیت کوین توانسته‌اند سودی بیشتر از ۴ دلار بسازند.

نرخ هش، معیار و سنجه‌ای کلیدی و معرف سلامت و امنیت یک بلاک چین است. این معیار، توان رایانشی یک شبکه را نشان می‌دهد. آخرین باری که نرخ هش اتریوم در محدوده فعلی قرار داشت، به اوت ۲۰۱۸ بازمی‌گردد که نرخ هش به ۲۴۶ تراهش برثانیه رسیده بود. با این حال، قیمت اتریوم از آن زمان طی روندی تدریجی از ۴۰۰ دلار به ۱۰۰ دلار در دسامبر ۲۰۱۹ (آذر ۹۸) رسید.

علاوه بر نرخ هش، معیارهای دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند در تشویق ماینرها به سوی انتخاب شبکه اتریوم برای استخراج مؤثر باشند.

در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی، اقبال فزاینده به پروژه‌های دیفای و رشد استیبل کوین‌ها باعث شد تا کارمزد تراکنش‌ها در شبکه اتریوم به بالاترین حد تاریخی خود برسد. داده‌های گلاسنود نشان می‌دهد که ماینرهای اتریوم توانسته‌اند تنها در ماه سپتامبر (۱۱ شهریور تا ۱۰ مهر)، ۱۶۶ میلیون دلار فقط از کارمزدهای تراکنش‌های این شبکه درآمد کسب کنند. این در حالی است که در همین بازه زمانی، ماینرهای بیت کوین تنها ۲۶ میلیون دلار از کارمزدها درآمد به‌دست آورده‌اند.

با این حال، به‌تازگی درآمد حاصل از کارمزد تراکنش‌ها در شبکه اتریوم از روزهای اوج خود فاصله گرفته است. آن‌طور که داده‌ها نشان می‌دهد، هزینه گس اتریوم با افتی بیش از ۷۴ درصدی طی دو هفته از ۱۱.۶۰ دلار در ۱۷ سپتامبر (۲۷ شهریور) به ۲.۹۸ دلار در اول اکتبر (۱۰ مهر) رسیده است.

The post سودآوری استخراج اتریوم ۳ برابر بیت کوین؛ قدرت پردازش شبکه دوباره رکورد زد appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.