رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

بلاک چین می‌تواند اجرای مفاد پیمان‌ منع گسترش سلا‌ح‌های هسته‌ای را تسهیل کند

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

کشورهایی که درصدد توقف روند گسترش سلاح‌های هسته‌ای هستند، چاره‌ای ندارند جز آنکه به بلاک چین روی بیاروند تا بتوانند فرایند اعتمادسازی میان خود را تقویت کنند.

به گزارش کوین دسک، بر مبنای گزارش جدیدی که به‌تازگی از سوی مرکز مطالعات و تحقیقات امنیتی (CSSS) دانشگاه کینگز کالج لندن منتشر شده، بهره‌گیری از بلاک چین به کشورهای عضو پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای کمک می‌کند تا با اعتمادسازی بیشتر بتوانند فرایند توقف و از رده خارج کردن سلاح‌های هسته‌ای را ایمن‌تر و مطمئن‌تر پیش ببرند.

هدف از این گزارش که تحت عنوان «ماشین اعتماد: نقش بلاک چین در خلع سلاح هسته‌ای و کنترل تسلیحات» منتشر شده، ارائه راهکار و چشم‌اندازی غیرفنی به سیاست‌گذاران است تا بدانند که چگونه می‌توانند از فناوری بلاک چین برای تأیید پایبندی اعضا به مفاد پیمان‌ خلع سلاح هسته‌ای استفاده کنند.

نویسندگان این گزارش از تغییرناپذیری و ثبت رمزنگاری‌شده مفاد تعهده شده، به‌عنوان مزیت‌های ویژه بلاک چین نام برده‌اند که حتی به طرف‌های شخص ثالث اجازه ‌می‌دهد بدون نیاز به رؤیت داده‌های حقیقی، پایبندی کشورها به پیمان‌ خلع سلاح را راستی‌آزمایی کنند.

از دیگر مزیت‌های ویژه فناوری بلاک چین می‌توان به تولید اسناد رمزنگاری‌شده برای اعلانات ملی اشاره کرد که اجازه می‌دهد داده‌های حساس به‌صورت مرحله‌ای و گام‌به‌گام منتشر شود.

پژوهشگران مؤلف این گزارش همچنین مدعی‌اند که بلاک چین می‌تواند بستر امنی را برای ذخیره‌سازی داده‌های سنسورهای مکانی و پایش‌گرهای محیطی فراهم کند. به این ترتیب، می‌توان با پایش بلادرنگ سایت‌های هسته‌ای، به‌طور خودکار، دیگر هم‌پیمانان را از تخلفات احتمالی یکی از طرفین آگاه کرد.

دکتر برفورد (Burford)، سرپرست تیم این پروژه تحقیقاتی می‌گوید که علاوه‌بر بی‌میلی دولت‌‌ها به افشای اطلاعات حساس هسته‌ای خود، آنها فاقد اعتماد کافی به یکدیگر برای همکاری در مورد چنین مسائلی هستند.

در خاتمه این گزارش، خاطرنشان شده که بلاک چین می‌تواند با قابلیت‌های ویژه خود از جمله داده‌های رمزنگاری‌شده و ضد جعل بودن، ابرازی برای اعتمادسازی میان اعضای پیمان‌ منع گسترش سلا‌ح‌های هسته‌ای باشد.

The post بلاک چین می‌تواند اجرای مفاد پیمان‌ منع گسترش سلا‌ح‌های هسته‌ای را تسهیل کند appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.