رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

انقضای قراردادهای آتی بیت کوین؛ آیا سطح ۱۳,۰۰۰ دلار حفظ می‌شود؟

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

روز جمعه قراردادهای آتی به ارزش ۴۵۰ میلیون دلار منقضی خواهند شد. داده‌های تازه نشان می‌دهد که معامله‌گران حرفه‌ای بازار خود را برای حمایت از ناحیه ۱۳,۰۰۰ دلاری آماده می‌کنند.

به گزارش کوین تلگراف، در مجموع ۶۲,۰۰۰ قرارداد اختیار معامله بیت کوین روز جمعه منقضی می‌شود که ارزشی معادل ۸۳۰ میلیون دلار خواهند داشت. شایان ذکر است که در حال حاضر خرید ۵۸ درصد از قراردادهای اختیار ارزشی ندارد!

با نزدیک‌شدن به تاریخ انقضای قراردادها، قرادادهای اختیار خرید که در سطحی بالاتر از قیمت فعلی قرار دارند با کاهش سریع قیمت همراه می‌شوند؛ مثلا پرداخت ۲۰ دلار برای فرصت خرید بیت کوین در قیمت ۱۴,۵۰۰ دلار با سررسید روز جمعه، مثل دور ریختن پول است! از همین رو می‌توان گفت که بستن قرارداد فعلی و خرید قرارداد جدید کمکی به دارنده قرارداد نخواهد کرد.

انقضای قراردادهای آتی بیت کوین؛ آیا سطح ۱۳,۰۰۰ دلار حفظ می‌شود؟قیمت قراردادهای اختیار

در حالی که کمتر از ۴۸ ساعت دیگر به تاریخ انقضای قراردادهای ماه اکتبر باقی مانده است، قراردادهای اختیار خرید با ارزش بالای ۱۴,۵۰۰ دلار، شانس کمی برای سودآوری دارند. همین موضوع برای قراردادهای اختیار فروشِ کمتر از ۱۱,۵۰۰ دلار هم صدق می‌کند. این قراردادها در حال حاضر با قیمتی کمتر از ۱۰ دلار معامله می‌شوند.

صرافی دریبیت (Deribit) با در اختیار داشتن ۷۰ درصد از قراردادهای اختیاری که هنوز دارای ارزش هستند، صرافی شماره یک از این حیث است. در حال حاضر ۱۳۴ میلیون دلار قرارداد اختیار خرید از ۱۱,۵۰۰ دلار تا ۱۳۵۰۰ دلار و ۴۵.۵ میلیون دلار قرارداد اختیار فروش از ۱۲,۵۰۰ تا ۱۴,۵۰۰ دلار در این صرافی قرار دارد؛ با توجه به این آمار می‌توان گفت که نسبت گاوها به خرس‌ها ۳ به ۱ است.

بازار کالای شیکاگو (CME) نیز سهمی ۲۶ درصدی از قراردادهای اختیار ماه اکتبر که هنوز دارای ارزش هستند، در اختیار دارد. قراردادهای اختیار خرید که قیمت آنها نزدیک به سطوح قیمتی فعلی است، ۷۲ دلار برآورد شده است. از سوی دیگر، حجم قراردادهای اختیار فروش نیز کمتر از ۱ میلیون دلار است. با نگاهی به این داده‌ها می‌توان گفت که جو حاکم بر سرمایه‌گذاران این بازار بر خلاف گذشته است و آنها دیدگاهی به‌شدت صعودی دارند.

در حال حاضر کفه ترازو به‌سمت خریداران بازار و با اختلافی ۱۶۰ میلیون دلاری سنگینی می‌کند. باید به یاد داشت از آنجا که انقضای قراردادها در زمانی مشخص انجام می‌گیرد، این عدد چندان دقیق نیست. قراردادهای اختیار معامله و قراردادهای آتی در صرافی‌های «OKEx» و دریبیت ساعت ۱۱:۳۰ به‌وقت تهران و قراردادهای CME‌ نیز چند ساعت پس از این دو صرافی منقضی می‌شوند.

قراردادهای آتی

بسیاری از معامله‌گران معتقدند که روز جمعه ۵.۴ میلیارد دلار قرارداد آتی نیز منقضی شود. بیشتر این قراردادهای آتی از نوع قراردادهای بدون سررسید هستند یا تاریخ سررسید آنها پس از روز جمعه است.

سهم CME‌ از قراردادهای باز ماه اکتبر ۳۶۰ میلیون دلار است، اما این مسئله مشکلات نهفته‌ای را پیش می‌آورد. این میزان پیش از انقضای قراردادها با کاهش شدیدی مواجه می‌شود؛ چرا که معامله‌گران برای ماه‌های آتی موقعیت‌های خود را جابجا می‌کنند. برای اثبات این موضوع میتوان به کاهش ۱۳۰ میلیون دلاری قراردادهای باز CME‌ اشاره کرد.

صرف‌نظر از میزان سود یا ضرر سرمایه‌گذار، این احتمال وجود دارد که موقعیت فعلی تا سررسید بعدی تمدید شود. برخلاف قراردادهای اختیار، در قراردادهای آتی خبری از کاهش ارزش قرارداد با نزدیک‌تر شدن به زمان سررسید نیست و تمدید سررسید تأثیر چندانی در موقعیت نخواهد گذاشت.

مارجین قراردادهای آتی نیز به‌صورت روزانه تنظیم می‌شود؛ یعنی سود خریدار قرارداد (لانگ) با افزایش قیمت بیت کوین، توسط خریدار قرارداد فروش (شورت) پرداخت می‌شود. این مسئله در هنگام کاهش قیمت، به‌صورت برعکس رخ می‌دهد. از همین رو، تمدید سررسید قرارداد تا زمانی که مارجین کافی وجود داشته باشد، به‌نفع هر دو سمت قرادادهاست.

برای سرمایه‌گذاران حرفه‌ای، اضافه ارزش قراردادهای آتی، همواره یکی از شاخص‌هایی است که می‌توانند با استفاده از آن صعودی یا نزولی بودن دیدگاه سرمایه‌گذاران را تعیین کنند. در حال حاضر، صرافی «OKEx» چیزی در حدود ۶۹ میلیون دلار قرارداد با تاریخ سررسید روز جمعه دارد. این میزان برای صرافی هوبی (Huobi)، حدود ۲۳ میلیون دلار است.

این شاخص یک شاخص مبناست و معمولا به‌صورت یک نرخ سالیانه از ۵ تا ۱۵ درصد محاسبه می‌شود. هر زمانی که اضافه ارزش مثبت باشد، به این معناست که ارزش قرارداد آتی بیشتر از ارزش قیمت آنی دارایی است. هر زمانی هم که این شاخص پایین ۵ درصد باشد، بیانگر وضعیت نسبتا نزولی در بازار است. شایان ذکر است که نرخ منفی اضافه ارزش قراردادهای آتی نادر است و زمانی دیده می‌شود که مشکل نقدینگی در بازار وجود داشته باشد.

انقضای قراردادهای آتی بیت کوین؛ آیا سطح ۱۳,۰۰۰ دلار حفظ می‌شود؟

همان‌طور که در نمودار بالا می‌توان دید، سرمایه‌گذاران در ماه اوت (مرداد) دیدگاهی بسیاری صعودی نسبت به بازار داشتند؛ چرا که قراردادهای آتی یک ماهه با اضافه ارزش ۲۵ درصدی معامله می‌شوند. افزایش ۳۰ درصدی قیمت بیت کوین از ۹,۱۰۰ دلار به ۱۱,۹۰۰ دلار دلیل این اتفاق بوده است.

این شاخص مبنا در حال حاضر در محدوده ۱۴ درصد و در یک قدمی ناحیه بسیار صعودی قرار دارد. یکی دیگر از عوامل صعودی بودن بازار، موقعیت‌های اهرمی است. تمام موقعیت‌های ۶ ماه گذشته که در آنها از اهرم استفاده شده است نیز در حال سوددهی است.

انقضای قراردادهای آتی بیت کوین؛ آیا سطح ۱۳,۰۰۰ دلار حفظ می‌شود؟قراردادهای آتی باز بیت کوین

در همین زمان، قراردادهای باز با جهشی دو برابری، از ۲.۶ میلیارد دلار (در ماه آوریل) به ۵.۴ میلیارد دلار رسیده است؛ به همین دلیل منطقی است که بگوییم سرمایه‌گذاران آماده دفاع از حمایت ۱۳,۰۰۰ دلار هستند.

هم بازار آتی و هم بازار قراردادهای اختیار از وضعیت فعلی بازار حمایت می‌کنند. جدای از ناهماهنگی ۱۶۰ میلیون دلار قراردادهای اختیار، خریداران قراردادهای خرید موقعیتی مطمئن دارند.

به‌علاوه نباید فراموش کرد که بیت کوین ۱۲ روز پیش از محدوده ۱۱,۳۰۰ دلار عبور کرد و این مسئله باعث می‌شود که دارندگان قراردادهای شورت، هر روز بیشتر ضرر کنند.

انتظار می‌رود که روز جمعه شاهد افزایش نوسانات باشیم که طبیعی است. اما وضعیت اضافه ارزش قراردادهای آتی نشان می‌دهد که احتمال خارج‌شدن کنترل از دست خریداران بازار و افتادن آن به دست خرس‌ها (فروشندگان) بسیار کم است.

The post انقضای قراردادهای آتی بیت کوین؛ آیا سطح ۱۳,۰۰۰ دلار حفظ می‌شود؟ appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.