رفتن به مطلب
برای اطمینان افزونه حرفه ای Yoast SEO Premium + extensions و قالب حرفه ای BeTheme - Responsive Multi-Purpose بصورت رایگان در سایت قرار گرفت. هر افزونه و قالب که مد نظر دارید با قیمت نصف از سایت های مشابه قرار می گیرد ×

دو هفته تا راه‌اندازی اتریوم ۲.۰ ؛ فقط ۱۸٪ شبکه آماده است

امتیاز دادن به این موضوع:


براي جلوگیری از تکراری شدن تاپیک ها قبل از ارسال از قسمت جستجوی سایت استفاده کنید. تاپیک های تکراری حذف خواهند شد.

تاپیک ها باید در انجمن های مناسب زده شوند. قبل از ارسال تاپیک عنوان انجمن را بخوانید.

ارسال‌های توصیه شده

برای راه‌اندازی به‌هنگام به‌روزرسانی اتریوم ۲.۰ در تاریخ اول دسامبر (۱۱ آذر) باید تا ۲۴ نوامبر (۴ آذر)، بیش از ۵۲۴ هزار اتر سهام‌گذاری شود. این در حالی است که هم‌اکنون تنها ۱۸ درصد از این تعداد سهام‌گذاری شده است.

 به گزارش دیکریپت، تیم توسعه‌دهندگان نسخه آتی اتریوم همچنان نسبت به راه‌اندازی اتریوم ۲.۰ در تاریخ مقرر یعنی اول دسامبر خوش‌بین هستند، اما داده‌ها نشان می‌دهد که خوش‌بینی آنها چندان واقع‌بینانه نیست.

بر اساس داده‌های دون آنالیتیکس (Dune Analytics)، تاکنون تنها ۹۵,۶۴۸ اتر به قرارداد سپرده‌گذاری اتریوم ۲.۰ واریز شده که حدوداً برابر با ۱۸ درصد از کل اترهای موردنیاز برای راه‌اندازی اتریوم ۲.۰ است. دنی رایان (Danny Ryan) پژوهشگر بنیاد اتریوم می‌گوید که برای راه‌اندازی اتریوم ۲.۰ در تاریخ اول دسامبر، واریز ۵۲۴,۲۸۸ اتر به قرارداد سپرده‌گذاری اتریوم ۲.۰ اجتناب‌ناپذیر است.

گفتنی است راه‌اندازی فاز نخست به‌روزرسانی اتریوم ۲.۰ تقریباً یک سال است که به تأخیر افتاده است. در این به‌روزرسانی قرار است سازوکار اجماع اتریوم از اثبات کار به اثبات سهام تغییر کند. در روش اثبات کار که بلاک چین‌هایی همچون بیت کوین بر مبنای آن کار می‌کنند، ماینرها برای تأیید تراکنش‌های جدید باید یک معمای پیچیده ریاضی را حل کنند و نخستین ماینری که بتواند معما را حل کند، در قالب توکن بومی بلاک چین به او پاداش اعطا می‌شود.

روش اثبات کار، مقیاس‌پذیری بلاک چین را با معضل مواجه می‌کند. در این روش، افراد برای برخورداری از پاداش شبکه به‌سادگی می‌توانند با خرید توان رایانشی بیشتر، سریع‌تر معمای ریاضی را حل کنند و سود بیشتری به جیب بزنند. از این رو، سرمایه‌گذاران دست به احداث مراکز داده بزرگی در سرتاسر جهان زده‌اند تا از قافله کسب سود از استخراج عقب نمانند. این مراکز تنها با هدف درآمدزایی از صنعت استخراج ایجاد می‌شوند و هزینه گزافی صرف تأمین انرژی الکتریکی موردنیاز آنها می‌شود.

هدف از راه‌اندازی اتریوم ۲.۰ این است که لزوم حل یک معمای پیچیده ریاضی را برای تأیید تراکنش‌ها از میان بردارد. در روش اثبات سهام، شبکه، تراکنش‌های جدید را با انتخاب یک سهام‌گذار صحت‌سنجی می‌کند و این سهام‌گذار هم باتوجه به میزان توکن‌های تحت مالکیتش انتخاب می‌شود. درنتیجه سیستم اثبات کار برای شروع عملیات خود به تعداد معینی از توکن‌ها نیاز دارد که در اتریوم ۲.۰ برابر با دست‌کم ۵۲۴ هزار اتر است (ارزش این تعداد اتر با قیمت‌های امروزی تقریباً برابر با ۲۴۳ میلیون دلار است).

گفتنی است ویتالیک بوترین، هم‌بنیان‌گذار پرآوازه اتریوم خود تاکنون ۳,۲۰۰ اتر در قرارداد سپرده‌گذاری اتریوم ۲.۰ سهام‌گذاری کرده است.

علاوه بر او، فرد دیگری نیز ۱۷,۰۸۸ اتر به ارزش تقریبی ۸ میلیون دلار به قرارداد سپرده‌گذاری اتریوم ۲.۰ واریز کرده است.

مطابق با یکی از یادداشت‌های وبلاگی دنی رایان، بلاک جنسیس اتریوم ۲.۰ فقط در صورتی تولید می‌شود که میزان اترهای موجود در قرارداد سپرده‌گذاری، هفت روز پیش از راه‌اندازی اتریوم ۲.۰ به حد نصاب تعیین‌شده برسد. اگر این چنین نشود، تولید بلاک جنسیس به ۷ روز بعد از رسیدن اترهای سپرده‌گذاری‌شده به حد نصاب موکول می‌شود.

نکته دیگری که نباید از آن غافل شد این است که راه‌اندازی احتمالی اتریوم ۲.۰ در تاریخ اول دسامبر، تنها اولین گام فاز نخست به‌روزرسانی اتریوم ۲.۰ است و تا گذار کامل به روش اثبات سهام، راه درازی باقی خواهد ماند.

گفتنی است فاز صفر اتریوم ۲.۰ ضمن زمینه‌سازی برای گذار به روش اثبات سهام، مدل کنونی اثبات کار را نیز حفظ می‌کند. اگر کاربران تعلل کنند و از واریز اترهای خود به قرارداد سپرده‌گذاری غافل شوند، بدون تردید راه‌اندازی اتریوم ۲.۰ به تعویق خواهد افتاد.

The post دو هفته تا راه‌اندازی اتریوم ۲.۰ ؛ فقط ۱۸٪ شبکه آماده است appeared first on ارزدیجیتال.

نمایش متن کامل

توجه: برای دانلود مرورگر به فیلترشکن نیاز دارید ولی بعد از نصب مرورگر مثل مرورگرهای دیگه (کروم، فایرفاکس و ...) کار می کنه!

بیت کوین - کسب درآمد حرفه ای

لینک به دیدگاه
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

  • پاسخ 0
  • ایجاد شده
  • آخرین پاسخ

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

بیشترین ارسال‌ها در این موضوع

روزهای محبوب

در تاپیک ها، اگر سوال يا نظر خاصي نداريد لطفا فقط از دکمه می پسندم و ... استفاده کنيد. نظراتي مانند مرسی، خوب بود، ممنون و ... شامل اسپم هستند و باعث کاهش کيفيت پست ها مي شوند.

بالا آوردن تاپیک ها و پست ها قبل از 48 ساعت ممنوع است و موجب حذف آنها خواهد شد.

لطفا به جای بروز کردن تاپیک های قدیمی در نظر شروع یک تاپیک جدید باشید مگر این که لازم به بروزرسانی تاپیک مربوطه باشد.

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...

اطلاعات مهم

لطفا قبل از عضویت و همکاری با ما قوانین را مطالعه کنید.