رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

تحلیل‌گر مشهور: شاهد «طبیعی‌ترین» رشد قیمت بیت کوین بودیم؛ اصلاح شدیدی رخ نخواهد داد

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

ویلی وو (Willy Woo)، تحلیل‌گر وضعیت بلاک چین بیت کوین، در تازه‌ترین تحلیل خود به سه دلیل اشاره کرده است که بر اساس آنها احتمال اصلاح شدید قیمت بیت کوین در آینده‌ای نزدیک پایین است.

به گزارش کوین تلگراف، با وجود رشد نجومی قیمت بیت کوین در ماه نوامبر (آبان)، این ارز دیجیتال هنوز اصلاح شدیدی را تجربه نکرده است و در محدوده ۱۵,۰۰۰ دلار بالا و پایین می‌شود. به‌گفته ویلی وو، تحلیل‌گر درون زنجیره‌ای بیت کوین، به سه دلیل عمده، احتمال اصلاح شدید کم است. این سه دلیل عبارت‌اند از: افزایش خروج سرمایه از صرافی‌ها، افزایش تعداد سرمایه‌گذاران بلندمدت (هودلرها) و داده‌هایی که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران تاکنون سود موردنظرشان را برداشت کرده‌اند.

برداشت بیت کوین از صرافی‌ها

طبق داده‌های شرکت تحلیلی گلاسنود (Glassnode)، سرمایه‌گذاران در اواخر اکتبر (اوایل آبان) در حال برداشت مقدار زیادی بیت کوین از صرافی‌ها بوده‌اند.

به‌عقیده وو این معیار امیدوارکننده است، چراکه نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران قصد فروش ندارند و سرمایه خود را از پلتفرم‌های معاملاتی به کیف پول‌های شخصی انتقال می‌دهند. این نشان‌دهنده استراتژی بلندمدت سرمایه‌گذاران است.

تحلیل‌گر مشهور: شاهد «طبیعی‌ترین» رشد قیمت بیت کوین بودیم؛ اصلاح شدیدی رخ نخواهد دادجریان خالص بیت کوین در صرافی‌ها

این تحلیل‌گر اشاره کرد که تعداد بیت کوین‌های برداشت‌شده از صرافی در یک روز، رکورد پنج سال گذشته را شکسته است. او توضیح داد:

مقدار عجیبی [بیت] کوین برداشت شد و به کیف پول‌های شخصی رفت. اگر از بالا به موضوع نگاه کنیم و بخواهیم چشم‌اندازی از آن داشته باشیم، باید گفت که در نمودار ۵ ساله، این بیشترین مقدار برداشت بیت کوین در یک روز است.

افزایش تعداد سرمایه‌گذاران بلندمدت (هودلرها)

در بازار ارزهای دیجیتال، به سرمایه‌گذارانی که برای مدت طولانی بیت کوین‌های خود را نگهداری کنند، هودلر گفته می‌شود. این افراد بیت کوین‌های خود را تا مدت‌ها (اغلب بیش از یک سال) نمی‌فروشند.

قبل از آغاز روند صعودی اخیر که بیت کوین را به بالاترین قیمت چند سال اخیر رساند، وو گفته بود که تعداد هودلرها به‌شدت در حال افزایش است. مدتی قبل تعداد هودلرهای بیت کوین بیشترین رشد از اکتبر ۲۰۱۷ (آبان ۹۶) را تجربه کرد. شایان ذکر است پس از رکوردشکنی هودلرها در اکتبر ۲۰۱۷، قیمت بیت کوین در دسامبر همان سال (آذر ۹۶) به بالاترین قیمت تاریخ خود یعنی ۲۰,۰۰۰ دلار رسید. وو در این باره گفت:

قبل از رشد اخیر، روند ورود هودلرهای جدید به بلاک چین [بیت کوین] سر به فلک می‌کشید. تکرار می‌کنم، سر به فلک می‌کشید، شوخی ندارم. چنین جهشی آخرین بار در اکتبر ۲۰۱۷ دیده شد؛ یک ماه قبل از ورود بیت کوین به فاز جنون ۲۰۱۷.

تعداد بالای هودلرها معیار مهمی تلقی می‌شود، چون نشان‌دهنده تقاضا از سمت سرمایه‌گذاران کوچک است. روند صعودی بیت کوین زمانی آسیب‌پذیر می‌شود که پشت آن بازار قراردادهای آتی (فعالیت سرمایه‌گذاران بزرگ) قرار داشته باشد.

کاهش خطر اصلاح شدید

«نسبت سود خروجی خرج‌شده بیت کوین» (SOPR) شاخصی است که به ما می‌گوید سرمایه‌گذاران در حال برداشت سود خود (فروش) هستند یا خیر.

داده‌های گلاسنود نشان می‌دهد تعداد بسیار زیادی از سرمایه‌گذاران سود موردنظر خود را هفته گذشته برداشت کرده‌اند و فعلاً قصد فروش دوباره ندارند. این نشان می‌دهد که احتمال کاهش شدید قیمت به‌دلیل برداشت سود پایین است، چراکه سرمایه‌گذاران قبلاً با وجود خریداران جدید، سود خود را نقد کرده‌اند.

تحلیل‌گر مشهور: شاهد «طبیعی‌ترین» رشد قیمت بیت کوین بودیم؛ اصلاح شدیدی رخ نخواهد دادشاخص SOPR بیت کوین

وود با استناد به سه دلیلی که ذکر شد تأکید کرد که از نظر او شاهد اصلاح شدید قیمت پس از جهش نخواهیم بود. او در توییتر نوشت:

نتیجه‌گیری کلی: انتظار اصلاح شدید را ندارم. منتظر تثبیت هستم تا حرکت صعودی جدید آغاز شود.

در کوتاه‌مدت، بازار مشتقات (بازار قراردادهای اختیار و آتی) همچنان خطری برای روند صعودی بیت کوین است. به این ترتیب، تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند مدتی شاهد تثبیت قیمت باشیم، اما اصلاح شدید بعید است، حداقل اکنون.

The post تحلیل‌گر مشهور: شاهد «طبیعی‌ترین» رشد قیمت بیت کوین بودیم؛ اصلاح شدیدی رخ نخواهد داد appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.