رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

بانک‌های کریپتویی تا ۳ سال دیگر با بانک‌های سنتی رقابت خواهند کرد

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

در سال‌های آینده، نسل جوان مشتریان بانک‌ها دیگر سراغ بانک‌های سنتی نخواهند رفت؛ مگر آنکه در این بانک‌ها بتوانند به خدمات مبتنی بر ارزهای دیجیتال دسترسی داشته باشند.

به گزارش کوین تلگراف، در آینده‌ای نه‌چندان دور، نسل جدید مشتریان امور مالی می‌توانند در بانک‌ها از خدماتی همچون محصولات اعتباری، حساب‌های پس‌انداز و سپرده‌گذاری‌ بهره‌مند شوند که مبتنی بر هر دو ارز فیات و دیجیتال هستند. در واقع، مقدمات آنچه درنهایت به تحقق این اتفاق می‌انجامد، هم‌اکنون نیز در حال شکل‌گیری است.

احتمالاً می‌دانید که کراکن (Kraken)، صرافی ارز دیجیتال مستقر در سان‌فرانسیسکو، اکنون نخستین کسب‌وکار فعال در حوزه ارزهای دیجیتال است که در حال تبدیل‌شدن به یک بانک است. برخورداری از هویت یک بانک قانونی به کراکن اجازه می‌دهد تا خدمات بیشتری را در حوزه بانکی و تأمین مالی به مشتریان کنونی خود ارائه دهدبرخورداری از هویت یک بانک قانونی به کراکن اجازه می‌دهد تا خدمات بیشتری را در حوزه بانکی و تأمین مالی به مشتریان کنونی خود ارائه دهد و نیز بدون نیاز به انطباق با قوانین مجزای هر یک از ایالت‌ها، در چندین حوزه قضایی فعالیت کند.

در حال حاضر، کراکن با بانک سیلورگیت (Silvergate) همکاری می‌کند تا خدمات سوئیفت و نقل‌وانتقالات مالی بین‌بانکی آمریکا موسوم به فدوایر (FedWire) را در اختیار مشتریان خود بگذارد. هرچه بر شمار این همکاری‌های مشترک افزوده شود، می‌توان امید داشت که در آینده‌ای نزدیک، این دست از همکاری‌ها به یک قاعده در صنعت خدمات مالی تبدیل شود. از این رو می‌توان گفت که اکنون وقت آن رسیده است که آن دسته از بانک‌های سنتی که از قافله همکاری با شرکت‌های فعال در حوزه ارزهای دیجیتال عقب مانده‌اند، دست‌به‌کار شوند و برای آینده خود چاره‌اندیشی کنند.

در حال حاضر، بانک سیلورگیت، یک گام از دیگر همتایان خود در شراکت با بازیگران حوزه ارزهای دیجیتال جلوتر است. گفتنی است ۸۸۰ شرکت فعال در حوزه دارایی‌های دیجیتال از جمله مشتریان بانک سیلورگیت هستند. این مشتریان بیش از ۱.۵ میلیارد دلار در این بانک سپرده‌گذاری کرده‌اند. اگرچه این حجم از سرمایه‌گذاری در مقایسه با ارزش بازار بانک‌های اصلی یا حتی ارزهای دیجیتال پیشتاز بازار بسیار ناچیز است، اما به‌خاطر داشته باشید که کوین‌بیس و جمینی (Gemini)، دو صرافی پرآوازه ارزهای دیجیتال در حال حاضر از خدمات بانک جی‌پی‌مورگان استفاده می‌کنند؛ بانکی که سکان‌دارش یعنی جیمی دیمون (Jamie Dimon)، همیشه بر طبل انتقاد از بیت کوین و ارزهای دیجیتال کوبیده است.

مشتریان در آینده‌ای نزدیک، بانکی را «بانک کامل» می‌دانند که خدمات مالی را در هر دو قالب ارزهای فیات و دیجیتال ارائه کند. بنابراین اکنون بانک‌ها باید ابزارهای لازم را برای بانکداری مبتنی بر ارزهای دیجیتال برای خود فراهم کنند. پذیرش این واقعیت و گذار به‌سوی بانکداری مبتنی بر دارایی‌های دیجیتال، ضرورتی انکارناپذیر است و بانک‌هایی که از این قافله عقب بمانند، جایی در آینده صنعت بانک‌داری نخواهند داشت.

مهم‌ترین ابزار موردنیاز بانک‌ها: ابزارهای اطلاعات قانونی بلاک چینی

یک کارآگاه می‌تواند با ابزارهای ویژه خود از جمله نور سیاه یا پودر اثر انگشت، تمامی شواهد موجود در یک صحنه جرم را استخراج کند. این باور که بیت کوین یا بلاک چین، کاملاً خصوصی هستند، بارها رد شده است. درواقع، ارزهای مبتنی بر بلاک چین، در برابر بازرسی‌ها از همتایان سنتی خود آسیب‌پذیرتر هستند. بدیهی است که می‌توان در بلاک چین بیشتر ارزهای دیجیتال، منشاً تراکنش‌ها را رهگیری کرد. از این رو بانک‌ها برای پذیرش ارزهای دیجیتال به کاوشگران بلاک چین و ابزارهای تخمین ریسک نیاز دارند تا بتوانند سطح خدمات مالی کنونی خود را یک پله ارتقا بدهند.

این ابزارهای اطلاعات قانونی هم‌اکنون نیز وجود دارند و بازرسان با به‌کارگیری روش‌هایی همچون خوشه‌بندی می‌توانند ردپای دیجیتال افراد را در آدرس‌ها، کیف پول‌ها، تراکنش‌ها، بلاک چین‌ها یا دیگر بخش‌ها پیدا کنند. علاوه بر این، شرکت‌های فعال در حوزه اطلاعات قانونی دیجیتال نیز در حال توسعه الگوریتم‌های جست‌وجوی ویژه خود هستند که برای کشف منشاً پول‌های مخفی یا برملا کردن هویت مجرمان طراحی شده‌اند.

به یاد داشته باشید که ارزهای فیات همچنان بهترین ابزارهای موجود برای پول‌شویی هستند. ارزهای دیجیتال هنوز در روزهای آغازین حیات خود به سر می‌برند و می‌توانند در آینده‌ای نزدیک به ابزارهای قدرتمندی برای کاهش ریسک پول‌شویی در جهان تبدیل شوند.

دیفای نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای بانکی و مالی مشتریان معمولی باشد

این روزها امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای با وعده و وعیدهای اغراق‌آمیزی در ذهن کاربران جا خوش کرده است، اما اشتباه نکنید؛ اگرچه کشت سود بسیار پرطرفدار است، اما هنوز تا تبدیل‌شدن به یک خدمات متعارف مالی فاصله زیادی دارد.

پروژه‌های دیفای به شما اجازه می‌دهند که از دیگر معامله‌گران، مشاوره‌های تکنیکال و بنیادی دریافت کنید و در صورت کسب سود، کارمزد اندکی به آنها بپردازید. علاوه بر این به‌کمک دیفای می‌توانید در دارایی‌های دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید، بی‌آنکه مجبور باشید کارمزدهای گزافی را به صندوق‌های سرمایه‌گذاری متداول پرداخت کنید؛ صندوق‌هایی که می‌توانند یک‌شبه صدها هزار دلار از پس‌انداز بازنشستگی شما را به باد بدهند. علاوه بر این در حوزه دیفای، سرمایه‌گذاران می‌توانند ابزارهای مشتقه ارزهای دیجیتال دلخواه خود را در اختیار داشته باشند، بدون آنکه نیاز باشد به‌طور دائم بین بلاک چین‌ها در رفت‌وآمد باشند. این نوآوری‌ها تنها نوک کوه یخ دیفای است. هرچه این بازار بالغ‌تر می‌شود، پروژه‌های بیشتری پا به عرصه می‌گذارند و خدماتی ارائه می‌دهند که حتی به ذهن کاربران هم خطور نکرده است.

با این حال، فراگیرشدن پروژه‌های دیفای با یک مشکل اساسی مواجه است و آن این است که مشتریان عام خدمات بانکی نمی‌توانند با پروتکل‌های دیفای کنار بیایند و نحوه کار با آنها را فرابگیرند. البته که کاربران زبده ارزهای دیجیتال به‌راحتی می‌توانند آدرس یک قرارداد را روی یک توکن ERC-20 درج کنند، اما دادوستد آن روی یک صرافی غیرمتمرکز یا سرمایه‌گذاری آن در پلتفرم‌های وام‌دهی و استخرهای نقدینگی کار هر کسی نیست، چه برسد به افراد معمولی و مشتریان عام.

حتی اگر یک مشتری عام خدمات بانکی، تمام ثروت و دارایی خود را به ارزهای دیجیتال تبدیل کرده باشد، باز هم تمایل دارد هر از گاهی برای رتق‌وفتق امورات مالی خود به بانک سر بزند. فارغ از این، دولت‌ها در سرتاسر جهان در حال کار روی ارزهای دیجیتال ملی هستند که بدون شک، مشتریان عام، خواهان دسترسی به آنها در بانک دلخواه خود خواهند بود.

پیش از آنکه خیلی دیر شود

اگر بانک‌ها به قافله ارزهای دیجیتال نپیوندند، چه سرنوشتی در انتظارشان خواهد بود؟

هر بانکی که طی ۱۸ ماه آینده نتواند تکلیف خود را با ارزهای دیجیتال معلوم کند، ممکن است از سوی کراکن یا دیگر بانک‌هایی که به صف پذیرندگان این ارزها پیوسته‌اند، از گردونه رقابت در صنعت بانکی حذف شود.

اکنون بهترین زمان برای آن است که بانک‌های سنتی با ارائه خدمات مبتنی بر ارزهای دیجیتال به مشتریان خود بتوانند در راستای توانمندسازی هرچه بیشتر آنها قدم بردارند. اگر آنها هرچه زودتر اقدامات عاجلی در این زمینه انجام ندهند، موج خروشان ارزهای دیجیتال با برپایی یک نظام مالی نوین جهانی آنها را غرق خواهد کرد.

The post بانک‌های کریپتویی تا ۳ سال دیگر با بانک‌های سنتی رقابت خواهند کرد appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.